[WN] zondag 11 april 2010, ALV WRAN

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 17:56

peter bij het invoeren van het level systeem is afgesproken het systeem te evalueren met de leden, kun jij mij vertellen wanneer dit plaats gaat vinden
ik denk dat het rijden van winstpunten te makkelijk en het rijden van verliespunten te moeilijk is in dit systeem waardoor de l1 binnen nu en 2 jaar een vergaarbak gaat worden (voor zover dat al niet gaande is)
dat kan nooit de bedoeling zijn van de top van de wran lijkt me?
ik vind het persoonlijk jammer dat je een heel aantal goede ruiters van weleer niet meer ziet op wranshows. het lijkt mij van belang hier ook wat mee te doen en na te gaan waar dit door komt.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 17:58

spatter schreef:
tja, als mensen niet komen moeten ze naderhand niet lopen te zeuren dat ze het anders hadden gewild
en ieder is vrij om te starten waar hij wil
vind je de WRAN niks, start je toch lekker ergens anders?

dat is nu net wat [b]mij[/] steekt, ik vind in wezend e wran echt een goede vereniging en zie nu dat het een beetje verkwanseld in het geitenwollensokken segment.
kijk niets mis met de niet topruiter (daar val ik ook onder) maar ik vind het zo jammer dat er geen top meer is in wranland!
en die top krijg je niet terug door de l5 en de l4 levels

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 18:09

Ohw niet die, zijn die melaats of zo dan, die andere die dus niet gekomen zijn, zijn die allemaal tegen dan? Of blijven die weg omdat het al reeds uitgezette beleid wordt voort gezet waardoor het western rijden serieuzer en serieuzer genomen gaat worden.Dus hebben die zoiets van ’t gaat goed zolang dit bestuur er zit!
Op de ALV van 2009 kon er gekozen worden of de vereniging bijvoorbeeld aan een andere voorzitter toe was. Waar was die dan?
Moet toch wel iemand zijn die de hamer had over kunnen nemen, hup 22 man mee, stemmen hoppa, nieuw beleid er tegen aan, ja ik zie niet in waarover je het hebt, of wat je melden wil.

Ga bijvoorbeeld is een andere gerelateerde vereniging zoeken waar binnen zoals mensen actief zijn als bij de WRAN. Stop maar die vind je niet. Maar ik kan je wel vertellen dat het allemaal stuk voor stuk verstandige mensen zijn die zich allen verdiepen in zaken die onze sport kunnen raken, dus meedenken in die dingen en zaken die toch echt belangrijk zijn.

Binnen kort hebben wij er weer een commissie bij, ook weer allemaal enthousiaste mensen die breed willen meedenken aan wat dan ook, dus wordt de WRAN bestuurlijk gezien alleen maar groter en groter.

hobbelheks

Re: zondag 11 april 2010, ALV WRAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 18:13

ik snap je echt niet peter, wil je misschienw at korter en to the point antwoorden :o
nog een comissie een commissie voor wat? waarvoor met welk stemrecht enzo?
en nee peter jij weet ook wel dat een aantal mensen niet op de alv komt omdat ze toch niet gehoord zullen worden en dus hun tijd wel beter kunnen besteden. de alv van 2008 staat nog vers in het geheugen van de consorten...

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 18:15

hobbelheks schreef:
peter bij het invoeren van het level systeem is afgesproken het systeem te evalueren met de leden, kun jij mij vertellen wanneer dit plaats gaat vinden
ik denk dat het rijden van winstpunten te makkelijk en het rijden van verliespunten te moeilijk is in dit systeem waardoor de l1 binnen nu en 2 jaar een vergaarbak gaat worden (voor zover dat al niet gaande is)
dat kan nooit de bedoeling zijn van de top van de wran lijkt me?
ik vind het persoonlijk jammer dat je een heel aantal goede ruiters van weleer niet meer ziet op wranshows. het lijkt mij van belang hier ook wat mee te doen en na te gaan waar dit door komt.

Klopt afgesproken is het level systeem te evalueren, dit wordt twee maandelijks gedaan, het jaar erna is besloten op die ALV die de regelgeving te laten uitvoeren, een nieuwe voorzitter daarvoor werd ook nog aan gedragen, en werkt nog steeds op die plek.
Alle vragen op en aanmerking gaan naar die commissie, deze leggen eventuele veranderingen voor aan de Jury en of betsuur, hierna wordt er gehandeld, dus volledig werkend naar de wens van de leden van de vereniging de WRAN.

Naarstig wordt het andere ook bekeken hoe daar oplossingen voor gevonden kunnen worden.

