Mentaliteit dressuurruiters op wedstrijden???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:18

Zelfs bij de pony's erger ik me dood. Ik kan me nog heel goed herinneren dat ik vroeg aan een meisje of ze misschien op de binnenhoefslag wilde stappen [want het ging nog met het tempo van een slak ook en niemand zei er wat van...]. Nou, ik kreeg me toch een reactie! Dat kind keek me superarrogant aan en haar ouders + opa reageerden met een hele luide 'Oooooooh!', het leek net of ze dachten 'Hóe durft ze het aan ónze dochter te vragen?'. Nou jeetje, wat een moeite om ff op de binnenhoefslag/in een andere bak te stappen. Of als ik bezig ben met de galop dat mensen dan leuk op de hoefslag stappen en ik er niet langs kan, moet ik mijn paard op de rem trekken en dan word ík aangekeken dat er bijna een botsing is. En daarnaast ook nog dat geroddel. Blegh, tegenwoordig kent niemand meer bakregels en fatsoen. Gelukkig zijn er altijd nog een paar vriendelijke en leuke mensen :D

Anoniem

Re: Mentaliteit dressuurruiters op wedstrijden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 09:36

Ik erger me ook met regelmaat helemaal dood bij de pony's , Blijkbaar vinden sommige mensen zichzelf zo geweldig en denken dan dat de ban helemaal van hun is.
Afgelopen woensdag op wedstrijd hadden we een stukje van 20x15 om los te rijden dus dan moet je gewoon goed uitkijken. En nog zijn dr mensen bij die het presteren om in die drukte hun pony uitgebreid te gaan uitstappen over de hoefslag :=

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 09:44

ik snap niet dat mensen zich er zo druk om maken om de mentaliteit van andere ruiters op wedstrijd.

als ik last van iemand heb vraag ik gewoon vriendelijk of ze misschien even het zo of zo kan doen zodat de andere ruiters er minder last van hebben,gebeurd zelden dat ze gaan lopen schreeuwen en lekker laten schreeuwen dan heb toch niks verder met die mensen te maken.

Als je je snel ergert aan dat soort mensen dan kan je beter niet meer op wedstrijd gaan

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 10:02

Urielle schreef:
Als de inrijbak erg vol en druk is zwiep ik ze idd gewoon met een zweetdekentje hop de wagen op. Het is al druk genoeg zonder alle instappende, uitstappende, aan de hand instappende paarden, opstappende ruiters, te paard verkledende ruiters en grooms die net de beenbescherming aan het afhalen zijn of laarzen opblinken etcetera :D Instappen doe ik op zulke locaties ook veel korter dan thuis, ik probeer zsm aan te draven

En dat vind ik dan weer niet eerlijk tegenover mijn paard. Die heeft dat instappen gewoon nodig en dat geef ik hem dan ook. Wil best buiten gaan instappen als daar ook maar enigszins de mogelijkheid voor is maar veel minder in en uit stappen? daar doe ik niet aan.

Ik vind dat er inderdaad vaak wel een verschil is in sfeer bij de verschillende wedstrijden. Springen is inderdaad veel relaxter (ondanks de veel hectischere omgeving) dan dressuur. Me er aan ergeren? Daar begin ik niet aan. Ik neem het gewoon zoals het is. Geen gezelligheid? dan gewoon met mijn paard bezig blijven en weer hop naar huis.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 10:14

gewoon gezellig maken met de ruiters die dat ook willen... gewoon de rest "negeren"! Je houdt dat toch altijd wel hoor... maar je komt er voor jezelf...

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 10:40

Ik herken het verhaal ook wel een beetje en dan met name bij de dressuurwedstrijden. Mensen zijn zo erg op hun eigen gefixeerd dat overige mensen kennelijk niet mee tellen. Mensen die alleen naar beneden kijken en bijna botsingen veroorzaken wagen het nog een ander de schuld te geven; want hoe durf je ze toch in de weg te rijden..

