Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rytm schreef:Ik snap het nut dan dus echt niet van er nu 1 keer op gaan zitten een paar rondjes en er dan verder afblijven?
Had ze hem dit beter ook kunnen besparen als we toch op die toer gaan.
saskiab schreef:Ik zou hem nu zadelmak maken. Even door pakken een aantal weken 3 bijv. en dan een rust periode geven. Dan kan hij nog lekker paard zijn en wat bij trekken. Dan kan je hem daarna weer opstarten. Daar steekt hij veel meer van op dan deze ene keer en dan op het land.
Rustig aan stap, draf en galop onder de man. Lekker rustig aan. Net zoals je nu ook een paar rondjes hebt gedaan. Van met regelmaat korte momenten leert hij meer, dan van een enkele keer stevig oefenen en dan op het land.
edit: wat een ontzettend leuk paard trouwens!!!
idefix4 schreef:Rytm schreef:Ik snap het nut dan dus echt niet van er nu 1 keer op gaan zitten een paar rondjes en er dan verder afblijven?
Had ze hem dit beter ook kunnen besparen als we toch op die toer gaan.
Ik snap niet dat jij hier op reageert als je er zo duidelijk geen verstand van hebt en te lui bent om alle reacties te lezen. Dan had je die opmerking niet gemaakt. Had dan niks gezegd...
Ik snap de haast wel van veel ruiters. Ja, ook ik ben fout. Sam moest nog 3 worden toen ie werd beleerd. Hij was toen al een massief en sterk paard. En ik was echt toe aan meer dan alleen poetsen. Ik bleek zwanger toen ie klaar was, dus hij is minimaal gereden daarna. Ook veel KWPN'ers worden naar mijn mening veel te gehaast ingereden en ook nog eens flink aan de teugel geplukt. Voor velen van hen is 3 ook te vroeg. Dus een keer proeven van wat er gaat komen en dan met rust laten vind ik helemaal prima. Had ik dat ook maar gedurfd toen zeg! Ik ken het gevoel van ongeduldige nieuwsgierigheid. Je bent zo met je paardje bezig en je wil alles weten. Achteraf had ik ook nog beter een jaartje kunnen wachten.
Wat heb je er aan om te beleren en dan op de wei te zetten? Mijn paard heeft aan dat 'rustige' jaar helemaal niks gehad. Je kan je paard in die drie weken ook volledig naar de filistijnen helpen. En dat weet ie na een half jaar ook nog hoor. Ik heb inmiddels al een dikke 10 paarden helemaal stuk bij de slager zien eindigen op deze wijze, dus ik ben voor de werkwijze van Jasmijn!