3 jarige zwarte schone topper in een dop!*upd. pag.6*

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Slinky

Re: 3 jarige zwarte schone topper in een dop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:15

Zo, wat een mooi beestje zeg. Leuk die foto waarbij ze naar die pony kijkt.

Veel succes met haar!

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:41

Hahaha bang voor een pony maar niet voor die mega enge borden die langs de wand staan. Doe mij zon paard, ponys ontwijk ik dan wel :D

Mooi peerd. Voor 3 jaar super hoor!

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:40

Ik ben asblond aan het worden en zag een man voor een vrouw aan SORRY :o , neemt niet weg dat DE RUITER goed rijdt

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 22:24

ja hier ben ik bokkers! Sorry maar ik had geen drie pagina's verwacht ! Ik heb alles doorgelezen en ik weet nog niet de helft meer van welke vragen er allemaal er zijn gesteld :D

Over het slofgebruik, er is hier weer veel commentaar natuurlijk daarop, dat had ik wel verwcht. Maar ik sta recht in mijn schoenen dus kom maar op :P ik doe niets verkeerd met hoe ik de slof gebruik.
Velen vragen zich af waarom ik de slof aanhang als ik hem toch niet nodig heb. Ik gebruik hem dan ook niet waarom velen hem gebruiken (naar beneden getrokken worden)
Ik weet niet wie het zei, maar ik vond deze reactie wel vrij gepast:

"Omdat hij waarschijnlijk niet gebruikt wordt voor een doel dat de meeste mensen slechts kunnen bedenken namelijk je paar din de krul trekken, maar om juist een jong paard te leren dat er grenzen zijn."

Het is puur een hulpmiddel, om sommige dingen wat te verfijnen. Je kan véél met een slof als het maar correct gebruikt word en daar blijf ik gewoon bij. Wat niet wil zeggen dat ik ermee ga blijven rondrijden want ik was het slofgebruik aan het verminderen, vrijdag een kwartiertje nog in het begin, morgen gewoon helemaal niet meer.

Het is dus ook niet de bedoeling geweest het paard naar beneden te trekken want ook al hangt die slof draan, tis toch de bedoeling dat ze mooi ontspannen loopt, mét een zachte hand want ze heeft een zachte mond en dat wil ik zo behouden.

edit: er werd ook gzegd dat ik mezelf tegenspreek tegenover mn ander topic ivmhet slofgebruik. In mn vorige topic zei ik dat ik het op had voor de zekerheid, zodat ze onder controle blijft. Dat is nog wel steeds zo, in het begin kan ze nogal aan mn been plakken en als ik daar door wil, gaat ze er soms tegenin en dan heb ik beter onder controle gewoon.

Deze stal is in België, genaamd QC Stables, meer informatie op de website :)

Mijn doel met haar is momenteel beetje trainen voor aanstaande wedstrijden (de 4 jarigen)

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 22:31

Wow! Wat een mooie pensionstal zeg!
Wel prijzig, maar dran heb je ook wat!

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 01:13

Thomas schreef:
NatassJa schreef:
Wat een gezeik weer om het slof gebruik!!
Stop daar nu eens mee!

De slof hangt los, dus snap niet wat jullie probleem is hoor!!

Jeetje.

Ts, ziet er super uit! Gaaf paard heb je onder je kont!
Ga zo door, komt het vast allemaal goed!

Als een slof de hele tijd los hangt, waarom hang je hem er dan aan?

Wou je zeggen dat een slof strak hoort te staan dan??
Het doel van de slof is inderdaad om een paard aan te geven waar de grens is.

Dus hij gebruikt hem hier perfect, paard loopt fijn, heeft er geen last van.. What's the problem!!!??