Idd ook mensen die middenin de bak nog staan les te geven vind ik erg vervelend evenals, en dat is wel mijn grootste ergernis, is het niet opvolgen van de rijbaanetiquette :(

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 13:48

Roxxiejj schreef:
Ik zet mijn auto altijd zoo breed dat er nog net geen auto meer tussenkan (als hier in ieder geval de gelegenheid voor is). Heb er zo hekel aan als het auto op auto staat, dat je niet eens je eigen auto deur open kan doen :n

Doen wij ook altijd. om vervolgens in de kantine te horen te krijgen van wie die auto is die daar zo breed geparkeerd staat, en of diegene hem as-je-blieft normaal in de rij wil zetten. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 13:54

Tjonge, wat een verhalen allemaal.
Ik ben eerlijk gezegd in 5 jaar wedstrijden rijden (zeker eens per 2 weken) maar 1 of 2 keer iemand tegengekomen die een beetje raar reageerde, maar scheldpartijen etc helemaal niet :n
Dit waren ook dressuurwedstrijden zowel bij de paarden als de pony's.

Ik weet niet hoe het komt, maar ik vind de sfeer altijd juist heel gezellig :) En als iemand je in de weg rijd en je vraagt het vriendelijk wordt er bijna altijd met met een verontschuldiging gereageerd...
Misschien ligt het ook aan je eigen instelling, dat je de gezelligheid niet meer ziet omdat je alleen de nare mensen onthoud?

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 14:04

fenna1995 schreef:
Roxxiejj schreef:
Ik zet mijn auto altijd zoo breed dat er nog net geen auto meer tussenkan (als hier in ieder geval de gelegenheid voor is). Heb er zo hekel aan als het auto op auto staat, dat je niet eens je eigen auto deur open kan doen :n

Doen wij ook altijd. om vervolgens in de kantine te horen te krijgen van wie die auto is die daar zo breed geparkeerd staat, en of diegene hem as-je-blieft normaal in de rij wil zetten. :+

:D Herkenbaar!
Ik ga dan altijd meepraten :+ 'oh ja, dat vind ik ook, helemaal mee eens :j ' en vervolgens snel naar huis gaan :+

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 14:27

Blijheid schreef:
Tjonge, wat een verhalen allemaal.
Ik ben eerlijk gezegd in 5 jaar wedstrijden rijden (zeker eens per 2 weken) maar 1 of 2 keer iemand tegengekomen die een beetje raar reageerde, maar scheldpartijen etc helemaal niet :n
Dit waren ook dressuurwedstrijden zowel bij de paarden als de pony's.

Ik weet niet hoe het komt, maar ik vind de sfeer altijd juist heel gezellig :) En als iemand je in de weg rijd en je vraagt het vriendelijk wordt er bijna altijd met met een verontschuldiging gereageerd...
Misschien ligt het ook aan je eigen instelling, dat je de gezelligheid niet meer ziet omdat je alleen de nare mensen onthoud?

Ik wil juist niet met zo'n kater thuis komen.. en zal voortaan dan ook maar proberen de "nare" mensen niet te onthouden.. :D

ske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 15:02

ik ben blij dat ik met mijn haflingertje lekker het bos in kan inplaats van wedsrijden rijden.
ik kan me voorstellen dat het daar vol dikke nekke zit! de ene voeld zich beter dan de andere.
zou er telkens ni goed van zijn. kan ik helemaal ni tegen ! zou er maar een beetje aan wennen want ik denk dat je dat wel meer gaat meemaken! :(:)

AnikaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 15:12

Ik ben zelf ook naar Steenwijk geweest en ik heb zelf een beetje het gevoel dat het aan de wedstrijd lag!

Over het parkeren.... De parkeerplaats was erg klein, ontzettend chaotisch... En er lagen ontzettend veel grote plassen!!
Ik snap dat mensen hier wel geirriteerd van worden!!

Over het inrijden..... Omdat de bak zo gehorig is, moest iedereen rustig aan doen. Ik vind dat dit ook al invloed had op de sfeer in de inrijbak.

