Showtime voor het eerst onder het zadel!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:11

funnyhorses schreef:
waarom niet?
Je moet het alleen niet overdrijven en meteen 20min of een half uur dingen van het dier gaan verlangen!
Maar spelender wijs es erop kruipen als een paard het makkelijk toe laat zie ik niet als mishandeling of dergelijke.

Wat dacht je hoe het gaat op de draf en renbaan?

Wat een idiote vergelijking... _O-

Edit: Calanddra reageerde ook al zie ik...Een paard uit de rensport heeft niet per se het beste leven achter zich...als het überhaupt mag leven na het einde van een vaak extreem korte carrière...

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:13

Wat een ontzettend mooi paard heb je zeg. en ik zie inderdaad liever iemand die wat vroeg begint en dan alle tijd er voor neemt
als iemand die met 3,5 of weet ik het wat flink aan het trainen slaat.

Heel veel succes met hem.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:17

mijn reaktie gaat uit van het paard wat TS op foto heeft staan.
Als je een heel tenger 2jarig paardje hebt ga je daar zeker niet op zitten.
Dit paard is wel een groot en stevig kaliber die er duidelijk echt niks op tegen heeft dat de ruiter erop gaat zitten.
Heb zelfs de indruk dat ie het best leuk vind.
En dan zeg ik als het om zo'n paard gaat,ja waarom niet!

En zeker zijn de paarden van de draf en rensport snel oud maar het word wel gedaan!!!!
Dit is gewoon mijn mening die geld voor dit paard van ts en niet voor alle paarden op de wereld.
Net als mensen is de ene mens niet de ander!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:21

Tuurlijk vind het paardje het leuk, maar dat betekent toch niet dat het niet schadelijk voor hem is? Een paard ziet dat niet in.

Klopt, het wordt gedaan, maar het is nou eenmaal een feit (zijn genoeg onderzoeken over gedaan) dat inrijden onder de 3 te vroeg is. Je kunt het uiteraard wel doen, maar dat betekent niet dat het goed is voor het diertje.

Waarom dan niet toch die paar maandjes wachten?? Over een paar maandjes vind hij het nog steeds leuk hoor :)

Maar dus als jij een stevige net 2 jarige hebben zou je erop gaan zitten, lekker voor dat diertje :=

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:27

een net 2 jarige waarschijnlijk niet maar als ie richting de 3 jaar zou gaan en het paard had een makkelijk karakter dan zou ik zeker eens erop zijn gekropen.Maar dan ook alleen maar zitten een rondje voorzichtig lopen en weer eraf.
Moet natuurlijk leuk blijven voor een dier en ze moeten het ook zeker goed aankunnen.
Ik vind wel dat tegenwoordig alles zooo vreselijk zwaar op de weegschaal word gelegt in de paardensport.
Nog effe en de ruiters rennen naast het paard want erop is zielig?! :=

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:28

Goh.. t lijkt Bokt wel...???? :?

mensen mensen toch.. wat een onnozele discussie. ieder z'n mening.. ieder zijn eigen paardje. als zij het allemaal heel rustig aan doet en er niet te vaak opzit.. dus niet elke dag een half uur.. dan kan het echt niet zoveel kwaad... als zij der 2 rondjes op aan het stappen is... paardje vind het heerlijk.. WHAT'S THE PROBLEM??? dat het niet goed is... Bullshit. het is niet goed als ze dat paard nu vol in de training onder het zadel rijd. vol in de krul getrokken... dat is niet goed voor het lichaam.. en hoe langer zij de tijd neemt om te wennen voor haar paard en voor haarzelf met haar paard is het allemaal veel beter! en al die feiten... alles en iedereen is anders. Ook dieren. de een is steviger gebouwd dan de ander. de een is sterker dan de ander enz. Zeur gewoon niet en laat haar lekker haar ding doen met HAAR paard!

TS: ik vind dat je een SUPER knap diertje hebt!! waar je heel trots op mag zijn! ook hoe ie t oppakt! als jij het rustig aan doet met je paardje is er niets aan de hand en hebben jullie nog een super lange mooie tijd voor jullie! Heeeeeel veeeeeel plezier ermee! en ik denk dat menig mens jaloers kan zijn op de uitstraling van je paardje!:D :D

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:29

r_oo_sj_e schreef:
Goh.. t lijkt Bokt wel...???? :?

mensen mensen toch.. wat een onnozele discussie. ieder z'n mening.. ieder zijn eigen paardje. als zij het allemaal heel rustig aan doet en er niet te vaak opzit.. dus niet elke dag een half uur.. dan kan het echt niet zoveel kwaad... als zij der 2 rondjes op aan het stappen is... paardje vind het heerlijk.. WHAT'S THE PROBLEM??? dat het niet goed is... Bullshit. het is niet goed als ze dat paard nu vol in de training onder het zadel rijd. vol in de krul getrokken... dat is niet goed voor het lichaam.. en hoe langer zij de tijd neemt om te wennen voor haar paard en voor haarzelf met haar paard is het allemaal veel beter! en al die feiten... alles en iedereen is anders. Ook dieren. de een is steviger gebouwd dan de ander. de een is sterker dan de ander enz. Zeur gewoon niet en laat haar lekker haar ding doen met HAAR paard!

