V-Power (v. Respect) @ work richting de regio

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roxyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 18:27

ik vindt het een heel mooi en stoer beestje!
hij heeft mooie gangen :D

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:14

Prachtig paard!

Vind het er goed uitzien :P

amoebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:56

Wat een stoer paard!
Ik vind dat hij er mooi bij loopt, er straalt echt kracht uit!

Taat88

Re: V-Power (v. Respect) @ work richting de regio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:48

Egt een mooi paard..!!!

probeer alleen niet te veel op je stang te rijden..!!!!

je kan hem beter losser laten dan te vast..!!!
Wat al eerder werd gezegt..!! rij er verlopig alleen mee als je les krijgt.!!

VEEL SUCCES!!!

WinBinChes

Re: V-Power (v. Respect) @ work richting de regio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:37

Aller eerst, wat een super gave bok. Helemaal mijn type :D

Ik vind het fijn te horen dat je ook op de trens rijd. Ik zou me nog niet teveel blind staren op die S&T, je mag nog steeds met de trens rijden. Verder heb ik weinig tips voor het gebruik zelf, je instructie kan dat live veel beter beroodelen. Wel zou ik in eerste instantie alleen in de les de stang erbij doen.

Verder denk ik dat je de opriching meer vanuit je been en zit mag gaan rijden, als je zegt: Ik zet hem hoog in, werk je omgekeerd. Ik zou thuis veel terug schakelen, korte momenten en goed waken dat hij achter bij treed. In de galop heb je 1 foto waar je dat heel mooi doet, werk dat verder uit, ook in de draf in stap. Daarbij vind ik het zelf fijn om zo af en toe vanuit de schakeling terug eens wat meer naar voren te knallen. Om de hulpen scherp te houden en om het achterbeen en voorbeen mooi in gewrichten te houden.

http://i455.photobucket.com/albums/qq27 ... G_0326.jpg
''Terugschakelen in de galop en daarbij controleren of hij vanvoren los blijft''

Dit plaatje bedoel ik. Pak dat ook in het losrijden mee. Dat hoeft niet heel extreem, maar je hebt hier mooi je hand naar voren en je paard blijft los. Dat moet je proberen gelijk vanaf de eerste stap mee te pakken. Hij mag van mij in het losrijden iets actiever, daarbij wat ronder vind ik persoonlijk wel fijner. Ze komen vaak toch al wat ronder omdat je wat atiever rijd. Voordeel daarvan is dat hij vaak losser laat in de kaak, heb het idee dat hij daar wel eens vast houd. De mijne kan dat ook heel goed en dus heel herkenbaar :P Als je op deze manier loswerkt denk dat je al een veel fijner gevoel in je hand het en dat je de stang op den duur ook wel met rust laat.

Hoop dat je wat aan de tips hebt! Verder ziet het er goed uit, alleen de puntjes moeten even wat strakker op i.