Maar dan gaat het mis ...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Re: Maar dan gaat het mis ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:10

Hmmm als ik jou was geweest had ik eerst een ostepoaat erbij gehaald.
Nu geef je je paard ontstekingsremmers terwijl je nieteens weet of hij een ontsteking heeft, lijkt me niet gezond om medicijnen te geven die niet nodig zijn, daarnaast zitten er natuurlijk ook onkosten aan..

Vind het ook altijd jammer dat er geloof ik nog best veel dierenartsen zijn die niet verwijzen naar een osteo of fysio.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 20:14

x_Marr schreef:
Hmmm als ik jou was geweest had ik eerst een ostepoaat erbij gehaald.
Nu geef je je paard ontstekingsremmers terwijl je nieteens weet of hij een ontsteking heeft, lijkt me niet gezond om medicijnen te geven die niet nodig zijn, daarnaast zitten er natuurlijk ook onkosten aan..

Vind het ook altijd jammer dat er geloof ik nog best veel dierenartsen zijn die niet verwijzen naar een osteo of fysio.

Hij heeft gezien dat er een ontsteking in de rug zit. ;) Anders geeft hij ons echt niet zomaar onstekingremmers.
We gaan zeker vragen naar een osteo.

mickey75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 22:05

Heb de dame in kwestie even vermanend toegesproken op stal en haar nog een dikke knuffel gegeven.
Ze stond lekker te genieten in dr box.
Doe maar ff rustig aan,jammer dat je nu zaterdag niet kan lessen.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 22:11

Dank je wel!

Ik ken je niet.. maar heb een vermoeden dat je een lesgever bent op de manege? ;) Had je al een PB gestuurd.

mickey75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 22:16

Je doet alsof we een hele rits lesgevers hebben :D en aangezien Cathy lekker in de zon ligt blijft er maar 1 over he.Zal ik haar morgen nog een knuffel van je geven?
groetjes Andrea

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 22:17

Ja, geef d'r morgen maar eens een hele dikke hug! Roy doet hem gelukkig de hele dag naar buiten zo kan ze mooi even het weitje op bij de bak daar.
Zag ze er een beetje rustig uit?

mickey75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 22:22

Ja ze stond rustig te kijken na het afzadelen van de paardenles,ze vind het altijd wel gezellig een beetje drukte in de stal.Ik heb dr deken nog even een beetje goed gedaan,lag wat scheef(ben maar even brutaal geweest :D )

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 22:23

mickey75 schreef:
Ja ze stond rustig te kijken na het afzadelen van de paardenles,ze vind het altijd wel gezellig een beetje drukte in de stal.Ik heb dr deken nog even een beetje goed gedaan,lag wat scheef(ben maar even brutaal geweest :D )

Haha, dankjewel. Kan allemaal geen kwaad. Beter iemand die er nog even naar omkijkt he. Al gaat me moeder ook even elke dag heen. :)
Ze vind 't geweldig om al die aandacht te krijgen.

Je zei dat je het jammer vond dat ik niet mee reed in de zaterdagles, maar die dag rij ik al een tijdje niet meer. ;)

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 23:58

Ik zou foto's van de rug laten maken,Het klinkt als Kissing Spine

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 00:04

_Sannee schreef:
Hij heeft gezien dat er een ontsteking in de rug zit. ;) Anders geeft hij ons echt niet zomaar onstekingremmers.

Maar waarom vraagt hij dan alsnog aan je om er even op te stappen? Sorry hoor, snap ik niet helemaal. :o In elk geval veel beterschap!

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 07:30

Dankjewel.

De dierenarts heeft gevoeld inderdaad, en zag een onsteking in de rug. Daarom onstekinremmers.

Goeroe; Omdat het probleem bij het opstappen zit.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 17:13

Maar als de dierenarts een ontsteking in de rug heeft gevonden is dat probleem met opstappen toch niet zo moeilijk te verklaren? Waarom dan niet eerst de ontsteking verhelpen en pas daarna kijken of er nog een probleem met opstappen is? Nu heeft je paard er nog een negatieve ervaring met opstappen bij terwijl het daar zelf waarschijnlijk niets aan kan doen. Grote kans dat ze alleen maar zo reageert omdat ze pijn heeft. Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind het maar een rare gang van zaken.

