Waarschijnlijk omdat het paard longeren niet eng vind, een paard leren aan de longe lopen doe je op tien minuten. Dat vatten ze snel, maar daarmee heb je nog steeds niet die stress weg onder het zadel. Hoe denk je dat op te lossen aan de longe?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pharagirlke schreef:wat heeft longeerwerk te maken met controle op de grond?Ik vermoed dat Webster vanaf de grond meer dan genoeg controle heeft, ook al kent het dier dan nog geen longeren, anders zou ze er niet opgekropen zijn.
Waarschijnlijk omdat het paard longeren niet eng vind, een paard leren aan de longe lopen doe je op tien minuten. Dat vatten ze snel, maar daarmee heb je nog steeds niet die stress weg onder het zadel. Hoe denk je dat op te lossen aan de longe?
webster543 schreef:Aan de longe heb ik veel minder controle over haar, dan dramt ze pas echt door, cirkel verkleinen geeft een nog erger effect, dan is het weer galop ter plaatse. Met welk bijzetsysteem ik ook maar gebruik.
pharagirlke schreef:Gogue vind ik al helemaal geen goede teugel, dan beter deze.Ik heb nog geen enkel paard fijn weten reageren op een gogue. Integendeel, ooit een pony gereden die altijd met gogue gereden werd en altijd gespannen, ik haal die gogue er af en het probleem was opgelost