tine10 ja dat is wel jammer, gewoon iemand meesleuren of een ad plaatsen misschien. ja wie weet vind je dan nog wel iemand, wij hebben ook al allee groepen compleet.
silby jaaaah laten we hopen op mooi weer, een klein regenbuitje is niet zo erg maar de hele dag regen word het ook niet gezelliger op.
oei stuitje kneuzen doet erg pijn,heb nu nog last van de val op mn stuitje van 2 jaar geleden.
ja als je langer onderweg bent als op paard zit is het inderdaad jammer,want het is gewoon een super leuke rit en bere gezellig!
germie
Geplaatst: 30-03-10 21:14
Hoe lang doe je ong. over de route? Het is 25 km, maar ik kan moeilijk inschatten hoeveel je moet draven van een uur zeg maar om op 8 km per uur te komen. Uiteraard is een stukje galop met een sprongetje ook leuk.
WendyBZ
Geplaatst: 30-03-10 21:17
Ongeveer 3 uur. Route is ongeveer 25 km en ze willen dat je rond de 8 km/u rijdt.
lorelei
Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-10 21:17
je moet zo precies mogelijk 8 km per uur rijden dus dat ie iets meer als 3 uur,en daar moet je een pauze stop overheen rekenen.dus neem voor het gemak 4 uur
Ik probeer een schatting te maken met hoeveel ik dan in galop moet gaan, of in draf zeg maar. Of dat we rustig keuvelend stappend kunnen gaan.
WendyBZ
Geplaatst: 30-03-10 21:24
Ligt eraan hoe snel je paard loopt Mijn merrie draaft rond de 17 km/u, galop rond de 20-22. In stap zit ze al snel op 7-8 km/u. Ik hoef dus maar weinig te draven of te galopperen als ik in mijn eentje ben. Mijn rijmaatje rijdt echter iets langzamer, rond de 6 km/u in stap, dus dan zullen we iets meer moeten draven en galopperen.
lorelei
Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-10 21:25
Gemiddelde snelheid van het paard: Stap 100 meter/minuut. Draf 200 meter/minuut. Galop 350 meter/minuut.
Viet
Geplaatst: 30-03-10 21:25
Vorige keer zuidlaren was de route korter dan 25 km voor zover ik me kan herinneren. Die rit hebben we ook heel snel gereden. Een van onze men combinaties heeft toen nog een rpijs in de wacht gesleept.
Wij doen altijd gewoon mee voor de fun en de gezelligheid
AntheaV
Geplaatst: 31-03-10 16:23
Wil je de juiste tijd rijden, dan moet je vooral heel veel stappen. Paar jaar geleden deed ik mee met een toen 4jarige die net onder het zadel was en totaal geen conditie had. Wij hebben toen heel erg veel gestapt en maar een beetje gedraafd en gegaloppeerd. Ik had verwacht toen veel te langzaam te zijn maar toen waren wij nog 8 minuten te snel.
Is daar wel veel bos? Want de rustpauze is toch bij de manege in Annen? Dan zit je toch ook niet in het bos? Of rij je daar wel zo naartoe? En is het niet erg massaal zo'n tocht? Vorig jaar ben ik met de paasdagen gewoon het bos in geweest, met opzet ergens waar geen ritten waren uitgeschreven. Maar nu zit ik er aan te denken om toch eens mee te doen.
@ Germie, Klote de pauze stop is op manege de Barrage in annen, of het veel door bos is weet ik zo niet. de route is tot zover bij mij niet bekend. De tocht is niet echt massaal je start zoizo al om de 5minuten met 2 of 3 man sommige voren veder de rit groepen maar vorig jaar vond ik het massaler als de jaren er op.