Mamma Lady en kinders Garish(Henkie) en Kyra

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

snowdon

Re: Mamma Lady en kinders Garish(Henkie) en Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 19:16

TS kan er niet over beslissen of er een slotje komt, dat is geheel aan de moderators.

Ik snap niet dat jullie je nog verdedigen, hopeloos verhaal lijkt me.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 19:17

Snap ook niet waarom ze in de verdediging blijven gaan

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 19:18

ik ben het ook eens met die kar.
maar er worden ook dingen gezegt die daar niet mee te maken hebben en daar over heb IK het iig.

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:29

manonxxlove schreef:
TS heeft duidelijk gezegt dat als er maar over door gediscuseert word dat er dan een slotje op komt

Misschien kan ze beter de mods vragen om dit topic te sluiten en de foto's te verwijderen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 22:16

Inmiddels is dit verzoek ook naar de mods gegaan.

Ik wil wel even zeggen dat ik flink geschrokken ben van sommige reacteis hier. Helaas heb ik niet eerder in kunnen grijpen omdat ik geen tijd heb gehad om op bokt te komen.

Over de aard van de reacties op het het feit dat een van de paardjes al met 1,5 voor de wagen loopt (niet langer dan een half uurtje, en 5 minuutjes in de bak, die overigens zeer goed begaanbaar is, en voor de rest op het harde. Puur om hem het hem aan te leren, daarna krijgt hij rustig de tijd om uit te groeien) ga ik het dan verder niet hebben.

Maar het feit dat ze te dun zouden zijn en droeve blik in hun ogen en weet ik veel wat meer wil ik toch even rect zetten. De volwassen paarden hebben een weide die eerder te groot dan te klein is. Daarom is deze ook in stukken verdeeld en staan krijgen ze er steeds een stuk bij. Ze staan hier 24/7 en krijgen meer dan genoeg te eten. Dat de Tinker iewat dun lijkt komt waarschijnlijk omdat zij de afgelopen twee jaar een veulen aan de voet heeft gehad, en ze inmiddels ook alweer 13 is dus iets langer nodig heeft om weer mooi op gewicht te komen. Ik vind trouwens niet dat ze echt te dun is, hooguit een beetje aan de schrale kant. Daarnaast is het paardje van 1,5 zeker niet te dun! Tot paarden twee jaar zijn hoor je de ribben lichtjes te zien, en die zie je bij hem niet of nauwelijks. Om jullie beeld ietsjes te verbeden plaats ik nog een aantal foto's ditmaal in een link.

Omdat in dit topic veruit (en herhaaldelijk door dezelfde personen) nogal harde negatieve reacties geplaats zijn gaat dit topic op slot. Dit maakt mij niet zo heel veel uit. Wat ik wel heel erg vervelend vind is dat de eigenaar dit alles mee heeft kunnen lezen. Ik ben ontzettend blij met deze paardjes, en ook de eigenaar vind ik erg aardig, en ik vind het dan ook zeer jammer dat hij dit aan mij te danken heeft. Of het goed of niet goed is dat het paardje nu al voor de wagen staat ga ik me niet uitlaten, maar dit verdient hij in mijn ogen zeker niet!

Tot slot dus nog een paar foto's;

De twee arabiertjes, twee heerlijk vrolijke en allerte paardjes;

http://i556.photobucket.com/albums/ss1/ ... 080185.jpg

http://i556.photobucket.com/albums/ss1/ ... 080191.jpg

Lady
http://i556.photobucket.com/albums/ss1/ ... 080222.jpg

http://i556.photobucket.com/albums/ss1/ ... 080258.jpg

Garish en Kyra
http://i556.photobucket.com/albums/ss1/ ... 080133.jpg

Garish
http://i556.photobucket.com/albums/ss1/ ... 080285.jpg

Ik hoop dat mensen die hebben beweerd dat ze te dun zijn oid na deze foto's ook durven zeggen dat dit niet zo is....

