Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
x_Marr schreef:Je kan beter nog een paar jaar wachten dat je je diploma hebt, zodat je je eerst goed op school kan storten, en daarna pas een paard nemen, zodat je eerst bijna iedere dag van de week bij het paard kan zijn, ipv. hem te delen met anderen. Dat kan altijd nog wanneer je een band met het paard hebt en toch te weinig tijd hebt..
Babico3 schreef:Ik neem sowieso medeberijdsters anders red ik het noooit. Maarjaa. Die helpen gelukkig ook in de kosten. Denk dat ik hem zelf zo 3-4 kan rijden, waarvan 1 keer les. Dat is toch wel genoeg om zelf te doen? Ik vind van wel. xD
.
Ik heb er goed over nagedacht, en mijn ouders ook, en die zouden het ook echt niet doen als ze niet zeker wisten dat het zou lukken. Die zijn ook niet gek. Bovendien, ik heb er al heel vaak om gevraagd, en toen mocht het nooit, omdat ze wisten dat het qua geld niet kon, nu wel, en dat is ook een van de redenen dat ze nu wel ja zeggen. Zij willen ook het beste voor dit paard, net als ik.
alissaaa schreef:edit: ik vind 't trouwens best belachelijk dat je geld gaat vragen aan je verzorgsters, omdat, zij doen jou een gunst, ok, ja ze hebben er plezier aan, maar toch..
). Als ik ziek ben en niemand kan vinden die de verzorging even op zich wil nemen, dan ga ik zelfs terwijl ik ziek, zwak en misselijk ben. Nogmaals, ik zeg het niet om je te pesten, maar omdat ik weet hoe het in de praktijk is... en wetende wat ik nu weet, ben ik erg blij dat ik deze verantwoordelijkheid op jouw leeftijd niet had. Babico3 schreef:alissaaa schreef:edit: ik vind 't trouwens best belachelijk dat je geld gaat vragen aan je verzorgsters, omdat, zij doen jou een gunst, ok, ja ze hebben er plezier aan, maar toch..
Nou, ik vind het niet belachelijk, sommige mensen vinden het raar, maar bij ons op de manege is het heel normaal. Bovendien, zij gebruiken ook mijn spullen, en ik het niet meer dan normaal dat zij daar dan zeg maar een soort van kleine 'borg' voor betalen, dat ze verantwoordelijk met mijn spullen omgaan.
Maar jij doet je paard dus helemaal zelf? Dat vind ik knap. Zit je op de middelbare?
Want dat kan behoorlijk oplopen en net als je denkt dat alles voor elkaar is gaat er wel weer wat stuk oid.
, en mijn paardje gewoon niet uit handen durf te geven.
. En stel nou dat die personen toch niet zo te vertrouwen zijn als je denkt. Wat doe je dan met die 3 dagen? Heb je daar al over nagedacht? En waarom zou je geld vragen voor het verzorgen? Als je het zonder die bijdrage ook red. Ik vind altijd dat verzorgsters eerder betaald moeten worden dan zelf moeten betalen. Zij nemen jou een hoop tijd uit handen. Dus ik zou eerder dankbaar zijn.
tuurlijk zullen er altijd wel verzorgsters te vinden zijn, maar waarom met zo'n instelling een paard kopen? Is een verzorgpaard dan geen betere oplossing? vikki schreef:Is het geen idee om eerst een een half jaartje te proberen of je het zou redden als je een leasepaard neemt? Dan heb je toch iets meer praktijkervaring, want echt waar... zo mooi als het nu op papier is, het kan in de praktijk heel anders uitpakken hoor.
Het zou jammer zijn als ie naar een paar maanden weer weg moet.