Nieuwe aanwinst: Brentania ( ook nieuw op bokt)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 23:05

Xantaatje schreef:
mriaam schreef:
ze kan soms zó flauw zijn.. dat moet ik haar eerst geknuffeld hebben voordat ze wat wilt gaan doen. Vooral met longeren moet ze de andere kant op wilt ze eerst een aai anders blijft ze stil staan :P

Hahahha dat deed die van mij ook , nog trouwens wel eens :D wel schattig toch

Is ze al lekker op haar gamak bij je?

jaa ze is nu super gewend op haar nieuwe stal, ze kwam van een rustige pensionstal met misschien 1 pension per dag, naar een manege met 100 paarden :oo Dus in het begin was ze wel heel onrustig. Maar met rijden totaal niet eerst met longeertouw in de grote bak en toen los.. geen bok helemaal niks dus ik natuurlijk helemaal blij. Nu is ze super braaf vandaag even losgelaten in de bak want ze komt met sneeuw niet buiten. In plaats van te rollen blijft ze maar bij je hangen, ik kom met zweep blijft ze hangen haha :D morgen weer rijden, kijk wel even voor nieuwe foto's ben wel benieuwt al een hele week niet gereden en ze is ook niet buiten geweest... ik zal wel flink longeren van te voren :o

Monster_tos

Re: Nieuwe aanwinst: Brentania ( ook nieuw op bokt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 01:44

Wat een prachtig paardje!! En wat goed dat je haar zonder sporen rijd!! Ergerde me dood aan dat filmpje met die vorige eigenaaresse, die is bij elke pas aan het prikken!
Succes met zijn tweeen!

kollee3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 01:47

Waaauw wat een mooi paardje!!
Ik weet zeker dat jullie een mooie combinatie zullen zyn!!

En ik weet ook zeker dat jullie super veel gaan winnen op wedstrijden,
wat een uistraling zeg POEEH :o

Success!

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 09:41

mriaam schreef:
jaa ze is nu super gewend op haar nieuwe stal, ze kwam van een rustige pensionstal met misschien 1 pension per dag, naar een manege met 100 paarden :oo Dus in het begin was ze wel heel onrustig. Maar met rijden totaal niet eerst met longeertouw in de grote bak en toen los.. geen bok helemaal niks dus ik natuurlijk helemaal blij. Nu is ze super braaf vandaag even losgelaten in de bak want ze komt met sneeuw niet buiten. In plaats van te rollen blijft ze maar bij je hangen, ik kom met zweep blijft ze hangen haha :D morgen weer rijden, kijk wel even voor nieuwe foto's ben wel benieuwt al een hele week niet gereden en ze is ook niet buiten geweest... ik zal wel flink longeren van te voren :o

Ahhh wat schattig, helemaal niet de bedoeling waarschijnlijk maar ik zou smelten :D Lekker koel in haar hoofdje, vraag me af of je haar eerst moet longeren haha volgens mij kan je er zo weer op.

Leuk hoor.... laat ons wel weer mee genieten van je foto's he ;)

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 15:16

Xantaatje schreef:
mriaam schreef:

Ahhh wat schattig, helemaal niet de bedoeling waarschijnlijk maar ik zou smelten :D Lekker koel in haar hoofdje, vraag me af of je haar eerst moet longeren haha volgens mij kan je er zo weer op.

Leuk hoor.... laat ons wel weer mee genieten van je foto's he ;)

Nouu longeren moet ik wel doen hoor haha van de week stapte ik er zo op en toen wou ze me er toch wel even afbokken. Gewoon omdat ze het zo raar vind, maar het was niet echt bokken .. meer een paar 'kont sprongen hihi :D '
ik heb zometeen les en ik neem camera me: so i'll be back }>
}> }>

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 15:17

de rest ook heel bedankt... :D :o

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 15:58

prachtig paard!
mijn smaak!
mooie kleur vos en lekker berg-op gebouwd.
helaas zie ik geen filmpje

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 16:01

sorry, kon het filmpje nu wel zien.
loopt idd nog iets houterig, maar volgens mij heeft dit paard genoeg potentie.
ik zie ditt liever dan een paard wat eel vlak en zweverig loopt,
later in de verzameling heb je hier veel meer aan!