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 01:49

er werd ook nog gevraagd zag ik wat die spiralen zijn op de eerste foto, dat is het automatische sproeisysteem dat heen en weer over de hele piste gaat :)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 02:39

Hahahah..geweldig... 'die amazone'..
Zag in 't profiel toch echt een paar mannelijke foto's te voorschijn komen _O-

Fijn diertje om te zien, beeld ziet er fijn uit :) .
Let wel op je beenligging, zie op sommige fotó's je been naar achter verdwijnen.. Hierdoor verplaatst je gewicht naar voren in het zadel, komt niet ten goede voor de balans van jou en dus je jonkie.
Het 'op de kop' lopen is een teken dat ze het nog wat lastig vind haar balans te houden en op eigen op benen te lopen, kan ook niet anders...
Wees nog wat minder gericht op het "volledige plaatje", je hebt haar nog niet lang, geef het dus de tijd.
Eerst takt, rechtgerichtheid en ontspanning, zij volgt wel :) . Denk eerst vanuit de takt, rechtgerichtheid en de ontspanning in je rijden, dit zijn essentiele startpunten, de rest volgt namelijk vanzelf. Een paard in balans kan zichzelf dragen, een paard wat zichzelf kan dragen, wordt sterker ;) .
Succes met je topper in de dop!!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:48

Hihi, je hebt nog aanbidders ook in je topic zag ik! :D

Ook hier rijd je je paard weer keurig! Jammer dat er zo op de slof wordt doorgedramd, slof wordt prima gebruikt dus zie wederom het probleem niet. Vind het vooral ook netjes dat je haar aardig op lengte kan houden, lekker doorgaan zo!
Wanneer ga je je debuut maken met haar?

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:03

Thomas schreef:
NatassJa schreef:
Wat een gezeik weer om het slof gebruik!!
Stop daar nu eens mee!

De slof hangt los, dus snap niet wat jullie probleem is hoor!!

Jeetje.

Ts, ziet er super uit! Gaaf paard heb je onder je kont!
Ga zo door, komt het vast allemaal goed!

Als een slof de hele tijd los hangt, waarom hang je hem er dan aan?

Wou je zeggen dat een slof strak hoort te staan dan??
Het doel van de slof is inderdaad om een paard aan te geven waar de grens is.

Dus hij gebruikt hem hier perfect, paard loopt fijn, heeft er geen last van.. What's the problem!!!??[/quote]

Even een reactie op je eerst post.. Wie ben jij om te zeggen dat er gestopt moet worden met commentaar te geven op die slof.
Zet er dan GEEN foto's op met slof als je weet dat er van tevoren kritiek over zal zijn. Wat IK heel goed begrijp!

Als je op ZO'N stal rijdt neem ik aan dat je goed kan rijden en dus heb je helemaal geen slof nodig! Dan kan er wel gezegd worden dat die er is om de grenzen aan te geven maar die kan je zelf toch ook aangeven. Wát als die slof eraf is en het paard krijgt door dat ie er niet meer aanhangt en het paard gaat over die grens.. Wordt die slof er dan maar wéér aangehangen??
Ik ben er echt op tegen en vooral bij zo'n jong paard.. Waarom moet altijd alles zo snel gaan, als dit paard het zelf opzoekt dan is dit toch allemaal niet nodig, dan is er ook geen probleem! Maar die foto's van die slof vind ik erg storend, daar blijkt uit dat dit paard het waarschijnlijk niet zelf heeft opgezocht....

Verder vind ik het een mooi paard met mooie ruime gangen en ik weet zeker dat je die stomme slof niet nodig heb..!

EDIT: Best grappig eigenlijk dat veek deze ruiter als amazone ziet hahaha! Het is toch ECHT een man hoor en dat is duidelijk te zien :D

Fhryso

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:18

netjes hoor dat rood ;)

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:19

@ DebbieY
Blijkbaar snap jij ook niet waarom de slof eraan hangt..

Ik ben er echt op tegen en vooral bij zo'n jong paard.. Waarom moet altijd alles zo snel gaan, als dit paard het zelf opzoekt dan is dit toch allemaal niet nodig, dan is er ook geen probleem!

