Mijn wedstrijddebuut in... Brazilie!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

benniebang

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:13

Ik neem over het algemeen niet echt de tijd om dit soort lappen tekst te lezen, maar jouw verhaal leest lekker weg! Mijn collega's staan ondertussen nummertjes te trekken wie er het eerst mijn aandacht krijgt voor het één of het ander maar ik las graag onverstoorbaar verder.

Niet geheel onbelangrijk: fantastische kerel die Kees!

Ook ik ontvang graag een uitnodiging om eens te komen koekeloeren :D .

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:46

Waw , knap gedaan. Leuke info-tekst bij de foto's. Je hebt een prachtbeestje om te rijden. Nog veel succes in de volgende wedstrijden.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:58

Yeey, wat mooi is het daar! :oo En wat een mooi paard heb je onder je lopen! :j

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:21

:~ Paard is en blijft zo prachtig mooi!

En voor jou verslag, petje af!! Heb het met veel plezier gelezen :D .

silvia83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:33

hey hoi,

wat een ontzettend leuk verslag. gaat er wel enorm anders aan toe dan hier.
wel ontzettend mooi dat je de kans hebt om daar te kunnen en mogen starten. had graag in je "laarzen" gestaan.

(zijn ze nog op zoek naar grooms :D )

heel veel plezier en succes verder

groetjes

Cassidy

Re: Mijn wedstrijddebuut in... Brazilie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:46

Ook ik heb genoten van je verhaal, maar als ik lees wat voor temperaturen daar heersen en dat je echt niets uit mag doen die dag, heb ik medelijden met je: wat doe je jezelf aan!

Verder ben ik niet thuis in de Nederlandse dressuurwereld, maar in de western mag er ook niet voorgelezen worden, daar moet je de proef ook uit je hoofd weten en als je dan verkeerd zit, kun je met een 0 score naar huis.

En natuurlijk ben ook ik een van degenen die even moest kijken met welke mooie man je aan het eind hebt lopen zoenen...

Ik kijk uit naar verdere verhalen van jouw belevenissen in de wereld van de Braziliaanse wedstrijden...

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 15:04

Wauw wat ontzettend interessant om te lezen zeg!!

Allereerst, gefeliciteerd met je prestatie! :D

Ik krijg een beetje het idee dat ruiters/amazones in Brazilië al heel gauw de ''professionele behandeling'' krijgen.. meerdere jury's, grote baan, hoedje mag al gauw, stang & trens, etc. De niveau's klinken moeilijker en ook het persmoment achteraf is hier misschien alleen op het NK aanwezig. Ik vind het ook érg goed dat er na de proef naar je paard gekeken wordt en er een apart onderdeel is voor de acceptatie van het bit. Ja ik denk voor de Braziliaanse manier ben, al zal ik dan wel wat meer centjes nodig hebben. :D

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 15:13

Wauw! Mooie foto's en goede uitleg erbij.
Natuurlijk ook gefeliciteerd met je overwinningen!

Woon je daar, of hoe? Lijkt me wel super gaaf zeg!

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 15:18

Ik heb genoten van je verhaal :) Je kan echt leuk schrijven! En dan jouw paard, wat een lekkerding :oo Heel veel succes daar verder en gefeliciteerd natuurlijk met je prijzen. Het ziet er mooi uit :)

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 15:22

Ik had heel wat anders verwacht eigenlijk.

Maar wat een knappe vent is dat paard van jou. En gefeliciteerd met je prijzen!

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 15:36

Wat een gaaf paard! :+:
Hele mooie foto's :j
Van harte gefeliciteerd met je foto's!

En jeetje, wat een ingewikkeld wedstrijd dinges daar :oo
Ben al blij dat ik het hier in Nederland begrijp _O-

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 15:59

Wat een super goed geschreven stuk zeg :D
Mooi paard heb je ook daar zeg!!

Ik hoop dat je nog meer verslagen gaat schrijven, want dit is echt leuk om te lezen :D

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 16:29

Ikima schreef:
Waren de bordjes wel groot genoeg?

Om eerlijk te zijn niet... :o
Mijn eerste wedstrijd was op het einde halthouden op X en groeten. Maar ik ben niet gewend aan letters van een 20x60 bak, dus ik kijk naar rechts zie de M, en richt dus op 1 letter ervòòr, de B, toch? Maar niet in een 20x60 bak, daar zit de R. En de R lijkt op een B als je snel kijkt, zelfs met deze enorme letters. Dus stond ik heel braaf vierkant stil op i. (tussen de S en de R) Grinnik, overkomt me ook geen tweede keer meer.