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-09 15:08

natje82 schreef:
sorry, kon het filmpje nu wel zien.
loopt idd nog iets houterig, maar volgens mij heeft dit paard genoeg potentie.
ik zie ditt liever dan een paard wat eel vlak en zweverig loopt,
later in de verzameling heb je hier veel meer aan!

Heel erg bedank :)
Tis idd een aparte vos, ook echt helemaal mijn type paard.
Ik krijg veel opmerkingen over haar draf, maar ik vind het nu steeds beter gaan.Ikzelf vond het niet zo erg ik zag er wel wat in.

Thankss veder :o :D

ippolata

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 18:08

heey nichtje!
toevallig dat je nu ook op bokt zit!
wat is ze toch een knapperd die Brentania!

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 18:15

ik wil nu niet de zeurpiet uit gaan hangen hoor, maar waarom met een 3.5 jarig paard al sporen en ik ben ook niet echt weg van het spoorgebruik op het filmpje. maar dat ben jij niet dus daar kan jij weinig aan doen :+
verder prachtig paard en hele mooie galop vooral.

cvelthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 18:26

Echt een leuk beestje
Gaat goedkomen!

rooz1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 18:35

leuk paardje zeg, op de stal zo te zien waar je bent geweest zijn wij ook naar een pony wezen kijken! toevallig.

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 19:36

ippolata schreef:
heey nichtje!
toevallig dat je nu ook op bokt zit!
wat is ze toch een knapperd die Brentania!

Hee lisanne, ik wist wel dat je een bokker was alleen niet welke naam je had :)
jaaa ben er ook heel blij mee,
succes zondag met Adje ik kan er zelf niet bijzijn,maar ik kom dan wel in februari kijken

@mang: je bent geen zeurpiet ik vroeg om een eerlijke mening ;)
ik rij ook niet met sporen, ik hou daar niet van met een jong paard, ik gebruik wel een zweepje.
Ik ben het ook niet diegene op het filmpje dus ik kan er veder vrij weinig wat aan doen, dankje veder :)

@rooz1993: Ik vind het een hele goede stal ze zijn heel goed met paarden.

De rest bedankt veder :D

ippolata

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 19:46

mang schreef:
ik wil nu niet de zeurpiet uit gaan hangen hoor, maar waarom met een 3.5 jarig paard al sporen en ik ben ook niet echt weg van het spoorgebruik op het filmpje. maar dat ben jij niet dus daar kan jij weinig aan doen :+

het is maar hoe je het gebruikt, ik zie ook ruiters waarvan het paard totaal niet voorwaarts is en het dus compleet met de hand gaan oplossen, dan liever een spoortje voor wat meer reactie!

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 19:53

ippolata schreef:
mang schreef:

het is maar hoe je het gebruikt, ik zie ook ruiters waarvan het paard totaal niet voorwaarts is en het dus compleet met de hand gaan oplossen, dan liever een spoortje voor wat meer reactie!

als je bij een jong paard al gelijk met sporen begint dan is hij later helemaal niet meer aan je been. ik zie liever een zweepje, als hij dan te langzaam gaat hoef je hem maar een tikje te geven en dan is het vaak klaar, bij sporen raken ze er aan gewend en dan worden ze alleen maar slechter aan het been.

@TS goed dat jij het wel zonder sporen doet, :)

ippolata

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 20:09

mang schreef:
als je bij een jong paard al gelijk met sporen begint dan is hij later helemaal niet meer aan je been. ik zie liever een zweepje, als hij dan te langzaam gaat hoef je hem maar een tikje te geven en dan is het vaak klaar, bij sporen raken ze er aan gewend en dan worden ze alleen maar slechter aan het been.

