Tja , ik vind het filmpje eigenlijk niet zo goed maar dat is hier blijkbaar al vele keren gezegd. Mijn advies: Het zweepje mag gebruikt worden maar het moet op een correcte manier gebruikt worden en niet continu om als doel dan je pony in draf te houden. Ik weet niet of springen wel helemaal geschikt is voor jou en je pony.. Jullie zijn er niet echt klaar voor en het lijkt ook een beetje hopeloos. In jou geval kan je ook gewoon aan cavaletti meedoen.. Dan werk je ook met balkjes maar dat is een pak minder stressy.. Ik zie ook dat een vrouw altijd achter jou en je pony zit aan te hollen.. Dit klopt ook niet helemaal. Ik raad jou aan om op dressuur vlak verder gaan en af en toe wat cavaletti.. En leer je zweep en teugels op een correcte manier gebruiken. Verder heb je wel een heel schattige pony en ik denk wel dat er nog succes kan geboekt worden voor jullie 2 ! Succes van mij alvast!
Ik vind het er niet zo goed uitzien, de pony heeft er niet zo veel zin in, volgens mij vind hij springen helemaal niet zo super leuk of hij was echt enorm moe. In dat laatste geval kan je beter wat meer conditietrainen voor je je pony nog zoveel laat springen. De vrouw die schreeuwend je pony er overheen probeert te krijgen vind ik ronduit belachelijk. Succes nog
Odatje
Geplaatst: 13-04-09 12:31
Leuke Pony Alleen mischien is het slimmer om lekker dresuur met hem te gaan rijden, want volgens mij heeft hij geen plezier in het springen als je hem gewoon zo vooruit moet trappen Dat is echt heel zonde. Ik zou in jou geval lekker dresuurwedstrijdjes gaan rijden, en thuis af en toe is wat springen. Want het is niet prettig voor je pony zo, en ik neem aan dat je het niet fijn zou vinden als je pony pijn of iets dergelijks zou hebben.. En ook die vrouw die je pony over de hindernis letterlijk heen schreeuwt
Odatje
Geplaatst: 13-04-09 12:34
heb het filmpje nog is bekeken, Maar sorry ik vind het gewoo niet kunnen!
waarom ga je niet gewoon lekker dresuur rijden?
panache
Geplaatst: 22-04-09 18:26
omg wat is dit
waar is de pennylol die dat kind zou moeten hebben ? wat wil die vrouw bereiken, heeft ze enige ervaring met paarden???
Tja, ik vind dat absoluut niet de manier om een pony te laten springen . Meer kan ik er ook niet over zeggen. Behalve dat die zweep een stuk minder gebruikt mag worden. Dat topic hierboven ziet er al beter uit. Maarja, dat zijn foto's. Het is trouwens wel een hele leuke pony! Succes.
zwarte_veer
Geplaatst: 24-04-09 22:21
Beste TS, eerst en vooral leuke pony heb je daar, mooi dier
Ik krijg de indruk van je filmpje dat je pony niet graag springt, je moet zelf teveel "pushen" om hem erover te krijgen. Lijkt het niet beter dat je iets anders met hem/haar zou doen? Niet alle paarden vinden het prettig om te springen, er zijn nog zoveel andere mogelijkheden die je kan doen en die ook leuk zijn
Als je toch verder wilt blijven doen zou ik je pony meer vooruit leren lopen, hij moet van zichzelf graag willen lopen, als het een nieuwe omgeving is laat hem dan eerst aan alles wennen en doe daar balkjes. Ik zou ook die lesgeefster met de zweep niet achter hem willen zetten, laat je pony aan zijn gemakken kijken en wacht verder af. Moest ik je pony zijn had ik al lang een trap in dat mens haar gezicht gegeven, ' t zou me geen fijn gevoel geven op zo een manier.
idd sommige mensen zeggen hier dingen over het trappen.. het is ook niet goed , mar een pony/paard moet ook op ander terrein leren rijden en als dat niet kan op de zachte manier dan op de harde manier net zoals bij kinderen ouders waarschuwen ze en alles maar daarna als ze niet goed luisteren wordt 90 procent van de kinderen ook geslagen...! en wie zegt dat ie met dressuur op ander terrein opeens wel goed zou lopen misschien loopt ie dan ook helemaal niet goed en wil die niet luisteren.
