Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
_Caitje__ schreef:Ik denk dat als het een manegepaard is ze ook wel les heeft daar.
En kom op zeg, als zij zo heeft leren rijden daar, dan moet je haar niet erop aankijken, maar kijken naar de instructrice's, die op deze filmpjes niet reageren. En dan kan je vragen waarom ze niet reageerde, maar hoe moet zij dat weten?
Het ziet er niet goed uit nee, maar ik heb ook weleens ruzie met mijn paard. Dan gaat hij ook naar ineens naar rechts als ik naar links wil. En hij is dan ook niet makkelijk weer naar links te krijgen. En als hij niet luistert ben ik ook streng en ja, dan trek ik ook in zijn mond. En jullie kunnen nu mij gaan aanvallen, maar ik doe er niks mee.
Hetzelfde geldt voor dit paard, de ruiter was er nog niet klaar voor, maar misschien heeft ze niet zelf voor niet paard gekozen. Of was ze zenuwachtig voor de wedstrijd en reageerde het paard daarop. Dat weten we niet, dus om nou zo te reageren tegen een kind van 12 die het zo heeft geleerd, vind ik een beetje raar!
En ik weet hoe het er op manege's aan toe gaat.
Het is soms niet anders... 
ReJo schreef:Bellatrix schreef:
Weet jij dan misschien hoeveel keer de pony al gelopen had? En was zij de laatste?
Ik weet niet of dit je bedoeling is,
maar je kan niet alles afschuiven op de pony dat er al zo veel voor haar waren, dat zij de laatste was dus dat hij daarom maar vervelend was.. ?
Dat de pony moe/vervelend was is geen excuus om op die manier te rijden.
_XrebekahX_ schreef:Het is niet mijn eigen hij is manege paard reageerde niet goed heeft sal tientalle keren voor mij gereden
renatevb schreef:Ik versta eigenlijk totaal niet waarom jij springt?! je hebt geen evenwicht en snokt er maar op los.. Volgens mij moet je maar dressuur les en zitoefeningen doen de komende tijd en dan terug op wedstrijd, dan zal het een stuk beter gaan!
mirgino schreef:jongens kom op zeg!meisje is 12 jaar!!!!!!!!!!!!
ik zie gewoon een pony die te moeilijk te rijden is voor haar.
en het gaat idd rommelig,maar dat zie ik op wedstrijd zo vaak ,ook bij volwassenen
en zonder vallen leer je niet zitten![]()
meid hou lekker plezier in het rijden en met de jaren en lessen kom jij er wel, je stapt iig wel lekker op na de val!![]()
ik vind veel commentaar hier echt niet kunnenalsof jullie allemaal met 12 jr zo goed konden rijden
onley schreef:_XrebekahX_ schreef:Het is niet mijn eigen hij is manege paard reageerde niet goed heeft sal tientalle keren voor mij gereden
dit is de makkelijkste uit reden van het jaar
geniaal bedacht![]()