Nieuw project!

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BeeMed
Berichten: 3030
Geregistreerd: 29-09-08

Re: Nieuw project!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 17:11

mooi project. Tof dat je dit doed.
Maarre... ben je niet bang dat je buurman wacht tot je hem hebt opgeknapt en hem dan opeens voor een leuk prijsje aan een ander verkoopt?

Kitsolu

Berichten: 2631
Geregistreerd: 03-08-07

Re: Nieuw project!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 12:08

Hij krijgt gras dat gemaaid is met zo'n landbouwmachine (weet de naam zo even niet) en vers van het land dus kleine stukjes zijn het niet. De eigenaart zelf heeft geen hooi, maar ik mag hem nu elke dag 2 plakken hooi bijvoeren, zijn diarree wordt nu ook minder.
En ja, het zit erin dat als ik heb mooi voor elkaar heb dat hij hem dan voor een leuk bedrag aan een ander verkoop, maar ja, so be it, dan heeft dat paard in ieder geval een beetje een paardwaardig leven (hoop ik).

Vanochtend ben ik nog een keer met dubbele lange lijnen aan de gang geweest en heb ik buig oeffeningen met hem gedaan. Hij vondt het erg leuk en hij kauwt veel (ik doe het gewoon aan z'n halster).

Vanmiddag ga ik eens kijken of hij het accepteerd als ik op hem ga hangen. Mijn moeder komt me daarbij helpen, maar ik weet niet of het een goed idee is als ik dan dat zadel gebruik. Als hij wegschiet en het zadel begint te klapperen ben ik nog verder van huis.

Met me meelopen aan 't halster vindt hij nog steeds erg lastig, maar het gaat steeds beter. Hij staat nu vanaf 's ochtends om een uur of 7 al in het hoekje naar ons huis toe met z'n hoofd laag en z'n oren naar voren te kijken of ik al kom.

Ik vermoedt dat het vanmiddag wel goed zal komen, hij vindt het zo leuk om iets te doen!

LotusT

Berichten: 581
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: In een dorpje met stadsrechten.

Re: Nieuw project!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 12:42

Wat goed van je dat je met dit dier aan de slag bent gegaan! Vind het echt een leuk paard om te zien.

Martie

Berichten: 2399
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 20:49

Wat een leuk verhaal, ik lees graag even mee!

Ik vind dat je het ook zo positief beschrijft. Je lijkt me realistisch in je benadering en naar mijn bescheiden mening pak je het goed aan. Opbouwen van vertrouwen en opbouwen van de fysieke kant van het paard. Wel geregeld aandacht en werken maar niet te snel willen gaan.
Super hoor en veel succes!

Overigens kan ik me helemaal voorstellen dat je het risico wil lopen dat hij misschien verkocht wordt als je succes hebt want dan heeft hij als goed beleerd paard meer kans op een betere toekomst dan in zijn huidige situatie (vóór jouw komst) blijven.

Kitsolu

Berichten: 2631
Geregistreerd: 03-08-07

Re: Nieuw project!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 23:05

Bedankt Martie :D zo'n reactie voelt prettig!

Vandaag een reuze stap gezet. Ik heb op hem gehangen.
Hij vond het eerst reuze eng, dat hij me niet meer kon zien. Dus we hebben het heel langzaam gedaan met veel lekkere appeltjes en lieve woordjes. Uiteindelijk hing ik over hem heen, toen hij na zo'n 15 seconden begon te ontspannen ben ik ermee opgehouden zodat het even kan inwerken. Morgen ga ik weer gewoon grondwerk met hem doen en misschien overmorgen nog een keer hangen.

Het is echt een paard dat moet nadenken over de acties die hij heeft gedaan, ga je te snel, dan schiet hij op slot.

fannetje

Berichten: 3562
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Nieuw project!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 18:34

Hij heeft iig toch al behoorlijk vertrouwen in je, anders had hij het hangen nog niet toegestaan. Fijn dat het goed gaat.
En idd als alles goed gaat, ziet zijn toekomst er een stuk rooskleuriger uit.

Mendi

Berichten: 2293
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:29

Wat een leuk project heb je zeg! en fijn dat meneer De Zwart het zo goed doet.

Mag ik vragen of je dit helemaal alleen doet of heb je wel iemand er bij (als je bv gaat hangen?)

Delaja

Berichten: 3558
Geregistreerd: 10-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:43

Ik vind ook dat je echt goed werk verricht met hem en ik hoop dat je nog heel lang met hem kan samenwerken! Zo te lezen hebben jullie er allebei veel plezier in +:)+

mvs

Berichten: 812
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Nieuw project!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:54

Wat een leuk project! ben benieuwd hoe het verder gaat

dicenbalt

Berichten: 454
Geregistreerd: 20-04-09

Re: Nieuw project!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:16

Wat fijn dat jullie zo'n vooruitgang boeken. Mag je hem ook gaan berijden van de boer wanneer hij daar klaar voor is? Het wordt vast een super leuk beestje :)

hoofdstel2

Berichten: 909
Geregistreerd: 21-09-08

Re: Nieuw project!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:41

Wat een leuk project! Ik vind hem er best goed uitzien, toen ik je verhaal las stelde ik me een heel mager zielig paardje voor! Vind dat je er goed mee omgaat en niet meteen te veel van hem verwacht...
Veel succes er mee, en hou ons op de hoogte;)

Barbara_

Berichten: 3310
Geregistreerd: 12-02-05
Woonplaats: Middelburg

Re: Nieuw project!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 17:10

Wat leuk dat je met hem aan de slag mag! Zonde dat er nooit wat met hem is gedaan, vooral als je ziet hoe hij geniet van de aandacht!

