Omar @work (M1)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

_BlackPearl_

Re: Omar @work (M1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-09 18:02

bedankt!

ik zal je zo even een pb sturen IceEva :)

ben nu al een tijdje terug van wedstrijd, hij liep super! wat kleine foutjes onder de proef (galopsprongetje in de s van hand veranderen en net terug gevallen in draf met galop, echt van die domme dingen :+ )
maar we waren 1e met 189 en 2e met 188!!! :D (en hadden nog een extra prijs omdat ik de beste was over beide ringen!)
super trots om mn topper dus :+: :D

Vera_noes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 18:04

Mallodie schreef:
Je bent wel heel streng met je handen vind ik. Je pony loopt in mijn ogen erg gespannen en niet nageeflijk. Ik vind enkel foto 4 een mooier beeld geven.. Op de eerste drie foto trek je hem achter de loodlijn en op foto 11 en 12 doe je iets raars met je rechterhand...

Ik denk dat jij veeeeel meer met je benen moet gaan rijden en je pony vooraan met rust laten. :)

Ben ik het wel mee eens :)

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 18:09

Je hebt een erg leuk paard!
Lijkt wel wat dun in de hals, maar leuk koppie zit erop.

_BlackPearl_ schreef:
[edit:] het ziet er trouwens ook wat gespannender uit door mijn handen, ik hou mijn handen soms namelijk nogal vreemd :+ hierdoor ziet het eruit alsof ik heel straks vast hou (en ik heb mn ene vinger er altijd dubbel over :') ) maar ik zie ook op die ene foto dat ik daar wel iets te veel trek, dus ik zal er goed om denken :)

Ik weet niet he, omdat je zegt dat je niet streng met je handen bent, is het geen idee om soms je hand gewoon even zachtjes open te laten gaan en daarna weer rustig wat losser maakt, weer je hand ontspannen, weer losser maken, weer ontspannen etc. Ik denk namelijk dat daardoor zijn hals ook veel ontspannender word (en ook voor het oog).

Mooi dat je wedstrijd goed ging! Had je nog opbouwend commetaar gekregen van de jury?

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-09 18:46

nee, helaas stond er niet veel bij op mn coupon (alleen dingen die ik gewoon fout deed zeg maar, zoals die keer dat ik draf viel, maar verder geen dingen waar je aan moet werken ofzo, en er stond op beide coupons ook maar 2 dingen ofzo op...)

ik heb deze week met mijn linkerhand veel helemaal los gereden (omdat ik het meeste mijn linkerhand vast hou), en ik laat dit nou al veel losser :) in de proef had ik helaas ietsjes meer vast als met inrijden (tjaa, Omar en ik zijn beide nogal stresskipjes O:) ) maar ik hou nu veel en veel losser als dat ik hiervoor deed :)

mijn moederh eeft was foto's gemaakt, die zal ik zo op de andere computer zetten, en dan zet ik hier als vergelijking wel een neer ;)

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-09 21:27

hier nog 2 fototjes
ben niet echt blij met hoe het eruit ziet.. net momenten dat ik niet nogsteeds niet echt goed met mn hand zit.. maar helaas zijn de rest van de foto's (waren er ook niet veel..) of overbelicht of we staan er maar half op.. dus beetje jammer..)
maar ik laat ze toch maar even zien..

Afbeelding
ziet er niet heel actief uit :P en mn ene hand heb ik wat hoger

Afbeelding
lijkt beetje of ik mn handen weer vast zet, maar heb juist met de galop aldoor op gelet dat ik dat niet deed..

ik zal nog even wat prutsen met de overbelichte foto's, heeel misschien kan ik daar nog eentje zover krijgen dat je wat kan zien :+

(let bij de tweede foto btw niet op mn plastron _O- die waaide op onder mn 2e proef :')

Look_at_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 11:11

Wat een super leuke pony heb je onder je kont!
Let goed op je handen! Maar op de foto's van je wedstrijd vind ik ze al een stuk beter.
Veel succes met deze mooie topper, en nog gefeliciteerd met je winstpunten en prijzen!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 20:00

Zo, dat gaat hard met Omar en jij, nu al weer M1+4, jullie vliegen wel de klasses door zeg!
Van het te diep lopen en neusje eruit ga ik met de voorgangers mee, hoewel die 2 foto's op wedstrijd wel een heel ander beeld daarin hebben.
Verder valt me heel erg op dat de travers op de linkerhand nogal wat buiging mist, op de rechterhand gaat het wel beter maar daar kantelt hij zijn hoofd. Probeer eerst travers te oefenen op de volte, dan krijg je de buiging er een heel stuk makkelijker in, en vaak los je ook het probleem van het kantelen daarmee op.

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 20:37

Bedankt Look_at_Me!! :D :o

Bedankt voor de tip Maaike! ik zal er op letten, en het meer op een volte gaan proberen :)

orient11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:06

ziet er netjes uit!!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:37

Inderdaad. neusje eruit, en jullie zien er prachtig uit

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 22:20

bedankt!!

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 15:11

Ziet er niet slecht uit,

wat ik zou proberen is om meer ontspanning in de bovenlijn te krijgen, heb een beetje het idee dat hij (net zo als de mijne) zijn kaak vast zet. veel wisselen in hoogte en eerst helemaal goed los rijden daar beneden. Dan pas kan hij omhoog komen en zijn rug goed gaan gebruiken. Dat zul je dan ook meteen merken in de middendraf.

Een paard wat zijn rug goed gebruikt zit nu eenmaal beter door.

Groetjes

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 13:29

Wauw ziet er netjes uit!
Ik vind foto 2 een hele nette foto. :D

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 13:57

Wat een leuk paardje heb je.
Je zou hem er iets meer uit mogen rijden met zijn neusje.
Verder vind ik dat je er erg netjes op zit.
Let wel op je tenen ;)

Shiirleyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 14:58

leuk paardje :)
maar misschien is het al wel vaker gezegd, maar ik heb niet alles gelezen :o maar ik vind dat je op sommige foto's je binnenhand erg naar je toe haalt of over zijn hals haalt, je moet juist proberen om je binnenhand van de hals af te halen, en eigelijk stuur je ook het meeste met je benen en buitenhand. Probeer je handen ook rechtop te houden. Voor de rest ziet het er goed uit!

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 20:39

bedankt allemaal!

_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:00

Wow, jullie zijn echt vooruit gegaan sinds de laatste keer dat ik een topic van jullie heb gezien! Toen reed je nog maar net op hem! Het ziet er echt goed uit en veel succes nog met je wedstrijden! :D

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 21:03

bedankt Claire!