Sylvester 2e keer Stang&Trens, made by Kyliegrafie..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:19

Jeetje wat blazen sommigen hier weer hoog van de toren! :D
Volgens mij moet iedereen alles leren en raken we nooit uitgeleerd? Toen ik voor het eerst met S&T reed maakte ik ook een potje ervan hoor :') Je moet er toch mee leren omgaan, juist...leren, zo ook TS. Ze geeft zelf al aan wat haar fouten zijn en zegt er zich bewust van te zijn, petje af voor TS dat ze met de soms botte reacties zeer netjes omgaat!!!
Je weet nu wat je te doen staat voor de volgende foto sessie, dus als je op de genoemde punten let, gaat het vast beter de volgende keer! ;)
Ik vind het een zeer knap paard, oefening baart kunst, zet em op!

Enne..even offtopic:
Ik vind de posts van Willy_UrsB lichtelijk irritant :')

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:22

Zolang je hem maar goed gebruikt he, niet streng, Mooi in de hand.
Dan heb je een geweldig beest en ziet het er top uit.
Ik hoop dat je het kunt waar maken om in de Z te komen ;)

Haha klomp: Dankjee xD
Ik ben hyper dus word ik vervelend, Maar ik snap het nu :D

Nog ff voor de duidelijkheid..
Ik ben niet echt op de hoogte van s&t,
dus wou het graag weten. Vandaar dat ik ff vaak reageerde.
en anders nergeer je me toch lekker,, doe ik ook :D

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 11:54

Willy_UrsB schreef:
Zolang je hem maar goed gebruikt he, niet streng, Mooi in de hand.
Dan heb je een geweldig beest en ziet het er top uit.
Ik hoop dat je het kunt waar maken om in de Z te komen ;)

Haha klomp: Dankjee xD
Ik ben hyper dus word ik vervelend, Maar ik snap het nu :D

Nog ff voor de duidelijkheid..
Ik ben niet echt op de hoogte van s&t,
dus wou het graag weten. Vandaar dat ik ff vaak reageerde.
en anders nergeer je me toch lekker,, doe ik ook :D

haha maakt mij niet uit hoor, ben niet van suiker.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 11:57

klomp schreef:
Jeetje wat blazen sommigen hier weer hoog van de toren! :D
Volgens mij moet iedereen alles leren en raken we nooit uitgeleerd? Toen ik voor het eerst met S&T reed maakte ik ook een potje ervan hoor :') Je moet er toch mee leren omgaan, juist...leren, zo ook TS. Ze geeft zelf al aan wat haar fouten zijn en zegt er zich bewust van te zijn, petje af voor TS dat ze met de soms botte reacties zeer netjes omgaat!!!
Je weet nu wat je te doen staat voor de volgende foto sessie, dus als je op de genoemde punten let, gaat het vast beter de volgende keer! ;)
Ik vind het een zeer knap paard, oefening baart kunst, zet em op!

Enne..even offtopic:
Ik vind de posts van Willy_UrsB lichtelijk irritant :')

Thanks, zo hebben we weer wat te doen he.

En over de reacties, ik had niet anders verwacht en het heeft ook helemaal geen zin om er op in te hakken, want daar zijn sommige juist op uit.
Ik weet ook dat het geen correcte foto's zijn en is het logisch dat de reacties niet altijd leuk zijn.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:06

"de mensen" zullen met name over mijn post gepikeerd zijn (TS gelukkig niet zo, ben ik blij om) en dat is nergens voor nodig, want het commentaar dat ik geef is gemeend en met de beste intenties gegeven.

Zoals ik al zei: liever eerlijk en direct dan in watjes verpakt toch?

@TS: natuurlijk moet je het leren, maar dat is juist de reden waarom ik van mening ben dat je niet met S&T moet rijden als je het niet kunt, zónder begeleiding in het begin :) Je kunt er namelijk heel snel de mist mee in gaan, nah ja, dat zie je nu wel ;)
De eerste keren dat ikzelf met S&T reed, was enkel in de les, zodat er continu gekeken werd naar wat ik deed, bovendien pakte ik al helemaal de stang er niet zo direct bij, die hing de eerste paar keren min of meer "voor spek en bonen" er bij, eerst maar eens wennen aan die mond vol metaal.

