zware val na rijden op pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 10:50

Beterschap met je meissie!
Ik begrijp ook niet hoe die mensen jullie een ontbetrouwbare pony aan wilden smeren voor een 10 jarige.
Ik heb ontzettende medelijden met je dochtertje die vast zoooo blij was dat ze een pony mocht,en dat ze nu zo er aan toe is doordat mensen gewoon niet eerlijk zijn.Bah,wat gemeen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:00

Oh, wat erg zeg :(:) .
Heel veel sterkte voor jou en natuurlijk je dochter.
Ik snap echt niet hoe mensen zoiets kunnen doen.

Lante

Re: zware val na rijden op pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:07

Schandalig dat ze zo'n pony verkopen als mak en braaf en dan ook nog eens niks van zich laten horen??
Ik zou ook zeker juridische stappen ondernemen. Ze hebben jouw dochter willens en wetens in gevaar gebracht en niet eens het fatsoen gehad excuses aan te bieden naderhand.
Voor dit soort mensen heb ik echt geen goed woord over.
Een ongelukje zit soms in een klein hoekje, het blijven dieren, maar vooral het feit dat ze niks meer van zich hebben laten horen vind ik schandalig en maakt dat ik denk dat ze het geweten hebben hoe de pony was.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:08

Mijn pony die vd helaas is ingeslapen was ook verkocht als brave kinderpony :o
eenmaal bij de kinderen een draakje en de moeder kon niet gerust thuis blijven terwijl de kinderen zelfstandig de pony gingen doen.

Ik kon deze pony van vroeger toen ik zelf nog kind was toen was het ookal een draakje hoor maar een paar jaar verder en veel meegemaakt te hebben bij een eigenaar was ze een beetje 'gek' om het maar zo te noemen...
Vol goede moed heb ik der maar gekocht samen met me moeder ik was inmiddels wel 16 en voor het mooie ietsje pietsje te groot maar om kinderen in gevaar te brengen die wel mooi op deze pony paste was ook niet het juiste toch?

Het was gewoon een pony waarvan ik wist hoe ze in mekaar zat en ik kon het gewoon niet laten die moeder te vertellen wat ze in huis had gehaald :o

Maar je moet kinderen idd niet in gevaar brengen als je weet dat een pony niet zo erg te vertrouwen is
ik wens jullie veel suc6 en ik zou het er zeker niet bij laten zitten idd

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:16

Wat een ongelovelijke rotstreek van de verkopende partij.
Geef je dochter een onwijs dikke knuffel en hopen dat ze hier weer helemaal goed uitkomt.
Voor de rest, meid verwijd jezelf niks, je wist het niet. :(:)

Ik vind het wel top dat je je verhaal hier neer hebt gezet, laat het een les voor iedereen zijn. :Y)

Ik hoop toch dat je iets kunt beginnen met rechtsbijstand of zoiets, dat ze hun excuses niet eens hebben aangeboden :n
Pffffffffffffffffff waar zijn we in deze samenleving in godsnaam mee bezig............

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:21

heel heftig hoor
hoop dat je dochter zich gauw weer beter voelt.
Ik heb zelf een dochter van 10 en die rijd op de manege en daar zit ik soms al met zweet in de handen als je ziet dat ze uit hun bol gaan.
We hebben zelf ook een paardje maar zet mn dochter daar echt nog niet op, en als ik haar zou verkopen dan zou ik altijd eerlijk zijn.
Je wil toch zoiets als wat bij jullie gebeurt is niet op je geweten hebben.
Nou wens jullie vreselijk veel sterkte, en vind dat de eigenaar van de pony zich ontzettend moet schamen.

sterkte Y;(

racekater

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:22

Onbegrijpelijk dat de verkoper deze pony aanprijsde als zijnde 'braaf'. Bewuste misleiding!
Ik kan me voorstellen dat jij als moeder je ontzettend schuldig voelt ten opzichte van je dochtertje. Arme meid, arme jij. Maar het enige wat jij gedaan hebt, is afgegaan zijn op het woord van de verkoper. Het is niet jouw schuld, je kon er niets aan doen, probeer jezelf niets te verwijten. Het was vele malen netter geweest als deze eerlijk in de advertentie had gezegd dat het hier zou gaan om een pittige pony. Verkoper heeft jouw dochter bewust bloot gesteld aan een fors risico. Ik hoop dat ze er snel weer bovenop komt, zowel fysiek als psychisch. Veel sterkte voor jullie beiden. :(:)

Citaat:
Laat me raden wat de reactie van de verkoopster was;
"dat doet ie anders noooooooit hoor..."

