Regio- en Nederlandse kampioenschappen indoor 2010!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

snoeppig

Re: Regio- en Nederlandse kampioenschappen indoor 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:43

Ik meld me ook. Ben met m'n fries door naar de Regio's van Zuid-Holland in de klasse Z1!
7 februari dus naar Delft.

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 14:57

Weet iemand toevallig of die verdeelsleutel ook al bekend? Dus hoeveel van elke regio naar landelijke mogen? Of wanneer die ongeveer komt? Ben wel benieuwd eigenlijk ;)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 15:00

denk in februari bekend wordt. Kampioenschap is pas in maart.

linn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 15:05

Ik ben ook door naar de Gelderse Kampioenschappen in de M2 paarden.
Afgelopen vrijdag kringkampioen geworden :D

beaugestes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 15:15

De verdeelsleutel staat op de site van de KNHS!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 15:27

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 17:08

Verdeelsleutel vind ik weer niet echt goed verdeeld. Maar goed er moet inderdaad een grens zijn :)

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 17:42

Maar 1'tje voor Friesland in de M2 D/E :=

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 17:44

Wij (kring Den Bosch) hadden gisteren ook een kringfinale springen paarden die niet doorging. Weet nog niet of deze nog ingehaald wordt. Komt nog op de site te staan.

Zepjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 18:25

bij ons mag van zo'n beetje alles maar 1tje door behalve Lspr. paarden en bij zz ponys mag niemand? :P

_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 18:28

In de DE-M1 ook maar 1 bij ons in Utrecht :P

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 18:30

Kan iemand mij uitleggen waarom Z-C ponies er geen van Utrecht doormogen? Omdat er nog geen inschrijvingen zijn of zo? Maar het is pas over een paar weken!

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 21:24

Dat is vreemd inderdaad, misschien een foutje en denken ze dat er geen combinaties C-Z zijn? Dat dacht ik toen ik dat zag, omdat veel ruiters die zo hoog kunnen gaan rijden al van hun C'tjes zijn afgegroeid (je bent zwaar uniek hihi :D ). Misschien even knhs mailen?

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 21:27

Ik hoop dat de sneeuw helemaal verdwijnt en het dan komende zondag even heeeel erg vreselijk weer gaat worden, want dan kan de selectie niet doorgaan en ben ik kringkampioen en als enige door naar de Brabantse Kampioenschappen (DE-M1, kring Helmond) _O-
Nee grapje, maar het zou wel chill zijn want zondag win ik denk ik niet, mijn concurrente heeft het 1x 'verprutst' door een enge bak, maar nu in een niet-enge omgeving zondag zal ze wel boven me scoren :j
Achja als ze het maar goed doet, dan ben ik al blij :) Al vind ik gewoon dat er 2 door moeten naar de regiokamp. ipv 1tje... :+

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 21:29

_Milou schreef:
In de DE-M1 ook maar 1 bij ons in Utrecht :P

Ben je super blij (en terecht) als je RESERVE Regiokampioen bent, is toch heel wat... mag je niet eens naar de Nederlandse Kampioenschappen :') Hier in Brabant mogen er in de DE-M1 4 door, maar is ook wel de drukstbevolkte provincie qua uitbrengen van paarden in de wedstrijdsport geloof ik :j

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:59

Bij ons mogen er ook aardig wat door! Maar dat is voor mij niet boeiend :P

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 23:21

Ik sta 1e reserve voor het B springen op de GK.
Even afwachten dus :z, al is de kans wel heel minimaal.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 00:24

CCindy schreef:
Dat is vreemd inderdaad, misschien een foutje en denken ze dat er geen combinaties C-Z zijn? Dat dacht ik toen ik dat zag, omdat veel ruiters die zo hoog kunnen gaan rijden al van hun C'tjes zijn afgegroeid (je bent zwaar uniek hihi :D ). Misschien even knhs mailen?

Ben nog lang niet Z hoor, ik ga C-M doen, vind ik spannend genoeg, met mijn 17 jarige Haflinger ;)

Wss idd omdat er in Utrecht geen Z combinaties actief zijn...