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 22:19

En toch is mijn mening dat je een 1.5jaar oud kleintje met rust moet laten kwa beleren nog
Sorry dat ik het zeg

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 22:22

Hoe de paardjes er uit zien snap ik jullie/jou reactie ook zeker :j

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 22:23

Over het dik dun of wat dan ook zeg ik niks.
dat zijn moment opname kwa foto's en voor bokt de verkeerde foto's om te plaatsen

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 22:25

inderdaad

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 22:27

Over het feit dat hij op deze leeftijd voor de kar loopt heb ik het ook niet, maar ik vind dat sommige mensen hier iets door draven met DB erbij halen ed. De paarden komen echt niets te kort!

En daarbij, vroeger werd het altijd zo gedaan, en met paarden die de baan op gaan nog steeds. En idd tijden veranderen, maar moet dat dan op zon manier hier gebracht worden? Ik heb nieuwe verzorgpaardjes, ben daar geweest ed, paarden daar staan er ontzettend top bij, komen niks te kort, nogmaals. Omdat ik er ontzettend blij mee ben ed heb ik hier een topic gemaakt. En idd, ik had commentaar kunnen verwachten op het feit dat hij nu al voor de wagen loopt. Dit heb ik ook van te voren overdacht, en er ook met de eigenaar er een beetje over gehad of ik dat hier neer mocht zetten ed. Maar ik heb ook geen zin om halve verhaaltjes op te hangen. Alleen sommige hier draven naar mijn zin iets te ver door, mede over andere zaken...

Ben blij dat sommige mensen nu wel inzien dat de paardjes daar cker niks te kort komen!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 22:27

Mooi dat de eigenaar mee leest. Misschien dat hij dan inziet dat beleren op zo`n jonge leeftijd (zelfs voor mijn begrippen) te vroeg is. Wacht er nog een jaartje mee, en begin dan in de zomer dat ie 2 wordt. Nog steeds vroeg, maar in ieder geval iets meer spier etc.

Vind verder de reden waarom de merrie wat schraal is beetje krom, merrie is absoluut niet oud op die leeftijd, en hoeft ook niet in te vallen van 2 veulens achter elkaar krijgen. Doen die van mij in ieder geval niet. Ik weet niet of ze merriebrok krijgt, maar dat (of een andere aanvulling op haar voeding) kan helpen haar wat vetter te houden. Veulen ziet er trouwens schattig uit.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 22:32

Merrie krijgt geen merriebrok, wel standaard brok. En ik denk eigenlijk wel dat als je een merrie eerst jaren lang als trek-/rijpaard gerbuikt en dan op deze leeftijd overstapt op fokpaard dat ze dan naar twee veulens een beetje in kan vallen. Geeft verder niks, komt ook cker wel weer goed, maar niet in een dag! Dat duurt een aantal weken...

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 22:42

__Lotte schreef:
En daarbij, vroeger werd het altijd zo gedaan, en met paarden die de baan op gaan nog steeds.

Dan heb je de reactie van bijvoorbeeld Bonte niet gelezen? Ik hoef het denk ik niet t herhalen.

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 22:49

Sjongejonge.

Bokt weer hoor.
Lotte is blij dat ze haar nieuwe verzorgpaardjes kan showen en jullie zeiken haar helemaal af.
Voor de zoveelste keer: het is haar keus NIET!
Wat valt er dan nog te zeuren? Na 3x zeggen snapt ze het ook wel, en lotte kennende zal ze er heus wwel een eigen mening over hebben, maar zij is gewoon blij en wild er nieuwe ppardjes showen waar ze volkomen gelijk in heeft

Heel positief weer hoor! Sjongejonge

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 22:52

Het is haar keus dit te delen op bokt.
Het is haar keus hier aan mee te 'werken'.
Ze zegt zelf al dat ze dit kon verwachten, so what's the surprise?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 22:54

Ik heb niet gezegd dat ik dit kon verwachten! Commentaar, maar niet zo laag van haal de DB erbij ed, daar ben ik behoorlijk van geshrokken!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 22:55

Ik kan me voorstellen dat je daar van schrikt....
maar ga je daardoor er niet nogmaals over nadenken dan?