Dit vond ik erg jammer van het concours in Steenwijk. Verder is de wedstrijdbak (op de bodem na, maar dat trekt wel bij) en de kantine wel geweldig mooi geworden!

De volgende keer in Staphorst is er vast niet zo'n parkeerprobleem!! Succes ermee

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 15:25

Roxxiejj schreef:
Hmm.. Dit heb ik ook, maar dan met springen :+
Met dressuur is het meestal wel relaxed, zeker als de ruiters al klaar zijn met hun proeven. Nu heb ik het voornamelijk over de ruiters tot de M, vanaf de M wordt het inderdaad al vaak wat vijandiger.

Met springen daarentegen, ik heb nog geen wedstrijd gereden waar ik NIET minimaal 4 keer van mijn sokken gereden wordt, waar men OP elkaar parkeert op het parkeerterrein en waar de stalruiters een grote bek hebben tegen de echte amateurs (zoals ik :+ )

Het verschilt denk ik ook een beetje per regio. Hier in Twente zijn het op de grote wedstrijden wel een beetje zoals je beschrijft, maar over het algemeen is het hier wel aardig vriendelijk :j

@Lame: 'Goh, zenuwen mevrouw?' :+

Haha ik ben het hier totaal niet mee eens! Ik heb op dressuur altijd zon koele 'sfeer'. De meesten kijken je aan alsof je een of andere rare uitslag hebt en de rest rijdt elkaar het liefst zo vaak mogelijk in de weg.
Springwedstrijden zijn de mensen altijd relaxter, naar mijn idee. Tuurlijk soms zitten er mensen tussen die maken er een sport van zovaak mogelijk voor je langs te rijden maar die kunnen van mij wel verwachten dat ik poeslief vraag of ze er ook omheen kunnen.

Ik heb altijde(enorm vooroordeel sorry!) het idee dat dressuurruiters niets gewend zijn. Ik bedoel, die schrikken van het minst of geringste. Natuurlijk doen sommige springers dat ook maar dressuur vind ik soms wel heel erg. :Y)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:01

Ben het met je eens hoor. Je ziet dressuurpaarden altijd aan de kletter gaan. Springpaarden heb ik dat nog niet zien doen haha.
Het is alleen voor springruiters moeilijk om rekening te houden met anderen (zo lijkt) en dressuurruiters hebben er geen rem of stuur op (en dat zie ik ook erg vaak). Met dressuur is het altijd dat iemand me op 4 meter afstand kruist 'oh sorry sorry!' dat ik ze raar aankijk met de woorden 'ik heb een rem en stuuuur :D'. Dat hoor je niet bij het springen, dan knallen ze tegen je aan (ja echt meegemaakt) en dan gewoon omdraaien en hetzelfde bij een ander flikken. Maar zijn momentopnames he ;)

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:22

Hmm, ik lees hier allemaal verhalen over ongezellige wedstrijden, met taferelen waar ik helemaal geen last van heb...

Ik vind op wedstrijd gaan nu juist gezellig. Weer veel bekenden tegenkomen, beetje kletsen en rijden. Als ik iemand in de weg rij, zeg ik netjes sorry en andersom eigenlijk ook altijd.
Mensen zijn geconcentreerd bezig met hun sport, natuurlijk kan het dan voorkomen dat ze iemand over het hoofd zien of iets dergelijks. Ik kan daar niet zo mee zitten, overkomt me zelf ook wel eens.
Verder moet een paard losgestapt worden en uitgestapt worden, als dat netjes op de binnenhoefslag gebeurd is daar niks mis mee.

Ook met een prijsuitreiking, ik hoor eigenlijk gewoon iedereen klappen hoor!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:18

franciska: Dat is inderdaad een enorm vooroordeel en ik kan me voorstellen dat als je met zo'n instelling op wedstrijd gaat dat mensen niet gezellig gaan doen bij je. Je straalt dat nl uit en dan ga ik ook niet sympathiek doen als ik aan de kop van een ander zie hoe ze er over denkt :x

Roxxiejj: Ik ben dan net geen persoon die zwijgt maar ik blijf netjes en na verloop van tijd wordt de andere dan vanzelf ook netjes. :+

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:21

Instappen doe ik vaak buiten de bak aan de hand, of mijn groom, terwijl ik mij ondertussen omkleed. Uitstappen, afhankelijk van drukte in losrijdbaan daar onder de man of buiten de baan.

