Ooit zoiets meegemaakt???? Paard eet rat!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

phebeskoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:57

Ill getsie; Dat heb ik nog nooit gehoord :z

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:00

bah wat een vies paard heb jij!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:26

VS -> VVDD

Manonx

Re: Ooit zoiets meegemaakt???? Paard eet rat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:30

gadsie := ik zou toch niet weten hoe ik dan zou reageren..

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:37

Hmmm heel bizar verhaal dit :\
Dit vooral omdat de geur van dode dieren de meeste paarden toch afschrikt.
Zo hadden wij laatst een baal hooi op stal waar geen enkel paard van wou eten, het was mooi, vers hooi en niemand snapte der wat van. Na een tijdje toch de baal maar helemaal uit elkaar gehaald, bleek dat er een dode haas in zat.
En probeer maar eens een paard langs zo'n doppie langs de kant van de weg te krijgen als daar dode varkens onder liggen... Drama met een hoofdletter D.

Toch kan ik mij nog ergens een vaag topic herinneren van een meisje die dacht dat haar paard een duif had op gegeten.
Ik zal even kijken of ik deze kan vinden.

Edit: Bingo, gevonden....
[VSW] paard die duif eet... echt bizar .

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:39

HIhihihi dan heb je een hele grote stalkat hahahahaha ik lig in een deuk, erg grappig dit.

Maar goed, de bokkers hebben wel gelijk, want ratten zijn te snel om door een paard te kunnen vangen, misschien was de rat al ziek??? ik zou ook maar dierenarts even om advies vragen.

Volbloed arabieren kregen ook gedroogde kamelenvlees in de woestijn, en ijslanders zoute haringen etc. ik denk niet dat het veel kwaad kan, als een paard eens iets van dierlijks opeet.

Marjoleiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:43

gadver de gatver!
wat een vies paard heb jij!
de rillingen gingen door me heen , ik ben als de doods voor ratten en muizen in de stal..
wie weet wil die je wel duidelijk maken dat je een stalkat moet nemen :+
Hou je paard maar wel even in de gaten
Laatst bijgewerkt door Marjoleiin op 27-04-09 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:44

Ik heb wel eens gelezen over hongerige paarden in Rusland, die gedroogd vlees aten, maar een verse rat :P... dat is een ander verhaal.
Normaal gesproken doen alleen knorrende dieren (varkens dus) zoiets.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:46

beestenfreak schreef:
black horse i.p.v black sheep (http://www.youtube.com/watch?v=0gEDUDmZkyc) _O-

Die film had ik toevallig vorige week nog gezien hha, dacht er ook al aan :P haha,

Kijk maar uit dat het paard jou zo niet op eet (A)

Saaatieeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 23:01

InekeH87 schreef:
ik heb hier ook zo een carnivoor op stal staan. Die van mij trekt vogelnestjes naar beneden en stampt dan de jonge vogeltjes plat. Ook als er een volwassen vogeltje zo stom is om in de stal op de grond te gaan zitten dan stampt ze hem meteen plat. De eitjes heeft ze wel eens opgegeten en de jonge vogeltjes ook wel eens maar volgens mij beviel dat niet zo heel erg, ze houd het nu bij het plat stampen. Het ziet er wel comisch uit er land een vogeltje paard doet de oortjes naar voren en tilt de voet op om dan vervolgens echt met een klap de voet weer neer te zetten op het vogeltje. En dan natuurlijk heel blij kijken.

Snap niet dat jij dat komisch kunt vinden, en toe kunt kijken.

Arme vogeltjes |(

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 00:08

Saaatieeee schreef:
InekeH87 schreef:
ik heb hier ook zo een carnivoor op stal staan. Die van mij trekt vogelnestjes naar beneden en stampt dan de jonge vogeltjes plat. Ook als er een volwassen vogeltje zo stom is om in de stal op de grond te gaan zitten dan stampt ze hem meteen plat. De eitjes heeft ze wel eens opgegeten en de jonge vogeltjes ook wel eens maar volgens mij beviel dat niet zo heel erg, ze houd het nu bij het plat stampen. Het ziet er wel comisch uit er land een vogeltje paard doet de oortjes naar voren en tilt de voet op om dan vervolgens echt met een klap de voet weer neer te zetten op het vogeltje. En dan natuurlijk heel blij kijken.

Snap niet dat jij dat komisch kunt vinden, en toe kunt kijken.

