Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

tessyke schreef:Ikima schreef:Je kunt nu wel boos op ons zijn maar wij zeggen dit alleen maar in het belang van je paard, je wilt toch lang plezier van haar hebben? Zet haar alsjeblieft nog even deze zomer op de wei, het arme dier is er lichamelijk nog niet aantoe.
ik ben helemaal niet boos
ieder heeft zijn eigen manier met jonge dieren en dat respectreer ik ook
en als je even had gelezen zie je ook dat ze terug op het land gaat
met 3x in de week 15 minuutjes ermee te gaan wandelen gaat die rug echt niet om zeep hoor, ze heeft een goed passend zadel en als ze het niet aan zou kunnen had ze me er al lang afgegooid

Meetje22 schreef:En over dat je haar nu wilt inrijden heeft gewoon te maken met het mooie weer.
Jij wilt nu een paard onder je kont hebben om mee buiten te rijden.
En over dat terug op de wei geloof ik ook bar weinig.
Eerdaags zeg je,ze groeit zo snel de laatste weken en ze wil zo graag werken,ik zet door en rij haar nu helemaal door.

tessyke schreef:geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om iemand anders op mijn Velvet te laten rijden
eens ze wat dikker is kan ze me met gemak dragen(nu ook al), ik weeg nog geen 70kg hoor
ikma: met zo'n problemen vraag ik geen hulp aan bokt maar aan een DA en een trainer

tessyke schreef:geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om iemand anders op mijn Velvet te laten rijden
eens ze wat dikker is kan ze me met gemak dragen(nu ook al), ik weeg nog geen 70kg hoor
ikma: met zo'n problemen vraag ik geen hulp aan bokt maar aan een DA en een trainer
h wat lief en wat schattig en wat goed dat je dit voor elkaar krijgt reacties uitlokt. 

tessyke schreef:Meetje22 schreef:En over dat je haar nu wilt inrijden heeft gewoon te maken met het mooie weer.
Jij wilt nu een paard onder je kont hebben om mee buiten te rijden.
En over dat terug op de wei geloof ik ook bar weinig.
Eerdaags zeg je,ze groeit zo snel de laatste weken en ze wil zo graag werken,ik zet door en rij haar nu helemaal door.
ik heb genoeg paarden om mee buiten te gaan
en bovendien doet het me echt niets dat jij me nu gelooft of niet, ik zie er geen nut van in om te liegen zodat bokt het goed zou vinden...

Diablo schreef:Meid, ik kreeg ook enorm veel commentaar toen ik mijn nog iele Fries met 3 in ging rijden. Nu, een jaar later, mét veulen, ziet ze er fantastisch uit. Dat gaat goedkomen met jouw merrie hoor. Lekker veel buiten rijden, rustig aan doen, ik heb er alle vertrouwen in.
Cassidy schreef:Over dat capverhaal: je zegt dat je paard te lui is om rare sprongen te maken. Ik zeg dat je paard daarvoor de energie mist. Op het moment dat ze wat beter in haar vel zit, konden er ook zomaar een paar bokkesprongen uitkomen. Hou daar dus rekening mee. Zet alsjeblieft die cap op!
suleilitha schreef:Kan me voorstellen dat je veel commentaar kreeg, Diablo, een iele Fries van drie jaar rij je niet in, simpel zat. De rugproblemen komen na verloop van tijd wel, dat kan een paar jaar duren en de buitenkant is geen garantie voor de inhoud. Driejarige Friezen inrijden, geen probleem, doe ik zelf ook regelmatig maar NOOIT als ze ook nog iel zijn......
Meetje22 schreef:Ja hoor ga jij der even steunen hierin.
Jij staat zeker ook straks vooraan in de rij om der een aai over der bolletje te geven als de rug van der pony naar de grootjes is?
Maar dan geeft het niet want dat kan nou eenmaal gebeuren

Ikima schreef:Ja dat is een goed plan, ga lekker lange buitenritten met haar maken, lange stukken galop want daar wordt ze sterk van.![]()
Die cap is flauwekul want het paardje doet toch geen stap verkeerd.