Multitaskend paard!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 19:29

xMoreill schreef:
Buitenom dat dit nergens op slaat, wat bereik je ermee?

Wat een opmerking..
Wat bereik je met een parcours springen, een spectaculaire sliding stop of een dressuurproefje rijden????

Miss_Minnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:24

Katja schreef:
Mijn hemel wat een reacties...
Ik kan me herinneren dat een beroemde vierspanrijder die vroeger ook deed op shows en daar heb ik nooit iemand over gehoord.

Paardje lijkt het met plezier te doen en er is goed over nagedacht door degene die het uitvoeren.
Kar rolt gewoon door dus daar krijgt hij echt niet opeens een klap van.
Daarbij ziet een paard heel veel met oogkleppen op zolang je hem maar niet schuin naar die hindernis toe zou rijden.

mee eens,,
precies de goede woorden ervoor.

Ilsuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 22:00

het was wel gaaf om te zien elize.
En zoals je zelf al zegt is dit 2 x gebeurt en doe je dit verder dus niet elke dag!
Kijk het kan natuurlijk fout gaan,
maar dat kan ook als je gewoon over een hindernis heen gaat zonder kar.

En het feit blijft dat het GOED is gegaan!!
Dus zie geen probleem, omdat het waarschijnlijk nu niet meer gedaan word!! :+

JoyCiej007

Re: Multitaskend paard!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 22:32

Wat goed gaat, kan net zo goed verkeerd gaan.

Ilsuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 00:38

JoyCiej007 schreef:
Wat goed gaat, kan net zo goed verkeerd gaan.

maar toen is het goed gegaan, dus er word een probleem gemaakt van niets

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 00:58

Zo JoyCiej007 postieve instelling :roll:

TS ik vind het er echt leuk uitzien :)

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 01:03

ik ga ook met de eerdere reactie's van joyce mee vind dit echt onverantwoord een paard voor de kar hoort niet te springen!

en over die 4span rijder heb ik nooit gezien dus kan er niet over oordelen..

_Lizzy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 19:35

Haha coole foto Elize!
Ik heb die show gezien, het zag er heel normaal uit hoor! kar rolt gewoon door dus ik zie het probleem niet echt.
Ik ben het met Katja eens :D
Ik ken Ijsbrand heel goed en die zal nooit iets doen wat verkeerd voor zijn paarden is, dus ik denk dat Sissi het wel aan kan hahaha :+
maarja bokt hé

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:43

nou volgens mij krijgt de pony echt wel een klap mee..
als die springt en dus omhoog komt, komt de kar dat toch ook :roll: ookal laten ze de plank vallen, beest springt gewoon..
onverandwoord. maar goed.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 07:55

Katja schreef:
Mijn hemel wat een reacties...
Ik kan me herinneren dat een beroemde vierspanrijder die vroeger ook deed op shows en daar heb ik nooit iemand over gehoord.
.

Ooit het verschil gezien hoe je een enkelspan paard inspant en hoe je een vierspan paard inspant? Ooit gezien dat de paarden anders aan de koets vastzitten. De drukverdeling op het borsttuig is bij voorpaarden van een vierspan echt heel anders dan bij een enkelspan.

En met alle respect het vakmanschap van meneer Chardon en de getraindheid van zijn paarden, kan je niet vergelijken met de kwaliteiten van deze koetsier en zijn haflinger.

Werkelijk niet vergelijkbaar.

Ladynette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 10:25

en wat als de benen over de stangen van de kar komen of over de lijnen? hij zou maar een flinke bok geven boven de balk. been erover heen?

vin het maar niks

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:07

MiSz_SaNdY schreef:
ik ga ook met de eerdere reactie's van joyce mee vind dit echt onverantwoord een paard voor de kar hoort niet te springen!

en over die 4span rijder heb ik nooit gezien dus kan er niet over oordelen..

Een paard hoort ook niet met 2 kilo ijzer in de mond rond te lopen :Y) (S&T)
Een paard hoort geen ruiter te dragen
Een paard hoort niet met het hoofd tussen de knieën te lopen
Een paard hoort niet iedere week parcoursen van 1,40m te lopen
En ga zo maar doooor..

Wat een gezever om niks. Als er 1x is gezegd dat iemand dit niet met zijn eigen paard zou doen hoeft het niet 100x herhaald te worden. Ik neem aan dat TS haar vader vaker gemend heeft en weet wat ie doet :+

Ik persoonlijk zou nooit een S&T in mijn paard z'n mond hangen, een parcours van vaste hindernissen springen of hem vragen om een gigantische muur te springen waarbij je te pletter kunt vallen. Dat vind ík gevaarlijk maar ik ga toch ook niet bij ieder topic op bokt waarbij iemand SGW rijd of met S&T rijdt lopen zeveren.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:19

Wat een leuke foto.

Ik ga mee met Katja in deze.

Het argument dat je zoiets niet mag laten zien omdat er altijd wel anderen zijn die je nadoen, vind ik sowieso nergens op slaan, want dan zou je nog geen foto van een buitenrit of het beleren van een paard mogen laten zien. Wie weet welke onnozele sukkel je gaat nadoen en wat voor brokken daarvan komen.

Geniet maar lekker van je pony waar je zoveel mee kan doen TS!

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:09

Enn.. als ze weigerd dan donderd die kar om!

En niet zeggen : Ze weigerd niet.

Het is en blijft een pony.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:27

Ik kan me ook nog iets herinneren van een enkelspancombinatie die op shows met paard over hindernisje en met de kar over een schansje ging, hele publiek ging in staande ovatie.

