Zo vreselijk opgelicht!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:41

Juist Geerke, die bedoel ik :D (ik had een beetje expres de naam er niet bij gezet)
Maar ik kan met zekerheid zeggen dat je die groeve niet weg kunt vijlen zonder het gebit dramatisch te beschadigen. Zou je dit wel doen, dan kan het paard niet meer normaal eten omdat je, met het wegvijlen van de groeve, het glazuur ook weghaalt en dit leidt tot ontzettend gevoelige tanden.

Eppie, als je hem nou mag houden voor die 1500, dan is ie toch niet te duur, lijkt me.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:42

Dan kan je alsnog gaan genieten van je paardje! Fijn!

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:55

Is het een schrale troost dat jij niet de enige bent die in dit soort praktijken trapt ?

Een 'kennis' die ik dacht te kunnen vertrouwen heeft mij een paard verkocht zijnde een 8 jarige Holsteiner. Niet laten keuren maar wél een DA en hoefsmid bij geweest !! Na een jaar kom ik een foto tegen in een paardenblad en ik herken het paard op een foto.
Het bleek een 24 jarige Ierse Hunter met atrose. Niemand wilde het geloven, zelfs DA en hoefsmid niet...
Advocaat ingeschakeld en m'n gelijk gekregen. Bedreigingen van alle kanten om m'n oren, zelfs m'n familie werd lastig gevallen. Uiteindelijk kon m'n geld terugkrijgen van de handelaar (tevens paardendief) maar moest het paard dan teruggeven.

Ik heb het paard gehouden, dure grasmaaier, maar voor geen goud terug naar die smeerlap !!!

Anoniem

Re: Zo vreselijk opgelicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 22:02

Als je een Ierse hunter niet van een Holsteiner kunt onderscheiden, heb je toch wel een afslag gemist, hoor Freespirit.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 22:07

suleilitha schreef:
Als je een Ierse hunter niet van een Holsteiner kunt onderscheiden, heb je toch wel een afslag gemist, hoor Freespirit.

túúrlijk, de DA en de hoefsmid ook....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 22:11

Ja sorry hoor, maar alleen al in de bouw van de romp zitten grote verschillen, een Holsteiner heeft een opwaarts gebouwde romp en een hunter juist een neerwaarts gebouwde romp, meer als een renpaard. En ik verwijt die dierenarts niks, elke dierenarts is geen kenner van rassen en ook elke hoefsmid niet maar hoe men in godesnaam deze twee rassen door elkaar weet te halen is mij een groot raadsel. Kwa gangen zit er ook al een wereld van verschil tussen.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 22:15

suleilitha schreef:
Ja sorry hoor, maar alleen al in de bouw van de romp zitten grote verschillen, een Holsteiner heeft een opwaarts gebouwde romp en een hunter juist een neerwaarts gebouwde romp, meer als een renpaard. En ik verwijt die dierenarts niks, elke dierenarts is geen kenner van rassen en ook elke hoefsmid niet maar hoe men in godesnaam deze twee rassen door elkaar weet te halen is mij een groot raadsel. Kwa gangen zit er ook al een wereld van verschil tussen.

Ik had nog nooit een paard gehad en vertrouwde op een kennis. Zocht een recreatiepaardje, of het nou een Belgische knol, Arabier of whatever was.

Maarre....zullen we het maar even ontopic houden ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 22:20

Oh maar ik bén nog steeds ontopic, hoor.
Verder wil ik niet banketstaaf doen, echt niet, maar als je om een dertienjarige heen loopt of om een vierjarige dan zijn er toch wel wat waarneembare verschillen alleen daar heeft de TS nu niks aan.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 22:26

eppie38 schreef:
Aan de prijs niet, ik heb er heel veel geld voor betaald, hoeveel zeg ik niet (straks leest de belasting mee en breng ze al genoeg iedere maand) maar kan er een leuk autootje voor kopen zeg maar!

Nou mijn autootje was 1200 maar reed prima, dus dat zegt nog weinig over de prijs.

Maar voor 1500 mag je toch niet klagen? Zie het als een goede les waar je nog goed van af gekomen bent.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 22:33

ik heb de fotos gezien in je vorige topic......nu achteraf gezien was het wel een flinke jongen voor 4 jaar,maar goed soms zijn ze zo al op die leeftijd.

vind het heel erg voor je,je was (bent) er zo blij mee,het is echt een schitterent dier,ik hoop dat hoe dan ook je toch nog veel plezier mag hebben van deze knappe jongen.