Jannepauli schreef:
Zal ik je 's wat vertellen? Zo'n gevoel krijg ik na het lezen van jouw verhaal ook!
Ik ga m'n koffertje pakken, neem m'n reuzinnenpaard onder de arm en kom naar je toe!

Zou het wel heel leuk vinden als er hier meer nederlanders rond zouden lopen, om de dingen/ervaringen te delen enzo en te vergelijken. Al is het maar beetje kleppen over de lespaarden van de 'manege'. Ze geven alleen priveles, en de instructeur rijdt zelf Grandprix. De paarden zelf zijn ook super, en worden steeds weer bijgereden en bijgeschoold door de stalruiters.
Dus ik zou zeggen: iedereen is welkom! (moet je alleen wel je hulpteugels en zweepje thuislaten, want die zijn hier verboden.)

Jannepauli schreef:
Mijn dringend verzoek.. als er op jouw werkplek wel 95 paarden staan, dan zie ik graag nog tenminste 95 verhalen tegemoet!!

Voor degene die zich vervelen:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1098528
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1085570

Zat wel te denken weer eens een topic te maken zoals mijn eerste topic uit Brazilie, waar ik de lespaarden voorstelde. Ondertussen zijn er weer nieuwe, dus als ik tijd heb zal ik weer wat fotos zoeken.

ProudJustify schreef:
Hoe ben je daar in Brazilie terechtgekomen??

Het bedrijf waarvoor ik werk heeft vestigingen over heel de wereld. Dus het is vrij makkelijk om in een ander land te werken als je dat wil. Toen er een plekje vrij was in Brazilie vroegen ze of ik interesse had, heb er eerst een proefperiode gewerkt, en daarna hebben ze me overgeplaatst. Ik ben nog wel nederlandse, en werk hier op een 2 jarig werkvisum. In Sao Paulo was niet zo veel te doen behalve shoppen en eten, dus wilde ik na lange tijd het paardrijden maar weer eens oppakken. En door toeval kwam ik op deze stal terecht, wist er niets van, en voorhetzelfde geld zouden er alleen slachtpaarden staan en de instructeur nog niet eens in de B toegelaten worden. Was dat even schrikken!!

fieke1009 schreef:
waar ik uit vorige topics kan herinneren dat je het idee had nog niet 1 rondje normaal rond te kunnen rijden

Klopt! Ik was semi-manegeruiter, maar hier reed ik op super afgerichte paarden die heel licht aan de hulpen stonden. Kon nog geen fatsoenlijke volte rijden. Schaamde me dood! Aan de andere kant denk ik dat wanneer je dat gewend bent en op een doorsnee nederlands manegepaard terecht komt je die weer niet aan de praat krijgt. Of staat nederland ondertussen vol met manegepaarden die meteen gaan draven omdat je je binnenbovenbeenspier licht aangespannen hebt?

fieke1009 schreef:
heb het idee dat het engeltje nog steeds goed voor je zorgt

Mag jij raden tegen welke fotos de medailles nu staan.. ;)

Imago01 schreef:
(vind je het stiekem niet jammer dat je hem niet zelf ‘mag’ optutten voor de wedstrijd?).

Ik eis het recht op om zijn voorpluk in te vlechten! En mijn laarzen wil ik ook zelf poetsen.

RoseK schreef:
Het klassensysteem is zou me nog een keer goed uitgelegd moeten worden

Ik ga even diep nadenken, en zal dan proberen een duiderlijkere uitleg te geven.

silvia83 schreef:
(zijn ze nog op zoek naar grooms :D )

Een groom uit Nederland? Hihi, dan ben je hier als stal pas ECHT hip!

Marleennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 16:36

Wow, wat een verhaal! Het klinkt allemaal erg leuk om eens mee te maken en je hebt echt een superpaard. Toch start ik liever hier in Nederland, dat snap ik tenminste. :+

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 16:43

Waauw wat een mooi verslag! en hoe hip moet je je wel niet voelen met 3 grooms!!
Gaaf zeg!! Heel veel succes daar nog

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 16:47

Echt een super leuk verhaal zeg, wel ingewikkeld allemaal daar. Snap niet dat het dan nog zo populair is ofja dat zoveel mensen daar paardrijden ( tenminste dat neem ik aan als het in zoveel klasses ingedeelt kan worden ) als ze het niet zo ruim hebben.

Top gedaan!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 16:55

Wat schrijf je het onwijs leuk op.

Ik zou wel eens om een hoekje willen gluren hoor!

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 17:08

Marleen schreef:
en hoe hip moet je je wel niet voelen met 3 grooms!!