Groet Peter

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 18:17

hobbelheks schreef:
ik snap je echt niet peter, wil je misschienw at korter en to the point antwoorden :o
nog een comissie een commissie voor wat? waarvoor met welk stemrecht enzo?
en nee peter jij weet ook wel dat een aantal mensen niet op de alv komt omdat ze toch niet gehoord zullen worden en dus hun tijd wel beter kunnen besteden. de alv van 2008 staat nog vers in het geheugen van de consorten...

Sorry dit antwoord was niet voor jou, was op een andere quote gericht, zal mee quote waar ik antwoord op geef.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 18:36

Beste hobbelheks, bay de way, heeft Rom jou die bijnaam gegeven? Processen werken zoals deze behoren te gaan, daar zijn ook regels voor opgesteld, en zo is het gegaan. Dat het niet de wens was van ieder die toen op die ALV aanwezig was, tja dat is mijn heus niet ontgaan hoor, maar ik kan daar niks mee. Een ALV is zegmaar het afrekenen van het bestuur op gedane zaken van het gewerkte jaar. Besluiten die zegmaar weer dan haaks gaan op het geen wat besloten is moet je dan weer meenemen als mits ieder het daar mee eens is binnen het beleid van het komende werkende jaar. Zo werkt het en niet anders.

Alles legt vast en is ook zo beschreven, als ik de stukken erbij pak uit 2008 is dit bestuur zelfs ook tegemoet gekomen aan een wens die uit de aantal mensen waar jij het over hebt gesteld geweest is. Dus er wordt echt wel geluisterd dan wel niet, je wordt wel gehoord.

Daarnaast blijft het wel altijd zo dat er geen bestuur is die het iedereen naar de zin kan maken.

Groet Peter

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 18:54

Laat mij erbuiten Peter, ik ben klaar met de wran en heb geen zin meer om inhoudelijk commentaar te geven. Ik ga gewoon af en toe een wedstrijd omdat ik dat leuk vind, en verder gaan jullie je gang maar.
HH kan prima voor zichzelf denken, die heeft mij niet nodig om bijnamen te bedenken.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 19:04

PeterV schreef:
Binnen kort hebben wij er weer een commissie bij, ook weer allemaal enthousiaste mensen die breed willen meedenken aan wat dan ook, dus wordt de WRAN bestuurlijk gezien alleen maar groter en groter.

dat is mooi, dat er weer mensen enthousiast worden om mee te denken . en dat er weer een commissie gevormd wordt.

ik zit ook nog in een commissie, " de jeugdcommisie" *\o/* al 3 jaar geloof ik. ik weet alleen niet wat ik er doe. :?

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 20:02

Sorry Rom was als een grapje bedoeld.
Jos, op wie of wat wacht je dan?

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 20:29

Peter: op het seintje van jou, dat we van het zijspoor af mogen.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:00

ik denk dat de intercity ons stationnetje voorbij is geraced

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:02

Ik zal de laatste zijn die zal aangeven dat ik nooit het spoor bijster zal zijn, maar kan mijn ook niet aan de indruk onttrekken dat er veel gebeurd is voor de jeugd e.d.
Maar in samenwerking is er een gezamenlijk NK gekomen voor de jeugd, Buckles zijn gegaan zoals die bedacht zijn, ook heeft één van de grote organisatoren de jeugd onderdelen opgepakt, al lezende willen zij daar ook een jaarlijks onderdeel van maken. Ook is het de jeugd die het meeste profiteert van de geven clinic show door het land heen.
Ik kan mijn nog herinneren dat er zorg was betreffende het jeugd gebeuren ten tijden van invoer level systeem. Dit terwijl er wel links en rechts bewegingen waren voor een aanpak daarvoor. Uiteindelijk hebben die wel tot het één en ander geleid.
Dit jaar komen er weer jeugd onderdelen bij, kan en mag daarop niet vooruit lopen die eer heeft een ander omdat te melden. Maargoed sorry dat ik een seintje ben vergeten te geven.

menteur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:11

Grappig topic is dit geworden.
Er wordt veel, heel veel geschreven,maar weinig,heel weinig gezegt.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:18

ik vind ook dat er super veel voor de jeugd gedaan wordt op het ogenblik. +:)+
ik begrijp alleen het nut van een jeugdcommissie niet.
heeft eigenlijk ook geen nut, want zonder blijkt het ook goed te kunnen .