Ruim twee jaar geleden heb ik deze zin ook eens uitgesproken. Wij hadden een superbrave pony te koop staan (écht superbraaf ;) ). Nog nooit een poot verkeerd gezet. Meisje maakt een proefritje en de pony schrikt van mijn ziekelijk nieuwsgierige buurman die door de bosjes naast mijn rijbak staat te gluren, geeft een bok en meisje valt eraf. Ik hoorde het mezelf zeggen....met het schaamrood op mijn kaken. Uiteindelijk hebben zij de pony toch gekocht en hebben ze nu de braafste pony die je je voor kunt stellen.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:29

allereerst een knuffel voor je dochter. Jouw valt niks te verwijten. Die mensen hebben willens en wetens het risico genomen jouw dochter op een 'gevaarlijke' pony te zetten, terwijl jullie daar niet van op de hoogte konden zijn.

Ik vind het helemaal schandalig dat ze niet eens excuses hebben aangeboden! Dat is toch wel het minste wat ze hadden moeten doen. Je moet het hier zeker niet bij laten zitten.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:33

@racekater: tja het blijf natuurlijk een paard, en als die écht schrikt dan schikt ie!
Maar ik neem aan als eigenaar van het paard dat je, je daar behoorlijk schuldig over hebt gevoelt!

angell81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:41

Wat erg zeg :(:) . Ik hoop dat je dochter er snel weer bovenop komt.
Ik ben heel blij dat je dit hebt geplaatst, wil zelf namelijk over 6 maanden gaan kijken naar een leuke pony voor mijn dochter. Ik had haar dan ook rustig op een pony laten stappen, weet wel dat mochten we naar een pony gaan kijken ik haar van tevoren waarschuw dat zij er niet als eerste op mag :+ .
Een gewaarschuwd mens telt voor 2 :Y) .
Bedankt en nogmaals veel sterkte en hoop dat je dochter er op lange termijn niks aan over houdt.

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:00

Vreselijk zeg, sterkte voor jou en je dochter.
Wij hebben zelf ook een keer een paardjes gekocht wat een 5/6 jarige ruin zou zijn. Was het achteraf een 2,5 jarige klophengst.....
En dat voor een kind van 8 jaar ;( . Wat bezielt mensen toch.

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:01

Heel veel sterkte de komende tijd. Ik vind het knap van je dochter dat ze straks toch weer wil rijden.

Vroeger heb ik bij een handelaar gereden, deze had ook allemaal brave paarden :n.
Zelf kon hij niet rijden omdat hij zo'n last had van zijn rug. Dit was een standaard verhaal voor als er klanten kwamen.
Ik ben er wel een paar keer vanaf gevallen, een keer mijn pols gebroken. Hij wilde dat ik met mijn gebroken pols meteen weer opstapte.
Achteraf waren een aantal van die paarden nog niet beleerd en was ik de eerste die erop ging. Maar ze waren allemaal braaf en goed te rijden.

Ik zou het er niet bij laten.
Dat ze nu niets meer van zich laten horen zegt toch wel dat ze weten dat ze fout zijn.
Alle info die je nog kunt verzamelen over de pony goed bewaren.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:04

Heel goed dat je je verhaal hebt geplaatst. :j
Niet alleen om verkopers na te laten denken, maar ook voor de kopers.

Afschuwelijk wat jullie is overkomen!
Ik hoop echt dat je dochter er op de langere termijn niets aan overhoudt en jij natuurlijk ook niet.
Veel sterkte en beterschap vanaf hier!

Maar ik zou je echt aanraden juridisch advies in te winnen.
De verkoper zou zich kapot moet schamen en dit mag wat mij betreft niet ongestraft blijven.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:04

Die ervaring heb ik ook Smartie. Heb ook bij een handelaar gereden, en alles is er braaf en supermak.. Terwijl het in de werkelijkheid toch echt anders is!

Ben er zelf wel een paar keer vanaf gevallen (ook samen met paard) maar gelukkig nooit wat gehad verder!

