4 jarige Don Johnson [L1] @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 09:54

Mogen we dan ook maar 1x zeggen dat het zo'n prachtig paard is? :D

Vind je echt een kanjer van een paard onder je kont hebben. Aansprekend paard, mooi bespierd. Wel vind ik helaas dat je toch teveel met "druk" rijdt. Het bit komt imo te ver uit de mondhoeken en je ziet dat de mondhoek behoorlijk omhoog getrokken wordt. Doet beetje afbreuk aan het totaalplaatje. Van de neusriem is al meerdere malen gezegd, als het toch niet uitmaakt van z'n lip, zou ik die toch liever een paar gaatjes losser zien!

Succes!

BabettehJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 09:57

Wat een pracht van een paard heb jij zeg ! Veel succes met deze knapperd !

Uppojono

Re: 4 jarige Don Johnson [L1] @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 10:02

Echt heel mooi dier heb je.. Maar zoals iedereen al zegt, sperriem zit veel te strak. Misschien kun je eens foto's plaatsen waarbij je de sperriem los hebt, of er zelfs helemaal af. Kijken hoe dat het beeld veranderd.. En natuurlijk rij je hem in de ring met sperriem, maar misschien dringt het tot je door dat de sperriem veel te strak zit als je het andere beeld ziet..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 10:15

Sannum schreef:
Het enige wat mij opvalt is je "schaap". Is die niet een beetje aan de kleine kant? Wat ik zo kan zien komen de kussens van je zadel precies op de harde rand van de onderlegger.

Dat viel mij ook op. Dat moet erg onprettig zijn voor je paard.
Maar hij is wel gaaf!

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 11:10

mooie fotos marleen :) dat heeft Esmee maar weer moooi op de foto gezet :)
Hij loopt lekker, ziet er allemaal goed uit.
Tijdens het rijden valt me wel op dat je neusriem wat laag is maar bij die andere hoofd fotos kan ik het niet zien...;)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 11:20

Wat een plaatje van een dier zeg! Wat een krachtpatser en dat voor die leeftijd!

Ben het wel met de rest eens. En heb daar weinig meer aan toe te voegen.

Wel irriteer ik me aan de slecht genomen foto's. Allemaal met een scheve ( berg opwaardse) horizion. (of scheef gezet?)
Dier loopt prima, niet nodig.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 11:53

Wat een heeeerlijk paard zeg!
Fijn voorgesteld en mooie foto's!

Joyced

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 12:54

Waauw!!
Ik ben verliefd denk ik! :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:15

L1 :wow: *wordt opeens onzeker :)) *
Ziet er super netjes uit, en damn wat heb jij een gaaf paard
onder je kont zeg! :~

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:45

Wauw wat een prachtpaard, en ik dacht echt dat je allang Z reed :o

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:39

Wat een beauty van een paard heb jij zeg.
Veel plezier in de toekomst maar dat zal wel lukken als ik dat zo zie.
Mooie foto,s trouwens.

Hollsteiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:43

Op foto 2 kan je heel goed zien dat je bontje niet groot genoeg is. Zo komt er heel veel druk op. Lijkt me niet fijn voor je paard en zo heeft het bontje ook totaal geen zin. Veder prachtig

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 19:24

Ja ik zag al dat hij te klein is. Heb al een nieuwe aangeschaft!

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:26

Wat een prachtpaard, en die hals! :+:

EefX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:48

:~ Wat een mooi paard! En ziet er echt supergoed uit, mijn complimenten ;)

Vroegop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:54

Zo wat een beweging, en wat een prachtig paard.
Heel veel succes!! :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:02

Wat een schitterend dier heb jij onder je billen zeg!

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:10

marleenn schreef:
Ik heb Don Johnson (Don Crusador X Argentan) ruim een jaar en ben nog elke dag héél blij met hem. Hij is zo lief en werkwillig :+:
Hij geeft me echt een super gevoel en hij doet net als of hij al jaren mee gaat op concours.

Dat is natuurlijk heel fijn, maar dat zou ook zijn pech kunnen zijn omdat hij niet snel in verzet komt. Uitdaging voor jou om zaken die voor het paard nadelig kunnen zijn zelf te signaleren (want hij doet dat wellicht niet).

Ik zie in je profiel een bustrens en de sperriem losser zitten. Tenminste dat lijkt want het kan ook zijn dat hij flink zijn kaken spant en zijn mond opent, en het daardoor lijkt alsof de riem te strak zit. Ik denk dat het een combi is van beide... Wat is de reden dat je er nu een watertrens in hebt liggen (enkel of dubbelgebroken?) en voorheen een bustrens?

