Update Shetlander Puck, laatste nieuws: ingeslapen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:19

ThePast03 schreef:
Om eerlijk te zijn krijg ik vervangend pijn als ik naar dat filmpje kijk.

Het is niet alleen de verkeerde stand van de voorbenen. Dit is een dwerg met veel meer vergroeiingen en je kunt duidelijk zien dat elke stap pijn moet doen.

Ik hoop op een verstandige beslissing maandag.
Is de andere bokker hier nu ook nog bij betrokken geweest (ben even haar naam kwijt, sorry).

Ik heb precies hetzelfde. TS is uren aan het bellen geweest met verschillende dierenklinieken tot ze een reactie kreeg van een DA die precies zei wat ze wilde horen.

Enfin, Prissey heeft nu de pony thuis staan, kosten zijn gedeeld (zoals ik had voorspeld) door de andere pony die met hetzelfde transport meeging)

En ik vermoed zo dat de pony ook maandag niet uit zijn lijden verlost gaat worden.

Alleen een ding Prissey. Je gaat je aan een dergelijk dier hechten. En als dan toch de beslissing komt om hem te moeten laten gaan, zal dat dubbel zo hard aankomen.
Je had voor datzelfde bedrag een gezond hengstveulen van de slacht kunnen redden. Eentje die wel uitzicht had gehad op een gezond en volwaardig leven....

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 20:19

ThePast03 schreef:
suusiejj schreef:
Dat dacht ik ook al :j
Z'n rug staat indd wat raar enzo maar misschien als ie straks iet wat uitgebouwder is trekt het nog bij toch :)

Nee dat trekt niet bij. Dit gaat om een pony met een erfelijke aandoening, namelijk dwerggroei en het is bij deze pony behoorlijk extreem.

Zie hier 3 pagina's vol met dwergjes, kijk vooral naar hoe oud die zijn geworden:
http://www.minibreeders.com/horsieheaven/

Pony heeft duidelijk pijn, ik zou er niet mee gaan experimenteren.

Mocht de pony pijn hebben en niet geholpen kunnen worden dan krijgt puck een mooi einde.. Via foto's filmpjes en zelf zo voor het blote oog is het nooit zeker in te schatten wat een dier voelt ze kunnen immers (helaas) niet praten. Daardoor komt de DA langs en lijkt hij dit nodig te vinden maken we foto's van alle 4 de benen en de rug.

Zegt hij dit kan niet beest lijdt gewoon dan gaat hij vredig. met als herinnering van nog een paar mooie dagen. Dat is dan het minste wacht ik voor Puck heb kunnen doen

heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:20

de kleine dreumel!!
ik blijf dit volgen.
en hoop op een goed afloop.
zelf ook een doorgefokte shetdame gehad..
en deze heeft ook nog een x aantal jaren een super leven gehad

kally

Fantastisch gedaan, hopelijk maandag positieve berichten over Puck....
Wens je veel succes met de VA en we duimen voor hem....

Lotus83

ThePast03 schreef:
Lotus83 schreef:
ps..., ja die link is inderdaad erg triest, maar er zijn hier op bokt (en nee, ik bedoel nu niet die van mij) een aantal pony's bekend bij wie het minder slecht is afgelopen.....

Die van jou zit toch echt anders in elkaar, daar zou ik deze pony niet mee willen vergelijken.

Begin nu het onderbuikgevoel van sommigen in het andere topic goed te begrijpen.
Helaas. ;(

Ts doet niks anders als wat ze in het vorige topic heeft gezegd...., da komt kijken en als het niet oké is krijgt hij een waardig einde...

Beetje jammer als ts nu in haar goede bedoeling naar beneden word gehaald....

Ik had het nu ook niet over mijn pony en die is btw ook zo krom als een hoepel

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:25

Prissey schreef:
Mocht de pony pijn hebben

Hoezo "mocht de pony pijn hebben". Kijk eens heel nuchter naar je eigen filmpje, dan zie je toch overduidelijk dat deze pony pijn heeft.