Laatst op wedstrijd, bij de uitgang van de losrijdbaan stonden veel mensen en diverse combinaties gingen op de volte in-/uitstappen bij de uitgang (stuk of vijf). Heel storend, aangezien je er dan niet meer fatsoenlijk langs kan als je een tegenligger hebt die ook draaft/galoppeert.
Combinaties die gaan praten met iemand langs de kant en dan op de hoefslag stilstaan voor langere tijd (meer dan een rondje in draf, 20x60 baan). De tweede keer dat ik langs rijd, meld ik wel even dat er bakregels zijn...
Nog een ergernis, mensen die dan niet op de hoefslag hun beenbescherming eraf laten halen, maar de binnenhoefslag, dat is ook niet praktisch, zeker in een drukke rijbaan. Ga dan even op de AC-lijn staan, kleine moeite toch?
Oh en laatst, instructrice die niet in de hoek begeleiding ging staan geven, maar in de bocht van de hoek, als ze een meter of 2 naar achter was gegaan, was er niks aan de hand geweest. Maar haar positie in combinatie met diverse mensen die daar in stap cirkelden, was erg lastig losrijden. Overigens netjes gezegd, grote mond terug, BLEGH.
Mensen die rechtsom rijden, jij komt linksom aangereden, ze zien je (oogcontact) en gaan niet opzij.

Beauty_J schreef:
haha jah ik vind het grappig ook hoor... op wedstrijden..
waar ik me dan inderdaad vooral aan erger... is als je de bak in komt en iedereen gewoon voor de deur langs blijft racen... of gaan galloperen in een volle inrijbak... of mensen met een trappend paard die niks anders roepen dat wij op moeten passen.. dan heb ik zo iets let zelf ook even op!

Galopperen in een volle inrijdbak, ook dan galoppeer ik gewoon. Is onderdeel van "normaal" losrijden, dus daar heb ik geen bezwaar tegen.
Waarom zou je dat niet doen?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:29

tja ieder voor zich, die dressuurwedstrijden. Uiteindelijk doen we het MET ZIJN ALLEN. Denk dat mensen vaak te weinig voorbereidingstijd hebben ingepland..dus snel snel snel.. en dan verlies je je geduld wel eens. DUS EERDER VAN HUIS MENSEN!

Ben eens een keer geweest bij zo'n Powerhorse wedstrijd. Super gezellig. Vooral de steun die 'concurenten' elkaar geven...Ze lenen elkaar ook gewoon harnachement uit wanneer iemand zonder zit ivm vergeten/kapot gegaan. Ze willen daar zowat hun eigen paarden afstaan zodat een ander met een kreupel paard toch met een compleet 4 span zit. (tja.. zal wel niet zo lekker op elkaar ingespeeld zijn... maar dat even terzijde).

Wanneer de paarden elk een stukkie weide krijgen (afgezet met touw), zie je mensen ook water sjouwen voor andermans paarden. Onder het motto: 'was toch al bezig".

Ik mocht ook (nadat ik liet weten wel eens op zo'n joekel van een koudbloed te willen rijden), ook zomaar een paardje meenemen... "stap maar even lekker rond op het terrein, meissie, morgen mag je mee op de kar als je dat leuk vindt " . Helaas regende het extreem en ben de volgende dag niet geweest.. oh ja die man was een compleet vreemde voor mij!

Zo bijzonder. Het is me die drie jaar altijd nog bijgebleven! Wat een super mensen! Wat een sfeer!