Je bent alleen hip als je europese grooms hebt :+ , ik heb braziliaanse grooms.
In het begin vond ik dat maar niets. Wilde alles "zelluf" doen. Nu begrijp ik dat het voor hun niet leuk is als ik alles zelf doe, dan zijn ze bang hun baan te verliezen, en voor sommigen is het beledigend want het kan overkomen dat je hem 'zelfs niet goed genoeg' acht om je laarzen te poetsen. Nu vind ik het prima, en bedankt ze dan ook altijd uitgebreid voor de hulp.

Blue9 schreef:
Snap niet dat het dan nog zo populair is ofja dat zoveel mensen daar paardrijden ( tenminste dat neem ik aan als het in zoveel klasses ingedeelt kan worden ) als ze het niet zo ruim hebben.

Paardrijden is hier inderdaad nog een ouderwetse elite sport. Europeanen krijgen hier een bovenmatig hoog salaris, dus daar kun je redelijk makkelijk van rijden. Ruiters in de serie 'Professional' zijn voornamelijk mannen die uitkomen namens een grote stoeterij, dus voor hun wordt alles betaald. De groep die overblijft hebben een zeer goede baan, of komen uit rijke families. Het minimum salaris mag dan wel laag zijn, maar er bestaat hier geen maximum... en de verschillen zijn enorm!

Met de interclub kampioenschappen doen ook veel europeanen mee. (deens, zweeds, frans, duits, tjechisch, portugees, etc.) Was wel grappig, want de nummer 2 en 3 op de ranking zijn duits. Dus het wordt weer een Nederland vs. Duitsland feestje. Zoals altijd. :P

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:14

Wat een geweldig verhaal!!

Prachtige omgeving en wat een prachtig paard!!!

Gefeliciteerd met je prijzen!
Echt super!!

En gewoon 3 grooms :oo
Das luxe!!!

Maar kan me voorstellen dat de hitte niet altijd erg prettig is...

Toch zou ik het best wel eens willen proberen daar in Brazilie!

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:44

Ik heb natuurlijk ook even naar je andere topics gekeken.
Wat is Kees een mooi paard in zijn nudistenpakje, en wat een bewegingen.
Als hij die pesteriekelige honden zat is dan kan hij ze altijd nog als voetbal gebruiken, het doel staat er toch maar te niksen.

In je andere topic, die zitfoto, geweldig, alsof hij niet anders doet, dat moet hij natuurlijk niet tijdens het halthouden in de proef gaan doen. _O-

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:57

Erg interessant om te lezen en gefeliciteerd met je prijzen. Je mag er trots op zijn.

Wat kiezen betreft. Ik denk dat ik voor Nederlandse wedstrijden kies. Al lijkt mij de ervaring die jij opdoet ook wel gaaf om eens mee te maken.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 18:04

Ikima schreef:
Als hij die pesteriekelige honden zat is dan kan hij ze altijd nog als voetbal gebruiken,

Ik wilde alleen fotos van Kees maken en probeerde Mauricio (hond) weg te houden. Zonder succes. Maar goed ook, want toen ze samen gingen spelen werd het resultaat alleen maar leuker!

Ikima schreef:
In je andere topic, die zitfoto, geweldig, alsof hij niet anders doet, dat moet hij natuurlijk niet tijdens het halthouden in de proef gaan doen.

Dat is inderdaad 1 van de 2 andere paarden die we proberen klaar te stomen voor de wedstrijden. Nouja, ik ben eigenlijk de enige die dit wel wil proberen met hem. Is een trickhorse zonder dressuurscholing, en vreselijk bang voor geluid en beweging. De eigenaar wil er daarom vanaf. Maar ik kan geen garantie geven dat hij niet ook tijdens de proef gaat zitten, liggen of spaanse pas gaat doen.. Achja, zulke fotos tijdens een proef zijn alsnog leuk voor een topic.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:10

Citaat:
Maar ik kan geen garantie geven dat hij niet ook tijdens de proef gaat zitten

Haha, geweldig, zie het voor me!!
Jury totaal verbijsterd - daarvoor krijgt u 100% mevrouw!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:11

Ik heb alleen de beginpost doorgelezen, maar je vertelt altijd zo beeldend en enthousiast.
Wat mij betreft geven de mod jouw een Sticky voor je avonturen.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:13

tienus63 schreef:
Ik heb alleen de beginpost doorgelezen, maar je vertelt altijd zo beeldend en enthousiast.
Wat mij betreft geven de mod jouw een Sticky voor je avonturen.

Ze kan beter een boek gaan schrijven, maar dan voor valwassen penny's zoals wij. _O-
Ik koop beslist het eerste exemplaar.