Het is jouw keuze, maar ik had vandaag al een DA erbij geroepen en deze pony een paardwaardig einde gegeven.
Het feit dat je nu toch rekening houdt met een of ander wonder vind ik behoorlijk anders dan wat je in het andere topic vertelde.

Cassidy

Lotus83 schreef:
Ts doet niks anders als wat ze in het vorige topic heeft gezegd...., da komt kijken en als het niet oké is krijgt hij een waardig einde...

En wie zegt dat TS ook bij haar thuis niet zo lang doorgaat met het zoeken van een DA die precies verteld wat zij wil horen? En Puck dan toch langer in leven wordt gehouden dan eigenlijk nodig was geweest?

Puck heeft er nu iig een trailerreis opzitten. En, o toeval, net gekochte merrie kon met hetzelfde transport mee....

irmalouise

Vind het een prettiger idee dat Puck nu bij Ts een paar dagen een fijn leven heeft, dan dat hij door de handelaar maar aan zijn lot over gelaten word.
Puck staat lekker te eten met de rest en krijgt nu liefde en aandacht en al is het maar voor een paar dagen, we zullen het maandag weten.
Ben erg benieuwd hoor?
Ik ga dit ook zeker volgen.

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:26

Super dat je hem geholpen hebt. Hij ziet er ook slecht gevoed uit. Ik denk dat hij toch misschien wel een waardig leventje zal kunnen lijden, hoop ik toch. Ik duim voor het DA advies maandag.

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 20:27

Cassidy schreef:
ThePast03 schreef:
Om eerlijk te zijn krijg ik vervangend pijn als ik naar dat filmpje kijk.

Het is niet alleen de verkeerde stand van de voorbenen. Dit is een dwerg met veel meer vergroeiingen en je kunt duidelijk zien dat elke stap pijn moet doen.

Ik hoop op een verstandige beslissing maandag.
Is de andere bokker hier nu ook nog bij betrokken geweest (ben even haar naam kwijt, sorry).

Ik heb precies hetzelfde. TS is uren aan het bellen geweest met verschillende dierenklinieken tot ze een reactie kreeg van een DA die precies zei wat ze wilde horen.

Enfin, Prissey heeft nu de pony thuis staan, kosten zijn gedeeld (zoals ik had voorspeld) door de andere pony die met hetzelfde transport meeging)

En ik vermoed zo dat de pony ook maandag niet uit zijn lijden verlost gaat worden.

Alleen een ding Prissey. Je gaat je aan een dergelijk dier hechten. En als dan toch de beslissing komt om hem te moeten laten gaan, zal dat dubbel zo hard aankomen.
Je had voor datzelfde bedrag een gezond hengstveulen van de slacht kunnen redden. Eentje die wel uitzicht had gehad op een gezond en volwaardig leven....

Er zijn kosten gedeelt voor vervoer sorry. we hebben 2 donatie's gekregen dit is bij de aankoop van de pony gedaan en derest uit eigen zak betaald, maar dat is verder helemaal niet belangrijk het belangrijkste is nu Puck. Ik weet hoe de het hele verhaal gelopen is en de reis het is allemaal prima gegaan en Puck staat lekker te genieten krijg net een telefoontje dat hij zich prima vermaakt en de situatie niet verslechterd is.

Verder kan iedereen vermoeden wat hij/zij denkt wat ik hier verteld heb is wat er gebeuren gaat.
Zou namelijk een beetje stom zijn om een pony pijn te laten lijden.

Over een gezondhengst veulen.. Ik zat niet te wachten op een extra paardje, mijn ouders zijn instaat hulp te bieden bij Puck dus daarom is Puck gekomen. Mocht puck iets overkomen dan komt er voorlopig helemaal geen ander en blijft alleen melody(haflinger)

Verdere info mag over pb cassidy om dit ontopic te houden.