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 22:35

Vreemd verhaal.....
Laatst bijgewerkt door lundi op 12-10-09 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 22:36

Eppie, heb je een pb gestuurd met meer info en een vraag.

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 22:39

eppie38 schreef:
Op stal was hij zo druk maar dacht hij heeft moeite met de merries maar toch het drukke veranderde in weven, een paard die weeft gaat niet door de hengstenkeuring dus vaarwel droom.
We hebben hem op fotoos gekeurd en klinisch en alles was echt oke, de verzekering kwam want ondanks dat weven wil ik mijn paarden in de verzekering hebben (hippo) en het chipnummer kwam niet overeen met het papier, dan stort echt je wereld in, eerst kijk je die man met oneloof aan, dat klopt niet roep je, kijk nog eens, maar het is waar, het klopt niet.
Ik heb het stamboek gebeld, eerst mochten ze niets zeggen ivm privacy maar ik was echt bang dat het paard meschien wel gestolen was.
Mijn Da heeft gebeld en nee hij is niet gestolen , waarschijnlijk gaat het om een afgekeurd paard alleen weer niet vertellen hoe en wat, behalve zijn leeftijd.
Hij is 13 echt 13 en ik heb er een papier bij van een paard van 4 jaar.
Hoe kun je dat missen dan denk je, tja hij wisselde dacht ik maar volgens de Da wisselt hij helemaal niet en zijn er tanden, verdwenen, of getrokken.

Ja zeker ben ik verhaal gaan halen en niet zon klein beetje ook, ik krijg mijn geld terug morgen op 1500,= na, het paard blijft gewoon hier punt uit, ik denk dat er al genoeg mee gesodemieterd is.
We werden niet echt netjes behandelt, zijn zelfs bedreigd door de telefoon maar daar ben ik niet bang voor, dreigen door een draadje is niet iets om bang voor te zijn.
Ik heb hier echt hoofdpijn van zeg, hoe kun je zo met een dier omgaan?

Ja ik weet dom hoe kun je nu een 13 jarige voor 4 jaar kopen? Maar zijn tandjes waren echt in orde, wie doet nu zoiets, de tandjes vijlen en trekken, nog nooit van gehoord en wie verkoopt nu een Friese hengst met een vals papier, wie?

Het papier gaat morgen weer terug naar het Fps op hun verzoek, de Da is vanmorgen geweest en heeft het chipnummer bevestigd dus krijg ik zijn originele papieren.

Sorry hoor,maar ik heb hier toch wel bedenkingen bij !
ik zou zeker ook een aanklacht tegen deze dierenarts indienen die dit paard heeft (goed) gekeurd!
Je zegt het paard is klinisch en rontgenolgisch gekeurd......bij een een keuring wordt ook naar het gebit gekeken
Ik ben wel eens benieuwd welke dierenarts dit paard heeft gekeurd , hoe kan een dierenarts zo een fout maken die heeft toch wel gezien dat dit gebit niet in orde was ?
Het gebit van een 13 jarig paard of een 4 jarig paard zit nog al verschil in!!!
Het gaat er bij mij niet in dat deze arts niet heeft gezien dat er iets mis was met dit gebit !
Ook vertel je dat de dierenarts gebeld heeft, en jou verteld dat het paard niet is gestolen !!!
Sinds wanneer bestaat er een databank bij dierenartsen of stamboeken waarin zij kunnnen zien via chipnr of het paard gestolen is ????
Bij het stamboek zou eventueel wel een melding door eigenaar van een paard gemaakt kunnen worden,wanneer het paard gestolen is !
Je vertelt ook dat je nu valse papieren in je bezit hebt,en deze terug moet sturen naar FPS en hun jou de orginele papieren toe zullen sturen d.m.v het chipnr !
Ook hier heb ik mijn bedenkingen bij,hoe kunnen hun jou de orginele papieren toe sturen als het hier om een afgekeurd paard gaat ?
Hoe komt het FPS in het bezit van de orginele papieren,dat kunnen zij alleen maar hebben als dit paard naar de slacht is gebracht,daar lever je namelijk je paspoort en stamboekpapieren in als het via de verzekering is gegaan!
Is dit paard terug gekocht door de eigenaar,bij de verzekering,dan hebben de eigenaren de papieren niet in hoeven leveren bij het FPS
Dusssss ergens klopt hier van het hele verhaal iets niet !

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 22:44

Een vreemd verhaal is het wel...

En ga je nu aangifte doen?

