Marieke (1,55) legt het 1latje hoger ze haalt de 1,50 M !!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mille1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 10:41

Een pony met veel kwaliteit *D

m1992

Re: Marieke (1,55) legt het 1latje hoger ze haalt de 1,50 M !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:44

Jeetje Iris, wat een talentje! Ben ook heel erg benieuwd naar springfoto's met jou erop! :)

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 20:32

Haha dankje :o
We hebben afgelopen weken heel rustig gedaan,ze is ook getrapt dus even ee nweekje niet rijden :) en daarna gauw vragen of mn vader foto's wil maken :P
Aan de palen denk ik de volgende keer! :j
En dankje voor alle leuke reactie's!
Als ze volgend jaar dr veu;en heeft gehad gaan we alles weer op pakken en lekker wedstrijden rijden :D Eerst maar trainen op ander terrein :D Hoop dat het volgend jaar iniedergeval super gaat :D

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 20:35

Getup schreef:
Mooie merrie en kan uiteraard super springen.
Hoe vaak spring je met haar, of laat je haar losspringen? :)

Idd ik doe zuinig daantjeh ;) aleen toen was het voor het proberen :) alleen daarna hebben we niet hoger als 1,10 gedaan,wat voor haar een hazensprongetje was daarna ohz 90cm :j

Voorlopig springen we even niet maar normaal 5keer per week en andere 2dagen serieus rijden of lol met je knol ;)
Vrij springen doe ik wel minder als dat ik ohz doe :j

En nogmaals dankje voor de super reactie's!

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 20:37

Haha naamgenootje. Alleen ben ik geen paard :D

Wauw wat een talentje joh! Echt super.

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 20:39

Haha ja :D
Dankje! :o :D

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:40

Die heeft wel een mooie sprong in zich izl wel e veulentje uitkomen als ze is gedekt

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 20:50

wow die springt mooi en goed!
zou ze haar eigen stokmaat halen?

noor_touch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 12:48

Super netjes, want een toppaard!
Springt netjes!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 12:52

_/-\o_ woow! netjes

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 19:18

Wat kan die goed springen zeg! Maar wees wel zuinig met haar ;)

kamorka144

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:07

mooi paard! kan zeker goed springen +:)+

Sarah001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 11:15

Super mooi gesprongen! Kleine paardjes kunnen groot uit de hoek komen ;)
Wat ik wel zou doen is de opstelling van je sprong wat aanpassen, kwestie van haar aanloop te verbeteren, en zo krijgt ze het op de sprong gemakkelijker en is het voor haar leuker om te springen en het is ook beter voor haar ruggebruik!
*Leg voor de sprong een balk (3,5m) waardoor haar passen na die balk altijd uitkomen;het kan wel zijn dan je in de afstand wat moet schuiven, want ik ken je paardje niet en weet niet hoe groot haar galoppassen zijn ;) maar zo komt ze beter uit om te springen en springt ze niet alleen recht omhoog, maar ook breed!
*vlak voor de sprong ook nog een balk op een kleine halve stap, dat leert haar te springen wanneer ze moet (juiste moment), niet wanneer ze wil of wanneer ze niet anders kan (hierdoor gaat ze minder recht naar boven springen, maar hoog en breed springen=> minder kans op balkjes+veel beter voor haar rug- en benengebruik ;) )
*vooral heeel goed opwarmen en inspringen als je zo hoog gaat, denk aan haar gezondheid!
*Op lage hindernisjes (80-1 m) haar afstanden laten uitkomen, werken aan haar techniek
en nog een laatste tip voor jullie als combinatie: de beste springruiters rijden nog altijd 5 dagen op 7 dressuur, springen is leuk, maar het moet ook correct gebeuren! Zie dat je elkaar helemaal doorhebt, dan wordt het des te gemakkelijker samen de lat een beetje hoger te leggen, en samen erover te gaan..
Ik heb je deze tips gegeven uit ervaring, ik geef al 3 jaar les met diploma en spring 1,30 in de nationale cyclus hier in België. Verder wens ik jullie nog heeeel erg veel succes! Jullie zien er echt heerlijk uit!
liefs x

_Liza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 16:09

Ziet er netjes uit hoor.
supermooi hoofdje heeft je paardje.

Sandra_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 16:54

Woeh !!

Ziet er echt mooi uit ! en helemaal geweldig dt ze uit zichzelf springt ! :D

echt leuk :)

succes met der ;)!

