Clinic - Gert van den Hof

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:21

ik ben er vrijdag zelf ook geweest, in 1 woord geweldig die man. volgend jaar ben ik er weer!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:22

Omdat, zoals je al zei, iedereen van mening verschilt. :') Anky trekt ook volle zalen. Moet jij eens op bokt kijken hoeveel mensen haar methode onvriendelijk vinden. Daar zitten zelfs wetenschappers inmiddels boven op. Dus IMO heeft Gert nog geen klagen :') En dat wil dus echt helemaal niets zeggen. Genoeg mensen die voor het spektakel gaan. Zie hier bovendien toch al een paar mensen die het niet dat vinden. Dus me dunkt dat de meningen danig verdeelt zijn. Als het al op zulke kleine schaal is.....

Tuurlijk rijd hij net even wat anders. Maar wie zegt dat die onbekende bokker ook niet net even wat anders rijd? :+

Gert zelf ken ik niet en anders wil ik gerust met hem in discussie gaan. Kan ik enkel maar van leren. :=

amo500

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:26

Shahazai schreef:
smeetjoew schreef:
Daar wordt geen ruk aangegeven, daar staat gewoon constante druk op. Hij zal nooit een ruk geven. Heb je hem eens in het echt gezien?

Als een paard zo loopt te "gooien en smijten" met zichzelf, zal Gertje heus niet met zijn handen kunnen zorgen voor constante druk. Ik heb het er ook over dat het paard er een ruk aan kan geven door een plotselinge beweging. Jullie beschreven bijvoorbeeld een paard dat plotseling begon te bokken en te doen.

En ja, ik heb hem regelmatig aan het werk gezien op clinics enz. Dat gaf mij geen prettige indruk. In de zomer kom ik met buitenritten bijna altijd bij zijn stal langs en dan staan de deuren naar de bak open en kan je naar binnen kijken, dat geeft ook geen prettige indruk. Als ik hem op concoursen zie springen is hij ook niet beter voor z'n paard dan een ander. Een vriend (buurjongen) van mij heeft zijn "sportpony" daar ook heen gedaan en kwam verknalt terug. Zo ken ik nog el meer mensen die absoluut niet tevreden zijn.

ik ken Gert ook al een héle tijd, maar die man weet ook echt wel waar die mee bezig is.
Gert is misschein niet zo'n goeie dressuurruiter, maar met zadelmak maken is hij echt wel 1 van de betere.

een paard doet nou eenmaal raar met zadelmak maken en daarom kan het er raar uitzien.
maar als ik een probleempaard had gehad dan bracht ik hem zeker naar Gert!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:26

Ik vraag me altij af hoe de dieren de 2de keer zijn. Ik heb hem ook ooit bezig gezien en hij reed inderdaad zo weg op die dieren maar die waren ZO overrompeld dat ik met afvraag of ze het de keer erop nog wel zo braaf zouden doen...? Echter vind ik het wel een methode voor de paarden die al echt ver heen zijn :)

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:29

Gert heeft laatst een clinic voor onze school gegeven en wij mochten zelf paarden meenemen. Ik had een paard van een vriendin geleend die niet de makkelijkste was. (hengst) Na 15 min reedt gert er mooi op rond en de volgende dag kon de eigenaar er zo op weg rijden. Niets aan de hand. En tot op heden nu 5 maanden later nog steeds geen problemen gehad.

Tevens heeft zij een draak van een beest heengebracht die ze niet zadelmak kreeg. Als je net zat vloog je er net zo hard weer af, maar gert heeft ook dit paard er doorgekregen. Heeft 2 weken geduurd, maar hij heeft voor dit paard alle tijd genomen en rustig behandeld. (zijn aantal keren wezen kijken) Nu 1 jaar later loopt ie nog steeds super braaf.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:30

smeetjoew schreef:
Wat ik ook vreemd vind, is dat hij dan weer bij iedere clinic volle zalen trekt als dit paardonvriendelijk is....

Anky is er net zo een, daar zijn velen ook niet 100% van overtuigd en zo zijn er nog wel meer...

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:31

ik heb het meer over de dieren, die niks geks doen wanneer hij opstapt. En meteen braaf en wat angstig rondlopen :). Wat doen die de 2de keer? Voor de draken zal hij niet verkeerd zijn :)

Quinn

Re: Clinic - Gert van den Hof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 09:29

Ik vind dit ook niet echt een fijne manier tis meer show en lijkt mij niet goed voor het vertrouwen van het dier.
De dag erop kun je denk ik echt niet zomaar op zo'n dier stappen omdat het "zadelmak"zou zijn.

