Manege knol @ springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bente_11

Re: Manege knol @ springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 07:39

ik kan het niet helemaal goed zien, maar ik denk dat je zoiezo wel een gaatje korter mag gaan zitten je zit erg lang daardoor plof je waarschijnlijk ook zo in het zadel, omdat je geen balans hebt.
verder probeer inderdaad op je handen & tenen te letten.
succes verder! :o

Karlijnlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:10

Ga meer mee naar voren & denk aan je tenen.
Verder is het een erg leuk paardje!

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:16

- foutje

partouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 15:30

Meer meegeven, meer naar voren met je bovenlichaam en actiever houden ;)

BanjerHoeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 16:10

Dankjewel mensen,, vooral de gene die niet zulk banketstaaf commentaar geven.. Hier heb ik echt wat aan :)

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:14

(((Al is je instructeur anky van grunsven dan nog vind ik gepaste kleding een must.
Je wilt je leerling helpen en soms kan het voorkomen dat je zelf even het paard op moet... sta je in je korte broek en slippers.
dat het heet kan worden op het zand snap ik, ik geef zelf ook les. dus ook paar weken terug toen het hier 31 graden was (overigens heb ik toen wel heul rustig aan gedaan, degenen die uberhaupt wilden lessen). het was een echte vraag: neem jij een rechter in bikini serieus? En dan niet zeggen "ja maar bij het vak rechter hoort bepaalde kledij' want dat is bij instructeur precies het geval! Je behoort je te kleden naar je werk. instructie geven is een vak. het is werk en daar hoort een bepaalde uitstraling bij, jammer dat niet iedereen dat serieus neemt... )))
Dit even tussen haakjes, want wel heel erg offtopic. Maar ts, aan welk commentaar heb je wat gehad en waar ga je aan werken?

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:18

TS, misschien moet je het andere commentaar ook aanemen. Misschien komt het in jou ogen niet aardig over maar wij, of nouja ik zeg wat ik zie en dat is nou niet bepaald super ;) Als je op HAW plaats moet je tegen commentaar kunnen en niet alles wegwuiven met dat je dat al verbeterd hebt, want dan moetj egeen fotos van 3 maanden geleden plaatsen ;)

Succes :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:20

Wat ik helaas vaak mis op de manege (kan TS niets aan doen!!) is dat ze niet eerst een onafhankelijke verlichte zit wordt aangeleerd.
"vrogger" moesten we hele rondjes in verlichte zit zitten (ook met losse handen), voordat je er maar bij een sprong in de buurt mocht komen. Daarna veel balkjes draven, daarna galloperend. En dan mocht je eindelijk eens een kruisje van 30cm springen.

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:22

idd, ik heb 7 jaar o eeen manage gereden, maar hoger dan 1m werd het niet. en dat was dan nog alleen voor degene die het wilde en mochten (ze wees dus wel aan wie dat wel en niet mocht) maar de meest gangbare hoogte was denk ik rond de 80 cm, en dat was na 4 jaar pas ofzo voordat we gingen springen..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:24

Larissa3 schreef:
Ik kan me niet herineren dat we in April zo warm weer hebben gehad dat da meisje een kortebroek en t shirt aan heeft. ;)
En ook zijn in April de bomen nog niet zo groen.

Dat laatste kan kloppen, dat eerste niet, dan ben je toch iets vergeten ;)

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:15

sorry maar ik vind het er niet fijn uitzien
je handen houd je strak bij je, waardoor hoogstwaarschijnlijk dat struikelgevalletje aan de orde kwam .
en de pony/paard zit alleen maar met zijn oren in zijn nek omdat beestje in zijn mond word getrokken
op veel foto;s kom je ook niet mee en sta je alleen maar wat. ik zou zeggen, probeer eerst je houding te corigeren met balkjes lopen, en dressuur, dan een iniminie sprongetje. oefen vooral met ontspannen en vooral meegeven, want dit vind ik er niet fijn uitzien.. :(:)

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:23

intral schreef:
Citaat:
Héé

Dit is schalk, mijn lieveling manege knollie
Hijs heel lief en wat snel voor het springen..
Veel plezier met kijken

hmm, veel plezier had ik niet :=

:)) _O- ik ook niet!

liza_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:56

zoals de rest ook al heeft gezegt je zit je paard ontzettend in de weg. Je trekt veel en bonkt in de rug van je paard. Je moet je paard veel actiever rijden dan struikelt hij ook niet.
Rijden jullie niet eerst balkjes etc?
Bij ons op de manege rijden we eerst altijd rondjes verlichte zit in stap, draf en galop. Dan gaan we balkjes draven met handen op je zij etc. En dan gaan we pas echt sprongetjes nemen.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:04

Sjonge jonge mensen, TS rijdt inderdaad niet de sterren van de hemel maar zo dramatisch als sommigen van jullie het neerzetten is het nou ook weer niet.

@ TS, probeer erop te letten dat je je paard voldoende ruimte geeft voor, tijdens en na de sprong. Je zit hem namelijk in de weg en dat is niet fijn voor het paard.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:13

Als dit fotos zijn van 5 maanden geleden, nou dan zit je toch in spanje en niet in nederland mijn fotos van 5 maanden geleden was april en toen liep ik en vele andere er niet zo zomers bij.

En ga eens les nemen bij iemand met veel spring ervaring, als je mijn paar dzo zou rijden zou ik je er persoonlijk aftrekken.
Sorry, maar het ziet er niet zo goed uit. Ik zie puntjes die bij beginners beter gedaan worden.