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:29

Peter mag ik je echt dringend 1 ding verzoeken: lees aub je posts door voor je ze plaatst. er is niet alleen geen touw aan vast te knopen maar staat ook bomvol met fouten.
als voorzitter van de wran wil je toch wel wat serieuzer overkomen of niet?
zelfs de enige engelse zin weet je fout te schrijven (bay the way? tegenligger van sorrel the way?).

daarbij ben ik gewoon heel benieuwd waaruit dan blijkt dat volgens jou het level systeem bijdraagd aan de KWALITEIT van de westernsport.
ik zie het namelijk niet (behalve dat je goede mensen wegjaagd die elders gaan starten).

het overstappen naar een hoger level komt bij de meesten niet doordat ze BETER worden maar gewoon doordat ze teveel starten en er dan vanzelf terecht komen. dit zegt echter helemaal niks over het niveau. een L3 zou je imo moeten kunnen vergelijken met een intermediate bij de nrha of een amateur bij de aqha. nou, succes.

momenteel is het meer zo dat de nrha/nsba/aqha verder gaat waar de wran stopt.

dus de vraag: noem mij 1 voorbeeld van iemand die beter is geworden door het levelsysteem en nu succes boekt daardoor ook buiten de wran. ik ben benieuwd.

en spatter: ik vind het jammer voor het imago van de westernsport. want idd, helaas is de wran de grootste en dus dat waar de meeste mensen mee in aanmerking komen. en dan dat zien als 'western'.
wat ben ik blij met anky die gelukkig laat zien dat er wel degelijk niveau is in westernwereld, dat het zelfs voor haar met een top-ten NRHA paard zeker niet makkelijk is.
dat is goede reclame voor de sport.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:33

menteur schreef:
Grappig topic is dit geworden.
Er wordt veel, heel veel geschreven,maar weinig,heel weinig gezegt.

Ach misschien hebben wij toch wel tevreden leden dan,toch?

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:38

Jos schreef:
ik vind ook dat er super veel voor de jeugd gedaan wordt op het ogenblik. +:)+
ik begrijp alleen het nut van een jeugdcommissie niet.
heeft eigenlijk ook geen nut, want zonder blijkt het ook goed te kunnen .

Wat ik denk is dat het jeugd verhaal binnen de regelgevingcommissie ook bemant of bevrouwd wordt. Dus hoe dan ook er wordt aan gewerkt en das fijn toch.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:56

dat is super.
*jos start het dieseltje , tuft van het zijspoor af richting huis*

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 22:01

:D haha geweldig

johnwayne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 22:35

quarterH schreef:
Peter mag ik je echt dringend 1 ding verzoeken: lees aub je posts door voor je ze plaatst. er is niet alleen geen touw aan vast te knopen maar staat ook bomvol met fouten.
als voorzitter van de wran wil je toch wel wat serieuzer overkomen of niet?
zelfs de enige engelse zin weet je fout te schrijven (bay the way? tegenligger van sorrel the way?).

daarbij ben ik gewoon heel benieuwd waaruit dan blijkt dat volgens jou het level systeem bijdraagd aan de KWALITEIT van de westernsport.
ik zie het namelijk niet (behalve dat je goede mensen wegjaagd die elders gaan starten).

het overstappen naar een hoger level komt bij de meesten niet doordat ze BETER worden maar gewoon doordat ze teveel starten en er dan vanzelf terecht komen. dit zegt echter helemaal niks over het niveau. een L3 zou je imo moeten kunnen vergelijken met een intermediate bij de nrha of een amateur bij de aqha. nou, succes.

momenteel is het meer zo dat de nrha/nsba/aqha verder gaat waar de wran stopt.

dus de vraag: noem mij 1 voorbeeld van iemand die beter is geworden door het levelsysteem en nu succes boekt daardoor ook buiten de wran. ik ben benieuwd.

en spatter: ik vind het jammer voor het imago van de westernsport. want idd, helaas is de wran de grootste en dus dat waar de meeste mensen mee in aanmerking komen. en dan dat zien als 'western'.
wat ben ik blij met anky die gelukkig laat zien dat er wel degelijk niveau is in westernwereld, dat het zelfs voor haar met een top-ten NRHA paard zeker niet makkelijk is.
dat is goede reclame voor de sport.

Er is een ding wat ik niet snap @quarterh je geeft zo af op de wran maar je mengt je wel in deze discussie.Ik lees niets anders dan dat er maar een verenging is en wel de aqha,of ben je van je geloof afgestapt. :D

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 22:39

misschien kun je iets duidleijker zijn want ik snap niet wat je bedoeld.

ja ik vind dat de wran een voorbeeld moet nemen aan bv de aqha, daar weten ze wel kwaliteit te creeeren, hebben e behouden.

ik ben niet in de basis tegen een club als de wran, nooit geweest.
waar ik 'tegen' ben is het feit dat de kwaliteit bij de wran steeds slechter wordt ipv beter. en dat dus slecht is voor onze sport en de reputatie die wij allen als westernruiters daarmee krijgen.