Hij hangt er niet aan om het paard naar beneden te rijden..

@ Ts ziet er erg goed uit!
Probeer haar alleen idd wat actiever te houden maar dat is al gezegt

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:26

Nee maar wél om die grenzen aan te geven.. Je zit er toch niet voor niks op. Probeer het dan eerst zelf en mocht dit na een aantal maanden niet werken dan kan je heel héél misschien zo'n ding eraan hangen maar niet als dit paar dnog maar 3 jaar is..

Verder zal ik er inderdaad niet veel van snappen nee dat dit eraan hangt omdat ik er gewoon een hekel aan heb!!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 16:32

ik heb ook een hekel aan een slechtgebruikte slof :) aan een goed gebruikte helemaal niet. En wees gerust. Ik word heel goed begeleid en alles staat in teken van het paard.

Er word hier helemaal niet té snel gwerkt naar iets wat een goed beeld moet geven, alles word rustig opgebouwd om het paard beter te laten worden. Ze moet nog veel sterker worden en dit doen we niet zoals op handelstallen gebeurd (overhaast te werk gaan). De slof hangt er niet aan om het paard naar benede te trekken want als ze omhoog wil met haar hoofd, kan dat. Ik heb reeds al uitgelegd waarom de slof er in het begin aanhangt.

(en idd, ik ben wel degelijk een man hoor :? Aan de foto's toch wel duidelijk te zien denk ik ;) )

Mijn debuut met haar zal waarschijnlijk 1 mei zijn.

NimueBuddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:40

Het is natuurlijk weer typisch bokt om zo (weer) te reageren ookal als je zelf aangeeft (en je ziet het ook)dat de slof goed gebruikt wordt er niet voor de verkeerde manieren.

Voor de rest prachtig paard! leuk plaatje(beide)

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:40

Haha ja dat is héél duidelijk te zien!
Maar ik heb gelezen waarom jij hem gebruikt maar ik vind het zelf gewoon niet nodig. Natuurlijk heb jij veel meer ervaring met jonge paarden inrijden dan mij en is het bij het ene paard makkelijker dan bij de andere en heb ik het voordeel gehad dat die van ons heel makkelijk en braaf te rijden was dus dat ik hem niet nodig heb gehad. Dus ik ken zo'n situatie als dit niet, maar toch denk ik dat zo'n ruiter als jij dit zonder kan en dan vind ik het zonde dat je hem gebruikt omdat er veel commentaar opgegeven wordt..

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:42

DebbieY schreef:
Nee maar wél om die grenzen aan te geven.. Je zit er toch niet voor niks op. Probeer het dan eerst zelf en mocht dit na een aantal maanden niet werken dan kan je heel héél misschien zo'n ding eraan hangen maar niet als dit paar dnog maar 3 jaar is..

Verder zal ik er inderdaad niet veel van snappen nee dat dit eraan hangt omdat ik er gewoon een hekel aan heb!!

Erg snugger vind ik dit antwoord ook niet ondanks ik zelf nooit een slof zal gebruiken.
Als ik jou goed begrijp, moet er eerst vanalles fout gaan om vervolgens dan de slof erom te hangen en alle foutjes die erin zijn geslopen weer moeten worden gecorrigeerd?

Zoals je ziet staat de slof nergens op strak en heeft paard voldoende ruimte het hoofd te bewegen, dit is JUIST een prima voorbeeld van hoe de slof zou moeten worden gebruikt, daar kunnen nog een hoop mensen van leren ;)

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:44

Amen Klomp..

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:44

Hij gebruikt hem wel goed hoor, hangt ook wel los.

Maja, als je nou ziet dat die foto's zonder slof er beter uit zien dat zal ik ff bij mezelf nagaan.....

