Nero @ work! Nieuwe instructrice!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Neroo

Re: Nero @ work! Nieuwe instructrice!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 19:35

Hij schopt zichzelf niet onderuit, je kunt ook overdrijven :roll:

Ik hoor hem af en toe strijken, en hij wil nogal eens lomp uit de bocht komen, dus liever beschermd dan onbeschermd

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 19:37

ik heb dan liever een paard die na 2 keer weet dat onvoorzichtig zijn pijn doet. Het is maar omdat ik in mijn hele leven nog nooit een paard ben tegengekomen die ze ECHT nodig had, dus ben altijd erg sceptisch als mensen zeggen dat het paard in kwestie niet eens kan dressuren zonder zichzelf aan te tikken. Dan heb je ofwel iets heel triest gekocht, of ben je zelf te voorzichtig. Mijn mening hoor. Vooral bandages kunnen zoveel aanrichten dat ik ze nooit 'preventief' zou omdoen.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 19:38

poes schreef:
?

Ik zou me toch ernstig vragen stellen als een paard niet eens gewoon kan draven zonder zichzelf onderuit te schoppen?

Ik heb nog nooit Nero en Dani lang uit zien liggen.. :+
dus kan je het beter uitleggen wat je hiermee bedoelt?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 19:39

Ik bedoel: kan het paard niet simpelweg draven/galopperen zonder zichzelf een lel te geven?

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 19:39

poes schreef:
Ik bedoel: kan het paard niet simpelweg draven/galopperen zonder zichzelf een lel te geven?

Voorkomen is beter dan genezen.
Ik rij zelf eigenlijk ook altijd met peesjes of bandages...

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 19:40

poes schreef:
?

Ik zou me toch ernstig vragen stellen als een paard niet eens gewoon kan draven zonder zichzelf onderuit te schoppen?

Onderuit schoppen zie ik nergens op de foto's en dan zouden tegen deze tijd de benen al openliggen..strijken bedoelt de TS denk ik. Iets waarvoor strijklappen en peesbeschermers voor gemaakt zijn. Ben zelf niet voor bandages maar peesbeschermers en strijklappen vangen zo nu en dan de nodige schaven op, te zien aan de krasjes. Sommige paarden hebben een lichte afwijking in de achterbenen zodat ze meer strijken dan andere paarden, dit enkel onder het zadel als iemand op hun rug zit. Als die paarden op eigen benen lopen hebben ze hier heel weinig tot geen last van. Een goede oplossing is het paard goed actief te laten lopen zodat de achterhand goed eronder wordt geplaatst. Toevallig heeft mijn paard een hele lichte afwijking, net als honderden paarden in NL waarvan veel mensen het niet eens weten..triest geval?!

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 19:42

Ik rijd heel sporadisch met bandages, bijna altijd met peesjes :).

Nero kan prima dressuren, en ik heb liever dat ik er wel bescherming omdoe, en dat ie zich dan keer aantikt er niks aan de hand is, dan een paard wat openligt, en vervolgens van voorzichtigheid niet meer weet waar ie ze hoeven neer moet zetten.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 19:44

Ik bedoel het verre van aanvallend hoor, ik heb in de praktijk gewoon al zo vaak gemerkt dat als je ze aflaat het ook nooit foutgaat.
Heb eveneens al veel te vaak witte plekjes op de benen gezien van fantieke pees- en bandagegebruikers vandaar. Ik hang er liever zo weinig mogelijk aan als het niet nodig is zeg maar, snap je? :)

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 19:49

poes schreef:
Ik bedoel het verre van aanvallend hoor, ik heb in de praktijk gewoon al zo vaak gemerkt dat als je ze aflaat het ook nooit foutgaat.
Heb eveneens al veel te vaak witte plekjes op de benen gezien van fantieke pees- en bandagegebruikers vandaar. Ik hang er liever zo weinig mogelijk aan als het niet nodig is zeg maar, snap je? :)

Daar heb je gelijk in, maar ik hoor ze best vaak tegenelkaar tikken als ik weer eens haar niet goed actief laat lopen of een stomme fout maak. Soms loopt ze te suffen of te klieren en daar komt ook nog eens die kleine afwijking bij. Ze heeft al wel corrigerende hoefijzers, maar buiten dit aantikken blijf ik het veilig vinden.. ook in de trailer. Heb veel paarden gezien waarbij de benen en pezen open en bloot lagen.. bandages vind ik slecht i.v.m. de hitte maar bijna alles peesbeschermers zijn hierop bedacht en ik voel altijd na het rijden en ze zijn soms net iets lauwig warm..witte plekjes/haartjes niet te bekennen.
Maar ik snap zeker je punt maar er zijn ook vaak mensen die niet willen weten hoevaak die benen tegen elkaar komen ook door fouten van de ruiter, en dit hoor je goed met de beschermers om.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 19:56

In de trailer ben ik absoluut pro-bescherming hoor :j

Het is altijd een eindeloze discussie, ik wil gewoon dat mensen niet 'zomaar' peesjes ed. gaan gebruiken :j

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 20:19

Jeetje Dani dit is het ook het enige wat ik kan zeggen: +:)+

Jullie zien er samen super uit! Volhouden dit :j

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 20:36

Puchje schreef:
LOL!!!
Wat ziet het er stom uit zeg, dat tasje van mij :')
Kon m even zo gauw nergens kwijt, haha!

Dáni, het ging super vandaag! Nero knuffelpoon heeft mn hart gestolen hoor! Geen foto van de snoepjesblunder? :P

En Dani: foto 14, dáár wil ik naar toe, maar dat kost meneertje heel veel kracht en moeite, dus dat moeten we gewoon rustig opbouwen.
Goed jullie best gedaan!!! :D

idd foto 14 gaat al aardig de goede richting uit.

Ziet er goed uit Dani. Fijne manier van rijden iig, merk dat ik (vaak onbewust) ook op die manier rijd, vooral uit mezelf dan, want is niet dat ik echt volgens een methode rijdt. Wel leuk dat er 'klassieke' instructeurs te vinden zijn daar. Heb hier de zoektocht al maar opgegeven. Al ga ik mss binnen een paar weken naar een clinic kijken.

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 09:00

@ dani het ziet er goed uit vind dat je goed voorruit bent gegaan
en ik snap wel dat je hier plaatst dat je veel afgevallen bent, aangezien toen je er niks over zei iedereen over je gewicht begon zonder dat jij daar over begon op deze manier is alles duidelijk lijkt me.

Ik vind het wel goed dat je nero om te voorkomen dat er iets gebeurd peesjes om doet, als de benen goed droog en schoon zijn gemaakt, en goed geplaatst worden en goed passen kan het weinig schade aanrichten. lijkt mij

RIjden ziet er goed uit ga zo door, foto 14 is al een mooi begin jah jij en nero komen er wel hoor dani :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 10:27

Wauw Daan, je ziet echt vooruit gang!
Jullie zijn echt leuk samen :+:

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 19:05

Wow Dani ziet er super uit joh! En meid wat ben jij afgevallen :j

Chantal511

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 21:25

Neroo :+:
Ziet er goed uit Dani! En het setje staat natuurlijk weer super! :)
Jullie gaan echt vooruit. de 1 na laatste foto vind ik een erg fijn beeld geven! :D