En dan wordt je gebeld........

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Re: En dan wordt je gebeld........

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 09:26

Vreselijk :oo
Wat moet jij geschrokken zijn !!!!!

Ik vraag me af, mbt bovenstaand of het had uitgemaakt als het paard een hoofdstel in had gehad ipv een halster :-).

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 09:34

Wat een verhaal zeg! :oo Gelukkig is het toch nog goed afgelopen, alhoewel je weet niet hoe het met je paard gaat maar zoals je al zei had ze geen wonden etc.

Wat ik wel raar vindt dat heel veel bokkers zeggen dat de politie idioten zijn met hun zwaailichten, maar een paard los kan behoorlijk doordraaien en dan moeten ze de omgeving toch waarschuwen? ;) Ze doen gewoon hun werk en niet iedereen heeft verstand van paarden maar hun hebben vast gedaan wat hun het beste leek..

xMnOn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 09:44

Zodan! Jij moet vast geschrokken zijn!
ik weet hoe het is als je hoort dat je paard opeens losloopt,
gelukkig heb je dr weer op stal, het had nog erger kunnen aflopen!
Sterkte ermee!

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 09:52

Wat heftig allemaal, gelukkig heb je haar terug.

De politie weet ook niet beter, die hebben ook hun best gedaan.

Hopelijk heeft ze inderdaad niks eraan overgehouden.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 10:03

Ben wel benieuwd hoe het nu met je paard is. Zo te horen heeft ze toch een paar beste klappen gemaakt. Soms komt de pijn en narigheid pas boven als het adrenaline gehalte in het bloed weer gezakt is. Ik zou haar vandaag zeker in de benen houden als er niets aan de hand lijkt. Gelukkig staat ze weer veilig op stal.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 10:39

alvast een update: het gaat goed met thinka! Loopt goed niet stijf en geen zwellingen of wondjes. Heb kort gewandeld en staat nu in land. Vanavond reageer ik even op wat reacties

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 12:24

Goed nieuws dan! Wat een verhaal joh, dat is ook mijn grootste nachtmerrie!
Sterkte er nog mee en complimenten voor je reactie naar de politie toe!!

EllekeV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 12:28

Dat is schrikken!

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 12:29

Inderdaad Kosta! Je kan niet verwachten dat hun er alles vanaf weten en het is een panieksituatie, dan reageer je altijd anders dan achteraf.. want dat is makkelijk praten ;)

@ Ts: wat mooi dat het goed gaat! Hopelijk blijft het positief :)

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 12:52

ben blij te lezen dat het goed met je paardje gaat TS; wat zal dat schrikken zijn geweest! je wordt zo wel erg geconfronteerd met hoe snel alles zomaar kan verandern. hoe is het met je verzorgster; die zal zich ook vast erg rot voelen?

ff off-topic; Ik vind wel degelijk dat de politie anders had moeten reageren. De situatie had dus eerder gestopt kunnen worden en meer schade voorkomen? zij zijn getraind om in panieksituaties hoofd koel te houden en te blijven denken (beetje blond is dit wel) zeker als ze hadden moeten schieten (sorry TS), hadden ze heel wat uit te leggen gehad.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 12:56

politie is idd niet handig geweest. Wellicht kan je nog eens langs gaan en het eens uitleggen? Als ze er voor open staan, kan het betekenen dat het de volgende keer een stuk rustiger af kan lopen als nu.

Verder wat betreft het halster/hoofdstel. Achteraf misschien maar goed dat ze geen hoofdstel om heeft gehad. Je moet er niet aan denken dat ze verstrikt raakt in de teugels en haar mond open trekt en daardoor nog verder in paniek raakt. Paarden in pijn doen nog anstaanjagendere dingen als paarden in paniek...

Verder ben ik blij dat alles goed is met je paardje, heel veel succes nog mee, ook voor je verzorgster.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 12:57

Er staat rond 18:00 uur... (half uur ervoor gebeurd ofzo?) dan is het donker. De N206 word sowieso 80 gereden maar er rijden er genoeg 130! Hell yeah dat de politie zijn zwaailichten aan heeft gezet!!! Levensgevaarlijk!
Een paard 'achtervolgen' met zwaailichten is niet handig maar op die weg van levensbelang! De weg afzetten was ook een optie geweest, maar ik neem aan dat ze daar geen kilometers heeft gelopen, dus eer de weg afgezet zou zijn (op een veilige manier) zou ze daar allang weer weg zijn geweest!