Ben ook blij dat ik er weg ben, want ik kan daar niet tegen dat ze gewoon mensen voorliegen en alles maar als braaf aanbieden...
Nee das niet mijn ding :n

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:17

Jeetje wat is jouw dochtertje ontzettend hard gevallen!!
Heel veel beterschap voor haar, hoop dat ze volledig zal herstellen en het plezier in het paardrijden niet kwijt is geraakt.

Helaas komen dit soort dingen erg vaak voor, met pony's had ik het alleen nog niet vaker gehoord en dan zeker niet met pony's die echt als braaf te koop worden gezet...

Met mn 1e pony en 1e paard ben ik ook overal zelf opgeklommen, bij de pony's was dat allemaal goed verlopen maar bij de paarden iets minder, 1tje ging recht omhoog en in galop de buitenbak uit en terug naar stal, tsja en dan hoor je als je er naast staat van andere mensen op stal dat dat vaker gebeurd, ook fijn! En dat was niet de enige die niet zo goed en netjes gereden was als de advertentie's beweerden.

Maar toen we voor mn moeder een braaf beginnerspaard zochten was ik inmiddels wel zo slim om er dan eerst een ander op te laten gaan of er zelf op te klimmen voor mn moeder(halfjaar manegeles) er op ging, en dat heb ik geweten ook :=
Een van de paarden bokte me er over de bakrand heen vanaf! 'deed ie anders nooit'
weer een ander waren we een halfuur te vroeg, werd het paard flink opgejaagd in de longeerbak, dus ik had al het vermoeden dat ie niet zo braaf was :+
eigenaresse wilde hem niet voorrijden, niemand van heel de stal wilde er op, dus ook daar wist ik wel genoeg!

uiteindelijk bij een braaf paard gekomen van een aardige meid en de instructrice reed het paard keurig voor, ik mocht er op moeder mocht er op alles eerlijk verteld, dus het kán wel maar helaas zijn veel verkopers behoorlijk gewetenloos.
En zeker van particulieren verwacht je dat niet zo snel, aar helaas is bijna niemand dus nog te vertrouwen lijkt wel.

En dat ze dat bij volwassenen doen, naja dat zij dan zo en die kunnen vaak zelf nog wel iets inschatten maar ik vind het echt ronduit schandalig dat ze zo'n jonge meid zo in gevaar brengen!!
Ik zou de verkoper dan ook zéker aansprakelijk stellen!

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:18

Hoe is het nu met je dochter? Wat ontzettend naar allemaal.
Wij hadden het anders om trouwens (de eigenaar vertelde dat
het geen makkelijke pony was en de omgeving zei het ook.
Het was wel een hele lieve pony.

Nu 2 jaar later wil ik haar voor geen goud kwijt. We kunner er mee lezen en schrijven.
Je hebt hier natuurlijk niets aan mijn verhaal.
Maar het kan dus ook andersom gebeuren en ja wij hebben zelf
toen de keuze gemaakt om het risico te lopen. De verkopers waren wel eerlijk.

Sterkte met alles trouwens

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:35

nicole3939 schreef:
De advertentie van de pony is helaas dezelfde dag van internet gehaald.

Ik weet niet of het mogelijk is hoor (ben maar een leek :D ) maar kun je geen contact opnemen met de internet site waar de advertentie op stond(marktplaats oid.) om te vragen of ze de advertentie nog kunnen achterhalen? Het lijkt me dat zo'n advertentie toch op een server te achterhalen moet zijn ook al staat hij niet meer zichtbaar. Zou niet te lang wachten met informeren, je weet maar nooit.....

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:40

Wat een verschrikkelijk verhaal zeg!

Als je via marktplaats op hun advertentie hebt gereageerd, heb je kans dat de advertentie nog ergens onderaan een mailtje staat.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:43

@ Ts Hoe gaat het nu met je dochter?

Wat wij ook wel eens als tip geven is om bij de buren langs te gaan. En die te vragen hoe de pony/het paard is.

racekater

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:50

@ siskeh: Je wilt niet weten hoe banketstaaf ik me voelde, net alsof ik de boel op stond te lichten. Als iemand anders nl. zoiets tegen mij zou zeggen zou ik zoiets hebben van 'jaja, dat zel wel.....'. Gelukkig heeft onze pony zich daarna van de beste kant laten zien en zodoende bewezen dat ik gelijk had. Ze is nu nog steeds bij degene die haar toen gekocht heeft en ze zijn nog steeds erg blij met haar. Paarden blijven inderdaad paarden......en mijn buurman is nog steeds ziekelijk nieuwsgierig.

