Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Lia_ schreef:Denk er wel aan dat je de eigenaar schriftelijk aansprakelijk stelt en vraag hem de brief door te sturen naar zijn verzekering.
Een eigenaar blijft namelijk ten allen tijden verantwoordelijk voor het gedrag van zijn dier en je gaat hier een hoop kosten aan krijgen....
Deze zomer is het paard van een stalgenoot op mijn voet gesprongen waarbij mijn grote teen echt als een worstje was opengebarsten en haar verzekering heeft alle kosten vergoed (eigen risico en letselschade, gelukkig heb ik geen "restschade").
Hier een simpel voorbeeldje http://www.westerduin-assurantien.nl/up ... elling.pdf
Als je googelt vind je er wel meer.
geerke schreef:De eigenaar van het paard blijft verantwoordelijk voor zijn gedrag...maar niet als TS vrijwillig en zonder toestemming de box ingaat.
Het zou wat anders zijn als de eigenaar TS had verzocht het paard uit de box te halen ofzo,maar dat is nu niet het geval.
Citaat:Tegenover bovenstaande verzwakking van het karakter van de risico-aansprakelijkheid van art. 6:179 staat dat de bezitter zich niet op overmacht kan beroepen. Als het dier niet doet wat de begeleider wil, is de oorzaak daarvan irrelevant. Of een paard nu op hol slaat doordat het schrikt van de bliksem of doordat het schrikt van een gedraging van een derde, steeds is de bezitter daarvoor aansprakelijk.[21]
geerke schreef:oh...wat zal jij een pijn hebben!
Er lopen heel veel zenuwen door vingers heen.
Waarom ben je gisteren niet naar de eeste hulp gegaan?
Ik zie op de t.v wel minder ernstige dingen dan dit en die zitten ook bij de eerste hulp.
Alves schreef:net bij de dokter geweest.
het deed pijn maar ik heb doorgezet.
nu heb ik nieuw verband en morgenochtend 9 uur mag ik meteen naar een chirurg.
nog niks van de eigenaar gehoord.
bedankt voor al jullie lieve reacties.