Met goed gebruik van sporen is dat compleet niet van belang! dan worden ze alleen maar beter aan het been naar mate de training verder gaat, botweg been geven zonder reactie is schadelijker! En niet elk paard reageert goed op de zweep.

Maarja net zoals alles hangt het van de ruiter af!

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 20:24

ippolata schreef:
mang schreef:

Met goed gebruik van sporen is dat compleet niet van belang! dan worden ze alleen maar beter aan het been naar mate de training verder gaat, botweg been geven zonder reactie is schadelijker! En niet elk paard reageert goed op de zweep.

Maarja net zoals alles hangt het van de ruiter af!

maar zoals ik al eerder zij vind ik het spoorgebruik op het filmpje er niet fijn uitzien. Dus het hangt inderdaad van de ruiter af.

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 20:35

het gaat een beetje Off-topic :)
@mang ik gebruik voorlopig geen sporen omdat ze gewoon op haar eigen benen moet gaan lopen. Veder ben ik niet tegen sporen, maar voolopig nog even niet. Vooral paarden inrijden met sporen vind ik slecht maar zoals ippolata zegt het verschilt per ruiter ;)

BelleA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:49

Super gave merrie zeg! wat een beauty! Jammer dat de oude eigenaresse met sporen rijd.. bij een 3 jarige? maar goed fijn dat je zelf zonder rijd!
Heel veel plz met haar!

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 11:54

BelleA schreef:
Super gave merrie zeg! wat een beauty! Jammer dat de oude eigenaresse met sporen rijd.. bij een 3 jarige? maar goed fijn dat je zelf zonder rijd!
Heel veel plz met haar!

Bedankt, had ook je bericht gezien op de taxatie topic :D
Jaa ik vind vosjes leuk mijn eerste pony was ook een vosmerrie, jaa meningen zijn hierover verdeeld maar zal er niet off-topic over gaan ik rijd er niet mee en andere moeten het zelf weten. Maar ik vind de stal waar ze vandaan kom helemaal super ik raad iedereen die stal aan :) Ze zijn gewoon fijn met paarden en hier was ze net 1 maand zadelmak, sporen is ieders keus,ze is nu flink fijn voor het been.

Jij ook veel plezier met Belle samen 2 B-tjes :)

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 13:23

Ik wil toch even reageren op het ''houtigere'' Jullie zien het allemaal goed, maar jammer dat er niet gezien waarom het paard zo loopt, hij heeft echt niet van nature zo'n draf. In de foto's zie ik het ook helemaal niet terug.

De ruiter op de film rijdt hem snel en kort. Daar is het paard op 3,5 en 1 maand ohz nog lang niet aan toe, die moet eerst op eigen benen lopen. Gevolg als je het wel zo doet. Knietjes in lucht, paard kan dat niet verwerken en je krijgt wat je ziet op de film. Op zich voor TS niet erg, als ze daar thuis maar niet mee verder gaat, maar volgens mij valt dat wel wat mee!

Mooi paard, mooi koppie!

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 13:31

WinBinChes schreef:
Ik wil toch even reageren op het ''houtigere'' Jullie zien het allemaal goed, maar jammer dat er niet gezien waarom het paard zo loopt, hij heeft echt niet van nature zo'n draf. In de foto's zie ik het ook helemaal niet terug.

De ruiter op de film rijdt hem snel en kort. Daar is het paard op 3,5 en 1 maand ohz nog lang niet aan toe, die moet eerst op eigen benen lopen. Gevolg als je het wel zo doet. Knietjes in lucht, paard kan dat niet verwerken en je krijgt wat je ziet op de film. Op zich voor TS niet erg, als ze daar thuis maar niet mee verder gaat, maar volgens mij valt dat wel wat mee!

Mooi paard, mooi koppie!

Dit klopt zeker, van nature is ze natuulijk niet zo. Ze word nogal hoog en kort gereden. Hier thuis waar ze nu 2 maanden staat word ze lager gereden. Het valt dus zeker mee ;)

veder bedankt