Arme vogeltjes |(

That's nature...
We can cry about it, but it won't work ;)

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 00:17

Ik weet niet of ik dat zo'n natuurlijk gedrag vind voor een plantenetend vluchtdier. Vogeltjes doodstampen of ratten opeten. Ik denk dat ik echt zou walgen van mijn paard als hij zulke dingen zou doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 00:48

Is het geen mineralentekort? Je hoort wel vaker dat herbivoren soms vlees eten om bepaalde stoffen binnen te krijgen.

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:50

Ja ik heb ook wel eens gezien dat in Schotland geloof ik ofzo (?) schapen en Shetlanders wel eens op botten kauwen.
Schijnbaar kwamen ze zo idd aan mineralen oid.

Maargoed echt smakelijk is het niet :P

Hoe gaat het nu met je paardje?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:50

:oo Wat een idioot beest zeg :')

Gadverdamme haha :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:54

Fleurtje100 schreef:
Ik weet niet of ik dat zo'n natuurlijk gedrag vind voor een plantenetend vluchtdier. Vogeltjes doodstampen of ratten opeten. Ik denk dat ik echt zou walgen van mijn paard als hij zulke dingen zou doen.

wat wil je dan? 24 uur per dag in de wei gaan staan om alle vogeltjes te waarschuwen en weg te jagen? je bent er toch niet op tijd bij.. ik zou wel heel verbaasd staan denk ik, gelukkig laten ze hier de vogels en andere dieren met rust.

ontopic: ik zou je paard idd even goed in de gaten houden, stel dat de rat wel gif in zich had of een ziekte had, dan ben je er iig op tijd bij, mocht er iets gebeuren. arme rat := en idd een stalkat is een optie, hoeft je paard die moeite niet meer te doen :+

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:56

Je hoeft je geen zorgen te maken over het gif wat de rat misschien gegeten heeft.
Mijn Shetlander heeft ooit eens 100 gram rattengif gegeten en heeft daar totaal geen last van gehad, terwijl wij doodsangsten uitstonden :D
Als de rat het al gegeten heeft dan gaat om een veel kleinere hoeveelheid en jouw paard weegt 3x zoveel als mijn Shetlander.

Als ik jouw was zou ik wel even de dierenarts bellen om advies te vragen ivm enge ziektes die ratten bij zich kunnen hebben.
Ik zou me kunnen voorstellen dat als de rat het paard gebeten heeft dat er dan wel iets moet gebeuren.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:30

Ik denk zelf ook dat een paardenlichaam veel te groot is om last te krijgen van het naar verhouding kleine beetje gif dat de rat binnen heeft gekregen. (Als die rat het al binnen kreeg).

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:41

Ah, nu snap ik waarom onze paarden soms achter de katten en de kippen aan hollen - ze hebben trek in een lekker kluifje.

Maar zonder dollen - ratten brengen veel ziektes over, zoals o.a. Ziekte van Weil. Je paard dus in de gaten houden en alert zijn op verschijnselen. De incubatietijd is 3 dagen tot 3 weken.

Kwendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 15:00

Gatsamme het idee. Vind ratten toch al van die vieze beesten. Maar ja dr zijn wel meer gekke paarden. Het paard van mijn schoonbroer is verzot op patat. :9

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 15:05

het paard van een vriendin van mij heeft ook eens op een dode muis staan kauwen. Gelukkig had de eigenaresse het op tijd gezien. Ze heeft per direct de DA gebeld omdat de muis vergiftigd was (bloedverdunners) en muizen botulisme kunnen hebben/verspreiden. Maar de DA wilde niet komen omdat hij toch niks kon doen. Als het paard ziekteverschijnselen kreeg dan kwam hij eerder niet.
Dus naast in het oog houden kan je niet veel doen.

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 20:56

Wat een smeerpijp. Een paard met een identiteitscrisis: denkt dat hij een kat is :D . Jakkes

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 20:58

Antoontje schreef:
Silly1972 schreef:
En ik maar denken dat paarden Carnivoren zijn :o

Paarden zijn herbivoren toch :=
Een carnivoor is als ze vlees eten.

Dit is een omnivoor: een allesvreter :D

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 17:59

Vroeger het allereerste paardje in de ontwikkeling van het paard. Eohippus? ( die met drie tenen en zo groot als een vos). Dat was een alleseter.
Ik vind het toch wel vreemd en toen ik dit bericht voorlas aan me zusje rende ze meteen naar de wc ????
Denk niet dat het erg veel kwaad kan, maar ja kan altijd even da bellen voor info..

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 18:01

pfff. als ze dat hier eens deden dan leerden die gore ratten het wel af om gaten in de stal te knagen _O-

maar helaas, heb het nog nooit gezien :n