Ik heb een dood paard in de wei staan....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990Jarig

Re: Ik heb een dood paard in de wei staan....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:06

Heel bizar, hoe hoog meet ze?
Ze kwam me van de foto wel bekend voor. En laat ik een ouder fries paard kennen dat voor de slacht weg is gebracht... Het lijkt me sterk, maar ik ben heel erg benieuwd.

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:11

Een soap is er niks bij! *stipje* ik ben heel benieuwd wat deze Dame heeft meegemaakt.

Veel plezier ermee!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:14

KiWiKo schreef:
naaa laat ik het zo zeggen, dat ik in al die jaren een heel wat slechtere smaak in mijn mond heb van verzekeringsmeneren dan van slagers :)

ik ook....

ruim 2 jaar geleden heb ik mijn (uiterlijk stralende) paardje naar de slacht gebracht. Ondanks sterk afraden van de verzekeringsmeneer ('ik moest haar maar herinneren zoals ze nu was') ben ik toch meegegaan en heb mijn lieve paardje zelf vastgehouden met het schieten.

2 maand later kreeg ik een brief van de verzekering dat de verzekeringsmeneer was weggeschopt omdat hij paarden voor de slacht weghaalde...'t was of ik door de grond ging. Stel je voor dat ik mijn paardje wel in goed vertrouwen had meegegeven....had ik geen rustig moment meer gehad!

En o ja, de slagerij had geen achterdeur. Zelf gezien.

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:16

Nou ze ziet er super uit voor een dood paard.
Maar wat je zegt het is een heel raar verhaal, en daar zou ik ook zeker achteraan gaan, hoe dit mogelijk is.
Ben heel benieuwd.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:17

Swieb schreef:
Nadat ons haflinger jaarlingetje door de gevolgen van onweer overleden was, zijn we op zoek gegaan naar een leerpaardje voor de kinderen.
We hadden haar best snel gevonden. Een Friese dame op leeftijd. (volgens paspoort 16 jaar volgens tanden 20+) Een superpaardje voor de kids.

Omdat ik nieuwsgierig ben naar haar verdere verleden ben ik aan het zoeken gegaan. Op haar tong en chipnummer krijg ik van het KFPS te horen dat het paard op 1-12-2007 als dood gemeld is. Ik heb het paspoort en heb vandaag van mijn DA de chipreader meegekregen en uitgelezen en dat klopt met het paspoort.....

Dus heb ik het KFPS maar gemaild dat ik dat dode paard in de wei heb lopen en waar het dan fout gegaan kan zijn.

Jeetje, wat jij al niet hebt meegemaakt en ongelofelijk.

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:19

Weet je zeker dat ze niet opgezet is? :))

Nu even serieus: Vervelend voor je zeg.
Goed dat je het uit gaat zoeken.
Het kan idd goed zijn dat ze geslacht zou worden en net daarvoor nog doorverkocht is.
Hopelijk kan het stamboek je meer vertellen nu je hebt gezegd dat ze wel degelijk nog leeft.

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:19

ja heel apart..
normaal gesproken verklaren ze een paard toch pas dood als ze het paspoort etc. binnen hebben?!?!
zo ging het bij mijn merrie wel..

maar ik ben ook heel benieuwd..

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:25

en stel nou dat het wel foute boel is en haar vorige eigenaren willen haar terug?
Wat doe je dan?

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:32

sjonge da's ook wat :\
ik ben benieuwd of je erachter komt hoe en wat ;)

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 22:34

ze meet 1.63

Geen idee als de oude eigenaar dat zou willen wat ik zou doen, het gaat mij om de gezondheid van Ottsje en haar geluk en ik heb nu het idee dat ze met veel weidegang en vriendjes om haar heen en al het getut van de kinderen heel happy is....

Ik zie wel wat er p mij afkomt en hoe ik reageer op dat moment. Ze staat in elk geval niet als gestolen te boek, dus.....
Laatst bijgewerkt door Swieb op 12-11-09 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:35

Het is niet moedersmooiste,maar wel de allerliefste volgens mij. Nou ja als je dochters er een hoop plezier mee hebben, zou ik haar gewoon lekker verzorgen en een fijne oude dag geven. Wel raar dat ze eigenlijk dood is. En ja ergens zit er een ex-eigenaar te treuren om zijn oude paard, terwijl die bij jullie springlevend door de wei huppelt. en dikke knuffel voor die lieverd. Je weet niet waarom ze eigenlijk dood zou zijn en wat ze allemaal meegemaakt heeft.