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 22:59

Minjon schreef:
Sjongejonge.

Bokt weer hoor.
Lotte is blij dat ze haar nieuwe verzorgpaardjes kan showen en jullie zeiken haar helemaal af.
Voor de zoveelste keer: het is haar keus NIET!
Wat valt er dan nog te zeuren? Na 3x zeggen snapt ze het ook wel, en lotte kennende zal ze er heus wwel een eigen mening over hebben, maar zij is gewoon blij en wild er nieuwe ppardjes showen waar ze volkomen gelijk in heeft

Heel positief weer hoor! Sjongejonge

Idereen geeft z'n eigen mening en als dat allemaal op hetzelfde neer komt is dat pech, maar we kunnen niet gaan zeggen dat ze er super uit zien enz als je dat niet vind. Dat is toch echt het risico als je een topic opent en zulke foto's neer zet. Had ze die andere foto's neer gezet, dan was het topic heel anders verlopen, dus de volgende keer 2x nadenken voordat je een fototopic opent. ;)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 23:00

Oh dan moet ik ook oppassen :P

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 23:01

Nou, nadenken kan ik eigenlijk prima zonder zulke reacties, en dat heb ik ook cker gedaan, en doe ik nog steeds. Maar ik heb mijn mening gevormd, en dat is de mijne en dat blijft zo! En wat die mening is maakt niet uit. Dat is het nadeel van geen eigen paarden, dingen gaan op de manier van de eigenaar en niet op de manier van de bijrijdster, die net een weekje daar komt. In dit geval heb ik ook respect daarvoor. Ik ben ontzettend blij dat ik voor deze paardjes mag zorgen, en zie dat de eigenaar het beste met de diertjes voort heeft....

Zien de tweede foto's er dan zoveel beter uit? Die zijn van drie dagen later, dus dan geven de eerste idd wel een heel vetekend beeld...

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 23:03

__Lotte schreef:
Zien de tweede foto's er dan zoveel beter uit? Die zijn van drie dagen later, dus dan geven de eerste idd wel een heel vetekend beeld...

Niet echt, want daar hebben ze een deken op en dan zie je die schraalheid niet(daar was dan dus niemand over gevallen) en die foto van Henkie was gewoon een hele foute.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 23:06

Het mooie aan een mening is dat je altijd te pas en te onpas opnieuw kan vormen :)
Ik snap dat dergelijke reacties hard overkomen en sommigen zijn inderdaad niet echt vriendelijk gebracht, maar dat is echt niet om jou persoonlijk af te kraken.
Het beeld wat je schetst door dit topic te openen, DAT wordt zo finaal afgebrand. Dan lijkt het mij dat er toch wel een spil is, waar je niet omheen kan.

Ik vind het moedig hoor, dat je zo bij je standpunt blijft en jezelf blijft verdedigen hierover. Maar je schiet er niets mee op en de paardjes ook niet.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 00:36

Laat het in ieder geval een les zijn. Denk eerst na WAT je post. Iedere foto legt een fractie van een seconde vast, en een foto kan anders overkomen dan hoe jij het in werkelijkheid meemaakt.

Diszle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 01:16

nou nou bokt, daar gaan we weer.

Ook ik meng me vrijwel nooit in discussies, omdat ik er gewoon een hekel aan heb, vooral via internet, om een paar plaatjes. Maar hier wil ik toch even wat gezegd hebben:

Ik snap heel goed jullie reacties, maar ik blijf van mening, dat zo'n reactie niet 20 keer herhaald hoeft te worden, of een post neergezet moet worden, "mee eens".. er zullen er genoeg mee eens zijn. Ook ik laat me verder niet uit over Henkie die al voor de kar staat. Zou ook niet mijn keus geweest zijn, maar verantwoordelijkheid van de eigenaar, en daar kan geen van ons allen wat aan doen. Dus de boodschap lijkt me duidelijk.

