Mijn meisje met spoed naar de kliniek in Moerbeke

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chivaldi

Re: Mijn meisje met spoed naar de kliniek in Moerbeke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 10:15

haha ja andere dierenarts zijn we naar op zoek. ja ze is gewoon superleuk iedereen daar vind haar leuk. kan niet anders word je gewoon verliefd op ze was supervrolijk met wandelen dat kan je ook goed zien op de foto´s

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 10:21

ziet er goed uit hoor! leuke foto's!

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 15:46

Potverdorrie wat een verhaal zeg over de darmontspanner, dan kan je toch zo'n DA door de plee trekken! Als het nu over bedragen ging van een paar euro, maar dit vind ik echt mega balen en bijna je paard kwijt een een behoorlijk lege portemonee.
Maar leuke foto's van een blij kijkend paard.

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 17:10

ja leuk he! de stal is al helemaal klaar liggen al houtkrullen in. rekken zijn in de maak en een nieuwe emmer. Dus ze kan komen hoor! dus morgenochtend nog even langs en stappen. dan smiddags wedstrijd maandag stage en smiddags mijn meisje halen. hoop nu wel dat het snel maandag is hihi

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 18:43

Om te beginnen: ik heb niet het hele topic doorgelezen.

TS: wat fijn dat je zo goed voor je pony zorgt. Je pony mag maar blij zijn met zo'n baasje. :(:) Mocht het nou voorkomen dat Maret nog een keer koliek krijgt; het moeten stappen is achterhaald en wordt eigenlijk niet meer geadviseerd door dierenartsen. Dat kun je dus de volgende keer achterwege laten. :)

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 18:48

serieus? dat wist ik niet ik moet nu nogsteeds stappen af en toe met haar. Neem aan dat ze daar weten wat ze doen zijn daar echt superartsen. Dankjewel hopelijk is ze ook blij met mij hihi. en die 2 maanden boxrust word gewoon lekker tutten en daarna heerlijk terug opbouwen en dan hoop ik zowieso eind volgend jaar M2 te starten hopelijk eerder maar ligt er natuurlijk aan wanneer ik weer kan starten

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 22:31

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 08:34

oke wist ik niet.maar ze mocht zowieso niet liggen omdat de darm dan zou verschuiven...ik ga nu weer naar haar toe

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 10:36

echt!!
wat moet jij door een hel zijn gegaan zeg!!

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 10:26

zo nou hier eindelijk weer een update lang geleden!
nou ze mocht dus die maandag nog niet naar huis door de koorts dus ze mocht dinsdag naar huis maar we moesten gelijk betalen en dat konden we niet dus uiteindelijk papa´s motor verkocht en zaterdagmorgen de 24ste Maret gehaald. Ze maakt het eigenlijk best goed ze is lekker vrolijk.

Vanmorgen was ze wat down en had weer koorts.
Dus fleecehals eraf getrokken en wat gewandeld.
Weer in haar stal. Ze ging liggen. Prima je mag liggen maar niet plat en liever niet rollen hihi. Ze heeft een uurtje heerlijk liggen slapen en ben net bij haar geweest en ze stond weer dus getemperatuurt en het zakt weer.
Dus iedereen duimen dat het snel zakt en we niet nog is naar de dierenarts moeten. De wond ziet er goed uit hebben vandaag het verband eraf gehaald omdat we wilde weten waar de koorts vandaan kwam en het ziet er keurig uit niet warm ofzo. Dus papa is op vetrap en dan kan ze straks weer ingepakt worden. Dinsdag mag het verband er officieel af en mogen de hechtingen eruit! Tot nu toe staat het ervoor dat ik 13 december weer mag opbouwen *\o/* maar ik roep niet te hard

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 14:44

dorientjuh schreef:
Hier een artikel over wel of niet stappen met koliek: http://www.thehorse.com/My/Favorite/Articles.aspx
Hele korte conclusie van dit artikel: in principe niet stappen met het paard, tenzij het zo wild rolt dat hij zichzelf kan beschadigen.

Het is en blijft een lastige beslissing, wandelen of niet. Wandelen geeft wel wat afleiding zodat het paard niet steeds aan de pijn denkt. Bij mensen werkt bewegen ook beter tegen pijn dan stilzitten ( in de meeste gevallen).
Ik blijf van mening dat je het moet aanpassen naar het paard. Staat deze rustig dan gewoon stil staan, merk je dat hij net iets te veel beweegt dan kan wandelen juist goed doen.

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 20:46

de hechtingen zijn eruit ! uiteindelijk zelf gedaan (mama is dierenarts assistente geweest mocht hechten enz.) de wond is supermooi dus hebben gister eerst met jodium gedaan en nu gaan we verder met sudocreme dit laat ze allemaal braaf toe. vandaag tijdens het mesten even buitengezet (wel alleen op een kleiner stukje) en dat ging goed. wandelen is gewoon niet leuk meer hihi. een fietser mmmm dat zou wel is een hengst kunnen zijn. nek erop dribbelen en goed snuiven haha echt zo leuk ze begint echt weer lekker op te knappen en te klieren.!

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 20:50

zo weer een update!
ik mag er over een week op de wond ziet er goed uit en ze word weer de oude ze is weer lekker aan het aankomen dus komt helemaal goed. aangezien haar vacht dof was,kale plekken had en plakte van de tape heb ik haar gister geschoren en gewassen. alle ellende ervanaf en dat had ze door ze was niet bij me vandaan te slaan zo lief ! dus als ik erop zit zeker weer fotos!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 21:47

Wat heerlijk voor jullie dat het allemaal zo goed gaat. Heel veel succes en beterschap voor het verdere herstel. +:)+ .

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 22:00

vind het een beetje raar dat je gelijk je dierenarts veroordeeld op het niet geven van een darmontspanner... weet je wel zeker dat hij dat niet gedaan heeft dan? je kan dit natuurlijk ook gewoon even zelf met je dierenarts bespreken. vind het ook een beetje raar dat de artsen in de kliniek hem blijkbaar ook gelijk veroordelen....

maar goed ben blij dat het met je paardje nu goed gaat zo zie je maar weer altijd een noodpotje aanleggen qua geld! (of verzekeren) maar nog 1 ding hoe heet je paard nou? mabel of maret?

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 22:04

maret!