Yatooch3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:27

Hey pris! goed gedaan.
en al zou hij binnenkort toch ingeslapen moeten worden dan nog heb jij hem liefde laten voelen, van jezelf en van de andere shets.
Dat is een heel mooi gegeven.
Al hoop ik natuurlijk van harte dat er "nog iets" voor hem te doen is.
Altijd moeilijk dit.... ik duim voor de kleine puck!
groetjesss

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:28

Ik heb het vorige topic doorgelezen, en deze nu.
En vind echt dat je het super heb gedaan! Ben erg benieuwd naar maandag.

Zoals als jou zouden er meer moeten zijn. En niet alleen maar mensen die overal negatief over denken. Bah! Echt super meis! +:)+

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:34

Kan niet anders zeggen dan dat ik deze gang van zaken had voorspeld. Hoop dat beestje nog een paar weken de pijn kan volhouden totdat aandacht verslapt is en hij alsnog een paardwaardig einde krijgt.

Kneusje sterkte manneke !!

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 20:35

ThePast03 schreef:
Prissey schreef:
Mocht de pony pijn hebben

Hoezo "mocht de pony pijn hebben". Kijk eens heel nuchter naar je eigen filmpje, dan zie je toch overduidelijk dat deze pony pijn heeft.

Het is jouw keuze, maar ik had vandaag al een DA erbij geroepen en deze pony een paardwaardig einde gegeven.
Het feit dat je nu toch rekening houdt met een of ander wonder vind ik behoorlijk anders dan wat je in het andere topic vertelde.

Misschien heeft hij pijn en misschien ook niet. Ik ben geen dierenarts en er zijn vele van mening dat het vandaag puck goed afging.
maandag krijgt hij onderzoek stel je voor dat deze pony nou misschien die kleine kans die er is kan pakken en hij kan dit overleven zonder pijn. Zou toch niet eerlijk zijn hem dan in te laten slapen. Misschien kan hij nog een paar weken, maanden, jaren pijnloos leven. Misschien is er maandag slecht nieuws.. We weten het allemaal niet, we kunnen niet door mensen/dieren heen kijken we gaan uit van het beeld dat we krijgen.

laten we gewoon afwachten en dan blijkt wat het beste is

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:38

ThePast03 schreef:
suusiejj schreef:
Dat dacht ik ook al :j
Z'n rug staat indd wat raar enzo maar misschien als ie straks iet wat uitgebouwder is trekt het nog bij toch :)

Nee dat trekt niet bij. Dit gaat om een pony met een erfelijke aandoening, namelijk dwerggroei en het is bij deze pony behoorlijk extreem.

Zie hier 3 pagina's vol met dwergjes, kijk vooral naar hoe oud die zijn geworden:
http://www.minibreeders.com/horsieheaven/

Pony heeft duidelijk pijn, ik zou er niet mee gaan experimenteren.

ff kieken hoor :)
Had dat van Dwerg ook nog niet helemaal meegekregen.
Was beetje stille hoop dat ik dat zei.
Maandag zal de dierenarts het wel zeggen, heb er een hard hoofd in maar die paar dagen lukt hem ook nog wel hij weet niet anders helaas.
Neemt niet weg dat ik en denk TS ook wel het liefst had gehad dat er nu meer duidelijk was voor Pucky zelf

zwijnenstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:39

goed van je....ben blij dat mensen zoals jou ng bestaan.
Je hoeft er geen keuringen mee te lopen.
En dat is jouw bedoelinh ook niet,jouw hart zit tenminste op de juiste plek.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:39

Prissey schreef:
Misschien heeft hij pijn en misschien ook niet. Ik ben geen dierenarts en er zijn vele van mening dat het vandaag puck goed afging.

Kom op, je hebt toch ogen? Hoe kun je zeggen dat hij misschien geen pijn heeft. Natuurlijk zijn er altijd mensen te vinden die zeggen dat het hem goed afging (wat heet goed ;( ) en er is ook altijd wel een dierenarts te vinden die er brood inziet.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:40

Ik hoop dat je een wijze dierenarts hebt....