Je schiet gewoon je doel voorbij nu, en dat is alleen maar jammer. Aan de andere kant - je hebt nu een keihard leermoment en misschien is dat alleen maar goed.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 12:17

Barmat schreef:
"de mensen" zullen met name over mijn post gepikeerd zijn (TS gelukkig niet zo, ben ik blij om) en dat is nergens voor nodig, want het commentaar dat ik geef is gemeend en met de beste intenties gegeven.

Zoals ik al zei: liever eerlijk en direct dan in watjes verpakt toch?

@TS: natuurlijk moet je het leren, maar dat is juist de reden waarom ik van mening ben dat je niet met S&T moet rijden als je het niet kunt, zónder begeleiding in het begin :) Je kunt er namelijk heel snel de mist mee in gaan, nah ja, dat zie je nu wel ;)
De eerste keren dat ikzelf met S&T reed, was enkel in de les, zodat er continu gekeken werd naar wat ik deed, bovendien pakte ik al helemaal de stang er niet zo direct bij, die hing de eerste paar keren min of meer "voor spek en bonen" er bij, eerst maar eens wennen aan die mond vol metaal.

Je schiet gewoon je doel voorbij nu, en dat is alleen maar jammer. Aan de andere kant - je hebt nu een keihard leermoment en misschien is dat alleen maar goed.

Precies.

Ik ben helemaal niet gepikeerd hoor, ik hou van eerlijkheid en je hebt gewoon gelijk.
Ik heb het in overleg met mijn instructie gedaan , ik ga in de toekomst ook alleen in mijn les met S&T rijden de eerste tijd, ik MAG zelfs niet eens zonder instructie van mijn instructrice, maar ze wilde hiervoor wel een uitzondering maken, helaas is dat niet zo goed verlopen en ook gelijk de laatste keer.
Het was idd een keihard leermoment en is best goed zo af en toe :P

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:41

flugeltje schreef:
aerdenhout1 schreef:
Ben het wel eens met Barmat.
Ontzettend leuk dier dat zo te zien fijn kan bewegen.
Alleen op foto 1 waar de teugels los hangen, zie ik oortjes naar voren.
Op alle andere foto's zie ik geen blij paard.

Als mijn paard met rijden zijn oren naar voren heeft, let hij niet op..
Hij draagt zijn oren altijd zo, oplettendheid is dat..

Dan heb ik heel rare paarden en pony's, want hier lopen ze toch allemaal met de oortjes erop.

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:52

Mooi dat je niet van suiker bent.
Veel succes verder +:)+

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:05

flugeltje schreef:

En over de reacties, ik had niet anders verwacht en het heeft ook helemaal geen zin om er op in te hakken, want daar zijn sommige juist op uit.
Ik weet ook dat het geen correcte foto's zijn en is het logisch dat de reacties niet altijd leuk zijn.

Het is bij mij nochtans niet op in gekomen u te willen kwetsen met mijn berichtje hoor , wou gewoon wat tips geven,

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 13:08

flugeltje schreef:
aerdenhout1 schreef:

Dan heb ik heel rare paarden en pony's, want hier lopen ze toch allemaal met de oortjes erop.

Hoezo heb je dan rare paarden ???
Ieder paard zijn manier en mijn paard draagt ze zo tijdens het rijden..

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 13:09

unlimited1 schreef:
flugeltje schreef:

Het is bij mij nochtans niet op in gekomen u te willen kwetsen met mijn berichtje hoor , wou gewoon wat tips geven,

Oooh maar ik ben niet gekwetst hoor...
De waarheid is hard...

Ilzas

Re: Sylvester 2e keer Stang&Trens, made by Kyliegrafie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:12

Beter gekwetst door de waarheid dan getroost door een leugen!

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 13:24

flugeltje schreef:
aerdenhout1 schreef:

Hier ontspanning, geeft hetzelfde plaatje en oortjes ook schuin naar achter

Afbeelding

flugeltje

Re: Sylvester 2e keer Stang&Trens, made by Kyliegrafie..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 13:30

Afbeelding

Hier heb ik dan 1 foto met zijn oren naar voren en dat was ook echt een moment dat hij totaal niet oplette, omdat de prijsuitreiking gedaan werd naast de bak. Mensen waren fijn aan het klappen.
Voor het gezicht een leuk plaatje, maar rijtechnisch was hij niet bij de les.