Hawai

Berichten: 672
Geregistreerd: 25-07-08

Re: Nieuw project!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 13:34

En we zijn weer een paar dagen verder............
Ben niets nieuwsgierig hoor, maaruhhhh hoe vorderd het?

xLiisannee
Berichten: 35
Geregistreerd: 27-03-09
Woonplaats: Oss

Re: Nieuw project!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 09:09

ik lees al een tijdje mee vind het echt super hoe je het aanpakt en naar mijn mening op een hele goede manier!
ik ben benieuwt hoe het verder gaat
leuk project!

Samy

Berichten: 11081
Geregistreerd: 16-07-02

Re: Nieuw project!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 10:43

Wat een leuk project.
Wat ik alleen niet snap, je hebt het een paar weken terug dat je zwartje niet meer kon zien, hij niet in zijn landje stond en later naar buiten werd gebracht. Hoe wordt ie dat dan? Gewoon los gegooit en hij komt er wel?

orienta

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 11:50

Mendi schreef:
Wat een leuk project heb je zeg! en fijn dat meneer De Zwart het zo goed doet.

Mag ik vragen of je dit helemaal alleen doet of heb je wel iemand er bij (als je bv gaat hangen?)



in 1 van haar posts staat duidelijk dat haar moeder haar helpt met hangen

silvana84
Berichten: 748
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Nieuw project!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:02

Leuk projectje, ik lees ook mee.

Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Re: Nieuw project!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:11

Nou... per toeval op dit topic terecht gekomen, maar dit is leuk zeg!

Wat een leuk project heb je hier. Ben je er al achter waarom de eigenaar hem als 'onhandelbaar' heeft bestempeld?

Wat vindt de eigenaar van al je vorderingen en werk? Is hij ook een beetje geinteresseerd?

westernjo

Berichten: 563
Geregistreerd: 14-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:12

hoe gaat t nu? al op gezeten?

Janiniie
Berichten: 2141
Geregistreerd: 08-12-07

Re: Nieuw project!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:31

ik volg dit zeker!

fannetje

Berichten: 3562
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Nieuw project!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:38

hoe gaat het nu? Ben wel benieuwd eigenlijk....

Kitsolu

Berichten: 2631
Geregistreerd: 03-08-07

Re: Nieuw project!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 14:33

Ik heb een poos niet gereageerd omdat ik het errug druk had!

Hoe hij hem naar binnen brengt: hij spant hem in het tuig, gaat erachter lopen en jaagt hem op richting stal.

Ik ben er inmiddels achter waarom hij zo "onhandelbaar" zou zijn.
Het paard is een keer op z'n hakken gaan staan in het enthousiasme en toen heeft hij hem even finaal tegen het hoofd gemept. Het paard is moeilijk qua vertrouwen en vind hem eng en doet rare dingen als hij ermee aan de gang wil.
Ik verdiep me liever niet in wat er verder gebeurt is en hoe hij dat tuig eromheen krijgt.

Met hangen heeft mijn moeder me geholpen. Ik hou het even bij hangen, ik heb er 1x op gezeten en dat vond hij erg eng, iemand boven hem i.p.v. ernaast. Vandaag of morgen ga ik het nog een keer proberen.

Hij krijgt inmiddels een mooie bespierde rug en hals en zijn eczeem gaat ook steeds beter. Langzaam aan wordt hij echt een mooi dier.

Ik zet vanavond nog even een update over vandaag neer.

Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 14:38

Shahazai schreef:
Ik heb een poos niet gereageerd omdat ik het errug druk had!

Hoe hij hem naar binnen brengt: hij spant hem in het tuig, gaat erachter lopen en jaagt hem op richting stal.

Ik ben er inmiddels achter waarom hij zo "onhandelbaar" zou zijn.
Het paard is een keer op z'n hakken gaan staan in het enthousiasme en toen heeft hij hem even finaal tegen het hoofd gemept. Het paard is moeilijk qua vertrouwen en vind hem eng en doet rare dingen als hij ermee aan de gang wil.
Ik verdiep me liever niet in wat er verder gebeurt is en hoe hij dat tuig eromheen krijgt.
Met hangen heeft mijn moeder me geholpen. Ik hou het even bij hangen, ik heb er 1x op gezeten en dat vond hij erg eng, iemand boven hem i.p.v. ernaast. Vandaag of morgen ga ik het nog een keer proberen.

Hij krijgt inmiddels een mooie bespierde rug en hals en zijn eczeem gaat ook steeds beter. Langzaam aan wordt hij echt een mooi dier.

Ik zet vanavond nog even een update over vandaag neer.


sohee, nou, dat zou ik ook niet willen weten.

maar wel zonde: elke keer als het dier naar binnen moet wordt zijn vertrouwen dus eigenlijk weer de grond in geboord? Ga er tenminste vanuit dat het optuigen geen pretje zal zijn.

Heb jij daar geen last van?

Kitsolu

Berichten: 2631
Geregistreerd: 03-08-07

Re: Nieuw project!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 15:13

Ik ben vanaf het begin met rust en respect met hem om gegaan en hij vind het leuk om te werken en wat te doen te hebben. Ik denk dat hij daarom "besloten heeft" om het van mij toe te laten. Ik heb hem ook nooit iets gedwongen en dat ben ik ook niet van plan. Soms doet hij wel eens moeilijk en is hij bang, maar als ik maar lang genoeg hem laat nadenken en hem laat zien en tegen hem praat komt 't uiteindelijk goed.

Hollsteiner
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-03-08

Re: Nieuw project!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 15:19

hardstikke leuk om te lezen ben benieuwd naar je vooruit gang. wil hij hem niet verkopen aan je?