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 22:51

en tevens de rontgenfoto's is toch ook heel duidelijk verschil te zien tussen een 13-jarige en een 4-jarige. Dan zijn nog niet alle groeischijven gesloten en bij een 13-jarige dus wel... Is het een DA geweest van de verkopende partij? Dan zou ik zeker een aanklacht tegen hem indienen!

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:14

pff lekker is dat zeg. had je andere topic toen al gezien.. en met de dierenarts. mis heeft die wel het goede paard voor zich gehad. en hebben ze nadertijd geruild

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:34

ludiaan de hand van het chipnnuummer kan er wel eenkopiepaspoort woden afgegeven.
maar een vreemd verhaal is het wel

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:40

het eerste wat een dierenarts hoort te doen is kijken of het chipnummer correspondeert met het papier...of ben ik nu gek...
dan is die da ook niet pluis dus

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:52

66996236 schreef:
pff lekker is dat zeg. had je andere topic toen al gezien.. en met de dierenarts. mis heeft die wel het goede paard voor zich gehad. en hebben ze nadertijd geruild

DAAR dacht ik dus ook al aan!!!

Vind het zwaar kl*te voor je!!!

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:54

Wat die handelaar betreft, ik vind het ook niet echt slim zo'n actie. Ze kunnen nagaan dat dit natuurlijk een keer aan het licht zou komen. Gelukkig dat TS deze handelaar nog heeft kunnen aanspreken, voor hetzelfde geld was deze onvindbaar..

Quasandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:59

Idd een 4 jarige heeft een andere uitstraling dan een 13 jarige, maar die fout maak je nooit meer.

bah kwa leeftijd
ik heb hier nu een fries staan van 18
iedreen verklaar mij zot als ik zeg dat ze 18 is
iedereen schat ze nog geen 10 jaar
dus kwa leeftijd en uitzicht is ook van hoe ze er uitzien en wat ze er ooit mee gedaan hebben
greats

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:04

nameless schreef:
ludiaan de hand van het chipnnuummer kan er wel eenkopiepaspoort woden afgegeven.
maar een vreemd verhaal is het wel

Het lijkt mij niet zo makkelijk te gaan als dat topic-starter vertelt
Eerst valse papieren en nu n.a.v.het chipnr zo maar direct een duplicaat uit geven
Hier zal toch wel enig onderzoek aan voor af moeten gaan,lijkt mij !
Want dan rest nog de vraag,waar zijn de officeele papieren?
Als het werkelijk allemaal zo makkelijk zou gaan bij het FPS zal er een hoop hoop gesjoemeld kunnen gaan worden met de papieren bij het FPS,dat zou betekenen dat een ieder n.a.v. een chipnr zo maar een duplicaat aan kan vragen !!!
Dat zou mooi wezen,en dan maar hopen dat wanneer het paard gekeurd gaat worden bij verkoop, de dierenarts vergeet,het chipnr te vergelijken met het papier!
Nee dit gaat er bij mij niet in,op deze manier onstaat de louche handel,het lijkt mij dat het FPS heus wel nader onderzoek zal doen voor dat zij een duplicaat uit zullen geven !!!
Laatst bijgewerkt door lundi op 13-10-09 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:05

Goeie vraag Lundi, maar het kan net zo goed om een papierloos paard gaan in dit geval, en dan kun je zoeken tot je een ons weegt naar de papieren ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:07

Quasandra schreef:
Idd een 4 jarige heeft een andere uitstraling dan een 13 jarige, maar die fout maak je nooit meer.

bah kwa leeftijd
ik heb hier nu een fries staan van 18
iedreen verklaar mij zot als ik zeg dat ze 18 is
iedereen schat ze nog geen 10 jaar
dus kwa leeftijd en uitzicht is ook van hoe ze er uitzien en wat ze er ooit mee gedaan hebben
greats

Nou niks bah hoor, maar 18 en 10 is wel een verschil met 4 en 15. Mijn 15 jarige ziet er ook top uit en ik zag laatst nog een 18 jarige fokmerrie ook hollands welvaren. Maar jonkies zijn jonkies ;) Desalnietemin heel erg vervelend voor TS, het zal ongetwijfeld een mooie hengst zijn die ze nu heeft. Hopen maar voor haar dat hij welllicht nog wel door de keuring komt en mooie veulens zal vererven, dan heeft ze toch nog iets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:09

Heb ik dan weer een afslag gemist? Dit paard zou toch helemaal niet meer naar de keuring??
Overigens ziet het FPS je aankomen met een 14-jarige...