Castratie Romeo

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 22:41

Miichelle90 schreef:
Je hoort mij ook niet zeggen dat er geen mensen zijn die het niet interessant vinden. Dat zal vast wel, mahja zitten hier ook kinderen op! En miss had je beter de foto's met dat bloed ofz via een link kunnen neerzetten. Drukken ze minder snel op. Mahja ieder zijn eigen mening xD

ik weet niet wat je onzin praat maar er staat duidelijk bij als je niet tegen bloed kan vooral niet kijken
ik vind het erg dapper dat hier een topic over geplaatst is! het ziet er misschien dan wel zielig uit maar zo gaat dat nu eenmaal! en als je er niet tegen kunt snap ik niet waarom je verder scrolt :?

Ik vind het een lief paardje - hoop dat ie een beetje opgeknapt is in de tussen tijd :o

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 10:00

Bedankt voor het complimentje :+
Romeo was er al aardig bovenop, maar vandaag voelt hij zich alweer een heel stuk minder.
Hij kwam niet met plezier mee naar de wei, af en toe vertraagde hij.
Toen ik hem in draf zette, wou hij helemaal niet, hij trok zijn achterbenen heel raar bij.
Misschien omdat hij weer een nachtje op stal heeft gestaan en dan weer bewegen.
Straks ga ik hem eens aan de longe hangen en kijken of het nog zo is...

_lautje_

Re: Castratie Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 12:40

Waarschijnlijk is het wat opgelopen tussen de benen door het stilstaan op stal. Dan lopen ze altijd wat zachter en ongemakkelijker. Het beste is dat hij nu veel beweegt en het vocht alsware wegloopt.
Heeft hij wel antibiotica gekregen?
In pincipe is dat niet altijd noodzakelijk, maar als hij echt extreem gezwollen is en het blijft aan kan dat gegeven worden.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 12:45

peanutbutter schreef:
Waarschijnlijk is het wat opgelopen tussen de benen door het stilstaan op stal. Dan lopen ze altijd wat zachter en ongemakkelijker. Het beste is dat hij nu veel beweegt en het vocht alsware wegloopt.
Heeft hij wel antibiotica gekregen?
In pincipe is dat niet altijd noodzakelijk, maar als hij echt extreem gezwollen is en het blijft aan kan dat gegeven worden.

De veearts zei dat het geen probleem was om hem op stal te zetten 's nachts (de reden is dat ik de buurt niet vertrouw om Romeo 's nachts op de wei te zetten). Overdag laat ik hem uiteraard voortdurend op de wei zodat hij voldoende beweging heeft.
Vlak na de castratie heeft hij een antibioticaspuit gehad ja, maar daarna niet meer.
De koker is wel gezwollen, maar niet extreem. De veearts zei dat het 2 vuisten dikker mocht worden, maar dat is het zeker nog niet. Het lijkt me dan ook onnodig om de veearts lastig te vallen, maar ik vond het wel wat vreemd dat Romeo zo deed vanmorgen. Vanavond ga ik eens kijken of hij nog zo raar loopt, dan kan ik nog kijken of ik de veearts bel of niet.

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 15:22

Ik vind het heel intressant om te zien. Had zo iets nog nooit gezien ( wil het ook eigelijk niet in het echt meemaken denk ik ) Maar zo vanaf een foto vind ik het er boeiend uitzien :j

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:54

wat een gezeur, ik vind het wel intressant hoor!
En die kinderen, hebben ze alvast wat bio gehad, hoort er allemaal bij....

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 19:34

Ik heb Romeo net even aan de longe gehangen, om te kijken hoe hij loopt. Het is al veeeel beter dan vanmorgen. Natuurlijk loopt hij nog niet zo ruim als gewoonlijk, het is wat stijfjes, maar het ziet er vrij netjes uit.

@ Stephaniiee_: als je het vanaf een foto boeiend vindt om het te zien, valt dat in het echt ook heel goed mee hoor. Ik dacht dat ik het er moeilijker mee ging hebben om 'mijn paardje' zo te zien. Een staande castratie had ik wel al gezien via foto, maar toen dacht ik: 'dat is het paardje van iemand anders, waarschijnlijk is het moeilijker om mijn eigen paardje zo te zien bloeden.'

Maar ik heb de dierenarts zelfs moeten assisteren, wat ik best wel plezant vond. Ik vind het echt een geweldige ervaring, maar Romeo is er iets minder blij mee :+ Hij bijt zelfs nog meer dan anders! Maar volgens de dierenarts is hij volgende week alweer veel liever dan ik van hem gewoon ben.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 21:45

sander_lotte schreef:
Ik heb Romeo net even aan de longe gehangen, om te kijken hoe hij loopt. Het is al veeeel beter dan vanmorgen. Natuurlijk loopt hij nog niet zo ruim als gewoonlijk, het is wat stijfjes, maar het ziet er vrij netjes uit.

@ Stephaniiee_: als je het vanaf een foto boeiend vindt om het te zien, valt dat in het echt ook heel goed mee hoor. Ik dacht dat ik het er moeilijker mee ging hebben om 'mijn paardje' zo te zien. Een staande castratie had ik wel al gezien via foto, maar toen dacht ik: 'dat is het paardje van iemand anders, waarschijnlijk is het moeilijker om mijn eigen paardje zo te zien bloeden.'

Maar ik heb de dierenarts zelfs moeten assisteren, wat ik best wel plezant vond. Ik vind het echt een geweldige ervaring, maar Romeo is er iets minder blij mee :+ Hij bijt zelfs nog meer dan anders! Maar volgens de dierenarts is hij volgende week alweer veel liever dan ik van hem gewoon ben.

mooizo, ik hoop voor je dat hij na de castratie zijn manen niet verliest
(in elk geval niet een deeltje,dat het minder word)...hij heeft aardige maantjes,nog een echte man!
Ik hoop dat hij snel weer de oude word!!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 22:10

@ _Bitje_: Ja ik hoop ook dat hij zijn manen niet verliest!
Ik ben dagelijks Biotine in zijn voer aan het doen, ik zou anders niet weten wat ik nog zou kunnen doen om het te voorkomen.
En als het zo is, zullen die in ieder geval wel terugkomen. Ik ken persoonlijk geen enkele ruin zonder manen(hopelijk blijft het daarbij :o ), dus er is hoop :+

Boezie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 10:34

Dit soort topics maken het forum nét weer even wat bewonderingswaardiger! Goed gedaan, erg interessant.

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 11:06

hee... wat gaaf die foto's... ik had het nog nooit gezien en vind dit super interessant.. en dit hoort nou eenmaal bij paarden,, hoeveel ruinen zijn er wel niet in nederland of alleen al op bokt... dat komt toch echt door een castratie en niet door de ballen-fee die met der toverstafje zwaait... en ja kinderen leren hier ook wel wat van hoor...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 14:01

@ frankiej; Kan begrijpen dat je het niet echt waardeerd zulke fotos... Moet toch wel wat gevoelig liggen bij mannen :(:)

Ik vind het wel interessant zulke fotos! Helaas nooit eentje van dichtbij gezien, bij ons werd er wel een gedaan, maar toen kon ik er niet bij zijn... en zulke fotos laten toch een beetje zien hoe zoiets gaat.