TS: ik vind dat je een SUPER knap diertje hebt!! waar je heel trots op mag zijn! ook hoe ie t oppakt! als jij het rustig aan doet met je paardje is er niets aan de hand en hebben jullie nog een super lange mooie tijd voor jullie! Heeeeeel veeeeeel plezier ermee! en ik denk dat menig mens jaloers kan zijn op de uitstraling van je paardje!:D :D

Helemaal mee eens!!!!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:31

En ik ook, bovendien zou ik het enorm lüllig vinden
dat dit topic op slot gaat door dit onnozele gedoe, voordat
de TS überhaupt heeft kunnen reageren.
Laatst bijgewerkt door BloemBloem op 28-10-09 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Showtime_

Re: Showtime voor het eerst onder het zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 14:32

waauw dit had ik niet verwacht.. ik ga alles even rustig doorlezen en zal dan een reactie geven

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:33

Showtime ik wens je onwijs veel succes met je knappe paard!!!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:40

simongek schreef:
Wat een ontzettend mooi paard heb je zeg. en ik zie inderdaad liever iemand die wat vroeg begint en dan alle tijd er voor neemt
als iemand die met 3,5 of weet ik het wat flink aan het trainen slaat.

Heel veel succes met hem.

Het is toch niet of-of? Je kunt toch op 3,5 jarige leeftijd (of later) beginnen en er de tijd voor nemen of zie ik dat verkeerd?
En funnyhorses, hoop dat je zelf ziet dat je nu een beetje doorslaat, met je ruiters die naast hun paard gaan rennen. Bovendien spreek je jezelf lelijk tegen, eerst begin je met 'in amerika rijden ze quarters ook al in met 2,5' en 'in de draf en rensport beginnen ze toch ook met 2?' en nu zeg je 'dit is mijn mening voor alleen de ts en haar paard dus niet over alle paarden in de hele wereld'. Zoek de verschillen.
Anyway, waar trek je dan de grens funnyhorses? Bij 2 jaar en 8 maanden? of 2 jaar en 4 maanden? of 2 kjaar? 1 jaar en 3 maanden? etc.

r_oo_sj_e (je maakt je bokt-naam wel ingewikkeld zo haha, moest ff drie keer kijken waar de streepjes hoorden te zitten), je mag je mening geven op foto's en feiten, dat doen we alleen niet zoals ts en een aantal bokkers had gehoopt en dan heet het 'typisch bokt'. Dat is wel zo'n dooddoener! Ik draag deze mening ook buiten bokt uit. In mijn werk en sport. Ik probeer het alleen wel rationeel en enigzins vriendelijk te houden, zo krijg je nl een discussie ipv een ruzie. Hopelijk blijven de reacties zo (zowel van de "voor als tegenstanders") anders gaat ook dit topic op slot en dat wil ts waarschijnlijk ook niet. Want die is trots op haar paardje (terecht, erg leuke knol, pardon paard) maar als je op een te jong paard gaat zitten kun je deze reacties verwachten, dat kun je me moeilijk kwalijk nemen...
De feiten spreken, waarom zou dit paard daar een uitzondering op zijn? Omdat hij groot en breed is? Zegt NIETS over zijn ontwikkeling. Of dat ts het rustig aan doet? Dat geloof ik best, ik ken haar via via via (heb wat vrienden en werk in noordwijk en omgeving zitten) maar dat maakt het niet minder schadelijk voor het gestel van het paard. Nogmaals ik zeg hier niet dat ze haar paard vreselijk mishandeld en hij na deze dag nooit meer kan lopen en onmiddelijk allerlei kwalen met zich meedraagt, ik zeg dat het niet bevordelijk is voor zijn gezondheid, voor het paard leverd dit geen voordelen op, hooguit voor de ruiter. En daar wringt bij mij de schoen... Ts lijkt zo dol te zijn op haar paard en het is zo'n mooi en gezond dier........