Vorig jaar was degene (En de enige) CM combinatie die doorwas, had ze 22 strafpunten in totaal met springen :=

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 08:56

Bij ons, Limburg, mag er maar 1 door naar L2.
Vind gewoon dat de beste 3 mogen gaan in alle klasses. Die staan lekker op het podium. Dan zijn ze maar strenger op Regionaal gebied.

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 15:14

lieziej schreef:
CCindy schreef:

Ben nog lang niet Z hoor, ik ga C-M doen, vind ik spannend genoeg, met mijn 17 jarige Haflinger ;)

Vorig jaar was degene (En de enige) CM combinatie die doorwas, had ze 22 strafpunten in totaal met springen :=

Oh hahaha sorry ik dacht dat je CZ sprong! Dat is erg zeg, 22 strafpunten als je regiokampioen bent :p
Heb jij wel wat concurrenten nu?

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 15:15

SaskiaKur schreef:
Vind gewoon dat de beste 3 mogen gaan in alle klasses. Die staan lekker op het podium. Dan zijn ze maar strenger op Regionaal gebied.

Mee eens ...

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:39

CCindy schreef:
SaskiaKur schreef:

Mee eens ...

Ben ik het dus niet mee eens. Hier in Utrecht is (zeker op M & Z niveau) vaak maar 4 a 5 inschrijvingen per klasse/rubriek, zeker bij de ponies. Ik vind het eerlijker als ze 1 op de 10 combi's doorlaten.

CCindy schreef:
lieziej schreef:

Oh hahaha sorry ik dacht dat je CZ sprong! Dat is erg zeg, 22 strafpunten als je regiokampioen bent :p
Heb jij wel wat concurrenten nu?

Heb gisteren pas zelf mijn coupons op de bus gedaan, dus ik weet het nog niet ;) Hoef iig geen selecties oid te rijden :+

Vorig jaar C-B: 5 combi's (ik regio kampioen :) ) C-L: 6 combi's C-M: 1 combi en C-Z ook 1 combi :')
Wat een prachtprovincie!

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:41

Dat is dan toch op Regionaal gebied, lieziej!
Dan moeten ze daar maar maatregelen treffen. Mensen die zich bij de top 3 rijden (podium) in een deelnemersveld van 25 man vind ik verdiend om naar het NK te gaan.

Snap wel dat Brabant meerdere mensen e.d. starten maar dan nog vind ik dit in het nadeel van alle andere provincies. Gewoon overal evenveel.

Als er bijvoorbeeld maar 5 mensen starten in een rubriek wat vaker bij de pony's zijn, zal er dan een andere maatregel moeten worden getroffen.

Maargoed ik zit daar niet om dat te beslissen, geef gewoon mijn mening :)

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:41

SaskiaKur schreef:
Dat is dan toch op Regionaal gebied, lieziej!
Dan moeten ze daar maar maatregelen treffen. Mensen die zich bij de top 3 rijden (podium) in een deelnemersveld van 25 man vind ik verdiend om naar het NK te gaan.

Snap wel dat Brabant meerdere mensen e.d. starten maar dan nog vind ik dit in het nadeel van alle andere provincies. Gewoon overal evenveel.

Als er bijvoorbeeld maar 5 mensen starten in een rubriek wat vaker bij de pony's zijn, zal er dan een andere maatregel moeten worden getroffen.

Maargoed ik zit daar niet om dat te beslissen, geef gewoon mijn mening :)

daar = als in bij de pony's?

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:48

O.a. de mensen die de verdeelsleutel uiteindelijk bekend maken en de mensen die alles regelen wie door mogen naar de Regionale Kampioenschappen.

Ik snap dat er een grens moet worden gesteld maar ik vind hier teveel verschillen uiteen lopen tussen verschillende provincies.
Natuurlijk scoort Brabant gemiddeld hoger op Nationale Titels, mede omdat er meer starten maar mede omdat hun de kans krijgen dat er meerdere mogen deelnemen aan bijvoorbeeld de Nederlandse Kampioenschappen. Andere provincies, zoals Groningen of Limburg, krijgen deze kansen niet.