simongek schreef:Wat een ontzettend mooi paard heb je zeg. en ik zie inderdaad liever iemand die wat vroeg begint en dan alle tijd er voor neemt
als iemand die met 3,5 of weet ik het wat flink aan het trainen slaat.
Heel veel succes met hem.
Het is toch niet of-of? Je kunt toch op 3,5 jarige leeftijd (of later) beginnen en er de tijd voor nemen of zie ik dat verkeerd?
En funnyhorses, hoop dat je zelf ziet dat je nu een beetje doorslaat, met je ruiters die naast hun paard gaan rennen. Bovendien spreek je jezelf lelijk tegen, eerst begin je met 'in amerika rijden ze quarters ook al in met 2,5' en 'in de draf en rensport beginnen ze toch ook met 2?' en nu zeg je 'dit is mijn mening voor alleen de ts en haar paard dus niet over alle paarden in de hele wereld'. Zoek de verschillen.
Anyway, waar trek je dan de grens funnyhorses? Bij 2 jaar en 8 maanden? of 2 jaar en 4 maanden? of 2 kjaar? 1 jaar en 3 maanden? etc.
r_oo_sj_e (je maakt je bokt-naam wel ingewikkeld zo haha, moest ff drie keer kijken waar de streepjes hoorden te zitten), je mag je mening geven op foto's en feiten, dat doen we alleen niet zoals ts en een aantal bokkers had gehoopt en dan heet het 'typisch bokt'. Dat is wel zo'n dooddoener! Ik draag deze mening ook buiten bokt uit. In mijn werk en sport. Ik probeer het alleen wel rationeel en enigzins vriendelijk te houden, zo krijg je nl een discussie ipv een ruzie. Hopelijk blijven de reacties zo (zowel van de "voor als tegenstanders") anders gaat ook dit topic op slot en dat wil ts waarschijnlijk ook niet. Want die is trots op haar paardje (terecht, erg leuke knol, pardon paard) maar als je op een te jong paard gaat zitten kun je deze reacties verwachten, dat kun je me moeilijk kwalijk nemen...
De feiten spreken, waarom zou dit paard daar een uitzondering op zijn? Omdat hij groot en breed is? Zegt NIETS over zijn ontwikkeling. Of dat ts het rustig aan doet? Dat geloof ik best, ik ken haar via via via (heb wat vrienden en werk in noordwijk en omgeving zitten) maar dat maakt het niet minder schadelijk voor het gestel van het paard. Nogmaals ik zeg hier niet dat ze haar paard vreselijk mishandeld en hij na deze dag nooit meer kan lopen en onmiddelijk allerlei kwalen met zich meedraagt, ik zeg dat het niet bevordelijk is voor zijn gezondheid, voor het paard leverd dit geen voordelen op, hooguit voor de ruiter. En daar wringt bij mij de schoen... Ts lijkt zo dol te zijn op haar paard en het is zo'n mooi en gezond dier........