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 14:44

Zozo wat een gedoe zeg! Ten eerste voor de bezorgde onder ons (over mijn super verwende paard) hij wordt 11 november 3..
Buiten dat is hij al erg goed ontwikkeld en geeft naar mijn idee zelf aan een stapje verder te willen en vind alle nieuwe dingen erg leuk. Ik ben ervan overtuigd dat ik beter nu al op deze manier kan beginnen en rustig aa kan doen dan m over een maand of een jaar of wat dan ook meteen snel ga doorrijden. De winterperiode komt eraan en hij heeft een eigen paddock waar ie de ochtend in staat en een paar keer per week komt hij overdag met een vriendje op het land. Hij kan nou eenmaal niet meer hele dagen op de wei en ik wil m gewoon lekker bezig houden. Als het zomer was geweest had ie nog wel een tijdje op de wei gebleven waarschijnlijk. Mijn plan is dus om 1 a 2x in de week erop te gaan zitten en alleen een beetje te stappen zoals ik nu dus ook heb gedaan.. Verder nog helemaal niks.. Dan kan juist alles goed op hem inwerken. Maar dan nog.. het is en blijft mijn paard en snap soms niet waar mensen het recht vandaan halen zo te oordelen. Ik weet dat hij het super heeft bij mij en dat dit het beste voor hem is!

Nog even over het hangen aan 1 kant: Dat doe ik vaak alleen de eerste keer even heel kort als ik nog nooit heb gehangen ofzo dan kan ik er namelijk snel vanaf springen mocht dat nodig zijn :P Hoop dat het voor iedereen duidelijk is zo ookal voelt het voor mij niet alsof het nodig is verantwoording af te leggen

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:47

lieve Bonita_Bon

ik heb niks gezegt over amerika en quarters!
En waar maak je je nu zo druk over?
Iedereen doet het op zn eigen manier en met de beste bedoelingen mag ik hopen.
Geen rede voor jou om zo tegen anderen op te stijgeren doe jij het op jouw manier en de anderen op hun manier.

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:49

Waar ligt de grens?? de grens wanneer een paard oud genoeg is om in te rijden??? 3 jaar...??? ow en als dat paard dan 2 jaar en 364 dagen iss.. oeeeiii GA ER NIET OP ZITTEN!! neeeeeeej.. want dat is zoooooooo slecht.. morgen kan het wel en is het goed voor je paard..

er is geen duidelijke grens aan te geven.. de een verlaat het de een vervoegd het...

t slaat dan toch allemaal nergens op?? Sorry ik zie hier het probleem zo onwijs niet van in.. ze doet het heel rustig aan enzow en ze houdt er vast en zeker rekening mee;) kijk ik kan boos worden op iemand die op een jaarling gaat zitten.. ja dat is logisch.. maar dit...???:S

Ts je hebt helemaal gelijk;) lekker zo doorgaan met je top-knolletje:D

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:50

Showtime_ schreef:
Zozo wat een gedoe zeg! Ten eerste voor de bezorgde onder ons (over mijn super verwende paard) hij wordt 11 november 3..
Buiten dat is hij al erg goed ontwikkeld en geeft naar mijn idee zelf aan een stapje verder te willen en vind alle nieuwe dingen erg leuk. Ik ben ervan overtuigd dat ik beter nu al op deze manier kan beginnen en rustig aa kan doen dan m over een maand of een jaar of wat dan ook meteen snel ga doorrijden. De winterperiode komt eraan en hij heeft een eigen paddock waar ie de ochtend in staat en een paar keer per week komt hij overdag met een vriendje op het land. Hij kan nou eenmaal niet meer hele dagen op de wei en ik wil m gewoon lekker bezig houden. Als het zomer was geweest had ie nog wel een tijdje op de wei gebleven waarschijnlijk. Mijn plan is dus om 1 a 2x in de week erop te gaan zitten en alleen een beetje te stappen zoals ik nu dus ook heb gedaan.. Verder nog helemaal niks.. Dan kan juist alles goed op hem inwerken. Maar dan nog.. het is en blijft mijn paard en snap soms niet waar mensen het recht vandaan halen zo te oordelen. Ik weet dat hij het super heeft bij mij en dat dit het beste voor hem is!

Nog even over het hangen aan 1 kant: Dat doe ik vaak alleen de eerste keer even heel kort als ik nog nooit heb gehangen ofzo dan kan ik er namelijk snel vanaf springen mocht dat nodig zijn :P Hoop dat het voor iedereen duidelijk is zo ookal voelt het voor mij niet alsof het nodig is verantwoording af te leggen

Meid laat je niet opjutten ik vind dat het op de foto's echt keurig uitziet en je hebt een prachtig paard!
En zoals ik ookal eerder zei het is een stevig kaliber en geen fragiel 2jarig paardje met een veulen uitstraling!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:51

Bonita_Bon: mooi gezegd :)

TS: dan klopt je profiel niet. Daarin staat bij de fotoshoot van afgelopen september (dus een maand terug) dat hij 2 jaar en 8 maanden is. Hoe kan hij dan in november 3 jaar worden?

