Buitenrijden met Arno, Arabesk en Volare

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:39

NehnaDagmar schreef:
Zoals denk ik bijna iedereen wel weet is Arabesk altijd erg aanwezig in topics als ze het ergens niet mee eens is. Dus ik vind het dan vrij logisch dat andere bokkers in haar topic ook gewoon hun ongezouten mening geven, waar je je bij een ander iets zou inhouden.

Ook off-topic, maar gezien het wel zegt over de net-etiquette op Bokt.. toch maar even een opmerking. Vind jij dat logisch? Ik niet eigenlijk. Het zal de huidige oog om oog samenleving wel zijn?

Thaliaatjuh

Re: Buitenrijden met Arno, Arabesk en Volare

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 23:16

Het is natuurlijk niet zo dat je meer op iemand moet gaan vitten om die reden...Maar het is wel zo dat Arabesk zelf ook wel tegen kritiek moet kunnen, als je zelf ook op die manier je mening verkondigd :)
(niet dat je er niet tegen kan hoor arabesk, maar even hypothetisch)

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 23:21

prioika schreef:
Wauw knap hoor dat jullie aan de hand van een paar fototjes (en nog geen eens vanaf de zijkant en stilstaand of in een rustige stap) precies de training en de bespiering kunnen bepalen.. Toppie!

:n

Als jij dat niet kan zien heb je duidelijk te weinig ervaring hiermee. Want dat is echt niet moeilijk om te zien. Arabesk moet helemaal niet aangevallen worden, het is misschien iets wat je zelf niet opvalt als je je paarden elke dag ziet. En er is makkelijk iets aan te doen dus :)

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:47

Bandida, ja ik vind dat eigenlijk wel logisch :o Eigenlijk wat Thaliaatjuh ook zegt, als jij je mening heel openlijk verkondigt, dan ga ik er vanuit dat je zelf het dan ook niet erg vindt als mensen hun mening op dezelfde manier verkondigen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:52

>;) niet mijn manier van paardrijden jullie hebben iig niet de juiste kledij aan helemaal arno niet met weide pijpen je zou moeten weten dat dat gevaarlijk is :+

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:58

Wat een mooie omgeving hebben jullie daar..

Ook ik ben het eens met de opmerkingen die gegeven zijn.

*misschien iets meer verwacht van de paarden van Arabesk*

Als iemand een bepaalde mening heeft over iets krijg je automatisch een bepaald beeld voor je over die persoon en over de verzorging van de paarden.

Misschien is er een verkeerd beeld afgegeven.

Tsjikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:04

Super omgeving!

Heb een aantal topics met meningsuitingen van de TS gelezen, ik vind inderdaad dat je zelf wel heel erg je standpunt aan iedereen opdringt, dat moet je natuurlijk zelf weten, maar vind het daarom niet raar dat medebokkers dat nu ook bij jou doen.

Mierenneuken over een paaltje dat aangeeft dat het een ruiterpad is omdat er zogenaamd een ijzer opstaat, hopeloos, ruiterpad is ruiterpad, of zouden er dan ook alleen paarden op mogen lopen, zonder ruiters want die staan ook niet op het paalte afgebeeld. :+

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:22

Dat van dat paalte was een grapje denk ik hoor :D

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:29

Hoewel ik een grote Arabeskfan ben verschiet ik ook een beetje dat deze paarden niet wat 'voller' zijn. Ik doe met al mijn paarden NH maar die zitten echt geweldig lekker in het vlees en de spieren omdat er gewoon heel veel mee gedaan wordt. Misschien is er een bepaalde reden waarom haar paarden wat iel zijn. Spijtig dat ze zelf niet even komt kijken terug.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:32

dat ze niet terug komt kijken dat is typisch arabesk.

Wat dat paaltje betreft zal wel humor zijn maar ergens weer niet want we weten en kennen haar standpunt.

Overigens als we toch gaan mierenneuken het is namelijk geen hoefijzer maar een hoefafdruk :)

prioika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:44

tita schreef:
dat ze niet terug komt kijken dat is typisch arabesk.

Wat dat paaltje betreft zal wel humor zijn maar ergens weer niet want we weten en kennen haar standpunt.

Overigens als we toch gaan mierenneuken het is namelijk geen hoefijzer maar een hoefafdruk :)

haha dat leek mij trouwens ook wel :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:45

Arabesk leest heus wel mee hoor.

prioika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:47

Thaliaatjuh schreef:
prioika schreef:
Wauw knap hoor dat jullie aan de hand van een paar fototjes (en nog geen eens vanaf de zijkant en stilstaand of in een rustige stap) precies de training en de bespiering kunnen bepalen.. Toppie!