Ook ik ken de paardjes, en weet dat er goed voor gezorgd word, en dat de meiden die er rijden ook stuk voor stuk hartstikke gek zijn met hun bijrijdpaard. Zo ook de eigenaar. Die ze al jaren in zijn bezit heeft. Als de eigenaar echt zo slecht voor de paarden geweest was, had er 10 jaar geleden wel een DB bij gestaan.

De Merrie is op keuring geweest, en is daar reserve dagkampioen geworden. Terwijl Lady ook toen al jaren in het bezit was van deze eigenaar. Als de merrie er echt zo slecht uitzag (ook ik vind de foto's wat vertekent) dan had ze vast niet zo hoog gepresteerd bij de jury.

Dus bokt, de eigenaar, bijrijders e.d zullen inmiddels weten hoe het merendeel van bokt over deze situatie denkt. Zijn er ook nog bokkers die zich eventjes in Lotte kunnen plaatsen? En ook blij voor haar kunnen zijn, dat ze eindelijk kan genieten van wat paarden.

Ook ik zal wel weer beginnen op deze manier met het uitlokken van reacties, maar ik vind gewoon dat bokt soms ontzettend kan doordrammen over momentopnames. Want inmiddels gaat het al niet meer alleen om het feit dat er een anderhalf jarige voor de kar loopt (waar ik ook geen voorstander van ben). Maar ook over het uiterlijk van de paarden, en zo zal er straks wel weer een nieuwe bokker zijn, die wat nieuws heeft, en waar heel bokt het dan ook ineens over eens moet zijn.

@ Lotte: Fijn dat je lekker met de paardjes in de weer kan. Het zijn lieve beesten, en geniet er lekker van. Zolang je zelf een goed gevoel hebt bij de paarden, en weet dat ze goed verzorgd worden, moet je lekker blijven. Anders stappen ze maar in de trein om de paarden persoonlijk te kunnen zien ;) Succes

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 07:50

mij heb je nog niets horen zeggen over hoe de paarden eruit zien, hou ik voor me.

ten eerste, als je een 1,5 jarige op deze manier, of uberhaupt, voor de kar zet vind ik je geen goede baas, een goede baas laat zn kleine grut eerst lekker uitgroeien en volwassen worden, wacht tot het paardje het geestelijk en lichamelijk aankan en alles een beetje volgroeid is.

weet je, het is nu echt geen vroegah meer, (bij mn pa gingen ze vroegah op 2,5 voor de kar, heel licht concourswagentje weliswaar, ook niet mijn ding), dit is niet nodig en slecht voor z'on jong dier' is bewezen ook, en eenieder die over de drafsport begingt, is ook niet mijn ding maar dravers lopen wel ook voor wat lichtere karren, maar wil niet zeggen dat iedereen zn jaarlingetje maar voor de kar moet knallen.

wat mij nog het meest stoort isdat er meermalen herhaald word dat de dames er niets aan kunnen doen omdat het hen paarden niet zijn maar uit een aantal eerste posts haal ik uit dat ze er niet tegen zijn en er ook wel begrip voor hebben, dat vind ik zeer kwalijk.

de smoes dat ie dan met 4 beter te \handelen is, laat hem dan gewoon castreren als je een hengst niet aankint, of een portie opvoeding kom je ook een eind mee.

tja, dit is idd typisch bokt....of je steekt er wat\ van op of je blijft er weg als je het zo vreselijk vind.

nogmaals de meeste posters die hier posten zie zelden tot nooit negatief reageren, geeft te denken over de aard van deze fotoos denk ik.