[WN] Horse event 2009 Wie wil meedoen??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 19:32

Thanks. :o
Ja klopt, we zijn erg lang aan het tobben geweest met peesblessure en nog wat andere flinke tegenslagen.
Nu gaat het gelukkig helemaal super! :-)

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 19:33

Ja, dan heb ik toch de goede voor me.. Petje af hoor! :D _/-\o_

HaffiePower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 23:54

TiaraBungy schreef:
Ja maar Jasper, mensen zien vooral western in de vorm van reining, pleasure en trail.. Met een ezel zou je trail kunnen doen, maar het is niet echt de bedoeling dat iedereen op ideeën komt om het zelf 'eens te gaan proberen'.. In veel gevallen gaat dat mis..

Even voor degenen onder ons die denken dat ezels geen pleasure, reining etc. rijden:
http://www.muledays.org/results_2008.php

TiaraBungy

Re: Horse event 2009 Wie wil meedoen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 00:09

HaffiePower: Daar gaat het niet over ;) Heb behoorlijk wat ezels slidingstops zien maken op internet.. ;) Maar om hier in NL ezels te vinden die het góed doen, is wat anders.. ;)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 00:18

een Mule is geen ezel HP

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 00:28

Er staan ook ezels op die lijst. ;)

xxiloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:53

haaii,,
ik ben een vriendin van tiaar ;) en k wil oowk wel meedoen :D (had ze al gezecht volgens mij...)
alleen nog een paard :o maar dat gaat wel lukken :D

grtz. tessa

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:55

xxiloveyou schreef:
haaii,,
ik ben een vriendin van tiaar ;) en k wil oowk wel meedoen :D (had ze al gezecht volgens mij...)

grtz. tessa

Jij mag niet hoor. Ze willen graag serieus genomen worden, en jij wordt dat niet met je msn-taal.

:')

Given

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:03

haha zit je even een paar dagen niet op bokt.. zie je het hele topic weer heeel anders!
Maare ik zou het wel fijn vinden als julie niet iedereen er op willen aanspreken, ik doe gewoon mee omdat ik het een leuk initatief vind en heb verder niks tegen andere rassen ook niet tegen ezels en vind het juist stoer dat ezels het ook zo goed doen! Aangezien Elliebellie het idee heeft gehad om dit te doen lijkt het me ook dat zij daarin beslist..
Nou ja goed ik hoop dat het nog een beetje positief kan worden gezien allemaal want het lijkt me tch heel erg leuk!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 12:02

@Given ik spreek er niemand op aan, alleen in de beginpost van Elliebellie staat dus NIET dat jullie een groep willen vormen met alleen jeugdruiters, er staat letterlijk wie wil er meedoen? Pas ergens verdwaalt in het topic word er dan gezegt dat jullie willen proberen om met alleen jeugdruiters iets te doen. En dan nog niet helemaal duidelijk, want als het jullie niet lukt om met een jeugdgroep te komen mogen ineens wel de oudjes op komen dagen. Das wel een leuke manier van omgaan met mensen vind je niet?? Snap je dat de ouderen (hahaha we zijn bejaard :+ ) dan ook zoiets hebben van "je bekijkt het maar op deze manier hoef ik niet meer".

Als jullie als jeugdgroep iets op de poten willen zetten was het in deze handiger geweest om dit duidelijk in de beginpost te zetten (en tevens dat er een voorkeur is voor Ammies kwa ras). Dan hadden de mensen die geen jeugdruiter meer zijn, of een ander ras hebben, zich de moeite kunnen besparen te reageren. En hadden deze een ander topic kunnen openen om te kijken of er nog een groep is die mss iets wil gaan organiseren.

Ik vind het ook een leuk initiatief, zeker weten. en een goede kans om de westernsport te promoten. Alleen de manier waarop dit topic liep/loopt en dat er niet aangegeven werd wat er nou gezocht werd maakte het er niet duidelijker op.