ClaudiaMP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:22

Waarschijnlijk ook een groot deel stress, te laat voorbereidingen treffen voor de wedstrijd. te laat aankomen en perse nog wel een halfuurtje willen inrijden ( omdat ze zo zenuwachtig zijn ) ;)

paard werkt niet mee dus krijgt de auto naast zich maar de schuld dat ze er te dicht op staan. snel opzadelen en rijden en tja als je dan een rot gevoel na je wedstrijd heb willen de meeste ooooh zo positieve ruiters best nog wel eens heel erg chagrijnig zijn :+

zou zeggen, doe gewoon lekker je eigen ding, en laat hun lekker gaan :o

Barb46

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:24

Dat is inderdaad van de wedstrijden vind ik. Er zitten soms aardig wat mensen op met een te hoge "air" gehalte

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:33

Ben zelf springruiter en daardoor op de club inzetbaar bij de dressuur wedstrijden want dan rij ik toch niet mee... men, wat een drama, hadden ze mij ringmeester gemaakt. Ik netjes op volgorde iedereen afroepen, tot ik bij een grietje kom die zegt: Nee hoor, ik ga nog niet naar de ring, ik heb nog 5 minuten!!! en boos weer wegrijdt, 2 min later komt ze terug, ik ben er klaar voor... dus ik: nou dan wacht nog maar even 3 minuten ~~}> Waarop ze me versuft aankijkt... Ik heb haar maar naar de ring laten gaan want waarschijnlijk snapte ze de hint niet.

Bij springen start het tenminste lekker achter elkaar door

Maar ja, moment opname, als iedereen die er last van heeft maar niet ineens gaat springen.... :D

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:48

Lame schreef:
Hoi allemaal,

Ik vraag me af hoe jullie aankijken tegen de mentaliteit van de gemiddelde dressuurruiter op wedstrijden?

Ik ben vandaag in Steenwijk geweest en ik had nog niet betaald en terug bij de auto of er werd mij op een vijandige toon gevraagd of ik mijn trailer achteruit wilde zetten want zo kon deze mevrouw haar paard niet laden. Ik had er natuurlijk rekening mee gehouden toen ik parkeerde dat ik er niet te dicht op zat, maar dat vond deze mevrouw niet voldoende. Ik heb heel vriendelijk geantwoord dat ik dit met alle liefde van de wereld wilde doen omdat ze het zo vriendelijk vroeg..

Vervolgens met losrijden kom ik een kennisje tegen en we stapten toch zeker 3 meter naast elkaar, waarvan ook (eerlijk is eerlijk) toch zeker 1 meter op de hoefslag.. Er komt een ruiter langs en begint toch te schelden.. Echt mijn mond viel open en vervolgens ook weer dicht zo verbaasd was ik..

Kortom.. dit zijn twee voorbeeldjes van een negatieve sfeer die er voor mijn gevoel hangt. Niemand groet ook elkaar ook als je de bak binnen komt, niet dat dit perse hoeft, maar ik vind zelf altijd wel netjes.. En probeer al liever helemaal geen vriendelijke opmerking te maken naar je medebakgebruikers want ze kijken je aan alsof je van mars komt..

Ligt dit aan mij of is dit de mentaliteit die heerst? Het neemt wel wat wedstrijdplezier weg vind ik..

Ik ga meestal naar dezelfde lokaties waar de sfeer wel redelijk goed is.
Er lopen altijd wel mensen die het anders doen dan jijzelf.

Moet zeggen dat ik me ook goed in de andere personen van jouw voorbeelden kan inleven en nee, daar zou ik ook niet blij van worden - al was ik er niet bij!
Zeker met die trailer is zó vreselijk vervelend - ik kan me niet voorstellen dat ze voor niks zo boos was...
Ik hoop dat jij je dat ook kunt voorstellen dat het idd vreselijk vervelend is, ook met dat naast elkaar stappen!

Het begroeten wanneer dat "gepast is" , is iets wat ik altijd lekker hard doe en krijg ook altijd respons terug! Zo ook het gebruik van de bak - als ik wat moeite heb dan geef ik dat aan om ongelukken te voorkomen en ook andere mensen geef ik graag de ruimte als zij daarom vragen.