TS, nogmaals sterkte voor jou en je dochter!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 15:13

wat een naar verhaal! hoop dat het intussen wat beter gaat!

zelf ook tegen een aantal iets minder eerlijke verkopers aangelopen, bij de zoektocht naar mn eerste paardje wezen kijken bij een groene merrie, had een 1e premie (die de fokker heel toevallig niet kon vinden) en stond zo goed op dr benen! ja, alsof ik die hanentred niet zag..

gelukkig ook hele eerlijke mensen meegemaakt, ze zijn er wel :)

maar een rotverhaal! inderdaad maar even kijken wat je voor juridische stappen kunt ondernemen. en ja, je gaat inderdaad niet meteen navraag doen en googlen enz. ben zelf ook rustig eerst op een paard gestapt, die liet me alle hoeken van de bak zien, maar was er voor gewaarschuwd.

hopen dat het goedkomt met je dochtertje, verwijt jezelf niet teveel en succes met het vinden van wel een leuke pony!

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 19:00

Wat vreselijk sneu voor je dochter.
Hopelijk houd ze er geen angst aan over.

Ik heb een keer bijna hetzelfde meegemaakt met mijn toen 11 jarige dochter.
We gingen voo haar bij een E pony kijken omdat ze te groot was geworden voor haar shetlander.
We kwamen bij een draver die super braaf zou zijn, nou waren we al eerder bij een draver wezen kijken die echt superbraaf was, maar die werd afgekeurd,dus gingen we bij deze draver kijken in de hoop dat deze ook zo braaf was.
Hier wilde ze ook gelijk mijn dochter erop zetten,maar dat wilde ik niet hebben.
Ik heb gezegd dat ik hem eerst met iemand anders erop wilde Zien.
Toen moest hij ineens eerst gelongeerd worden,toen vertrouwde ik het al niet.
Nou dat longeren ging dus van geen knaten,dat kon hij gewoon helemaal niet!!
Hij heeft geen rondje gelopen en alleen maar lopen steigeren.
Toen wilde ze weer mijn dochter erop maar ik heb gelukkig weer geweigert en gezegt dat zij er eerst op moest.
Dat was maar goed ook, want ze kwam er niet eens op,elke keer als ze haar voet in de stijgbeugel wou doen stond hij al recht overeind.
Volgens mij was dit dier helemaal niet beleerd,of helemaal gek in zijn kop,maar hij was levensgevaarlijk.
Ik heb dus maar gezegd dat we nog wel even verder zochten.
Wat mensen al niet doen om hun paard kwijt te raken.
Als ik mijn dochter er wel op had gezet had het net zo af kunnen lopen als met jouw dochter.

Ik zou er als ik jouw was ook echt werk van maken,ik vind dit echt niet kunnen!!

Heel veel beterschap voor je dochter, hopelijk knapt ze weer helemaal op en kan ze straks alsnog genieten van een eigen betrouwbare pony!!!

MJ__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 01:22

@ smartie & kaatje89 ;
ik het ook niet zo met handelaars,
bij ons op stal staat een handelaar met al zijn paarden,
en ik heb al vaak paarden voor hem gereden,en ben er heel vaak afgeflikkert,
en daaaan komen de verhaaltjes, 'wat doet hij nou?'
'oh vreemd!' 'heb hem dat nou nog nooit zien doen'

dus ik weet wel beter nu,
ik pas elke keer vriendelijk als hij nog vraagt of ik een paard voor hem rijden wil :')

vindt het wel vreselijk hoe hij die mensen die daar komen telkens weer bedriegt,en er in slaagt,
hij heeft altijd wel een reden waarom de paarden na proeftijd niet terug kunnen komen,
of een ander verhaaltje,
maar ach,
ik kan er ook niks aan doen,dus waarom druk in maken denk ik dan ..

@ TS; hoe is het ondertussen met je dochtertje? :(:)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 08:22

@ts
:(:) wat zal jij geschrokken zijn.
Ik wens jouw dochter heel veel beterschap :(:)

vwmissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 15:37

Evelli schreef:
Wat een verschrikkelijk verhaal zeg!

Als je via marktplaats op hun advertentie hebt gereageerd, heb je kans dat de advertentie nog ergens onderaan een mailtje staat.

dat klopt , maar heb je met hun mailcontact gehad of alleen telefonisch..?
hoe is het nu met je dochter ?