Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Anky trekt ook volle zalen. Moet jij eens op bokt kijken hoeveel mensen haar methode onvriendelijk vinden. Daar zitten zelfs wetenschappers inmiddels boven op. Dus IMO heeft Gert nog geen klagen
En dat wil dus echt helemaal niets zeggen. Genoeg mensen die voor het spektakel gaan. Zie hier bovendien toch al een paar mensen die het niet dat vinden. Dus me dunkt dat de meningen danig verdeelt zijn. Als het al op zulke kleine schaal is.....
Shahazai schreef:smeetjoew schreef:Daar wordt geen ruk aangegeven, daar staat gewoon constante druk op. Hij zal nooit een ruk geven. Heb je hem eens in het echt gezien?
Als een paard zo loopt te "gooien en smijten" met zichzelf, zal Gertje heus niet met zijn handen kunnen zorgen voor constante druk. Ik heb het er ook over dat het paard er een ruk aan kan geven door een plotselinge beweging. Jullie beschreven bijvoorbeeld een paard dat plotseling begon te bokken en te doen.
En ja, ik heb hem regelmatig aan het werk gezien op clinics enz. Dat gaf mij geen prettige indruk. In de zomer kom ik met buitenritten bijna altijd bij zijn stal langs en dan staan de deuren naar de bak open en kan je naar binnen kijken, dat geeft ook geen prettige indruk. Als ik hem op concoursen zie springen is hij ook niet beter voor z'n paard dan een ander. Een vriend (buurjongen) van mij heeft zijn "sportpony" daar ook heen gedaan en kwam verknalt terug. Zo ken ik nog el meer mensen die absoluut niet tevreden zijn.

smeetjoew schreef:Misschien is het zo dat ik foto's van een evenement plaats en hier mensen een indruk wil geven van zo'n rondje instructie? Of je er nu wel of niet bij was. Ter amusement. Niet ter discussie, dan had ik het wel ergens anders gezet en/of gevraagd naar jullie mening. Prima als je je mening wil verkondigen, maar dat is niet in 5 posts nodig.
Vind het niet prettig dat mensen hier zijn methode gaan zitten uitkafferen terwijl ze het zelf niet eens bekeken hebben. Vind dat mijn onderschrift in dit verband erg treffend is.
pharagirlke schreef:Tja, ken hem niet, en zie enkel en alleen de foto's en het verhaal.
Vind op een kwartiertje van enkel zadelmak naar zelfs een sprong erg veel voor een jong dier. Zou mijn eigen dieren er dus ook van mijn leven niet heen brengen.
Ben al evenmin enthousiast voor het koord dat op die neus hangt... Hangt akelig laag en daarmee houd je zelfs de gemiddelde bronstige dekhengst onder.Ben benieuwd of de eigenaren ook opstappen en weg rijden als die dieren thuis komen....
Het feit dat ze (op die bruine na dan, want die heeft kennelijk al wat op zijn palmares staan) zo opstandig reageren, allemaal, zegt toch dat deze dieren gewoon overbluft worden. Als ze van die schrik bekomen zijn, zijn ze nog altijd even brutaal
Misschien dat je er een paard heen brengt waarvan je echt niet meer weet wat je er mee moet (zoals die bruine, wat een rotbokken geeft ie zeg, chapeau dat hij zo in het zadel plákt!) maar voor een "gewoon" paard zou ik dit toch niet verkiezen. In tegenstelling tot veel anderen vind ik het er absoluut niet vriendelijk uit zien.
Ik kan jouw reactie echt enorm aprecieren! Ik ben zeker bereid om meer te leren over deze manier zijn denkwijze maar wel op een fatsoenlijke manier
Dus als jij wil mag je me gerust een PB'tje sturen met wat uitleg?