ik zou graag willen dat de wran een goed lopende vereniging was met OOK goede hoge kwaliteit.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 22:42

quarterH jij mag ook zoveel verzoeken indienen, dus zoveel je wil.
Terug of doorlezen wat je zelf schrijft of geschreven hebt, kom ik nog wel is op terug.
Als voorzitter serieus genomen worden? Waarschijnlijk wel anders zal ik daar niet meer gezeten hebben, toch. Voor de rest ben en blijf ik wie ik ben, en voeg vaak mijn woorden om in daden.
Volgens mijn heb ik nergens aangegeven dat het level systeem bijdragen aan kwaliteit waar jij op doelt. Goede mensen wegjagen? Begrijp ik niet goed, het zijn de leden die dit systeem hebben gewild.
Overstappen van level of het over moeten gaan is van gemeld, dat het systeem een aantal jaren eerst zal moeten zetten, drie jaar voor afgesproken, dus hiervoor zal binnen kort ook wel oplossingen voor komen. L3 daarvan is aangegeven ten tijden dat het level systeem ingevoerd werd dat die gezien moeten worden als de huidige beginners van toen. L4 en L5 waren er immers aan de onderzijde bijgekomen, dus weet niet waar jij vandaan haalt waar jij vind dat het dan mee vergeleken moet worden.
Momenteel verder waar de WRAN stopt? Je schrijft het echt alsof ik mijn zorgen moet gaan maken, maar dat doe ik niet onze regelgeving commissie weet wel waar zij bezig mee zijn.
Het succes van ons systeem is dat voor aanstaande jury leden (niet van de WRAN want dat zal te logies zijn) meerdere keren ons hebben laten weten bijvoorbeeld op het jaarlijks gehouden NK, dat deze de WRAN ruiter weten te lokaliseren omdat deze stuk voor stuk zo goed in het zadel zitten. Dus ik heb alle vertrouwen in het feit als het om niveau gaat dat wij ons geen zorgen behoeven te maken betreffende die kwaliteit dan. Zal niet uit de school klappen wat de jury’s het afgelopen NK van bepaalde klasse vonden, omdat het er niet om gaat wat ik weet maar dat ik het weet.
De melding die jij aan spatter meegeeft verteld mij dan je niks begrijp van hoe het werkt. Helaas is de WRAN de grootste? Mijn god zeg, zins jaar en dag is het deze vereniging die als een soort kweek vijver functioneert voor die verenigingen waar jij zo hoog over op geeft. Jammer dat vele toch altijd weer hun roots weten te verbergen. Maargoed het is zelfs Anky geweest die de WRAN uiteindelijk niet gelaakt heeft, ja das een meid om trots op te zijn, inderdaad een mooie reclame.
Maargoed quarterH, promoot jij nou maar het in mijn ogen doodbloedende kindje, waar niemand zich afvraagt wat een ruiter op de rug van een paard eigenlijk zelf kan. Wij zien wel wat er van komt in de toekomst, wat stand houd dus. We hebben nou al zo’n honderden quotes kunnen lezen wat je van de WRAN vind dat ik bijna anders ga denken. Het spreek woord waar het hart vol van is zou op kunnen gaan, iets anders kan ik mijn echt niet bedenken als ik zo het een en ander gade sla. Steek energie in het promoten wat jij dan voor staat, en geloof me misschien kom je dan ook serieuzer over.
Vr Gr peter

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 22:53

quarterH schreef:
ik zou graag willen dat de wran een goed lopende vereniging was met OOK goede hoge kwaliteit.

Ik bied je zo mijn hamer aan quarterH, mits de leden het daar mee eens zijn natuurlijk. Heb geloof ik al is gelezen dat je voorgedragen werd, dus make my day, of schrijf ik het nu weer niet goed.
Voeg je daad bij de woorden zou ik zeggen.
Maak me blij.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 23:01

van velen heb ik al gehoord 'doe geen moeite hij luistert toch niet hebben we allemaal al geprobeerd'
tja ze hebben gelijk.

over welk doodbloedend kindje heb jij het eigenlijk? ben toch eens duidelijk.

wat ik erg apart vind is dat je aangeeft niet bang te zijn voor de imo afnemende kwaliteit bij de wran.
maar ondertussen wel de mensen bang maakt met 'wat de toekomst brengt als we niet dit of dat' . dat deed je eerst met de knhs (we moeten mee anders zijn we gedoemd!) en nu ineens is dat niet belangrijk meer maar is het een nog vager iets wat je als het vagevuur gebruikt.

achja, jij bent blij, die paar leden die er nog zijn zijn blij, het niveau blijft zoals het is dus mensen blijven winnen hoeven vooral niks te doen om zich te verbeteren en zijn blij.... als dit is wat je wilt ben je inderdaad op de goede weg.

persoonlijk zou ik ervoor kiezen altijd te willen groeien als organisatie en sport en zeker niet stil te blijven staan of zelfs achteruit te gaan.
denk dat we daarin verschillen en ik daardoor beter pas bij andere verenigingen.

doei!