Ik moet zeggen dat het juist meestal positief is ipv negatief. Zoals ik het zie was je zelf ook niet zo geweldig bezig- al waren de reacties misschien wel wat grof.
imo is de sfeer vaak ook aan jezelf te danken (hoe je zelf reageerd) , maar niet altijd.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:53

Over die tijden, dat is inderdaad wel echt drama. Sommige mensen willen perse op hun eigen tijd starten, in plaats van in de goeie volgorde. Weet nog keer in Almelo dat het een beetje uitliep en iedereen een startnummer ophad. Ik was me al aan het melden bij de jury en ander vrouwtje (altijd drama queen, staat ze hier in de buurt ook bekend om) botste opeens achter mij op mijn pony. Met het hoogste woord! 'Nu is het mijn starttijd dus ik EIS dat ik nu ben' terwijl het op nummer ging. Dus ik reageer ook zo mooi dom 'oh nou, mijn nummer is nu' waarop ze weer reageerde dat ze NU MOEST EN ZOU RIJDEN..
Jury kwam er nog voor uit het hokje om haar te vertellen dat ze niet zoveel praatjes moest hebben en gewoon moest wachten totdat haar nummer aan de beurt was. Haar groom (haar man) was al bijna begonnen met het lezen van de proef, die sprong bijna uit zijn vel :')

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 21:33

Franciska15 schreef:
Roxxiejj schreef:
Hmm.. Dit heb ik ook, maar dan met springen :+
Met dressuur is het meestal wel relaxed, zeker als de ruiters al klaar zijn met hun proeven. Nu heb ik het voornamelijk over de ruiters tot de M, vanaf de M wordt het inderdaad al vaak wat vijandiger.

Met springen daarentegen, ik heb nog geen wedstrijd gereden waar ik NIET minimaal 4 keer van mijn sokken gereden wordt, waar men OP elkaar parkeert op het parkeerterrein en waar de stalruiters een grote bek hebben tegen de echte amateurs (zoals ik :+ )

Het verschilt denk ik ook een beetje per regio. Hier in Twente zijn het op de grote wedstrijden wel een beetje zoals je beschrijft, maar over het algemeen is het hier wel aardig vriendelijk :j

@Lame: 'Goh, zenuwen mevrouw?' :+

Haha ik ben het hier totaal niet mee eens! Ik heb op dressuur altijd zon koele 'sfeer'. De meesten kijken je aan alsof je een of andere rare uitslag hebt en de rest rijdt elkaar het liefst zo vaak mogelijk in de weg.
Springwedstrijden zijn de mensen altijd relaxter, naar mijn idee. Tuurlijk soms zitten er mensen tussen die maken er een sport van zovaak mogelijk voor je langs te rijden maar die kunnen van mij wel verwachten dat ik poeslief vraag of ze er ook omheen kunnen.

Ik heb altijde(enorm vooroordeel sorry!) het idee dat dressuurruiters niets gewend zijn. Ik bedoel, die schrikken van het minst of geringste. Natuurlijk doen sommige springers dat ook maar dressuur vind ik soms wel heel erg. :Y)

Maar bij springwedstrijden wordt ook heel anders losgereden. Vaak gewoon op de hoefslag, want in het midden staan vaak hindernissen. Daarbij wordt bij springruiter gewoon geroepen als er plaats moet komen voor het aanrijden op de sprong, is bij dressuur meestal zo niet. Ik ben niet zo van het wedstrijdrijden... Maar vaak heb ik de indruk dat je niet eens op wedstrijd moet, sommige manege of stallen alleen al....

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 13:15

Ik heb op een stal gestaan waar regelmatig wedstrijden werden gegeven en tja ook wij moeten rijden!? Maar de wedstrijdklanten hielden totaal geen rekening met ons?! En dan heb ik het wel over een mega grote rijbak!! Erg gefrustreerd volk niet gezellig dus! (Zaten ook leuke meiden bij hoor maar die waren dan alweer wat ouder)