[WN] NK Westernrijden 2009

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XoNo

Re: NK Westernrijden 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:46

Nja, dat valt volgens mij wel mee. Amateur en open werden ook regelmatig samengevoegd en dan zit je met hetzelfde probleem. Wat dat betreft is het nieuwe levelsysteem daar niet schuldig aan. Ik kan me echter voor L2 ruiters wel voorstellen dat het niet leuk is, hetzelfde als voor het vroegere (en huidige, laten we de amerikaanse associaties niet vergeten :P) amateur en open.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:48

Ik zeg ook niet dat het niveau toen hoger was.
Ik had wel verwacht dat de sport zich in 10 jaar had ontwikkeld tot een beter en hoger niveau, dat mis ik, de ontwikkeling en groei

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:53

Ik heb toch wel behoorlijke niveau verbetering gezien in de sport. Als ik het vergelijk met 8 jaar geleden dan is zeker de HUS en de pleasure (iig bij de APHA) veel beter geworden. Van de reining vind ik ook dat het niveau daarvan hoger is geworden.

WRAN vind ik moeilijk te zeggen, want daar heb ik te weinig vergelijkingsmateriaal voor..

Ik hoop iig bij het NK te kunnen zijn. Wegens gebrek aan eigen paard op dit moment zal ik zelf waarschijnlijk niet starten..

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:58

Reining ben ik met je eens, daar is zeker wat gebeurd.
En op pleasure gebied zijn er zeker wel wat betere paarden gekomen, daar moet ik je gelijk in geven.
Maar als ik kijk naar de all around zaken, horsemanship, showmnaship, trail, western riding ed, dus algemeen had ik echt gedacht dat het niveau hoger zou zijn over het algemeen.

Maar ach, back on-topic maar :-)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:06

Niels schreef:
Zeker omdat de L2 en L1 eigenlijk altijd worden samengevoegd en je dus als L2 ruiter in het nadeel bent.

Verder nergens om Niels, maar dit slaat natuurlijk weer nergens op.

De L1 wordt nu al minder vaak samengevoegd en toen het nog am en open was reed zowat ook iedereen in de open mee en klaagde niemand. Die ene prof die wel eens een wran wedstrijdje start verlies je het dan misschien van ja..... L1 is echt niet zoveel beter als L2 hoor :n

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:07

Pienb schreef:
Ik had wel verwacht dat de sport zich in 10 jaar had ontwikkeld tot een beter en hoger niveau, dat mis ik, de ontwikkeling en groei

Ja, maar dat mis ik ook bij de rassenverenigingen, dus tja..... aan de levels ligt het niet

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:12

Romkabouter schreef:
Pienb schreef:

Ja, maar dat mis ik ook bij de rassenverenigingen, dus tja..... aan de levels ligt het niet

Daar heb je gelijk in! Gaat idd ook over de aqha in nederland ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:14

Sorry, ik wist niet dat AM en Open vroeger wel werd samengevoegd. Ik ging ervan uit van niet omdat de APHA en AQHA dat ook nooit doet.

En dat l1 niet veel beter is dan L2, dat is dan toch eigenlijk heel erg raar? Dan klopt het dus niet met de niveaus.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:15

Niels, daarom geven ze het levelssysteem een paar jaar de kans.
Alle ama ruiters zijn in de L2 gezet, en het duurt 1 tot 3 jaar voordat er voldoende mensen naar de L1 zijn "gepromoveerd".

In Dld werkt het levelsysteem ook prima, dus het ligt echt niet aan het systeem "an sich".

En dat het bij de ahqa/apha/nrha niet zo is, soit, de nrha heeft ook allerlei levels die niet voorkomen bij de rassen en viceversa. Ik zie het probleem niet.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:17

l2 rookie, hum als je minder dan 25 pnten hbet ind el2 mag je dat dan ook starten? en betekend dat dat je senior paarden op 2 handen mag starten? bijzondere constructie :roll:

nou back on topic ik denk er sterk over buzzs in de apha spb ama te starten, sah, hunter, pleasure, hms en halter :)

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:19

Niels schreef:
Sorry, ik wist niet dat AM en Open vroeger wel werd samengevoegd.