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:40

ben heel blij dat je m een andere naam hebt gegeven, vind Puck errug leuk :)

tsja, hij loopt iig, meer valt er niet over te zeggen... kan me wel voorstellen dat ie bij de fokker niet wilde omdat ie werd meegesleurd (heeft die van mij het ook niet op, en denk sowieso de meeste paarden niet).

ik hoop iig dat het goed afloopt met m, wat dat ook moge betekenen :)

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 20:43

ThePast03 schreef:
Prissey schreef:

Kom op, je hebt toch ogen? Hoe kun je zeggen dat hij misschien geen pijn heeft. Natuurlijk zijn er altijd mensen te vinden die zeggen dat het hem goed afging (wat heet goed ;( ) en er is ook altijd wel een dierenarts te vinden die er brood inziet.

Ik denk dat ik duidelijk verteld heb wat er gebeuren gaat en wat de plannen zijn. Maandag kan je verlsag lezen

francaa

Re: Update Shetlander Kneusje / Puck!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:45

wow wat een verhaal zeg!
super wat je hebt gedaan! :)
blijf het zeker even volgen !

jammer dat sommige mensen zich niet bij de beslissing kunnen neerleggen..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:47

Prissey schreef:
Ik denk dat ik duidelijk verteld heb wat er gebeuren gaat en wat de plannen zijn. Maandag kan je verlsag lezen

Net zo duidelijk als je in je andere topic was aan de hand van de foto op speurders?:

Prissey schreef:
Pfff hij moet gewoon verlost worden en ingeslapen worden.. iedereen ziet toch hou hij daat staat

Ik hoop ook op een verstandige dierenarts.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:48

francaa schreef:
wow wat een verhaal zeg!
super wat je hebt gedaan! :)
blijf het zeker even volgen !

jammer dat sommige mensen zich niet bij de beslissing kunnen neerleggen..

Als de TS dat maandag maar wel kan....
Dan was het hele gezeul met de pony niet nodig geweest.

zoetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:49

Hier dus Zoetjes niet Zoutjes... :D

Ik ben blij dan kleine man daar weg is. Echter na PB contact met de TS was ik er stellig van overtuigd dat hij direct naar de slager zou worden gebracht zoals steeds haar plan is geweest. Immers was het door twee dierenartsen bevestigd dat dit veulen niet "levensvatbaar" zou zijn.

Nu heb ik in het vorige topic steeds aangeboden hem te gaan halen, hem hier grondig te laten onderzoeken en afhankelijk van de expertise van mijn dierenarts beslissingen te nemen. No matter the costs.
Wat ik nu dus niet begrijp is dat het veulen door de TS naar huis is gehaald er maandag een dierenarts komt, maar als blijkt dat hij diverse operaties nodig heeft hij alsnog zal worden ingeslapen. Een veulen met een dermate dwerggroei gaat hoe dan ook flinke financiele aderlatingen vragen. Hetzij dmv operaties, speciale zwachtelperiodes, misschien peessnedes, hoefbehandelingen of wat nog meer. Naar wat ik uit de PB's met de TS heb begrepen zijn die financiele middelen er niet of niet genoeg.

Ik zal bij deze nogmaals (en voor de laatste keer) mijn diensten aanbieden. Puur in het belang van de kleine man. Maar als blijkt dat hij met speciale medische behandelingen een pijnvrij leven kan leiden maar dit wegens gebrek aan financiele middelen geen doorgang kan vinden en dus alsnog wordt ingeslapen, dan heb ik een beetje een wrang gevoel.

Heel veel sterkte met de kleine man en wees eerlijk naar hem toe!

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:50

Cassidy schreef:
En wie zegt dat TS ook bij haar thuis niet zo lang doorgaat met het zoeken van een DA die precies verteld wat zij wil horen? En Puck dan toch langer in leven wordt gehouden dan eigenlijk nodig was geweest?

Puck heeft er nu iig een trailerreis opzitten. En, o toeval, net gekochte merrie kon met hetzelfde transport mee....

Volgens mij heb je je statement ondertussen wel gemaakt hoor ;)
Ik vind dat je jezelf ondertussen een beetje voor gek begint te zetten met telkens maar het neerhalen van TS..
We weten dat je er anders over denkt..Klaar dan toch?