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:11

Phoe Rach, dat is schrikken zeg! Fijn dat het goed gaat met Thinka.

ske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 15:27

je verzorgerster zal ook wel de schrik van haar leven hebben gehad.
kan me voorstellen dat ze vol schuldgvoelens zit.
dit kan natuurlijk iedereen overkomen! zal ze als ik u was haar toch ook een beetje opvangen .
denk toch dat ze er helemaal niet goed van moet zijn. :n

lisaPrinces

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:00

jeetje rachel wat enstig zeg
echt even schrikken!!!
hopen dat het met alle mensen die ze heeft verwond goed komt en met thinka zelf natuurlijk ook !

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:05

WOW ! wat een verhaal !
gelukkig is er niks met je paardje en heeft de verzorgster ook bijna niks!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 19:02

Blij te horen dat je paard er niets aan over gehouden heeft.
Gelukkig maar.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 20:55

@ joyce, nee het was niet lotte maar een nieuw meisje, lotte heeft een eigen paard

Ik kan ook nog steeds niet geloven dat ze niets heeft, heb vandaag de agent nog gesproken die er gister ook was en die vroeg ook nog naar thinka en hoe het met haar was. wilde vooral weten of ze niets had overgehouden aan haar klap bovenop de politieauto, schijnt behoorlijk hard gegaan te zijn dus op de borst/voorbenen had ze schade kunnen hebben. Nu had ik daar ook aangedacht en haar daar extra gecontroleerd en bevoeld maar geen spoor van wonden/zwellingen/pijn te bekennen en thinka is daar echt heel duidelijk in.

Ik heb wel e.a. gehoord waar ze gelopen heeft en ik kan totaal niet begrijpen waarom je in de schemer daarheen gaat met een nog onbekend paard. afgezien van het feit dat verzorgmeisje waarschijnlijk niet eens zal willen wil ik ook niet met haar verder. Ik weet nu dat ze zich aan bepaalde belangrijke afspraken nu al niet houd, daar wil ik dan gewoon niet verder mee.

Char82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 21:03

Jeetje Rachel, wat een verhaal! Dit verhaal is volgens mij iedereens nachtmerrie! Gelukkig gaat alles goed met Thinka!

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 21:11

Jemig , dat is inderdaad even schrikken ! :oo

Ik zou dan inderdaad ook niet meer met die verzorgster verder willen als ze zich niet aan de afspraken houd.

:(:)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 21:12

Weet je eigenlijk al waar Thinka zo van is geschrokken, en wat er precies gebeurd is? Of lees ik eroverheen?

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 21:21

wat ik gehoord heb van een vriendin van mijn verzorgster is thinka geschrokken van het toeteren van een vrachtwagen. Wil je een vrachtwagen tegenkomen moet je best op een drukkere weg gaan lopen hier in de buurt en tja dat was geen afspraak

verzorgster heeft alleen last van haar arm, heb haar net sms gestuurd dat ik niet verder wil met haar

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 21:22

Jeetje :(:)

En dan vertrouw je iemand je paard toe ..

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 21:31

Jeetje wat een gedoe!!
Ik moest zelf even naar adem snakken bij de zin met het afschieten. Ik zou me niet kunnen voorstellen dat zoiets me zou overkomen!
Die verzorgster zou ik ook niet meer vertrouwen, zeker als je afspraken met haar had gemaakt en ze deze niet nakwam. Als ik zou rijden op een onbekend paard, zou ik samen met iemand anders in een gesloten piste rijden. Ik zou nog niet dadelijk gaan wandelen met een onbekend paard, ookal zegt de eigenaar dat ie normaal niets doet. Ik geloof je heel graag dat je paard rustig is tijdens het wandelen, maarja, zoals je wel hebt gemerkt weet je maar nooit.

Heel veel succes nog, met je paard én eventuele nieuwe verzorgsters!

Edit: ik lees net dat thinka geschrokken is van een vrachtwagen... Ja dit noem ik dus werkelijk DOM van de verzorgster. Echt eigen fout. Jammer dat thinka en jij hier de dupe van moesten zijn. Gelukkig is er niets ernstigs gebeurd!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 21:33

yep ze had niet op een plek moeten zijn waar vrachtwagens komen. heb niets meer van haar gehoord nu. zal best hard aangekomen zijn dat ik haar niet meer als verzorgster wil, ze heeft wel excuus gemaakt via sms