Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Urielle schreef:Als de inrijbak erg vol en druk is zwiep ik ze idd gewoon met een zweetdekentje hop de wagen op. Het is al druk genoeg zonder alle instappende, uitstappende, aan de hand instappende paarden, opstappende ruiters, te paard verkledende ruiters en grooms die net de beenbescherming aan het afhalen zijn of laarzen opblinken etceteraInstappen doe ik op zulke locaties ook veel korter dan thuis, ik probeer zsm aan te draven
Roxxiejj schreef:Ik zet mijn auto altijd zoo breed dat er nog net geen auto meer tussenkan (als hier in ieder geval de gelegenheid voor is). Heb er zo hekel aan als het auto op auto staat, dat je niet eens je eigen auto deur open kan doen
fenna1995 schreef:Roxxiejj schreef:Ik zet mijn auto altijd zoo breed dat er nog net geen auto meer tussenkan (als hier in ieder geval de gelegenheid voor is). Heb er zo hekel aan als het auto op auto staat, dat je niet eens je eigen auto deur open kan doen
Doen wij ook altijd. om vervolgens in de kantine te horen te krijgen van wie die auto is die daar zo breed geparkeerd staat, en of diegene hem as-je-blieft normaal in de rij wil zetten.
Blijheid schreef:Tjonge, wat een verhalen allemaal.
Ik ben eerlijk gezegd in 5 jaar wedstrijden rijden (zeker eens per 2 weken) maar 1 of 2 keer iemand tegengekomen die een beetje raar reageerde, maar scheldpartijen etc helemaal niet
Dit waren ook dressuurwedstrijden zowel bij de paarden als de pony's.
Ik weet niet hoe het komt, maar ik vind de sfeer altijd juist heel gezelligEn als iemand je in de weg rijd en je vraagt het vriendelijk wordt er bijna altijd met met een verontschuldiging gereageerd...
Misschien ligt het ook aan je eigen instelling, dat je de gezelligheid niet meer ziet omdat je alleen de nare mensen onthoud?
Roxxiejj schreef:Hmm.. Dit heb ik ook, maar dan met springen![]()
Met dressuur is het meestal wel relaxed, zeker als de ruiters al klaar zijn met hun proeven. Nu heb ik het voornamelijk over de ruiters tot de M, vanaf de M wordt het inderdaad al vaak wat vijandiger.
Met springen daarentegen, ik heb nog geen wedstrijd gereden waar ik NIET minimaal 4 keer van mijn sokken gereden wordt, waar men OP elkaar parkeert op het parkeerterrein en waar de stalruiters een grote bek hebben tegen de echte amateurs (zoals ik)
Het verschilt denk ik ook een beetje per regio. Hier in Twente zijn het op de grote wedstrijden wel een beetje zoals je beschrijft, maar over het algemeen is het hier wel aardig vriendelijk
@Lame: 'Goh, zenuwen mevrouw?'
Beauty_J schreef:haha jah ik vind het grappig ook hoor... op wedstrijden..
waar ik me dan inderdaad vooral aan erger... is als je de bak in komt en iedereen gewoon voor de deur langs blijft racen... of gaan galloperen in een volle inrijbak... of mensen met een trappend paard die niks anders roepen dat wij op moeten passen.. dan heb ik zo iets let zelf ook even op!
Lame schreef:Hoi allemaal,
Ik vraag me af hoe jullie aankijken tegen de mentaliteit van de gemiddelde dressuurruiter op wedstrijden?
Ik ben vandaag in Steenwijk geweest en ik had nog niet betaald en terug bij de auto of er werd mij op een vijandige toon gevraagd of ik mijn trailer achteruit wilde zetten want zo kon deze mevrouw haar paard niet laden. Ik had er natuurlijk rekening mee gehouden toen ik parkeerde dat ik er niet te dicht op zat, maar dat vond deze mevrouw niet voldoende. Ik heb heel vriendelijk geantwoord dat ik dit met alle liefde van de wereld wilde doen omdat ze het zo vriendelijk vroeg..
Vervolgens met losrijden kom ik een kennisje tegen en we stapten toch zeker 3 meter naast elkaar, waarvan ook (eerlijk is eerlijk) toch zeker 1 meter op de hoefslag.. Er komt een ruiter langs en begint toch te schelden.. Echt mijn mond viel open en vervolgens ook weer dicht zo verbaasd was ik..
Kortom.. dit zijn twee voorbeeldjes van een negatieve sfeer die er voor mijn gevoel hangt. Niemand groet ook elkaar ook als je de bak binnen komt, niet dat dit perse hoeft, maar ik vind zelf altijd wel netjes.. En probeer al liever helemaal geen vriendelijke opmerking te maken naar je medebakgebruikers want ze kijken je aan alsof je van mars komt..
Ligt dit aan mij of is dit de mentaliteit die heerst? Het neemt wel wat wedstrijdplezier weg vind ik..
Franciska15 schreef:Roxxiejj schreef:Hmm.. Dit heb ik ook, maar dan met springen![]()
Met dressuur is het meestal wel relaxed, zeker als de ruiters al klaar zijn met hun proeven. Nu heb ik het voornamelijk over de ruiters tot de M, vanaf de M wordt het inderdaad al vaak wat vijandiger.
Met springen daarentegen, ik heb nog geen wedstrijd gereden waar ik NIET minimaal 4 keer van mijn sokken gereden wordt, waar men OP elkaar parkeert op het parkeerterrein en waar de stalruiters een grote bek hebben tegen de echte amateurs (zoals ik)
Het verschilt denk ik ook een beetje per regio. Hier in Twente zijn het op de grote wedstrijden wel een beetje zoals je beschrijft, maar over het algemeen is het hier wel aardig vriendelijk
@Lame: 'Goh, zenuwen mevrouw?'
Haha ik ben het hier totaal niet mee eens! Ik heb op dressuur altijd zon koele 'sfeer'. De meesten kijken je aan alsof je een of andere rare uitslag hebt en de rest rijdt elkaar het liefst zo vaak mogelijk in de weg.
Springwedstrijden zijn de mensen altijd relaxter, naar mijn idee. Tuurlijk soms zitten er mensen tussen die maken er een sport van zovaak mogelijk voor je langs te rijden maar die kunnen van mij wel verwachten dat ik poeslief vraag of ze er ook omheen kunnen.
Ik heb altijde(enorm vooroordeel sorry!) het idee dat dressuurruiters niets gewend zijn. Ik bedoel, die schrikken van het minst of geringste. Natuurlijk doen sommige springers dat ook maar dressuur vind ik soms wel heel erg.