vreemd verhaal...

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiwiski
Berichten: 150
Geregistreerd: 03-03-09
Woonplaats: groningen

Re: vreemd verhaal...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 19:35

tuurlijk wel, maar als hij vreemde plekken op zijn lichaam heeft ofzo, dan niet. :)

Nanne

Berichten: 5872
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: ♥ Op Kellan's magic stick ♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:36

jesito schreef:
Das prima, maar je kunt op twee handen uittellen dat dat wel gebeurd, ook als jij er niet bent.
Als je dat echt niet wil moet je idd al zorgen dat hij niet met zijn hoofd bij de weg komt, klinkt cru.


Natuurlijk gebeuren die dingen als je er niet bij bent. Maar ik kan me voorstellen dat iemand het niet prettig vind als een ander aan zijn of haar paard zit zonder dat daar toezicht op is.

Gewoon aaien kan geen kwaad, maar hoe vaak zie je mensen wel niet voeren oid?

En als het paard vervolgens bijt oid is het een rotbok en niet hun schuld. Dat vind ik ook krom.

Kiwiski, ook als een paard geen vreemde plekken heeft kan het iets onder de leden hebben. ;)

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:37

eh ik kom idd nooit op wedstrijden of andere stallen en de enige paarden die ik aai staan al bij ons op stal

Pollewoppy

Berichten: 7942
Geregistreerd: 07-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:42

Ik begrijp de ophef niet zo goed dat mensen het erg vinden als hun paard door vreemden geaaid wordt. Als je een wei langs een wandelpad hebt, kun je dat verwachten. Zeker wanneer het paard zelf naar het hek komt. Dan heb ik het wel echt alleen over een aai over het hoofd, meer niet.

Voeren vind ik een ander verhaal, maar aaien vind ik redelijk onschuldig.

Charlie_P

Berichten: 3045
Geregistreerd: 08-04-06

Re: vreemd verhaal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:44

Mee eens PW, ik snap het probleem ook niet. En als je daar wel problemen mee hebt span je toch een extra draadje, een stukje van de eigenlijke omheining. Mensen die je paard aaien hebben daar echt geen kwaad mee in de zin. Voeren vind ik ook iets anders. Als een dier naar me toe komt aai ik het ook en ik heb er geen problemen mee als anderen dat bij mijn dieren doen.

IngridB
Berichten: 2376
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: Terheijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:45

Betteke schreef:
IngridB schreef:
Jeetje, wat een ophef wordt er gemaakt over een paard wel of niet aaien.
Als er een paard naar mij toekomt, dan aai ik dat paard. Toch een teken van dat paard dat hij even aandacht wil hebben en die krijgt hij dan van mij.

Als er mensen zijn die dat nou persee niet willen hebben dat er aan hun paard wordt gezeten, zet dan je paard ergens weg, ver van de mensen zodat niemand eraan kan komen alleen jij zelf. Beetje zielig hoor.

En ziektes overbrengen op een paard als je hem aait??????? Sorry, maar als ik in de stad loop en er niest
iemand of ik ben op stal en er heeft iemand griep, dan kan ik dat ook overkrijgen. Dan zou je dus eigenlijk nooit meer een paard kunnen en mogen aaien. Ja stel dat je dat paard ziek maakt zeg.
Een paard is ingeent als het goed is en van een beetje aaien wordt hij echt niet ziek hoor.

Sorry, maar ik vind het echt onzin.


Dat weet jij misschien niet, maar de meeste Bokkers hebben zeer delicate paardjes. :D

als de paardjes zo delicaat zijn. dan moeten ze die maar ergens zetten waar GEEN mensen bij kunnen komen om lekker een aai over de bol te geven. zet je je paard bij een hek waar mensen langs lopen, dan niet gaan zeuren als iemand je paard even aait.

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:45

jesito schreef:
kiwiski schreef:
jesito: ja...



Dus jij gaat nooit naar een wedstrijd of andere stal en aait ook nooit een vreemd paard???