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:32

Leuk paardje heb je zeg!
Alleen lijk je niet echt de bedoeling van stang en trens te kennen...
stang moet eigenlijk doorgaans losser hangen dan de trens...
en de stang springt alleen in voor ophouding etc...
maar niet voor de basisfiguren.

Dit ligt puur aan mij :
maar ik ben echt niet voor het wijken op deze manier.
Je plooit het paard zen hoofd en duwt dan met je been...ja zo gaat ieder paard wel opzij.

Mss even een nieuw oefeningetje met je meegeven... die veel meer discipline vraagt.

Probeer in plaats van te wijken een appuyement uit te voeren.
het paard kruist dus net zoals bij wijken de benen maar kijkt in de richting dat hij gaat. Dus maw je stelling moet de hele andere kant op :)

Maarja dat ik wijken niet graag zie ligt puur aan mij hoor :)
verder kruist je paard wel erg mooi over!

veel plezier nog

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 13:39

florrtje schreef:
Leuk paardje heb je zeg!

Dit ligt puur aan mij :
Je plooit het paard zen hoofd en duwt dan met je been...ja zo gaat ieder paard wel opzij.

Mss even een nieuw oefeningetje met je meegeven... die veel meer discipline vraagt.

het paard kruist dus net zoals bij wijken de benen maar kijkt in de richting dat hij gaat. Dus maw je stelling moet de hele andere kant op :)

veel plezier nog

Ik ken de bedoeling wel en ben me bewust dat ik de S&T totaal verkeerd gebruikt heb.
Verder zitten de appuyementen en travers ook in mijn training even goed als wijken.

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 14:30

flugeltje schreef:
florrtje schreef:
Leuk paardje heb je zeg!

Dit ligt puur aan mij :

veel plezier nog

Ik ken de bedoeling wel en ben me bewust dat ik de S&T totaal verkeerd gebruikt heb.
Verder zitten de appuyementen en travers ook in mijn training even goed als wijken.

Dan zou ik eerder naar buiten komen met je appuyementen...
is een oefening die toch nog iets doorbrengt van waar dressuur ooit allemaal voor begonnen was... : gymnasticeren van je paard.
En bij wijken plooi je je paard gewoon teveel in mijn eigen. (niet jij alleen hoor, voor mij is wijken een echt geforceerde oefening ook al is het uiteraard nodig om appuyement aan te leren)

mijn reactie is helemaal niet aanvallend bedoelt ik heb dit topic niet echt gevolgd en denk dat ik zoals de meesten gewoon kijk naar je foto's en dan reageer.

Als er passage, piaffe enzo in je training zit is een stang wel gebruikelijk...
maar zolang dat er niet bij is zou ik gewoon op trens doortrainen...
1 zo'n ijzerwinkel in de paardenmond is al genoeg vind ik...
zo'n 2de kan, maar dan wel met juist gebruik en nodig gebruik.

Liefs florrtje

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 15:02

foutje moest pb zijn :D

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 15:40

florrtje schreef:
Dit ligt puur aan mij :

Waar basseer je dat op? Paard kan er mischien iets meer tegen in komen, maar ook wijken voor het been hoort met takt, swung en losgelatenheid te gaan. Uiteraard alles op basis van kuitdruk, en voorwaartse drang.

Citaat:

de disipline blijft nog steeds hetzelfde, enkel met stelling naar de richting van de kant waar jij je paard naar toe drukt.
De basis blijft op alles hetzelfde, en als je een correct beleerd paard hebt die goed in zijn eigen spoor blijft lopen, en fijn voorwaarts en taktmatig, door zijn lichaam loopt. Blijft het 'geforceerde' hetzelfde. Maar dan nog is het geen forcering, maar een zeer goede gymnastische oefening.

Citaat:

Dat klaart de zaak.

Voor de ts,
Ik ga niet lopen mekkeren en mieren over de S&T.
Want iedereen maakt fouten en moet leren om met een S&T te rijden.

