Tocht ca. 25km Friesland Zwaagwesteinde e.o. in juni?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jd21

Re: Tocht ca. 25km Friesland Zwaagwesteinde e.o. in juni?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 12:31

foto's zijn gemaakt door berend (cowboyberend op bokt)

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 14:41

leuke foto Johanna! ...en hadden jullie ook een prijs met originele kledij?

ps. hadden jullie ook last van glijden met hoefijzers daar door Drogeham e.o. heen? Rens en ik hebben een stuk naast het paard gelopen, omdat de paarden continu half uitgleden...bloedlink!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 14:56

@aliealie, we hadden geen prijs, maar wel een aandenken omdat we wel opvielen. veel mensne die niets van paarden wisten en zo gaven complimenten, erg leuk.

ja in het dorp was er bij ons 1 paard dat erg gleed.. maar dat paard heeft er wel vaker last van.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 10:16

de foto's staan ondertussen op de site van frieslandtepaard.nl :D

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:59

ik vond het niet echt super ofzo de tocht! Zo kan ik even goed thuis rijden, over de weg vind ik niet speciaal! paard zijn hoeven zijn ook zeer erg afgesleten door veel over de weg rijden, want bermen waren ook niet goed om te rijden, doordat het zo smal was/is! De zandpaden waren wel mooi en goed, maar ze zeiden dat de lange tocht mooi zou zijn en ook over zandpaden, nou heb er 1 gezien, en de laatst waar we op eindigden,, Nee ik doe niet weer mee..

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 12:53

aliealie schreef:
leuke foto Johanna! ...en hadden jullie ook een prijs met originele kledij?

ps. hadden jullie ook last van glijden met hoefijzers daar door Drogeham e.o. heen? Rens en ik hebben een stuk naast het paard gelopen, omdat de paarden continu half uitgleden...bloedlink!

Dat zijn die rode en gele stenen.. ik heb gelukkig geen ijzers onder mijn paard, maar mijn mederuiter wel. haar paard kon ze mooi terug rijden zodat het glibberen meeviel, maar dna moet je wel de stenen herkennen!. In het noorden van friesland zijn er ook dorpen die deze stenen hebben liggen.

Ik vond de tocht weer uitstekend, vorig jaar iets meer zandpad gehad geloof ik, maar dit jaar weer meer afwisseling. (als je maar 1 zandpad hebt gezien ben je verkeerd gereden of heb je een andere definitie van zandpad :D ) De kwalitaria is top! Heerlijk dat we daar elk jaar ( en de rest van het jaar) mogen stoppen.