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:26

Is dit het paard waarmee je de levade (wat volgens jou steigeren is) en hoge sprongen maakt? Het paard waar je wedstrijden mee rijdt en die dus half van jou is? Sorry ik kan me er eerlijk gezegd weinig van voorstellen. Ik vind het nare foto's, je trekt heel erg hard in de mond, gaat niet goed mee en je zit hem heel erg tegen.

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 16:07

Jezus mensen, reageer is normaal!
Er worden hier echt gemene opmerkingen gemaakt.
Ze weet nu onderhand wel dat het niet goed is lijkt me, dus erop doorgaan heeft ook weinig zin.
En vooral niet op de manier hoe sommige dat hier doen!

*Temt*

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 18:21

het ziet er misschien niet zo super netjes uit, maar ik neem aan dat je ook nog niet zo lang rijd? en iedereen heeft zo ooit gereden dus dat kan je haar niet kwalijk nemen.
Ik ben ook wel benieuwd naar recentere foto's. ik denk ook dat de TS daar wat meer aan heeft. aangezien het al een stuk verbeterd is.

Ik vind het erg triets hoe mensen hier reageren.. je kan het natuurlijk ook altijd op een andere manier brengen.. hoeft echt niet meteen zo agressief, dat is voor de TS ook alleen maar démotiverend.. ;)

Heel veel succes nog verder :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 20:17

Moderatoropmerking:
Kunnen we ook met iets meer respect met elkaar omgaan? Vergeet niet dat dit een manege-ruiter is die minder mogelijkheden tot haar beschikking heeft als iemand met eigen paarden.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 20:30

Brainless schreef:
Wat ik helaas vaak mis op de manege (kan TS niets aan doen!!) is dat ze niet eerst een onafhankelijke verlichte zit wordt aangeleerd.
"vrogger" moesten we hele rondjes in verlichte zit zitten (ook met losse handen), voordat je er maar bij een sprong in de buurt mocht komen. Daarna veel balkjes draven, daarna galloperend. En dan mocht je eindelijk eens een kruisje van 30cm springen.

En daarom ben ik erg blij met mijn spring instructeur, privéles, en idd verlichte zit oefenen. :D

@TS: Ik weet het niet hoor, hoe het er normaal bij jullie aan toe gaat, maar ik zou het niet accepteren. :o Kijk of er een betere manege in de buurt is, of zoek anders een verzorgpony waarmee je lekker privéles kan gaan nemen. Geloof me, dan gaat er een wereld voor je open!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 07:26

De meeste manegeruiters weten niet beter!
Ga maar is bij een gemiddelde springles kijken op woensdag middag.

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 07:46

Bonita_Bon schreef:
Neem jij een rechter in zijn joggingsbroek serieus?
Of een politieagent in zwemshorts?
Een balletdanser op kisten?
Ik zie de ministers al vergaderen in spijkerrokjes, latex pakjes en tuinbroeken...

Je bent een autoriteit en je hoort iets uit te stralen. Dus niet zo van 'ik fietste toevallig langs net terug van het strand en dacht, kom ik geef even een springlesje'
Ik vind een sprongetje maken op zijn tijd zeker leerzaam. Maar waarom ik dan toch afgeef op de instructie (op de kledingkeuze na) is omdat deze ruiter het paard in alle mogelijke manieren tegenwerkt. Als je WEET dat de basis nog niet voldoende is en je wilt afwisselen, gooi dan een halstertouw om de hals van het paard zodat de balans beter gevonden kan worden. Liever daaraan trekken dan aan de mond, lijkt mij. Bovendien leer je zo beter te gaan staan in je beugels en kun je er zelfs met je landing steun aan zoeken in het begin.
Ben het ook erg eens met de uitleg van pallatin

ik zie het probleem niet dat instructie van dit meisje in korte broek loopt les te geven? bedoel daar word het toch niet slechter/beter van, gaat erom dat ze goed les krijgt..

en wie weet heeft ze deze tips in die les wel meegekregen, dat ze aan dr houding moet werken..

en over het topic:
ja meer aan je springhouding werken, zit je het paard ook niet zo in de weg..
overigens leuk paard!

hearttroubll

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:06

over het weer in april ga ik me nu even niet zo druk maken..

maar inderdaad,
je instructrice zou wel wat meer toegewijder mogen zijn en zeggen dat je dingen verkeerd doet.
iedereen heeft het moeten leren,
en als het dan de eerste keren niet zo goed gaat...

blijf ook vooral nog gewone lessen nemen,
zo kun je ook je basis nog bijschaven en op peil houden

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:29

Brainless schreef:
De meeste manegeruiters weten niet beter!
Ga maar is bij een gemiddelde springles kijken op woensdag middag.

dikke bs. want bij ons op de manege kan je aparte springlessen nemen, daarin wordt eerst aan verlichte zit gewerkt bv met knoop in de teugel en handen in de zij. Daarna balkjes en springen en bij beginners lopen sowieso de wat betere spring paarden mee.

Ik vind dat je meer verlichte zit moet doen en niet in je beugels 'staan'!

en die opmerkingen zijn omdat ze in een ander topic zegt dat ze levade (ofzo) rijdt ed en dat zien we zo niet gebeuren ;)

Heb je recente foto's? maak anders een nieuw topic!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:37

Goeiedag zeg wat een commentaar. Net of jullie meteen geweldig konden springen, een onafhankelijke zit hadden, en het paard nooit stoorden... Offff reageren er alleen natuurtalenten hier?

Laat dit niet-natuurtalent dan eens zeggen dat alle begin moeilijk is, en dat ik kleine sprongetjes als deze een prima oefening vind om balans te leren vinden.