Ponies al maanden in hachelijke toestand

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:32

suleilitha schreef:
Nou laat die eigenaar zelf maar betalen, al heeft ie geen stuiver. En een dierenarts hoort onpartijdig te zijn, net als elke andere arts, die zullen zich er verder niet aan branden.
Ik ga eens kijken of ik een soort persbericht in elkaar kan flansen en dit bij een paar regionale dagbladen kwijt kan, met als onderwerp dat de dierenbescherming doof is voor dit soort zaken, die hebben het te druk met Zilver die zonder vriendjes in de wei staat.....
AlexValerie, leuk dat je meedenkt maar een instantie spammen met allemaal dezelfde foto's heeft geen enkele zin!

super! ik wil evt wel helpen met een opzetje ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:32

Axel Valerie, ik weet dat je bedoelingen bijzonder goed zijn en dat waardeer ik ook echt, maar ik heb geen topic geopend om Bokkers te mobiliseren, echt niet!
Verder is het natuurlijk zo dat elke vorm van meedenken gewenst is, maar ik denk niet dat het helpt om de DB en de AID te gaan bespammen. Wat ik nodig heb is die éne ingang, die er voor zorgt dat er iets gaan gebeuren, en ik heb al lang ontdekt dat je dat met tig keer bellen, mailen enzovoorts niet voor elkaar krijgt, helaas...

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:33

kom ook nog even xtra terug op de gemeenteambtenaren aanspreken; heb dit namenlijk zelf ook eens gedaan, er werd toen ook vrij snel op gereageerd, zeker omdat dierenwelzijn de laatste tijd regelmatig op agenda staat en niemand zo'n plaatje in de gemeente wil.

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:35

suleilitha schreef:
Wat het meest onwaarschijnlijke is en wat me zo machteloos maakt, is dat de eigenaar in het verleden al is veroordeeld, rechtszaken, werkstraf, enz. en het allemaal niks maar dan ook niks heeft uitgehaald...
Alex-Valerie, er zijn wel veeartsen wezen kijken. En die zijn ook van mening dat het niet kan, alleen een veearts kan er ook niks tegen beginnen.

Ja dat is idd heel triest, en dat hoor je veel te vaak. Hier in de buurt laatst ook een boerderij ontruimt. Maar waarschijnlijk staan er nu alweer nieuwe dieren. Man zijn boerderij was al vaker ontruimt, verder betaalde hij nooit rekeningen, maar toch gebeurt er niks. Een boete die hij waarschijnlijk ook niet betaald, een paar weken in de cel en meneer 'koopt' weer nieuw vee om te verwaarlozen. Dat dergelijke figuren geen verbod kunnen krijgen om nog bij dieren in de buurt te mogen komen... Onbegrijpelijk.

Sterkte met je strijd, ik hoop dat de media het oppikken en er wat mensen met macht opstaan en hier een eind aanmaken. Als je kunt zou ik proberen foto's te maken. Als hij lucht van zulke verhalen krijgt doet hij de pony's wellicht naar binnen en is er voor het oog helemaal niets aan de hand.

noudy

Re: Ponies al maanden in hachelijke toestand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:46

Ik heb een nummer van een inspecteur van de aid, die is wel erg streng en luisterd goed naar mensen, is geloof ik werkzaaam in het hele land.
Mischien dat ik het nummer voor je kan opzoeken en doorsturen?

Berendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:48

wat leven we toch in een kl**te land. Maak mij er zo kwaad om dat niemand er wat mee doet en daar betaal ik nu de dierenbescherming voor.
Ga ze daar maar eens een brief sturen dat ik betaal om de dieren te helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:48

Ayo. als hij de ponies naar binnen doet is er nog niks aan de hand, je kan zo dwars door de muren naar binnen kijken.
Verder zijn er enkele mails onderweg naar de media, heeft een welwillend iemand even voor me geregeld, toppie!!!

Noudy, bedankt maar ik heb meerdere nummers van de AID en het maakt niet uit of een inspekteur streng is of niet streng is, ze werken volgens hun eigen protocollen en mogen daar niet van afwijken.
Verder is geen enkele inspekteur werkzaam in het hele land, het is per regio ingedeeld.

Berendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:59

pb mij anders even de plaats waar die ponnies staan dan stuur ik een boze brief naar de db dat ik hiervoor geen lidmaatschap betaal.