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 20:57

Sarah001 schreef:
Super mooi gesprongen! Kleine paardjes kunnen groot uit de hoek komen ;)
Wat ik wel zou doen is de opstelling van je sprong wat aanpassen, kwestie van haar aanloop te verbeteren, en zo krijgt ze het op de sprong gemakkelijker en is het voor haar leuker om te springen en het is ook beter voor haar ruggebruik!
*Leg voor de sprong een balk (3,5m) waardoor haar passen na die balk altijd uitkomen;het kan wel zijn dan je in de afstand wat moet schuiven, want ik ken je paardje niet en weet niet hoe groot haar galoppassen zijn ;) maar zo komt ze beter uit om te springen en springt ze niet alleen recht omhoog, maar ook breed!
*vlak voor de sprong ook nog een balk op een kleine halve stap, dat leert haar te springen wanneer ze moet (juiste moment), niet wanneer ze wil of wanneer ze niet anders kan (hierdoor gaat ze minder recht naar boven springen, maar hoog en breed springen=> minder kans op balkjes+veel beter voor haar rug- en benengebruik ;) )
*vooral heeel goed opwarmen en inspringen als je zo hoog gaat, denk aan haar gezondheid!
*Op lage hindernisjes (80-1 m) haar afstanden laten uitkomen, werken aan haar techniek
en nog een laatste tip voor jullie als combinatie: de beste springruiters rijden nog altijd 5 dagen op 7 dressuur, springen is leuk, maar het moet ook correct gebeuren! Zie dat je elkaar helemaal doorhebt, dan wordt het des te gemakkelijker samen de lat een beetje hoger te leggen, en samen erover te gaan..
Ik heb je deze tips gegeven uit ervaring, ik geef al 3 jaar les met diploma en spring 1,30 in de nationale cyclus hier in België. Verder wens ik jullie nog heeeel erg veel succes! Jullie zien er echt heerlijk uit!
liefs x

Echt super bedankt voor deze tips en commentaar!Heb er echt wat aan en zal het zeker in praktijk uitvoeren :j
Hindernissen heb ik al een tijd wat anders staan en idd met balken ervoor.
We hebben nu ook af en toe springles.En idd ik ben het helemaal met je eens over 5-7 dagen dress,ik geloof niet dat iem,and die elke dag springt z'n paard los door het lijf kan krijgen.
Wij rijden 2 tot 5 keer per week dressuur, of gewoon basis en controle oppakken.

Voor de rest.dit jaar ga ik haar misschien nog starten,en anders volgend jaar.
Ook hebben we vrijdag oefenwedstrijd.De lat thuis ligt al heel hoog ,maar dat doe ik gewoon eens per week.vrijsprongen doe ik de laatste tijd helemaal niet meer.
En heb mn hindernissen ook veel breder liggen met een balk die er 25cm al voor de hindernis ligt,dat vind de pony makkelijker springen om in te schatten.
Zal ook nog een foto van vandaag uploaden :D

Verder,binnenkort gaat ze naar de hengst toe.dus volgend jaar in mei verwacht ik een mooi veulen om later mee verder te gaan.
Maar als iemand nog andere hengstensuggesties heeft?

Dan is het de bedoeling dat ze er in eind juli begin augustus heen gaat,en vanaf dan gaan we flink verder oefenen voor wedstrijden,en voor 2010 haal ik wel een startkaart.en dan een 1 of 2 wedstrijdes in januari rijden voor dressuur en eentje sprinegen,en dan 4maandan rust zodat het veulen kan komen,en dan begin juni gaan we er helemaal voor :)

Hoogte is inprincipe nu ook geen probleem,als ik thuis 2 hindernissen achter alkaar van 1,25 zou zetten is dat geen probleem.
dus in korte worden hebben we extra veel doorgetraint met les ect.zoveel dat ze heel veel controle heeft en nog beter basculeert waardoor hoogte nu geen probleem is :)
met gewoon trainen is ons schema doorde weeks vooral dressuur en in het weekend zijn we echt hard aan het werk,ik train haar thuis nu ongeveer L-Z pony's :)
Foto's en filmpjes komen binnenkort weer!maar aankomende week gaan we rustig aan doen :)

En idd wat de rest zegt zuinig ermee zijn,en dat ben ik zeker,heb geen zin dat ze kreupel word ect :)

anoukdonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:00

Geweldigg :d

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 21:25

Haha dankje :o

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 17:36

NIUEWSS!!!

IPV Zurich gaat Cavalier erop :D
Denk dat het het beste is en cavalier is wat groter en goedkoper en heeft veel meer gepresteert als Zurich vind ik,en vind ze beter bij elkaar passen.
Toch vind ik mijn beslissing moeilijk maar denk dat Cavalier wat meer zal achter laten ipv Zurich.
En voor Zurich ben ik 900 kwijt,en voor Cavalier 700,en hij was een van de beste hengsten van nederlad en dat zegt ook al veel meer als Zurich :)

En ben toch heel tevreden met mn keuze :D

Dus voor degene die hem niet kennen.
Deze hengst mag het werk doen dit jaar :)

Afbeelding

xCointreau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 11:47

Jeetje, die heeft springvermogen :))
Een prachtpaard ook!

n_twinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 18:37

die pony kan wel leuk springen zeg

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 18:47

je hebt echt een pony die super kan springen
en de hengst die zijn werkje dit jaar mag doen is ook super mooi :+