Dus jeugdruiters grijp je kans om onze mooie sport te promoten. (de oudjes en niet ammies gaan jullie gewoon op de wedstrijden weer verslaan :+ }> :D ;) Zal ik overigens niet bij zijn mijn niet-ammie is met pensioen ;) )

CQtie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 13:14

Western wordt in Europa met verschillende rassen uitgeoefend, aangezien in Europa er veel intersse is voor Western vanuit de recreatieve sector - dit is zo gegroeid. Uiteraard wordt de laatste jaren meer effort gedaan om het Western een betere indruk te laten maken en dit wordt ook in de opleidingen voor Instructor en Trainer meegegeven : het "cowboy en indianen" imago moet stilaan verdwijnen en we moeten een serieuzer beeld gaan ophangen.
Daarom ook : uitstraling, hoe naar buiten komen, reglementeringen en verzorgde uitvoering van de disciplines...Daarom moet er inderdaad iets worden losgemaakt bij de jongeren...maar vergeet de "ouderen" dan toch ook niet hé ;) ...
Val niet omver, maar ik rijd zelf nog maar 3 jaar western, ben 41 jaar en zit in mijn opleiding voor Instructor.
In mijn jaar zitten we met 19 paarden, waarvan er slechts 5..........Quarters zijn!!!(Er zitten nog bij : Fries, KWPN, BWP,...
Belangrijk is gewoon als ruiter te weten wat je paard aankan en vanuit hun kunnen het beste aan te bieden !!! Als je kijkt hoeveel ruiters een Quarter hebben en hoeveel een ander ras ??? Western mag niet uitsluitend aan Quarters gelinked worden als je onze disciplines wil gaan promoten - Uiteraard toont het veel mooier omdat meestal enkel Quarters een "Sliding" en uitmuntende "Spins" kunnen maken.
Dit terzijde - no offence hé 8-)

Given

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 21:11

@ Rina
Ja ik snap het allemaal wel, ik had het zelf ook zeker niet zo aangepakt.. maar het enige wat ik heb gezegt is: "Ja lijkt me leuk ik doe mee!" En voor de rest word er van alles gepost.. Maar er is mij niks gevraagd! En ik heb er geen zin in dat mensen een verkeerd beeld van mij krijgen, want er is geen enkel overleg geweest, het enige wat ellebellie zei (In prive bericht) is dat ze het leuk vond om een jeugd team er van te maken omdat er veel animo vanuit de jeugd was en of ik ideeen had voor de demonstratie. Dat vond ik prima. Verder heb ik het hardstikke druk met werken en trainen dus ik zit geen uren achter de computer om alle dingen die worden gepost te lezen:P Anders had ik wel wat eerder gereageerd.

Dus ach ja, weet niet zo goed wat ik er over moet zeggen! Maar wilde het even recht zetten, heb gewoon respect voor wat iedereen doet in de sport en waar je passie naar uitgaat. En ook vind ik dat je als jeugdruiter gewoon nog minder ervaring hebt en niet alles kunt weten, dus ook gewoon van de volwassenen (Bejaarden ;) ) kunt leren =)

Overigins weet ik even niet zo goed hoe ik deze zin moet opvatten? -->

(de oudjes en niet ammies gaan jullie gewoon op de wedstrijden weer verslaan :+ }> :D ;) Zal ik overigens niet bij zijn mijn niet-ammie is met pensioen ;) )

Want die zin zie ik niet erg sportief.. Maar misschien heb ik het verkeerd! :o

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 22:16

Wat snap je niet, de smileys die erin staan zeggen het toch duidelijk???
:+ staat voor clown, of te wel niet te serieus nemen.
}> staat voor duiveltje.
:D staat voor lachen
en ;) staat voor knipoog.

En van mij zul je dus op de wedstrijden voorlopig geen last hebben, mijn oudje is met pensioen.
Mag een geintje ook al niet meer??

Given

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 22:58

Tuurlijk wel! Maar ik vatte het niet als grapje daarom vroeg ik het!
Maar goed ik wilde alleen even duidelijk maken dat ik het met je eens ben.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 23:29

We wisten eerst nog niet dat we het met jeugdruiters zouden doen, dat heb ik pas later aan Elliebelle voorgesteld.
Negeer dit topic maar gewoon, want dit gaat nergens meer over.

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 20:52

Misschien is het tijd voor een slotje;)

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 18:02

Ik ben even een week niet op bokt geweest en er is heel wat gebeurd hier in dit topic.
Misschien is het een idee om een huiskamer topic te openen waar we ideeen uit kunnen wisselen? En er verder over kunnen praten zonder dat er weer een discussie uitvalt.

xxiloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 18:57

Wendy schreef:
xxiloveyou schreef:
haaii,,

grtz. tessa

Jij mag niet hoor. Ze willen graag serieus genomen worden, en jij wordt dat niet met je msn-taal.

:')

wat is dat nou?
wie zegt dat ik niet serieus ben?