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 17:25

Het paard had alleen moeite met het opstappen, en wanneer de Ts er eenmaal opzat was er niks meer aan de hand en was het paard hartstikke braaf. Het kon net zo goed zijn dat het paard hartstikke bang was met opstappen. Ik vind het dus niet zo vreemd dat de Da wilde zien wat er precies gebeurt met opstappen :). Helaas is het deze keer uit de hand gelopen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 17:28

goeroe schreef:
_Sannee schreef:

Maar waarom vraagt hij dan alsnog aan je om er even op te stappen? Sorry hoor, snap ik niet helemaal. :o In elk geval veel beterschap!

Ik snap niet eens dat een DA kan beoordelen of een zadel past...
die 2 opleidingen liggen ver van elkaar af.

en dat hij je nog laat opstappen.. dit is het gevolg..
en dit had jou al veel eerder kunnen gebeuren.

zorg voor een goede bahandeling voor je paard en uiteraard voor jezelf ! :)
Zodat jullie er beide straks weer bovenop zijn!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 17:43

Plaisir schreef:
Het paard had alleen moeite met het opstappen, en wanneer de Ts er eenmaal opzat was er niks meer aan de hand en was het paard hartstikke braaf. Het kon net zo goed zijn dat het paard hartstikke bang was met opstappen. Ik vind het dus niet zo vreemd dat de Da wilde zien wat er precies gebeurt met opstappen :). Helaas is het deze keer uit de hand gelopen.

Dat het paard ondanks een ontsteking in de rug nog braaf was tijdens het rijden zelf zegt al genoeg over het karakter van het dier. Waarom dan alsnog het vertrouwen van het paard zo op de proef stellen door er op te gaan zitten terwijl je weet dat er een ontsteking zit? Waarom niet even het geduld opbrengen en eerst het medische probleem oplossen alvorens te kijken of het paard dan nog verzet toont?

@Jolliegirl: Of een dierenarts kan beoordelen of een zadel goed ligt is volgens mij erg afhankelijk van de dierenarts zelf. Het grote merendeel zal het niet kunnen, maar een enkeling wel. Wat ik niet snap is dat een dierenarts je vraagt om op een paard te stappen dat een ontsteking in zijn rug heeft. Ik weet zeker dat mijn dierenarts dat nooit zou doen.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 17:44

Voordat ik erop ging, wisten we nog nie dat er een ontsteking was..

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 17:46

Ok, mijn excuses, dat verklaart alles. Jammer dat de dierenarts niet eerst naar het paard gekeken heeft, maar dat is achteraf gemakkelijk gezegd natuurlijk. Nogmaals veel beterschap voor jou en je paard.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 08:50

Moderatoropmerking:
Ik heb een enorme berg oneliners uit dit topic verwijderd. Het is niet de bedoeling dat er constant oneliners zoals "sterkte meis" en "dank je wel voor je steun" worden geplaatst.

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:06

Sannn :(:)
Ik wist wel wat er gebeurd was, maar wist niet dat je er een topic over had gemaakt! Jeetje wat erg voor je. Veel sterkte meid, :(:)

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 17:06

Dankejwel Margoot!

Hier gaat het met de rug de goede kant op. Been doet nog erg pijn!

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:07

Wel rust nemen hoor! Anders wordt t voor altijd moeilijk paardrijden!

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 13:26

Ja, ik neem ook zeker heel goed rust!

Iphi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:31

OK, die eerste keer steigeren kan van de rugpijn geweest zijn. Maar dat ze erna, terwijl haar baasje al op de grond ligt nog eens omhoog gaat en vervolgens op het baasje landt was toch niet zo sympathiek van haar...

Veel beterschap, wees toch maar voorzichtig bij de volgende poging!

nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 11:29

Jeetje Sannee, hopelijk komt er snel verbetering!! :(:)
Maar over kissing spine gesproken: heeft een paard met deze aandoening ook problemen aan de longe of alleen onder het zadel met ruiter op z'n rug?

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 11:34

Veel sterkte :(:) .
Gelukkig kom je er nog aardig goed vanaf . je paard deed het ook niet expres :(:) .
Hoelang moet je blijven rusten. een aantal weken ongeveer ?