Bandito voor het eerst onder de vrouw!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 21:37

en dat gaat jou lukken!!!

Barroco

Re: Bandito voor het eerst onder de vrouw!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 21:43

Thanks lieverds :D

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 21:52

Dat gaat helemaal goed komen :D Jullie zijn zo'n onwijs leuk super stel!! Ik heb er alle vertrouwen in :j

Gewoon je hart volgen, jij kent hem het beste.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:20

Rytm schreef:
Ik snap het nut dan dus echt niet van er nu 1 keer op gaan zitten een paar rondjes en er dan verder afblijven?
Had ze hem dit beter ook kunnen besparen als we toch op die toer gaan.

Ik snap niet dat jij hier op reageert als je er zo duidelijk geen verstand van hebt en te lui bent om alle reacties te lezen. Dan had je die opmerking niet gemaakt. Had dan niks gezegd... :+

Ik snap de haast wel van veel ruiters. Ja, ook ik ben fout. Sam moest nog 3 worden toen ie werd beleerd. Hij was toen al een massief en sterk paard. En ik was echt toe aan meer dan alleen poetsen. Ik bleek zwanger toen ie klaar was, dus hij is minimaal gereden daarna. Ook veel KWPN'ers worden naar mijn mening veel te gehaast ingereden en ook nog eens flink aan de teugel geplukt. Voor velen van hen is 3 ook te vroeg. Dus een keer proeven van wat er gaat komen en dan met rust laten vind ik helemaal prima. Had ik dat ook maar gedurfd toen zeg! Ik ken het gevoel van ongeduldige nieuwsgierigheid. Je bent zo met je paardje bezig en je wil alles weten. Achteraf had ik ook nog beter een jaartje kunnen wachten.

Wat heb je er aan om te beleren en dan op de wei te zetten? Mijn paard heeft aan dat 'rustige' jaar helemaal niks gehad. Je kan je paard in die drie weken ook volledig naar de filistijnen helpen. En dat weet ie na een half jaar ook nog hoor. Ik heb inmiddels al een dikke 10 paarden helemaal stuk bij de slager zien eindigen op deze wijze, dus ik ben voor de werkwijze van Jasmijn!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 08:06

saskiab schreef:
Ik zou hem nu zadelmak maken. Even door pakken een aantal weken 3 bijv. en dan een rust periode geven. Dan kan hij nog lekker paard zijn en wat bij trekken. Dan kan je hem daarna weer opstarten. Daar steekt hij veel meer van op dan deze ene keer en dan op het land.
Rustig aan stap, draf en galop onder de man. Lekker rustig aan. Net zoals je nu ook een paar rondjes hebt gedaan. Van met regelmaat korte momenten leert hij meer, dan van een enkele keer stevig oefenen en dan op het land.

edit: wat een ontzettend leuk paard trouwens!!!

DAt doe ik dus nooit... Een paard 3 weken lang een ruiterbombardement geven :\

Bij mij neemt zadel/ruitermak maken enkele maanden in beslag... Ik ga er eens op en dan weer een week, soms zelfs 2 weken niet, mogen ze het lekker laten bezinken. In die tijd doe ik wel weer andere dingen met ze, dus ze staan niet stil...

En ik heb toch echt nooit problemen met paarden die tijdens of na het zadelmak maken gaan staken... Ik neem gewoon alle tijd en dat zie ik hier ook terug. Dus Elise zegt:"Goed bezig!", alleen persoonlijk zou ik de eerste keer nooit meteen gaan draven, maar nogmaals; dat is persoonlijk...

Maar inderdaad, lekker paard laten zijn nu. De (positieve) ervaring die je hem nu hebt meegegeven, zal hij volgend jaar zeer zeker niet vergeten zijn. Integendeel... dan kent hij het en zal hij alleen maar makkelijker opnemen.

Nee, hoor... Lekker zo doorgaan. In mijn ogen zitten jullie op de goede weg!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:55

idefix4 schreef:
Rytm schreef:
Ik snap het nut dan dus echt niet van er nu 1 keer op gaan zitten een paar rondjes en er dan verder afblijven?
Had ze hem dit beter ook kunnen besparen als we toch op die toer gaan.