Is nog nooit gebeurt zover ik weet.
dat de open wel vaker bestond uit dezelfde ruiters als de amateur dat wel.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:28

Niels schreef:

Euh? Nee zo bedoel ik het niet :D
Samenvoegen kan natuurlijk helemaal niet, maar de amateurs deden ook vaak mee aan de open. En toen klaagden ze niet dat ze tegen profs moesten rijden. Dus waarom nu wel klagen als je klasse toevallig wordt samengevoegd ;)

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:30

Romkabouter schreef:
Niels schreef:

Samenvoegen kan natuurlijk helemaal niet, maar de amateurs deden ook vaak mee aan de open. En toen klaagden ze niet dat ze tegen profs moesten rijden. Dus waarom nu wel klagen als je klasse toevallig wordt samengevoegd ;)

Het verschil zit in vrijwillig en verplicht.. Mensen krijgen nou eenmaal niet graag iets opgelegd.. dat is ook het probleem bij het cap verhaal..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:33

[quot="HumbleTalent"]
Romkabouter schreef:
[***] schreef:

Het verschil zit in vrijwillig en verplicht.. Mensen krijgen nou eenmaal niet graag iets opgelegd.. dat is ook het probleem bij het cap verhaal..[/quote]

Inderdaad. Dat is het verschil.
Ik vind het niks om verplicht met pro's in een classe te rijden. Dat is imo gewoon oneerlijk.
Een keuze is prima, maar leg het mensen niet op.

Imo zou het nog een idee zijn om alle pro's verplicht in de L1 te zetten. Heb je meer L1 ruiters en zitten de L2 ruiters zonder pro's.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:35

Dat snap, maar het barst op de wran wedstrijden niet van de profeesionals in de L1 hoor. De meeste zijn gewoon amateurs die toevallig vorig jaar of dit jaar teveel punten hebben gehaald in de L2 ;)
De effectief dezelfde mensen als waar je altijd al tegen reed.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:35

Niels schreef:
Imo zou het nog een idee zijn om alle pro's verplicht in de L1 te zetten. Heb je meer L1 ruiters en zitten de L2 ruiters zonder pro's.

Dat is dus al zo. Behalve met een groen paard ;)
Toen de levelindeling ingevoerd werd, zijn alle pro's in de L1 gezet en alle ama's in de L2

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:42

Niels schreef:
En die opsplitsingen, het is idd jammer. Zeker omdat de L2 en L1 eigenlijk altijd worden samengevoegd en je dus als L2 ruiter in het nadeel bent.

Nou, dat maakt het dan weer extra leuk als je, als L2 ruiter, dan toch de samengevoegde klasse wint :D ;) en idd zoals Rom zegt: de meeste L1 ruiters zijn de L2-ers die al teveel punten hebben behaald om nog in de L2 te blijven. Er zit maar een enkele pro tussen (behalve op het NK dan ;) )

L2 Rookie....en weer een nieuw level erbij :D

Ik ga ook (weer) meedoen, L2 Senior Trail hou ik het maar bij :D

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:44

Zo oud ben je toch nog niet :P

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:47

Nee....ik ben nog een jonge blom :P maar Quince is al een ouwe knar, die moet bij de senioren starten :D :+

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:53

Romkabouter schreef:
Toen de levelindeling ingevoerd werd, zijn alle pro's in de L1 gezet en alle ama's in de L2

Nee hoor,dat is niet zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:53

Romkabouter schreef:
[***] schreef:

Dat is dus al zo. Behalve met een groen paard ;)

Nee hoor, iedereen mocht 1 level hoger of lager starten. En veel 'pro's' hebben zich toen in de L2 gezet.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:54

En er waren ook amateurs die zich in de L1 lieten plaatsen

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:55

Ik ben zeker weer van plan om een dagje te komen kijken! Vorig jaar was hartstikke leuk.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:57

Rob_H schreef:
En er waren ook amateurs die zich in de L1 lieten plaatsen

Correct, maar geen profs in de L2, zo bedoel ik het ;) Excuse me ;)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:59

Niels schreef:
. En veel 'pro's' hebben zich toen in de L2 gezet.

Euh? Misschien wel, maar ik zou niet weten wie.
Wel een prof die niet om werk gelegen zit dan denk ik :D