:n

Als jij dat niet kan zien heb je duidelijk te weinig ervaring hiermee. Want dat is echt niet moeilijk om te zien. Arabesk moet helemaal niet aangevallen worden, het is misschien iets wat je zelf niet opvalt als je je paarden elke dag ziet. En er is makkelijk iets aan te doen dus :)

Ik denk dat je ergens wel gelijk hebt, maar misschien kijk ik er ook wel anders tegen aan omdat het de paarden van Jantine zijn :o
Ook weet ik niet hoe oud ze zijn. Maargoed ik kan de training niet bepalen, maar er zijn inderdaad vanaf wat je kunt zien niet zoveel bespiering te zien en ik vind dat de paardjes wel wat voller en ronder mogen. Vandaar dat ik het ook niet eens ben met hoe naturals hun paarden voeren.. Jantine: In wat voor weiland staan jouw paarden? (voordat ik gelijk weer vooroordelen ga zeggen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:48

Mooie omgeving!!!! ..........................................................................

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:51

Ik heb mij niet zo verdiept in NH maar als dit het visitekaartje moet zijn hoe NH paarden er uit zien, geef mij dan maar de niet-NH manier van paardenhouden. Al zullen daar ook ongetwijfelde magere en ongespierde paarden bij lopen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:55

schrale paarden?
hier begrijp ik niets van hoor....
inderdaad niet moddervet.... maar niet moddervet zijn is altijd nog gezonder dan wel moddervet zijn....

Ik weet zeker dat de paarden van Arabesk waarschijnlijk geen last hebben van spierbevangenheid/koliek/hoefbevangenheid ...

Leuke foto's hoor!
mooie omgeving,en ik weet zeker dat paarden dit liever doen dan in een bak rondhobbelen...

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:59

offtopic maar dat ze niet dik zijn, zegt NIKS over de kans op hoefbevangenheid :n

Maargoed, het maakt mij niet zoveel uit verder...
Ik was alleen benieuwd naar betere foto's dan....want deze zijn niet uit het aller voordeligste oogpunt genomen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:00

Geerke, er zit een enorm gebied tussen moddervet en te schraal. Deze paarden zijn te schraal en doen niet gezond en sterk aan. Spierbevangen zullen ze inderdaad niet gauw zijn, zandkoliek lijkt mij een aanzienlijk risico en die hoeven, ach ja, die hebben we al zo vaak van dichtbij gezien, daar is weinig gezonds meer aan. Dan worden je paarden vanzelf dof en schraal, van de pijn in hun voeten.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:02

suleilitha schreef:
Mooie omgeving!!!! ..........................................................................

herkenbaar??? :D

maar idd, zou er haast om gaan verhuizen...mooie omgeving

Ik heb wel eens een curcus Pat Parelli(niet van hem uiteraard maar 1 van zijn 'onderdanen' :+ ) mogen bij wonen en zijn paarden stonden ook zo schraal!...borsteltje was ook moeilijk te vinden en het beestje had nog de pech dat het wit was, dus zag er niet echt uit als goede reclame ..maar goed!..ieder zijn ding, we zien hier ook genoeg vet gemeste paarden, waar je nog geen eens weet of het wel spieren heeft...

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:03

Lovely: wat bedoel je precies met die hoeven?

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:04

bespiering hangt ook af van wat je met je paard doet :)*
vergelijk maar eens een endurancepaard met een springpaard.
een marathonloper zal nooit zo veel bespiering hebben als een 100 meter-loper, anders zou hij de marathon nooit uit kunnen lopen.
en met het figuur van een marathonloper eindig je zeker laatste op de 100 meter ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:05

Van de filmpjes waar je van die rare platte hoeven ziet waarmee het paard nog kreupel loopt ook.

Fojoe, deze paarden voldoen aan geen enkel beeld van een sporter, maar meer van ondervoede strompelaars. Dit beeld blijft hangen zolang we geen overtuigendere foto's te zien krijgen.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:08

TS is een half uurtje geleden iig online.....maar gaat ons waarschijnlijk niet verblijden met betere foto's....

Jammer, want ik bedoel het echt niet verkeerd :n

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:09

inderdaad mooie omgeving!was vast een heerlijke rit.
maar ik vind ook dat de paarden er slecht uitzien,
dof in de vacht en schraal,zo zien paarden er uit die niet de juiste voedingstoffen binnen krijgen.
ik zou toch anders gaan voeren!
dat ze 24/7 op de wei stan is helemaal goed,maar ze krijgen volgens mij echt te weinig,ik zou eens goed hooi gaan bijvoeren en eens goed ontwormen!ik weet niet of de paarden op zand staan of op een grasweide,maar op zand moet je ze 24/7 hooi voeren.een vitamine shot had ik ze ook meteen gedaan.
het donkere paard ziet er uit alsof hij zo uit roemenie komt!

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:10

Deze paarden zien er niet uit als sportpaarden, geen greintje bespiering. Daarom was ook mijn vraag of er misschien een poos niet meer mee gewerkt is, maar heb daar nog geen antwoord op gekregen.