Koudbloed Kim en Tineke showen hun 'Rij-Talenten' *ahum*. :D

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Didtje

Re: Koudbloed Kim en Tineke showen hun 'Rij-Talenten' *ahum*. :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 10:04

nou have fun he

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 11:58

KoudbloedKim schreef:
Saskieb: Dankje! Oehh.. dat in de galop is eigenlijk juist niet zo...
Ik zit vaak te ver naar achteren en nou heb ik in dit topic ook nog de tip gekregen om een beetje in verlichte zit te gaan. :+
Ik kantel trouwens wel in galop.. heb ik al op meerdere foto's gezien

Het zou een moment opname kunnen zijn. Ik doel dan namelijk op de laatste galop foto. Vanaf een foto is het zoiezo nooit precies te beoordelen. Ik kan me dan ook heel goed voorstellen dat de galop van Kim heel anders te rijden is dan de galop van een "normaal" rijpaard. Ik vind het anders al erg knap dat Kim nagevelijk kan lopen. Het is voor een stevige koudbloed als Kim toch even net een stuk lastiger om oefeningen net zo soepel uit te voeren als een "normaal" rijpaard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:22

Saskiab: Kim rijdt inderdaad heeel anders dan een 'gewoon' paard. :j
Kim is zo breed dat je je benen niet goed aan kunt sluiten zoals bij een Kwpner.
Ze gooit ook erg hoog op.

Ik heb vandaag weer gereden en wilde die verlichte zit uitproberen, maar het lukte niet. :n
Die galop is zo moeilijk uit te zitten, dat het heel erg 'tegen je natuur' ingaat als je voorover probeert te zitten.
Het ging wel heel erg goed en ik heb zelfs met losse handen gegaloppeerd; fantastisch. :+:

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:25

He Kim de trailersloper :+
Ziet er goed uit, wat het je toch een mooi trekpaard. Ik vind dat trekpaarden lieve ogen hebben... :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:39

he daar is Kim nog een keer. Blijf het een gaaf paard vinden. Ik vind het rijden er nog goed uitzien, er komt idd wat ontspanning in vanvoor. Dat het rijden niet meevalt qua zitten kan ik me goed voorstellen, ik zit al minder makkelijk op een grote, ietwat brede kwpn, laat staan op zo'n breed paard :), maar ziet er wel leuk uit.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:48

KoudbloedKim schreef:
Angela_: Bedankt! Ik ben inderdaad veel te zwaar en merk dat zeker in mijn houding. :j
Fijn dat je het toch goed vindt. :)

Astridelise: Ja erg hè.. dat heb ik nou altijd; die weggedraaide schouder.
Kim heeft ook wel een erg moeilijk uit te zitten galop, dus heel misschien ligt het daaraan want op mijn vorige paarden had ik hier nooit last van. :n
Bedankt!

Hoi dat ziet er leuk uit hoor :D fijn dat het rijden goed ging.

Het moeilijk uitzitten in de galop is omdat ze op de voorhand galoppeerd en daarbij heel hard gaat omdat dat makkelijker is voor een trekpaard (gisteren heel wat info over gehad met de zadelmaakster). Train de achterhand, veel draven etc. Zodra de achtehand sterk genoeg is kan ze gaan dragen. En dan gaat de galop super goed.

Ik spreek uit ervaring. Na 6 jaar weet ik eindelijk het truukje om Vera via de achterhand te laten galopperen. Als ik in galop ga wilt ze heel hard rennen. Ik neem haar terug tot ze bijna in draf valt en dan spoor ik aan. Voila, paardje zit rustig in galop en het zit als de 7e hemel.

GR,
vero

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:18

Hafjelinger: Haha. :D
Dankje, ze hebben inderdaad erg lieve en glimmende ogen. :j

Zitake: Bedankt!

Veronique: :wave: Handig, zo'n zadelmaakster! ;)
Zou erg goed kunnen, want ik heb vandaag gereden en wat meer met de achterhand eronder.
De galop ging inderdaad een stuk beter dan vorige week, zat veel lekkerder. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 00:21

Deze foto's zijn vandaag gemaakt, met de nieuwe camera van mijn beste vriendin. :)

Lekker losstappen.
Afbeelding

Deze is gewoon lief. :+:
Afbeelding

Snorkelen in de waterbak. Ze bleef hier echt een hele tijd staan pootjebaden. :')
http://i31.tinypic.com/io0wls.jpg

De eerste galop van Kim gaat altijd gepaard met wat bokken en rare sprongen, vandaar dat ik de teugels nogal strak heb.
http://i31.tinypic.com/2en7xx2.jpg

http://i32.tinypic.com/106atc6.jpg
Mijn Grote Reus; ben echt heel trots op haar, het gaat steeds beter en ik durf ook steeds meer.
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 20-07-09 08:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto's in links veranderd, maximaal 15 foto's toegestaan.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 11:30

heerlijke foto's die in de waterbak is leuk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:12

Dankje :) Ja, ze vond het heerlijk om daar even af te koelen.
Normaal loopt ze er gelijk weer uit.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:22

Ik ben even op vakantie geweest en lees nu pas dat het niet gelukt is met de verlichte zit in de galop. Jammer, ik had gehoopt dat je er wat aan zou hebben. Ik heb verder geen tips meer wat zou kunnen helpen, maar ik denk als je Kim ook in de galop mooi rond kan krijgen dat het ook gelijk beter zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 15:41

Het is me inderdaad niet gelukt. Ze maakt zulke grote, hoge en hobbelige passen dat ik het juiste knopje nog niet gevonden heb haha, maar misschien komt dat nog.
Ik ga ook zeker aan de slag met haar en mijn houding. :j

BelleA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:13

Super leuke fotos! Ik vind je houding ook echt niet storen! Jullie zijn een super leuke combi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:57

Dankje!! :)