Nifinao

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:10

Wat moet jij je machteloos voelen.
Ik kan je alleen maar aanraden om een dossier aan te leggen van alle dingen die je al hebt ondernomen (telefoongesprekken, hoeveel met wie enz.) foto's te maken van de ponies en je eigen bevindingen vermelden.
Inderdaad is het vaak zinloos om de dierenbescherming in te schakelen, omdat zij niets kunnen doen. :(
Wel kun je dus door middel van deze situatie de regelgeving in nederland in opspraak brengen.
je kan een petitie starten via het internet, om mensen te laten tekenen voor een strenger beleid in dit soort zaken.
Ik zou toch proberen de media te benaderen. Bij hart van nederland maakt je denk ik de meeste kans. Die redactie is betrokken bij dieren en 1 van de presentatoren (Milika) heeft onlangs een speciale website geopend van de dierenbescherming. Ook heeft zij een eigen site en haar passie is paarden. Benader haar rechtstreeks, wellicht wil zij zich ook inzetten hiervoor.
Uiteraard is het verhaal van de ponies het belangrijkste, maar nogmaals gebruik dit om het beleid in Nederland op het gebied van dierenwelzijn aan de kaak te stellen. Dan maak je meer kans dat iemand het oppakt. Denk ook eens aan programma's als Undercover in Nederland. Zou toch ook een goed onderwerp zijn voor dit programma.
Zorg ervoor dat mensen persoonlijk geraakt worden, en dat kan vaak alleen met (schokkende) foto's jammer genoeg.
Succes en als je ergens hulp bij nodig hebt, kun je me altijd even PB-en.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:17

HE bah! ik ga nog meer nadenken :P

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:19

Tja..het is absoluut niet mijn favo-zender en zeker niet mijn favoriete programma maar Hart van Nederland wil dit soort dingen nog weleens oppakken, zeker in komkommertijden. En ik heb de laatste tijd heel wat dieren-topics langs zien komen.
Klinkt banketstaaf maar hoe schrijnender de situatie hoe liever HVN het heeft...wat maakt het uit, als het die dieren maar helpt.
Nouja..zie dus de bovenstaande post! Inspelen op de gevoelens van rechtvaardigheid van mensen en vaak lukt dat helaas alleen met schokkende beelden.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:25

:( bah wat een ellende

dat de DB niet zo goed is als wat vele mensen denken heb ik zelf ook al in levende lijve ondervonden

-politie inschakelen
-db blijven bellen
-telegraaf en hart van Nederland zijn gevoelig voor dit soort dingen.

verschillende fotos maken en die aan verschillende mensen sturen zodat niet iedereen dezelfde foto opstuurt.

ps jij woont zeker niet in de buurt van zuidholland

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:28

Wat een rot situatie. Ik wou dat dit soort dingen beter geregeld was in NL.

Ik weet helaas niet wat je nog meer kan doen dan dat je al gedaan hebt. Ik hoop dat de media dit op pikt.

Mocht ik wat voor je kunnen betekenen dan gooi maar een pb om de hoek!

tanjazaffira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:34

Ik denk dat er op dit moment niets opzit dan afwachten. Te gek voor woorden dat dat op dit moment het enige is wat je kan doen.
Ik zit al de hele tijd te denken maar ik kan niets nuttigs bedenken behalve wat je al gedaan hebt......

*edit* typo

Georgy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 12:23

Goh, wat een ellende zie ik hier, heb het zelf ook meegemaakt dat de dierenbescherming niets kunnen doen (als de botten en ribben uitsteken) als de beestjes een plukje hooi en water hebben. Ik had namelijk mijn paardje verkocht aan die ellendelingen en een vriendin had haar paardje aan hun gegeven voor een goed tehuis, maar helaas was dit allemaal gelogen.
De dierenbescherming zouden hun in de gaten houden, maar helaas een jaar later lag er een jaarling dood en een ander paardje werd uit zijn leiden gehaald. Dit had ik weer gelezen bij een oproep van horses.nl

Het is gewoon frustrerend dat je niets kan doen misschien moeten we asociale mensen worden dan bereik je vaak het meest hier in Nederland.