Ik aai dan ook geen paarden, tenzij ik toestemming heb van de eigenaar.
Vind het aso om zomaar paarden of whatever te gaan aaien.
Ze kunnen er van schrikken en dan zichzelf blesseren, ze kunnen wratten krijgen, mensen gaan al gauw voeren of het paard weet een plastic zakje uit de jas te pakken te krijgen én..
De wet is hier zo leker scheef dat als mijn paard jouw bijt of schopt - ik moet betalen... Gewoon afblijven dus :Y)

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:47

IngridB schreef:
als de paardjes zo delicaat zijn. dan moeten ze die maar ergens zetten waar GEEN mensen bij kunnen komen om lekker een aai over de bol te geven. zet je je paard bij een hek waar mensen langs lopen, dan niet gaan zeuren als iemand je paard even aait.


Ja en als jij wil dat mensen niet inbreken, moet je ook maar zorgen dat mensen niet kúnnen inbreken etc etc - lekker omgekeerde wereld - gewoon afblijven wat niet van jou is.... :roll:

Birdie60

Berichten: 8405
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:48

ik snap het probleem ook niet.
ik wou dat er mee mensen mij paardjes aaide :D
die staan normaal aan huis, nu even op een pensionstal buiten op de wei.
wij zijn een nieuwe schuur aan het bouwen, vandaar.
als een ander aan de draad komt, of ze willen het halster aan doen zijn ze al weg, die zijn erg eenkennig.
ik kan er alles mee doen, een ander niet.
soms best wel vervelend.

IngridB
Berichten: 2376
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: Terheijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:50

superwoman schreef:
IngridB schreef:
als de paardjes zo delicaat zijn. dan moeten ze die maar ergens zetten waar GEEN mensen bij kunnen komen om lekker een aai over de bol te geven. zet je je paard bij een hek waar mensen langs lopen, dan niet gaan zeuren als iemand je paard even aait.


Ja en als jij wil dat mensen niet inbreken, moet je ook maar zorgen dat mensen niet kúnnen inbreken etc etc - lekker omgekeerde wereld - gewoon afblijven wat niet van jou is.... :roll:

En zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Komt een paard naar je toe voor een aai over z'n bol, dan loop jij er met een grote boog omheen zeker??????

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:51

Zo was er een man mijn paard gras aan het geven toen ik 2 tellen niet op lette.
Gras was bespoten met gif!
Iets wat die mensen niet weten, maar gewoon niet moeten doen!
De paarden die ze "zomaar" aaien kunnen ook ziek zijn - al vind ik het dan eigen schuld voor iemand die er niet af kan blijven... }:)

R0oszs
Berichten: 2762
Geregistreerd: 18-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:52

ik vind dat hij zelf mag weten wie er aan zijn paard komt en wie niet
en als hij te kort bekapt is komt hij niet soepel aandraven hoor ;)

zelf zou ik ook boos worden als er elke keer van die kinderen me pony aaien die ik niet ken

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:54

IngridB schreef:
En zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Komt een paard naar je toe voor een aai over z'n bol, dan loop jij er met een grote boog omheen zeker??????


Iets wat nog nooit is voorgekomen - hoezo zou ik er omheen moeten lopen?
Paarden staan achter een hek/draad/box of staan vast.
Hoe "lief" ze ook kijken, ik blijf er vanaf hoor...

00peetje00
Berichten: 2326
Geregistreerd: 22-09-08
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:57

Musjes schreef:
Van mij mag iedereen mijn paardje komen aaien hoor. Zolang het bij aaien blijft, netjes achter het hek. Geen probleem. Heerlijk toch zo een zacht neusje, en ik aai ook paarden van anderen als ze bij een hek staan. Tjonge, je kan ook overdrijven. Aaien is geloof ik wel het meest onschuldige wat je kan doen met een paard.

zo denk ik er ookover! ;)

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:59

Nee, afblijven is het meest onschuldige wat je kan doen :+

IngridB
Berichten: 2376
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: Terheijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:59

superwoman schreef:
IngridB schreef:
En zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Komt een paard naar je toe voor een aai over z'n bol, dan loop jij er met een grote boog omheen zeker??????


Iets wat nog nooit is voorgekomen - hoezo zou ik er omheen moeten lopen?
Paarden staan achter een hek/draad/box of staan vast.
Hoe "lief" ze ook kijken, ik blijf er vanaf hoor...