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 22:39

@sheela, dat wil ik juist uitzoeken waarom ze dan dood had gemoeten. Mijn zoon en dochter zijn helemaal wild van haar en zij van hen, dus mogen ze van elkaar genieten zolang het gaat. (ik ben ook gek met haar hoor en ik heb wat dat ook nog wat te vertellen hihi)

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:40

ik hoop dat jullie er nog veel plezier mee hebben, en dat hij nog heel oud bij jullie mag worden.
wel raar dat hij eigenlijk dood is, en wel een beetje zielig voor de ex-eigenaar.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:42

Jeetje, beizar zeg.
Raar idee is het wel. Dat de vorige eigenaar denkt dat ze dood is en nu lekker bij jou staat te genieten in de wei.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:44

Wat een vreemd verhaal zeg!
Stel je nou voor dat mensen een foto van dat dier boven de bank in de kamer hebben, omdat hun liefste paard gestorven is en dan staat ie nog springlevend in de wei :S Vreselijk..

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:47

nou zij heeft het nu iig goed en dat ze bij jou oud mag worden..is haar toekomst rooskleurig

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:50

Het kan natuurlijk ook zijn dat diegen een oudere friese merrie moest verkopen en er niet vanaf kwam...
Maar als er iemand een weloverwogen keuze heeft gemaakt om een slecht paard in te laten slapen om verde lijden te voorkomen, dan kan het diegene wellicht behoorlijk rauw op het dak vallen als dat paard nog levend en wel rondloopt.

Als je jaren met de gedachte hebt geleefd dat je paard te slecht was om in leven te houden dan kijk je er misschien wel anders tegen aan.

Moeilijk hoor. Ik zou het aan de ene kant wel willen weten waarom. Aan de andere kant; kun je met de antwoorden leven??

Ik geloof overigens direct dat het paard nu pijnvrij en gelukkig is hoor.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 23:00

Geniet van haar en ik denk dat Ottsje dat nl. dubbel doet bij jou/jullie.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 23:16

Ja hoor, dat heb jij weer........... :D Nou, gelukkig staat ie niet als gestolen te boek. Ben heel benieuwd of je nog wat te weten komt!

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 23:43

@raket, ja ik kan met de antwoorden leven whatever die antwoorden ook mogen zijn. Kop in het zand steken levert nooit goede dingen op alleen ellende is mijn ervaring.

@djuno: ik denk het wel hihi, Swieber is verwend, maar zij net zo......

@HummerTime: dat was mijn eerste gedachtengang, o oliebol ik heb een gestolen paard in mijn bezit, gelukkig niet, de ene kant ken ik de andere hoop ik nooit te hoeven kennen......

Ben al hard op zoek en heb hulp dus dat zal ook wel goed komen:D

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 00:52

VInd het goed van ej dat je het uit gaat zoeken.
Ik heb een merrie gekent (stond bij mn verzorgpaard) die ook aan de slager werd verkocht en een week later hoorde we dat ze bij een handelaar zou staan. wij naar die handelaar en alle paardjes liepen buiten maar 'onze' pony liep er niet, wij stiekem de stallen in geglipt en daar stond een pony in een stand met de kont naar ons toe. wij roepen en ze draaidde dr hoofd om en begon te hinneken, nou dan krijg je echt kippevel, werd er echt niet goed van, dan denk je dat ze dood is (ze waren al een jaar aan het veeartsen geweest met dr omdat ze altijd maar kreupel liep en er geen oorzaak te vinden was vandaar dat ze afgemaakt moest worden ze leed pijn)
hoop echt dat je de mensen kan vinden van wie het paard is, want als je paard dood hoort te zijn en je ziet hem onverwachts spring levend bij iemand anders staan dan kun je wel door de gond zakken!!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 00:58

Ze ziet er goed uit voor een oud dood paard :+
wat een verhaal zeg,ben wel blij voor het paard dat ze nu zo een heerlijk leventje heeft.
hoop dat je nog een hele tijd van dr genieten mag,en je toch nog achter haar verhaal komt.

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 08:33

Kan me niet voorstellen dat het niet lukt om haar oude eigenaar te vinden.
als je Ottsje googled kom je haar al regelmatig tegen. Was wel een goede merrie denk ik?

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 08:44

Nou dat is ook pech :\
Raar verhaal.. Ben benieuwd of je er achter gaat komen wie de eerdere eigenaar was :)
Gelukkig heeft ze het zo te zien wel super bij jullie!

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 10:16

@mar77, ja voorzover ik als friezenleek kan beoordelen wel, ze heeft 10 veulens gehad.......

Ik denk wel dat ze het goed heeft, kreeg vanmorgen weer een hinikserenade en een dikke knuffel voor ze de stal uitging en ging eten, dus eten is niet de hoofdzaak voor dit Omaatje hihi