Sterkte suleilitha met deze moeilijke strijd en mocht ik op iets komen laat ik je het gelijk weten.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:46

Volgende week moeten we weer met z'n allen naar de stembus. Het zal een partij van de dieren/SP/Groen Links/andere partij toch goed moeten uitkomen om aan de hand van de door suleilitha geschetste situatie wat te gaan doen op regionaal niveau, al was het maar om nog wat stemmen te winnen. Juist nu zou je zulke partijen moeten inschakelen: kijk eens wat er in Nederland gebeurt, zijn we het daar in Europa mee eens? Nee. Gaan we er wat aan doen? Ja.

Of denk ik nou heel gek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:47

Je denkt helemaal niet gek, ik ga een aanta politieke partijen aanschrijven !!!!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:48

Doe je het wel voor 4 juni :P :Y)

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:28

Verplaatst van VSW naar VVDD.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 08:45

misschien kan je andere invalshoeken verzinnen, bijvoorbeeld het gooien op stankoverlast?
met de hele buurt, een handtekening actie tegen de stankoverlast houden en die aan de gemeente geven?

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 08:59

zij schreef:
suleilitha schreef:
Nou laat die eigenaar zelf maar betalen, al heeft ie geen stuiver. En een dierenarts hoort onpartijdig te zijn, net als elke andere arts, die zullen zich er verder niet aan branden.
Ik ga eens kijken of ik een soort persbericht in elkaar kan flansen en dit bij een paar regionale dagbladen kwijt kan, met als onderwerp dat de dierenbescherming doof is voor dit soort zaken, die hebben het te druk met Zilver die zonder vriendjes in de wei staat.....
AlexValerie, leuk dat je meedenkt maar een instantie spammen met allemaal dezelfde foto's heeft geen enkele zin!

Dit is grote onzin
Als ik voor zo iets gebeld zal worden zal ik echt wel mijn mening zeggen en kijken hoe ernstig het is.
En is het dan in mijn ogen echt niet te doen dan zal ik ook nog wel een verklaring willen schijven en hier aan mee willen werken.
Sterker nog ken genoeg dierenartsen die gaan kijken
Hun vak is dieren helpen en dat doen ze dan ook graag
En niet geschoten is altijd mis he

Maar als je foto, s heb mag je die wel is sturen via Pb ben wel benieuwd hoe de situatie is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 13:09

Ik ga proberen of ik vanavond foto's kan maken, vanmorgen heb ik dit ook geprobeerd maar ik ben eh.... al meerdere keren achternagezeten door de ex van de eigenaar.
RRteam, helaas zijn niet alle dierenartsen hetzelfde maar ik denk dat dat in dít specifieke geval te maken heeft met achterstallige rekeningen.
Verder hartelijk bedankt voor je aanbod, zodra ik foto's heb krijg je die van me.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 19:40

Treurig voor de beesten. :(

Wat ik nog het meest schrijnende aan deze situatie vind, is dat je als waarnemer aan de bel trekt, maar geen gehoor krijgt van instanties. Prima dat die mensen protocollen hebben en via een bepaalde strategie werken, maar het steekt me dat het daar ook ophoudt.
Kan me indenken dat het voor de ts beslist niet prettig is dat ze opkomt voor de pony's en telkens haar klachten worden afgedaan. Nu je ziet dat de beesten achteruit gaan, mag je toch verwachten dat er iets ondernomen wordt.

Succes met die ex van de eigenaar. Ik heb eventueel nog een verdovingspistool liggen. ~~}>

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:34

suleilitha schreef:
Ik ga proberen of ik vanavond foto's kan maken, vanmorgen heb ik dit ook geprobeerd maar ik ben eh.... al meerdere keren achternagezeten door de ex van de eigenaar.
RRteam, helaas zijn niet alle dierenartsen hetzelfde maar ik denk dat dat in dít specifieke geval te maken heeft met achterstallige rekeningen.
Verder hartelijk bedankt voor je aanbod, zodra ik foto's heb krijg je die van me.

vind dit wel vreemd wat mot die ex daar

ander pb mij het adres maar waar pony,s staan ga ik wel is kijken met iemand ... ben niet te beroerd om stukje te rijden

jetmexx1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 19:03

Kan je dan niet is met de eigenaar praten ofzo?
Ehmm.. mischien kan je partij voor de dieren een brief sturen ofzo, met foto's erbij enzo.

Naja het waren maar ideeetjes

Ik vind het echt heel triest voor die pony's!