Akira pas 4 week onder het zadel.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Winxz_Bas

Re: Akira pas 4 week onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 08:24

dankje iedereen die het wel snapt..
daarbij spoortje is er AF!! dat heb ik al 5 keer gezegd, en ze loopt lekker voorwaarts zonder hoor, dus het heeft zeker geen consequenties gehad.. daarbij loopt akira inderdaad lekker ontspannen.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 19:52

Dat je daar nog serieus op in gaat. Kijk, mijn ding is het ook niet, een jong paard met sporen rijden, maar je moet boven dit soort ongefundeerde kritiek staan.

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 19:52

ja je hebt wel geleik,aleen je moet me niet voor paardenverpester uit gaan schelden..

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 20:04

Heej roos,

Ze is wel een leuk beestje en ze ziet er idd ontspannen uit... spoor en dergelijke is eigenkeus je zult vast weten wat voor akira wel en neit kan... ik vind he topzich al super dat je neit op net 3 jarige leeftijd bent gaan rijden(niet dat dit direct slecht moet zijn ligt ookw eer aan het paard) maar lekker hebt gewacht tot ze zich ontwikkeld heeft....

SUper succes met der')

P.S> ik rijd ook met mexicaan al is er wel een groot verschil tussen mistral en akira.....:$

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 20:10

Ik krijg een erg ontspannen indruk van je mooie paardje!

Veel succes met inrijden!

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 20:15

Ik vind dat het er goed uitziet :D .
Je rijdt hem netjes naar de nageefelijkheid toe en je laat je paard de teugels zelf zoeken.
Voor een keer sporen bij een 4 jarige vind ik niet verkeerd. Ze is al eerder gereden en nu weer opgepakt. En als ze niet geageren op been blijf je te veel drijven dan kan je het met spoor even iets verfijnen. Goed dat je nu weer zonder sporen verder kan.
De neusriem is je eigen keus.
En laat je niet gek maken door anderen je weet zelf wel dat je netjes op weg bent met je paard :D .

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 20:15

En ik ben het ook met TS eens dat sommige bokkers het allemaal beter weten, en dat ze waarschijnlijk denken dat ieder paard makkelijk is bij het inrijden.. Ik vind dat ieder zo zn eigen keuzes kan en mag maken omdat je de verantwoordelijkheid zelf draagt. Als je bewust en netjes met sporen e.d omgaat verziek je er in mijn ogen niets mee. Ik vind het dan ook erg triest dat als iemand zo bezeten is van zijn eigen mening om dan de TS uit te gaan schelden. Volgens mij zijn topics en heel bokt hier niet voor bedoeld. Nogmaals succes met t inrijden!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 20:19

als jij zo denkt over sporen maaike14 heb je er dan ervaring mee?
omdat je er zo zeker van bent.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 20:21

Ben ik met je eens sammy1, ik vind het altijd jammer dat een topic waarin rijtechnisch commentaar ingezet mag worden toch weer verpest moet worden door iemand die blijkbaar niet weten hoe je met iets om hoort te gaan

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 20:21

Laat je inderdaad niet gek maken door anderen, je paardje ziet er ontspannen uit en ik volg ook je ander topic. geniet lekker van je diertje meid. Het enige wat ik kan aanmerken is dat ik ook vind dat je beugels niet te lang zijn, ik zou ze zelfs nog een gaatje langer durven maken. Je hebt je verantwoord voor je spoortje en daar moeten de zeurpieten het maar mee doen. Veel succes met je verdere training. 8-)

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 20:22

Ziet er lekker uit hoor :)
lekker ontspannen voor 4 weken onder het zadel .!

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 20:22

O sorry hoor maaike14, maar als jij dan zo anti spoor bent, waarom rijd je je 8½jarige paard dan wel met sporen? die kun je ook nog verzieken hoor wijken en kleine voltes ed kun je ook gewoon zonder sporen doen

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 20:29

sorry hoor, maar dit noem ik geen kritiek. voel je jezelf soms aangesproken nu? ik vind het niet echt normaal dat je je paard met sporen MOET rijden om hem aan de teugel te krijgen

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 20:31

Ohmygod wat doen jullie hier serieus moeilijk over een paar sporen...??
ik vind het niet erg dat ze met sporen rijd..
hoe eerder je paard eraan went hoe beter...
maar dat ligt er wel aan weat voor sporen je hebt..
je hebt namelijk van die hele kleine met een klein knopje..
als je van het begin af aan met sporen rijd dan kom je ook niet voor verassingen te staan als je ze ineens wel omdoet..
maarjah dat is mijn mening

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 20:31

ze kan zeker weten tegen kritiek maar dat wat jij hier plaatst,zal ze zeker niks van leren.

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 20:33

dat van mij ?

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 20:34

@ Sabszz

vind ik ook heel jammer dat er zo gedaan moet worden over een paar sporen, maar ik vind het niet kunnen dat je de TS ervoor gaat uitschelden dat ze een ''PAARDENVERPESTER'' is. Ik heb zelf ook geen problemen met sporen, maar het gaat hier over de foto's die de TS laat zien om verbeterpunten te krijgen, maar dan vind ik niet dat je zo moet gaan doen.

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 20:35

Denk niet dat het over jouw gaat

Sabszz

Hmmm als jij dat vind... vind ik het best hoor :)
ik denk ik zeg het maar ff

corina21

Maaike14 schreef:
sammy1 schreef:
als jij zo denkt over sporen maaike14 heb je er dan ervaring mee?
omdat je er zo zeker van bent.

ja ik rijdt zelf ook met sporen op een paard van 8 en half jaar oud dit doe ik omdat ik met de moeilijker oefeningen zoals wijken, sb kleine voltes galloperen enzo gebruik.

Ik heb al heel veel jonge paarden gezien waar geen ene biet meer meegedaan kon worden mede door sporen

ik leer steeds wat nieuws dus jij gebruikt de sporen omeen paard om een kleine volte te krijgen arm dier dan,want dan moet je goed met je been eraan en als jij sporen eraan hebt zul je ze ook hard gebruiken.

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 20:36

ik vind het er fijn ontspannen uitzien, ongedwongen.

Leuk paardje, de kritiek waar ik het mee eens ben heb je al genoeg gehoord.

Goed sporen.. ja, ik ben zelf ook altijd tegen sporen, naja, ze moeten het gewoon zonder kunnen.

Maar wat ts idd zegt, ieder paard is anders. Je hebt er ook een paar luie donderd bij zitten hoor, die krijg je al met moeite in draf als ze los staan in de bak. := En daartegenover heb je weer een paard waar je amper met je been aan kunt komen.

En dat ligt echt niet altijd aan het zadelmak maken, het is ook wel een beetje het aard van het beestje.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 20:36

Sabszz schreef:
dat van mij ?

nee van maaike14 je was wat sneller met plaatsen net.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 20:37

Mensen wat een nutteloze discussies worden in dit topic gehouden.

Sporen is voor ondersteuning, als hij nou nét dat kleine beetje extra nodig heeft.
Mexicaan is bij normaal gebruik weinig mis mee.
Alsof jij perfect ben Maaike14 := .

Roos, ziet er al goed uit!
Ken Akira nog als veulen, grappig hoe snel de tijd gaat!

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 20:37

ik had ook al getemd, maar modjes hebben het druk.
maar dat maakt niet uit.
eigenlijk moet ik hier heel hard om lachen

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 20:47

Ik heb ook een topic geplaatst ik hoop op reacties maar niet op zulke roos trek je neit al teveel ervan aan en sta erboven;)