Wel wil ik zeggen en benadrukken, ik hoop voor jullie dat jullie inderdaad de Z nog halen. Maar probeer vooral te genieten in de training. Want denk dat je wel heel blij bent dat je nog zo fijn met hem kan rijden nu.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 15:55

Over S&T:
Je geeft zelf al aan dat de foto's je geconfronteerd hebben met het stanggebruik. :)
Vooral in het begin, zorg ervoor dat er begeleiding bij is ;)

Over de oortjes; ik herken het helemaal, mijn pony heeft daar ook een handje van, soms schieten zijn oortjes eventjes naar voren maar vaak staan ze wat naar achteren gedraaid. Pure concentratie.

Heel veel succes verder!

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 17:53

Navidad schreef:
florrtje schreef:
Dit ligt puur aan mij :

Waar basseer je dat op? Paard kan er mischien iets meer tegen in komen, maar ook wijken voor het been hoort met takt, swung en losgelatenheid te gaan. Uiteraard alles op basis van kuitdruk, en voorwaartse drang.

Citaat:

de disipline blijft nog steeds hetzelfde, enkel met stelling naar de richting van de kant waar jij je paard naar toe drukt.
De basis blijft op alles hetzelfde, en als je een correct beleerd paard hebt die goed in zijn eigen spoor blijft lopen, en fijn voorwaarts en taktmatig, door zijn lichaam loopt. Blijft het 'geforceerde' hetzelfde. Maar dan nog is het geen forcering, maar een zeer goede gymnastische oefening.

Citaat:

Dat klaart de zaak.

Voor de ts,
Ik ga niet lopen mekkeren en mieren over de S&T.
Want iedereen maakt fouten en moet leren om met een S&T te rijden.

Wel wil ik zeggen en benadrukken, ik hoop voor jullie dat jullie inderdaad de Z nog halen. Maar probeer vooral te genieten in de training. Want denk dat je wel heel blij bent dat je nog zo fijn met hem kan rijden nu.

Dat was ook wel een beetje de bedoeling van dit topic, daarom heb ik hem bij RITP geplaatst, omdat ze daar naar de foto's zouden kijken en niet naar het rijden whahaha niet dus.
Dat maakt me verder ook niet uit, maar ben SUPER trots en blij, dat we deze shoot uberhaupt hebben kunnen maken en ook op dit niveau.
Ik heb net weer les gehad en hij liep weer super fijn en merk gewoon niks van de artrose en dan te bedenken dat ik hem 2 maanden geleden bijna kwijt was.

Ik kan mijn geluk niet op !!!

Denise82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 19:03

Mijn paarden lopen ook altijd met de oren "naar achteren" en bij mijn zwart paard valt het iedereen ook altijd meer op dan bij mij vos. Dus misschien ligt het wel een beetje aan de combinatie met de kleur, maar ik ken het dus! Concentratie!

xAmazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 20:16

leuk paardje..
maar ik heb soms het idee dat je door je houding een beetje in zijn mond 'hangt' vooral bij die middendraf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 20:19

Wat een gezeur hier...
Het paard heeft een fijne aanleuning, dus wat zou het kwaad kunnen? Maar ja, de beste bokkers staan aan wal :D Dacht bij de eerste foto's zelfs dat het om een Z1 combinatie zou gaan.

Wel een prachtig paard moet ik zeggen :j

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 20:24

Poeh je hebt de stang inderdaad wel erg strak hoor, dat komt niet alleen door je kinketting maar je hebt hem er echt veel te veel bij. Paard is ook duideljk nog niet toe aan verzameling want loopt erg op de voorhand. Ik snap best dat je voor de shoot je s&t erin wilde doen maar dit is toch wel erg jammer. Je hebt een schitterend paard maar het geheel straalt niet en ik blijf me toch storen aan die veel te strakke stang. Zelfs als je kinketting goed zit hoort je stangteugel iets door te hangen, helemaal als je paard ook nog aan het feit moet wennen dat hij twee bitten in zn mond heeft.

Ik hoop wel voor je dat je droom gaat uitkomen met dit paard, en ik denk dat als je meer aan het dragen gaat werken, de voorhand ook minder belast wordt en de arthrose ook minder een probleem zal zijn omdat hij minder op de voorhand loopt.