Ja het is een risico, ja het is gevaarlijk, ja het zal niet prettig zitten voor het paard omdat het er niet voor gemaakt is, en ja het was vooral bedoeld voor het plezier van de mensen. Maar zo ken ik wel meer risico's en onprettigheden waarmee wij onze paarden belasten voor ons plezier.

Ik heb sterk de indruk dat deze mensen weten waar ze aan zijn begonnen. Zo niet, zijn ze nu daarop gewezen door ons bokkers :+
Dit is ongetwijfeld geen dagelijks werk, dit is een stukje spektakel geweest. En het ziet er eerlijk is eerlijk op de foto erg gaaf en spectaculair uit ;)

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:01

leuk hoor.En trouwens iedereen is hier wel heel erg over aan het zeuren... :s
maar ben ik dan ook verkeerd dat ik elke week parcoursen van 1 meter spring met een d pony. ?
Want dat is toch ook niet natuurlijk ?
en dit doe ik elke week standaard...

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:04

Leuke foto, maar het lijkt me niet echt fijn voor de pony en het ziet er gevaarlijk uit.. zou het zelf nooit doen ieder geval..

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:14

Ik zie al die beren op de weg niet hoor. Stoere haf. :)

En ja, ik heb ook een keertje een vierspan over vuur zien springen en de vrachtwagen op zien gaan met kar en al.

Omdat de hengst Argus over een dieplader sprong ga ik het nog niet proberen....

Tjonge jonge wat een geneuzel weer.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:22

ik heb zelf een keer een act gezien op de haagsche paardendagen kwam iemand met een vierspan uit een wagen rijden met kar, deed zn kunstje en reed het vierspan andersom uiteraard er ook weer in, in de vrachtwagen dus.

Dit lijkt mij niet goed voor de pony vanwege enorm gewicht na de sprong.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:54

Ik vind het er spectaculair uitzien, en jullie hebben er vast goed over nagedacht.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 23:49

Anne_GTI schreef:
Ik zie al die beren op de weg niet hoor. Stoere haf. :)

En ja, ik heb ook een keertje een vierspan over vuur zien springen en de vrachtwagen op zien gaan met kar en al.

Omdat de hengst Argus over een dieplader sprong ga ik het nog niet proberen....

Tjonge jonge wat een geneuzel weer.

:j Dat heeft Appie Kamps idd ook een keer gedaan! Die wist op de een of andere magische manier 3(!!!) marathon wagens met elk een 4(!!)span welsh en shetlanders er voor in een vrachtwagen te krijgen! Er uit, en er in!

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 00:02

Ts, stoere foto!
Vertrouwen tussen pony en menner. Kennis van elkaar en van elkaars kunnen en dus op dit moment het groene licht om dat sprongetje samen te kunnen maken.

Ooit gehoord dat een kar dat 1 seconde niet getrokken wordt ineens stilstaat?
Wat een onzin, een kar rolt door, op het moment dat de pony springt. Na de sprong zal die ongetwijfeld even druk van het borsttuig krijgen, maar krijgen die paarden na een sprong van 1,50 dat soms niet?
Die klappen ook met het volle gewicht achter de sprong weer op de grond.

Het heeft ook geen zin te vragen naar het nut van deze actie, want dan kun je beter vragen naar het nut van paardrijden.
Paarden horen wild in de natuur, en niet met een dikke deken in het weiland en s'nachts in een stal die opgestrooid is tot aan de buik.

Ik persoonlijk vind gewoon dat hier weer teveel gezeurd wordt over hoe erg TS haar paard wel niet behandeld. die 2 ( of in dit geval haar vader ) zijn op elkaar ingespeeld. En natuurlijk kan dat fout gaan, maar het kan altijd fout gaan. Ook wanneer je een rustig rondje kachelt in een bak.

Ik vind het een stoere foto!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 00:42

randalinpony schreef:
Wat een leuke foto.

Ik ga mee met Katja in deze.

Het argument dat je zoiets niet mag laten zien omdat er altijd wel anderen zijn die je nadoen, vind ik sowieso nergens op slaan, want dan zou je nog geen foto van een buitenrit of het beleren van een paard mogen laten zien. Wie weet welke onnozele sukkel je gaat nadoen en wat voor brokken daarvan komen.

Geniet maar lekker van je pony waar je zoveel mee kan doen TS!

Ik vind eerder jou argument nergens op slaan..... dit is toch echt wel wat anders dan een buitenritje, een hoge sprong of het beleren van een paard.
Dit zijn dingen die buitengewoon gevaarlijk zijn, en áls het al gebeurd (door niemand minder blijkbaar als Ysbrand Chardon) is het niet zomaar iets wat je 'even' doet.

Verbaasd me dat mensen het 'dom gezever' noemen eerlijk gezegd, of zijn jullie allemaal zulke waaghalzen die graag iets uitproberen wat gruwelijk verkeerd kan aflopen en bovendien ook nog eens schade aan de pony kan aanrichten??

Als je niet in ziet dat dit gevaarlijk is, dan snap ik eerlijk gezegd niet waar je je gezond verstand hebt zitten. Maarach, misschien komt dat omdat het merendeel die dit soort rare fratsen goed praat geen menners zijn??

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 00:44

Kelly_ann schreef:
Ik kan me ook nog iets herinneren van een enkelspancombinatie die op shows met paard over hindernisje en met de kar over een schansje ging, hele publiek ging in staande ovatie.

Ik vind een schans anders nog even wat anders dan wat hier wordt laten zien.... schansen gebruiken ze ook bij het scurry-driving, maar daar zijn die hele wagens op gebouwd en pony's hoeven dus ook niet te springen.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 00:56

Ik vind het er leuk uit zien! Jammer dat je meteen zoveel gezever krijgt, TS...