Ik snap niet dat jij hier op reageert als je er zo duidelijk geen verstand van hebt en te lui bent om alle reacties te lezen. Dan had je die opmerking niet gemaakt. Had dan niks gezegd... :+

Ik snap de haast wel van veel ruiters. Ja, ook ik ben fout. Sam moest nog 3 worden toen ie werd beleerd. Hij was toen al een massief en sterk paard. En ik was echt toe aan meer dan alleen poetsen. Ik bleek zwanger toen ie klaar was, dus hij is minimaal gereden daarna. Ook veel KWPN'ers worden naar mijn mening veel te gehaast ingereden en ook nog eens flink aan de teugel geplukt. Voor velen van hen is 3 ook te vroeg. Dus een keer proeven van wat er gaat komen en dan met rust laten vind ik helemaal prima. Had ik dat ook maar gedurfd toen zeg! Ik ken het gevoel van ongeduldige nieuwsgierigheid. Je bent zo met je paardje bezig en je wil alles weten. Achteraf had ik ook nog beter een jaartje kunnen wachten.

Wat heb je er aan om te beleren en dan op de wei te zetten? Mijn paard heeft aan dat 'rustige' jaar helemaal niks gehad. Je kan je paard in die drie weken ook volledig naar de filistijnen helpen. En dat weet ie na een half jaar ook nog hoor. Ik heb inmiddels al een dikke 10 paarden helemaal stuk bij de slager zien eindigen op deze wijze, dus ik ben voor de werkwijze van Jasmijn!

Over alles lezen gesproken.. volgens mij heb jíj mijn eerdere post niet gelezen want dan had je geweten dat dit slechts een aanvulling daarop was.
Ik ga ook niet nog eens herhalen wat ik bedoel, het staat er duidelijk genoeg en ik vind het prima als mensen een andere mening hebben maar ik hoef niet meteen afgeschilderd te worden als "je hebt er duidelijk geen verstand van". Ken je me persoonlijk dan?
De TS namelijk wél.. en haar hoor ik dat niet zeggen. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 23:41

Hey Jasmijn!

Wat gaat de tijd toch snel! Hij was wel braaf zeg voor de eerste keer.

Ik ga verder wel ook met Elise haar post mee. Ikzelf zat een dag voor X-tremo zijn 5e verjaardag erop en heb zeker de eerste paar maanden maar 1x in de week op hem gereden. Dat was dan onder begeleiding van mijn instructeur. Tussendoor gefreestyled en aan de dubbele longe gewerkt. Dit had ik trouwens zo'n 3/4 jaar al met hem gedaan voordat ik er voor het eerst op stapte.

Belangrijkste is gewoon dat jullie allebei plezier hebben in wat jullie doen. Voor jou moet het leuk blijven, maar voor je paard ook. Maar dat gaat helemaal goed komen! :Y) +:)+

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 23:48

Ach ja.

Het is jouw paard.
En in ons land heb je veel instructeurs die het aan de kant allemaal wel weten.
Ik heb dus wel de keuze gemaakt vanaf 3 jaar door te rijden.
En na de winter echt te gaan trainen.
Maar voor mijn paard en mij was dat de beste keuze.

Jij bent jij en het is jou paard dus blijf vooral je eigen ding doen.

Er zijn meer wegen naar Rome.
:D

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 09:42

Sanne, ook bedankt :D Ik volg inderdaad mijn hart en ach ja, dat hoor je wel in augustus :)

Elise, dank je wel! En al jou paarden lopen zeer netjes (en zijn echt braaf met al die kunstjes ;)), dus het werkt iig wel :D

Hei Yenneke :D, ik ben het ook met jullie eens, vooral omdat ik weet dat jullie paarden (wat ik ervan gezien heb) prima terecht zijn gekomen.
Sowieso hebben we alletwee wel plezier denk, Bandiet zit goed in zijn vel!

daantjhuhhh, ja, gelukkig leiden er meer wegen naar rome inderdaad. Ben het met je eens dat het mijn paard is en dat ik het lekker zelf bepaal nog altijd gelukkig :)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 22:40

De foto's zien er goed uit.
Ik denk dat beide opties goed zijn. Nu op het land en volgende zomer oppakken, of nu 3 weekjes beleren en dan op het land en de volgende zomer doorrijden.
Ik vind het beide manieren erg netjes. Aan jou om de keuze te maken, want jij kent je paard het beste.
Maar wat ik nu zie, ziet er goed uit!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 10:55

Dank je!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 11:00

Wat een knapperd, zeg!
Heerlijk dat hij het zo goed oppakt!
Geniet er maar lekker van en super dat je het lekker rustig aan wilt blijven doen!

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:28

Wat leuk dat hij onder het zadel is inmiddels :D :D Veel plezier en succes in jullie verdere training!

BelleA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:11

Wat eeen leukerd is dat zeg! En ziet er super ontspannen uit! Komt zeker helemaal goed met jullie! Veel succes met het verder beleren :D

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 10:56

Hartstikke bedankt :D BelleA!

Sjaad, dank je! Kom je weer eens buurten in t topic?