Knap dat je dan van ze af kunt blijven.
Maar een lekkere aai over de bol is het meest onschuldige wat je kunt doen

upperlady
Berichten: 1140
Geregistreerd: 16-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 20:04

kiwiski schreef:
ik vind het heus niet erg als iemand niet wil dat er anderen aan z'n paard komen, maar dan kan diegene dat gewoon zeggen. en dat paard kwam zelf naar ons toe, dus waarom zouden we hem niet aaien?


In de beginpost zij je knuffelen...Wat vind jij onder knuffelen vallen/ Vind ik nml wel wat anders dan aaien...

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 20:11

IngridB schreef:
Knap dat je dan van ze af kunt blijven.
Maar een lekkere aai over de bol is het meest onschuldige wat je kunt doen


Vind er niks knap aan...
Wanneer het niet van mij is, blijf ik er af.
Bij mijn eigen paarden is het lastiger als ze schattig staan te kijken :o

upperlady
Berichten: 1140
Geregistreerd: 16-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 20:31

superwoman schreef:
IngridB schreef:
Knap dat je dan van ze af kunt blijven.
Maar een lekkere aai over de bol is het meest onschuldige wat je kunt doen


Vind er niks knap aan...
Wanneer het niet van mij is, blijf ik er af.
Bij mijn eigen paarden is het lastiger als ze schattig staan te kijken :o


Haha maar je eigen paarden kunnen ook wel het liefste kijken!
Een van mijn paarden staat binnen met een peesblessure en heeft ook echt een uber schattig hoofd. Echt een paard van 175 met een ponyhoofdje. Maar de kids van stal vinden hem ook allemaal schattig en ik vind het prima dat ze hem even een knuffel geven. Maar ze weten ook dat ik het echt niet op prijs stel dat hun vriendjes en vriendinnetjes dit ook doen!

Narratify

Berichten: 424
Geregistreerd: 26-04-08

Re: vreemd verhaal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:59

Laatst stond er iemand zat er een onbekent iemand in onze wie zomaar te lezen toen ik en mijn vriendin aan kwam lopen was ie weg.. Hij zat ook onze paarden te aaien.. Ik ben er nooit zo'n voorstander van om aan andermans paarden te zitten.. Maar daar denkt iedereen anders over.

amigootje

Berichten: 2394
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 23:25

Hoe noemen ze dit ? Komkommer tijd ? OF is het vakantie ?

:Z

Betteke

Berichten: 2298
Geregistreerd: 13-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 23:47

Vakantie en die duurt ook nog wel even. :Z

AnnemiekvM

Berichten: 8258
Geregistreerd: 17-07-03

Re: vreemd verhaal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 18:26

Wat kunnen mensen overdrijven. Als jij ervoor kiest om je paardnaast een openbare weg te zetten zit de kans er nou eenmaal in dat iemand hem gaat aaien. Gaat ie vast niet dood van.
Tuurlijk zijn er zieke mensen die rare dingen doen, maar dat was nu niet het geval.
Wil je dat er niemand je paard aait, zet hem dan op een goed afgesloten pensionstal met toezicht.
Klinkt overdreven, maar zo gaat het nu eenmaal.

ikduss

Berichten: 87
Geregistreerd: 27-04-09

Re: vreemd verhaal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 18:48

Met aaien is helemaal niets mis lijkt mij. Of je hem nou aan raakt met je hand of met je lichaam. ik snap jullie probleem niet. Paarden vinden het meestal juist fijn als ze geaait worden. En als ze het niet fijn vinden komen ze niet aandraven. Als je een kat ofzo aait die je tegen komt, dan zou die ook een ziekte kunnen krijgen, of als je op wedstrijd bent. Je kunt gewoon verwachten dat je paard wordt geaait langs een weg. En als je een paard op een stal hebt staan met meerdere paarden (een manege bijvoorbeeld) dan aaien genoeg mensen hem.
Stel je eens voor dat een manegepaard niet aangeraakt zou mogen worden door die kindjes. Die kindjes die aaien ook meestal alle paarden. En die zijn toch ook niet meteen helemaal ziek enzo ?
Sorry maar ik vind jullie er echt een probleem van maken :S

Moon

Berichten: 3925
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 18:51

Damn, wat maakt iedereen er een groot probleem van dat er paarden geaaid worden..

Aaien, daar gaat een paard niet dood van hoor, mensen..