Niemand zegt dat hij het niet goed heeft bij jou, hij ziet er super uit! Dat beweert ook niemand.

Maar alsnog heb ik de vraag, waarom niet nog een paar maandjes wachten voordat je begint met erop te zitten? Waarom perse nu?

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 14:52

Dank je ik ga het topic maar sluiten vind dit een beetje zonde van mijn tijd en energie.. Als hij over 2 weken 3 is en ik er wel legaal op mag zitten open ik misschien nog weleens een topic ookal ben ik nu wel weer even genezen voorlopig.

En nee dat klopte inderdaad niet.. rekenfoutje kan gebeuren..

eerst even uitvogelen of ik deze zelf kan sluiten
Laatst bijgewerkt door Showtime_ op 28-10-09 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:53

Showtime_ schreef:
het is en blijft mijn paard en snap soms niet waar mensen het recht vandaan halen zo te oordelen. Ik weet dat hij het super heeft bij mij en dat dit het beste voor hem is!

Ts, jij zet hem op bokt, een FORUM. Je kan dus reacties verwachten die niet in jouw straatje passen. Dat het niet leuk is om te horen over jouw lieveling waar je altijd goed voor zorgt en die waarschijnlijk een topleven bij je heeft snap ik. Maar je hebt het nu over een objectieve mening van buitenaf. dat kan soms, heel soms best verhelderend werken ;-)
En niemand probeerd jou te vertellen dat je een slechte eigenaar bent, ik sta alleen niet achter je keuze. En aangezien er door een aantal 'voorstanders' (ik noem het even zo voor het gemak) vrij fel word gereageerd, kun je natuurlijk ook tegenreacties verwachten. Sommigen zijn helemaal niet voor jou bedoelt maar puur een reactie op een (re-)actie.
Maar je paard kon niet nog de winter het land op/schuilstal/half-half? Want ik begrijp je argument dat je hem niet alleen maar in zijn box van 3 bij 3 (al is het 5 bij 5) wil zetten.. dus in zoverre snap ik je punt..
Hopelijk blijft het bij voorzichtig stappen en 1 a 2 keer in de week, wees zuinig op hem, hij is prachtig
Rij je nog wel eens andere paarden bij de kleyhoeve? daar heb ik je nl ooit zien rijden, fijne rijstijl btw.

r_oo_sj_e, zou je het een beetje volwassen kunnen houden? zo gaat het topic op zekers dicht.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:53

meid heel veel succes!!!

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:55

Tja... ik heb niet eens iets over inrijden in mijn profiel staan en krijg al regelmatig pb's over mijn paard en of we hem al rijden en dat ik moet wachten tot hij 4 is... dus bokt is bemoeizuchtig.

Ik zou zeggen ga zo door! hij ziet er supergoed uit! knap peerd!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:56

Bokt is niet bemoeizuchtig, bokt is bezorgd ;)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:56

Zeg wat vervelend weer allemaal dat het nou weer zo moet gaan.
Ziet er allemaal onwijs relaxed uit, en zo te zien heeft het paard er zelf lol in.
Als je er 2 keer in de week even op gaat zitten kan dat echt geen kwaad. Het is niet zo dat ze vandaag hangt en stapt, en morgen opstapt, 'm naar beneden trekt en gaat dressuren.

Ts, ik vind het er leuk en ontspannen uitzien. Hij lijkt er erg relaxed onder. Hoe wil je verder met hem? De sport in of recreatief!?

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:57

Dat vroeg ik ook al, maar tot nu toe daar geen reactie op..?

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:58

Nee snap het wel, ze is denk ik beetje van streek door de soms harde reacties... Mensen kunnen niet altijd wat normaal en vriendelijk zeggen op bokt...

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:59

Calanddra schreef:
Bokt is niet bemoeizuchtig, bokt is bezorgd ;)

Grrrr.... ;) Schei toch uit :(

Iedereen doet het op zijn manier!
Degene die het nu in dit geval anders hadden willen zien, moeten
er niet vanuit gaan dat de ander dit dan zomaar ook even doet !

Hahahha het is maar goed dat jij niet naar VWF prinsenstad
dressuur bent geweest. Hahaha of naar een verrichtingsonderzoek gaat kijken!