Ik vind je met je handen ook te strak rijden, geef hem wat ruimte dan gaat hij ook meer op eigen benen lopen, en dat wil je toch. Maar je weet hoe je moet zitten op een paard (zwak uitgedrukt :-)) en naast deze 'aandachtspunten' kun je lekker rijden :-)! Met een 4-jarige zou ik zelf max 3 dagen dressuren en de rest iets anders (ook 20 minuten dressuren vind ik een dressuurdag, dat is toch weer aan het werk en ingebogen, ipv buiten en rechtuit).

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:13

Wow Marleen, het ziet er gaaf uit joh!

E_sther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:18

wauw wat een prachtig paard *D
één opmerking, de rest is al gezegt, je sperriem zit verkeerd om.... ;) als je op de grond staat moet je tegen het flapje aankijken zeg maar, net als de bakstukken en de keelriem ;)

*dit is mij tenminste geleerd, mocht iemand anders er toch anders over denken dan hoor ik dat graag :) *

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:21

wat een mooi paard!
naar mijn idee kunnen je beugels wel een gaatje langer, denk goed om je linkerhand, lijkt soms wat streng. ziet er goed uit. succes met de selecties verder

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:24

Valt me nog op:
- je kijkt naar je paard, maar zit rechtop. Dat vind ik knap! Je gaat daardoor niet krom zitten, wat meestal gebeurt. Nog mooier natuurlijk om ook nog voor je uit te kijken ;-)
- Je zit wat achterin het zadel, of is het eerlijk gezegd iets te klein voor jou? Je zit nogal op de lepel..
- Wat is het voor zadel, welk merk? Zag laatst een KM (geen KN) daar lijkt deze op..

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:27

wat een geweldig paard, ik vind hem super.... ik stoor me aan de gespannen mond en dat vind ik echt jammer, ik zou ook graag meer ruimte zien op foto 9, 10 en 11 kan je zien hoe makkelijk hem dat afgaat, beetje middenweg met het rijden ? dan kan je helemaal knallen met je spetter, succes !

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:33

marleenn schreef:
Thanks voor de positieve berichten *D

Dit paard knalt al in de ring. Ik heb nog nooit van de jury's en mijn trainer gehoord dat ik met een harde hand rijd en naar mijn gevoel en mening klopt dat ook.

Maar, ik heb hier geen zin in een discussie. Er staat niks voor niks in het begin post, 1 x zeggen is genoeg ;)

Je hebt echt een heel knap paard! Prachtig!
Wij maken heel vaak foto's tijdens het rijden omdat het super leerzaam is.
Deze foto's laten jou iets zien. Pas op voor scheefheid. Heel mooi te zien dat je rechterbeen mooi ontspannen afhangt terwijl je je linkerbeen optrekt. Dat laat zien dat je niet helemaal in balans zit en dan heb je doorgaans steun nodig van de teugel. Dat zie je ook terug, want het bit komt links uit de mond.
Ik zou adviseren daaraan te werken. aan je eigen rechtheid en balans. Heel vaak even je handen naar voren en checken of je geen steun neemt aan de teugels. en opletten dat je ook op links zit zodat je linkerbeen kan zakken.

Nogmaals schitterend paard! Ziet er heel erg goed uit en je kiest goed voor een rustige opleiding.
Heel veel succes en plezier met die knapperd!

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 20:59

Hij werd af en toe sterk en liep door mijn hand heen. Dit zie je dus ook op de foto waarbij hij zijn hals aan het strekken is.

@StableEnable
Het klopt inderdaad dat ik af en toe nog moeite heb met het balans vinden. Hij gooit aardig hoog op en hij is daarbij nog aardig lang. Om balans te vinden ging ik eerder altijd naar achter hangen. Nu doe ik dat niet meer, maar span ik mijn bovenlichaam zo nu en dan nog eens aan. Misschien komt het daardoor ook over als of ik enorme druk heb van voor. Jou tip pas ik al toe in mijn rijden en werkt fijn.
Ik heb een albion zadel en voor mijn gevoel is hij niet te klein, maar komt dat door mijn balans. Daardoor ga ik mijn beugels niet langer doen, want dan heb ik zwabber benen :+

Stefje, ik weet zelf goed dingen te signaleren. Ik ken hem langer dan 1 dag :+
Ik vind 4 keer rijden in de week prima voor hem.