Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

en daarna gauw vragen of mn vader foto's wil maken 
Eerst maar trainen op ander terrein
Hoop dat het volgend jaar iniedergeval super gaat
Getup schreef:Mooie merrie en kan uiteraard super springen.
Hoe vaak spring je met haar, of laat je haar losspringen?
aleen toen was het voor het proberen
alleen daarna hebben we niet hoger als 1,10 gedaan,wat voor haar een hazensprongetje was daarna ohz 90cm 

maar zo komt ze beter uit om te springen en springt ze niet alleen recht omhoog, maar ook breed!
)Sarah001 schreef:Super mooi gesprongen! Kleine paardjes kunnen groot uit de hoek komen
Wat ik wel zou doen is de opstelling van je sprong wat aanpassen, kwestie van haar aanloop te verbeteren, en zo krijgt ze het op de sprong gemakkelijker en is het voor haar leuker om te springen en het is ook beter voor haar ruggebruik!
*Leg voor de sprong een balk (3,5m) waardoor haar passen na die balk altijd uitkomen;het kan wel zijn dan je in de afstand wat moet schuiven, want ik ken je paardje niet en weet niet hoe groot haar galoppassen zijnmaar zo komt ze beter uit om te springen en springt ze niet alleen recht omhoog, maar ook breed!
*vlak voor de sprong ook nog een balk op een kleine halve stap, dat leert haar te springen wanneer ze moet (juiste moment), niet wanneer ze wil of wanneer ze niet anders kan (hierdoor gaat ze minder recht naar boven springen, maar hoog en breed springen=> minder kans op balkjes+veel beter voor haar rug- en benengebruik)
*vooral heeel goed opwarmen en inspringen als je zo hoog gaat, denk aan haar gezondheid!
*Op lage hindernisjes (80-1 m) haar afstanden laten uitkomen, werken aan haar techniek
en nog een laatste tip voor jullie als combinatie: de beste springruiters rijden nog altijd 5 dagen op 7 dressuur, springen is leuk, maar het moet ook correct gebeuren! Zie dat je elkaar helemaal doorhebt, dan wordt het des te gemakkelijker samen de lat een beetje hoger te leggen, en samen erover te gaan..
Ik heb je deze tips gegeven uit ervaring, ik geef al 3 jaar les met diploma en spring 1,30 in de nationale cyclus hier in België. Verder wens ik jullie nog heeeel erg veel succes! Jullie zien er echt heerlijk uit!
liefs x