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:47

@Thomas: Er zal geen verschil zijn, de slof hangt immers los, paard loopt dus op eigen benen ;)

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 16:52

haha oh mijn god toch :D ik vind dit echt lachwekkend eigenlijk :P Natuurlijk zoals er op de foto's weergegeven word, word de slof goed gebruikt. Dit is ook geen ding dat ik altijd ga gebruiken. Straks heb ik les en gaat ie der gewoon vanaf het begin af :j En wat klomp zegt vind ik ook correct. Sorry maar ik zie soms heel wat anders qua slofgebruik dus sommigen zouden maar eens moeten kijken hoe hij gebruikt word bij mij, helemaal geen dwang.

En dus.. er mag natuurlijk commentaar op gegeven worden. Anders zou het geen forum zijn. Want als ik het niet wou, plaatste ik gewoon foto's ZONDER slof :)* Maar dat doe ik dus niet.. Maar zoals jullie ds kunnen lezen hebben, hij gaat er gewoon af, en niet omdat jullie dat zeggen dat het niet hoeft. Maar omdat ik voel dat het tijd is om hm eraf te laten :)

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:16

klomp schreef:
DebbieY schreef:

Erg snugger vind ik dit antwoord ook niet ondanks ik zelf nooit een slof zal gebruiken.
Als ik jou goed begrijp, moet er eerst vanalles fout gaan om vervolgens dan de slof erom te hangen en alle foutjes die erin zijn geslopen weer moeten worden gecorrigeerd?

Zoals je ziet staat de slof nergens op strak en heeft paard voldoende ruimte het hoofd te bewegen, dit is JUIST een prima voorbeeld van hoe de slof zou moeten worden gebruikt, daar kunnen nog een hoop mensen van leren ;)

Dan begrijp jij mij helaas voor jou totaal verkeerd....

Staat er dat er eerst dingen fout moeten gaan en dat er dan fouten insluipen??
Naar MIJN idee helpt een slof geen ene fl*kker omdat als dat ding eraf is je weer vrolijk verder gaat op het punt voordat dat ding er aan hing. Misschien is dat in dít geval NIET zo, maar helaas zie ik altijd en overal de verkeerde mensen met die slof die hem verkeerd gebruiken en daarom ben ik er op tegen. En dan moet je niet meteen gaan denken dat ik dit bedoel op het gebied van rond in de krul trekken, nee dan heb je het fout. Het gaat om het totale plaatje dat ik dit ding niet nodig vind.. En dan ook niet bij deze ruiter omdat IK denk dat deze ruiter die slof totaal niet nodig heeft en dan vind ik het zonde dat deze gebruikt wordt..
Mocht hij deze wel nodig hebben sorry daarvoor je kan je wel eens vergissen in mensen of dingen......

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 18:24

prettig geheel om naar te kijken :) paard loopt met de juiste lengte in de hals en heeft daarbij een mooi achterbeen gebruik
ik heb absoluut niets tegen de slof, als jou dat op dit moment een zeker gevoel geeft:)
in welk niveau ga je haar starten?

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 18:32

Ik zal niet over je slof gaan zeuren. Ben voor bij jonge paarden om ze net wat beter over de rug te laten lopen zodat ze beter hun spieren gebruiken.

Verder, wat een mooi paard is ze. Ik zou ook heel blij zijn met zo´n mooierd.

Succes dr mee!

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 18:53

Weer een hele heisa rond die slof é ;)
Ik vind dat je de slof correct gebruikt en daarom ook niets op tegen.
Sommige zeggen: als de slof doorhangt en dus geen ''inwerking'' heeft: waarom doe je hem dan niet af
wel andersom kan je ook zeggen: waarom is het dan erg dat hij er aan hangt? :)

Grenzen afbakenen met een slof kan volgens mij ook! Ik ben niet van mening, zoals sommige andere, dat het probleem na de slof meteen weer terugkeert. Vaak is de slof slechts een hulpmiddel om te tonen waar het paard lekker kan lopen of tot hoe ver hij mag gaan. Als ze eenmaal dat besef hebben, komt dit, als je consequent blijft in je hulpen, niet terug als je de slof afneemt!