verder probeer inderdaad op je handen & tenen te letten.
succes verder!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Als je op HAW plaats moet je tegen commentaar kunnen en niet alles wegwuiven met dat je dat al verbeterd hebt, want dan moetj egeen fotos van 3 maanden geleden plaatsen 

Brainless schreef:Wat ik helaas vaak mis op de manege (kan TS niets aan doen!!) is dat ze niet eerst een onafhankelijke verlichte zit wordt aangeleerd.
"vrogger" moesten we hele rondjes in verlichte zit zitten (ook met losse handen), voordat je er maar bij een sprong in de buurt mocht komen. Daarna veel balkjes draven, daarna galloperend. En dan mocht je eindelijk eens een kruisje van 30cm springen.
Kijk of er een betere manege in de buurt is, of zoek anders een verzorgpony waarmee je lekker privéles kan gaan nemen. Geloof me, dan gaat er een wereld voor je open! Bonita_Bon schreef:Neem jij een rechter in zijn joggingsbroek serieus?
Of een politieagent in zwemshorts?
Een balletdanser op kisten?
Ik zie de ministers al vergaderen in spijkerrokjes, latex pakjes en tuinbroeken...
Je bent een autoriteit en je hoort iets uit te stralen. Dus niet zo van 'ik fietste toevallig langs net terug van het strand en dacht, kom ik geef even een springlesje'Ik vind een sprongetje maken op zijn tijd zeker leerzaam. Maar waarom ik dan toch afgeef op de instructie (op de kledingkeuze na) is omdat deze ruiter het paard in alle mogelijke manieren tegenwerkt. Als je WEET dat de basis nog niet voldoende is en je wilt afwisselen, gooi dan een halstertouw om de hals van het paard zodat de balans beter gevonden kan worden. Liever daaraan trekken dan aan de mond, lijkt mij. Bovendien leer je zo beter te gaan staan in je beugels en kun je er zelfs met je landing steun aan zoeken in het begin.
Ben het ook erg eens met de uitleg van pallatin
Brainless schreef:De meeste manegeruiters weten niet beter!
Ga maar is bij een gemiddelde springles kijken op woensdag middag.