je kunt misschien ook crosscountry gaan proberen misschien is die wel heel enthousiast veel pony's vinden het leuk en spannend
Daphaan
Geplaatst: 25-04-09 15:10
bella1wjnmk schreef:
idd net zoals bij kinderen ouders waarschuwen ze en alles maar daarna als ze niet goed luisteren wordt 90 procent van de kinderen ook geslagen...! D
Dat durf ik wel in twijfel te trekken. En in elk geval weet ik vrij zeker dat is aangetoond dat je beter op basis van vertrouwen discipline bijbrengt, dan met een corrigerende tik. Slaan is niet de manier. Bij kinderen niet, en bij paarden niet. En zeker niet door kinderen...
niet altijd gaat het op de zachte en aardige manier soms moet je ze een keertje aanpakken en ze laten merken dat je moet doen wat er van je gevraagd wordt. dat is bij mensen en paarden en andere dieren
aanpakken oke, maar slaan niet. Mijn paard bijvoorbeeld heeft veel respect voor een vinger in de lucht (slaan doe ik niet). een rukje aan een touw oid. Dat soort aanpakken zijn doorgaans succesvoller dan de zweep erover, of een tik uitdelen (is mijn ervaring) Bij kinderen is het makkelijker, daar kun je met woorden mee converseren en consequenties stellen.
Flowq
Geplaatst: 25-04-09 16:32
lovemeintje schreef:
indd. bovendien geef hem niet zoveel tipJES met de zweep maar pak de teugels in 1 hand en geef hem ff een mep.
ze moeten altijd luisteren, maar om dat voor elkaar te krijgen kun je hele verschillende aanpakken gebruiken. Ik ben van de "geen geweld maar vertrouwen en vriendelijke communicatie. " (en geen natural)
Reanlm
Geplaatst: 26-04-09 08:52
Op dat filmpje zie je dat die pony er geen lol in heeft .. die foto is idd al stuken beter , maar ik vind het toch zonde , want die pony springt gewoon niet graag een parcours.
liza_x
Geplaatst: 26-04-09 11:10
je stampt ontzettend in z'n buik. Leer hem eerst voorwaarts rijden voordat je aan een oefenparcoursje meedoet. Neem les of ga eerst goed dressuuren zodat je controle over je pony krijgt.
hahahaha Sorry, ik lach niet om het filmpje maar op de opmerkingen hier!
Sjonge jonge mensen!
Wat ik zie? Een klein en jong meisje die nog veel moet leren met een kleine pony die zoiets heeft.. ja dag,doe het lekker zelf. Waarom mag zo'n pony niet even op zijn donder krijgen? Waarom is altijd alles zieluugg? Die pony kan springen met dit ruitertje ( zo bewijzen de foto's) alleen op ander terrein heeft hij maling aan zijn ruiter ( zie sukkel drafje en 4 meter van te voren al stoppen).
Dat harde JA geroep is inderdaad niet nodig en zal ik achter wege laten maar die schoppen en tik met de zweep.. sja,dan moet hij maar gewoon doorlopen.. Hij valt in de (sukkel)draf al bijna in stap elke keer..
die pony ziet er nou niet bepaald en bang uit,eerder dat hij liever lui dan moe is..
nessah: eindelijk iemand die het met me eens is :p
Taj_Mahal
Geplaatst: 26-04-09 22:04
ik ben het ook met nessah eens, al moet ik wel zeggen dat 't er inderdaad niet lekker uitziet, maar al dat kinderachtige gedoe hier, komop zeg, je ziet gewoon dat die eigenwijse shet haar uitprobeert en hij kan 't best hebben, al vind ik die vrouw die erbij staat te schreeuwen wel een beetje 'malloot'..
blijven oefenen
simongek
Geplaatst: 27-04-09 12:40
Na het lezen van de reacties dacht ik minstens een filmpje te zien van een kind die een pony door de baan aan het schoppen en slaan was.
Ik zie gewoon een meisje op een eigenwijze shetlander die weinig zin had om een paar hindernissen te springen.
Mijn pony had er soms ook weinig zin in. Jammer dan. pony kan het prima aan zo te zien want ik zie geen te hoge sprongen of wat dan ook. Pony ziet er ook niet bijster onder de indruk uit.
Ach ja, elk zijn eigen grenzen met wat wel en niet respectvol is naar een dier. Ik heb blijkbaar een extreem lage grens als men dit als acceptabel ziet... gekke ik.