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 09:51

Hij geeft zelf aan dat het paard op deze manier maar 1 keer ergens aan hoeft te wennen. Als je het paard stap voor stap beleerd, krijgt hij elke dag iets nieuws voor zn kiezen. Hier kun je het mee eens zijn, of niet. Op deze manier ervaren de paarden in elk geval dat er een mens op hun rug gaat zitten die ze er niet zomaar afkrijgen. Dat vind ik wel belangrijk bij het zadelmak maken.
En natuurlijk maakt hij er een show van, daarvoor komt men ook.... thuis gaat het allemaal iets rustiger. Mijn ervaring is wel dat de paarden de dag erna ook nog braaf zijn. Als je ten minste wel kundig genoeg bent om het paard verder door te rijden.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 15:58

Liesje; +:)+ Je verwoord het top!
Normaliter gaat dit zadelmak maken gemiddeld over een tijdsbestek van 2 weken als ik het niet mis heb.

Dank voor de reacties en ik zou nu graag een einde willen hebben aan de discussie.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 16:05

voor paarden met een grotere bek dan hun schoenmaat is dit echt een geweldige manier..........

er zijn honderden zo niet duizenden paarden die het minder moeilijk hoeven hebben......

Gert krijgt de lastige, vergeet dat niet....... en dan zijn niet de lastige van het ladidavolk........Gert krijgt de lastige van grote namen........

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:05

Als je geen discussie wil vraag ik me af waarom je de foto's op een discussieforum plaatst :+

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 18:08

Misschien is het zo dat ik foto's van een evenement plaats en hier mensen een indruk wil geven van zo'n rondje instructie? Of je er nu wel of niet bij was. Ter amusement. Niet ter discussie, dan had ik het wel ergens anders gezet en/of gevraagd naar jullie mening. Prima als je je mening wil verkondigen, maar dat is niet in 5 posts nodig.

Vind het niet prettig dat mensen hier zijn methode gaan zitten uitkafferen terwijl ze het zelf niet eens bekeken hebben. Vind dat mijn onderschrift in dit verband erg treffend is.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:17

ach.........mreid.......... als ze het beter kunnen moeten ze zich vooral melden voor het volgende rondje instructie.......

en zo niet, dan is hetmisschien verstandig om vooral de grote boekenwijsheid me naar bed te nemen, en er hele mooie dromen van te hebben

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:42

Vind noch jouw reactie nog die van KiWiKo erg fair. Als jullie zo willen reageren hoor je IMO eerder in een peutertuin thuis :o

Allebei zeuren dat je het eerst gezien moet hebben voor je een mening kan geven maar wel op RT-HAW foto's plaatsen voor een mening en tips.... :=

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:48

Ziet er super leuk uit Esmee!
echt heel gaaf hoe iemand zoiets, zo makkelijk voor elkaar krijgt ;)
trouwens wel mooie momenten voor de foto :Y)

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 10:27

smeetjoew schreef:
Misschien is het zo dat ik foto's van een evenement plaats en hier mensen een indruk wil geven van zo'n rondje instructie? Of je er nu wel of niet bij was. Ter amusement. Niet ter discussie, dan had ik het wel ergens anders gezet en/of gevraagd naar jullie mening. Prima als je je mening wil verkondigen, maar dat is niet in 5 posts nodig.

Vind het niet prettig dat mensen hier zijn methode gaan zitten uitkafferen terwijl ze het zelf niet eens bekeken hebben. Vind dat mijn onderschrift in dit verband erg treffend is.

Lees dan nog eens wat ik gezegd heb in de vorige pagina's :+

petradek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 10:42

Hé wat leuk! Ik ging mee met mijn vriendin (eigenaresse van die zwarte KWPNer). Ze heeft hem thuis ook even gelongeerd en ze gaat er morgen zelf voor het eerst op. :))

Het was echt gaaf om te zien, hij voelt de paarden precies goed aan! :)

petradek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 10:43

Smeetjoew, heb jij misschien nog meer foto`s van die zwarte KWPNer (Blizzard). Mijn foto`s waren bijna allemaal mislukt!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 12:27

Ja, uiteraard! Ik zal ze binnenkort even naar je sturen.
Leuk dat er zoveel bokkers zijn die de paarden kennen!
Heb nu al de tinker, fries en zwarte KWPNer.

HocusTivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 12:45

Mooie foto's! +:)+ Gert heeft tijdens deze avond meerdere malen gezegd dat een paard zadelmak maken in principe een eitje is, echter daarna een paard goed doorrijden da's pas de kunst! Ik geloof dat deze man heel goed weet waar hij mee bezig is. Nee, hij zal heus niet èlk paard goed krijgen. Maar een hele hoop gelukkig wel! Ik ben vorig jaar wezen kijken en dit jaar weer. Was weer top! ;)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 22:13

pharagirlke schreef:
Tja, ken hem niet, en zie enkel en alleen de foto's en het verhaal.
Vind op een kwartiertje van enkel zadelmak naar zelfs een sprong erg veel voor een jong dier. Zou mijn eigen dieren er dus ook van mijn leven niet heen brengen.

Ben al evenmin enthousiast voor het koord dat op die neus hangt... Hangt akelig laag en daarmee houd je zelfs de gemiddelde bronstige dekhengst onder. := Ben benieuwd of de eigenaren ook opstappen en weg rijden als die dieren thuis komen....
Het feit dat ze (op die bruine na dan, want die heeft kennelijk al wat op zijn palmares staan) zo opstandig reageren, allemaal, zegt toch dat deze dieren gewoon overbluft worden. Als ze van die schrik bekomen zijn, zijn ze nog altijd even brutaal :=

Misschien dat je er een paard heen brengt waarvan je echt niet meer weet wat je er mee moet (zoals die bruine, wat een rotbokken geeft ie zeg, chapeau dat hij zo in het zadel plákt!) maar voor een "gewoon" paard zou ik dit toch niet verkiezen. In tegenstelling tot veel anderen vind ik het er absoluut niet vriendelijk uit zien.

ik zou hier normaal ook niet voor kiezen. en ging ook naar de clinic met het idee van: hij overbluft ze gewoon en het zal wel niks zijn.
moet zeggen dat ik er met andere gedachten vandaan ben gegaan.
ik zou mijn paard nu wel naar hem toe durven brengen. [doe ik niet, ik doe het gewoon rustig op mijn eigen manier]
gert schatte in of je er de volgende dag op kon rijden of niet. op de tinker kon je zo op stappen. met de schimmel moest je wat voorzichtiger zijn.

de foto's lijken hier heel spectaculair. maar eigenlijk hebben alleen de tinker en de laatste bruine echt flink gebokt.
die schimmel heeft alleen helemaal in het begin een flinke sprong gegegeven, maar liep daarna ook rustig rond.

die laatste bruine had al een bit in omdat dit paard al een aantal maanden onder het zadel was en dus het bit al kende.
dat was echt een rotbok, je zult de eigenaresse ook maar zijn.
goed dat ze hem gaat verkopen, maar je zult maar de volgende eigenaar worden en van niks weten :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 22:46

Met zo'n monster als die bruine snap ik het ook echt. Daar zal hij beslist heel goed werk mee afleveren of al afgeleverd hebben. Ik wil hem ook niet helemaal af kraken :) Ik kan jouw reactie echt enorm aprecieren! Ik ben zeker bereid om meer te leren over deze manier zijn denkwijze maar wel op een fatsoenlijke manier :j Dus als jij wil mag je me gerust een PB'tje sturen met wat uitleg? :)

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 23:34

Volgens mij vindt geeneen paard zadelmak maken leuk. Op welke manier je het ook doet.

zicobont

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 10:41

hallo Allemaal,
Zico ( de tinker) hoort bij mij en we hadden hem opgegeven voor de clinic niet weten dat ze juist deze wilde laten zien.
Hij is heel erg lief en braaf en doen veel samen, maar zadelmak maken is toch heel iets anders.
In de wei is die ook wel eens gek aan het doen maar zoals vrijdag heb ik hem nog nooit meegemaakt en ik was en 100% afgeknikkerd.
We hebben met Gert en de restvan de mensen zeker twee uur lekker zitten kletsen en wil toch wel even zeggen dat het een hele aardige man is die veel verstand van paarden heeft.
Voor de clinic kon je niet in de stal komen van de schimmel maar hij gaat er toch opzitten en hoe.
Het is zo makkelijk om iemand negatief neer tezetten zonder dat je zelf de ervaring heb met die persoon.
Wij zijn blij dat we uitgekozen waren en het is een hele leuke ervaring geweest voor zowel ons als zico.
Het rijden met de trailer, het op stal staan, de vele mensen en iemand op je rug krijgen dat is een ervaring die hij niet snel zal vergeten, en het heeft gelijk zijn vruchten afgeworpen omdat we zondag schrik training hadden en meneer nergens om gaf.