TREC-GO: 19 en 20 september 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AmonRe

Re: TREC-GO: 19 en 20 september 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:04

Ja, het hele gebeuren samen. Voor de POR hadden we de minste punten op de uitvallers na dan.
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de PTV punten!

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:46

onze mooist blooper:
"goedzo paard het water in, braaafff, stapppppen stapppen stapppeen... hooo... HOOO...!!"
Afbeelding
Afbeelding
:')

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 11:18

Haha, gaaf! Die van mij ging dus precies hetzelfde, lachen! Jammer dat het geen punten opleverde in galop...
Maarre, de stijl is wel goed, want ik ga wel met de beweging mee :D

Afbeelding

Ilivus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 17:21

Het was een erg leuke wedstrijd!
Vooral het bruggetje in de POR zag er mooi uit (viel mij mee dat er zoveel overheen gekomen zijn).

De waterbak was dieper dan ik had ingeschat.
Ik zal niet de meeste punten in de PTV gehad hebben, maar ik heb samen met m'n paard erg veel geleerd!

Mirjam, complimenten voor de organisatie!

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 08:22

Leuke foto's! Blij dat de waterbak zo goed bevalt ;-)! Nee, eerlijk, ben echt blij dat de waterbak zo goed was, water bleef erin en de paarden zakten niet weg. Het is namelijk nog een hele kunst en er zijn dan ook al meerdere mensen geweest die wilden weten hoe die was aangelegd!

Ilivus, bedankt voor de complimenten, daar doe je het uiteindelijk voor! Bruggetje is leuk hè?! Van de mensen die hebben gelest is op 1 of 2 mensen na iedereen erover gegaan, dus dat had ik al wel zo ingeschat. Geldt wel voor meer onderdelen trouwens, dat ik de ervaring uit de lessen heb gebruikt voor de indeling van de PTV en dat is goed uitgekomen. Zo ben ik echt blij de trap alleen in de T3 te hebben gedaan, al vond ik dat best jammer. Maar zelfs in de T3 had iemand zijn paard onvoldoende onder controle om veilig boven te geraken.

Jammergenoeg van sommige mensen ook wat onterechte kritiek gehad (uit onwetendheid) en dat is jammer. Terechte kritiek was er gelukkig maar weinig en daar ga ik dan ook mee aan de slag voor een volgende keer.

De uitslagen staan sinds gister op de site van de trec-club, ook te bereiken via mijn site, onder uitslagen. Daar probeer ik vandaag opf morgen ook de uitslagen te plaatsen, als ik ze binnen heb!

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 08:26

Wat had je voor onterechte kritiek gekregen?

Jammer dat de training niet doorging zaterdag.

mabellean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 09:45

Ik vind het een leuke wedstijd wel pittig. Wat moeilijk was in de por kon je overslaan bijv de diepe sloten. Stukje verder kon je de sloot oversteken. Je kon zelfs de lunch stop overslaan als je geen honger had. Wat ben ik toch een doos na ja heb ervan geleerd. Wat ik jammer vind ,in de ptv had ik een 10 op de poort en is nog niet aangepast bij de uitslagen en het was echt zo heb ik nog doorgesproken met peter de jury van de poort. Het was de moeilijkste hindernis en haal ik een dikke tien staat hij er niet bij. Is een administratieve fout. Maak verder niet uit in de plaatsing meer ben ergewoon trots op.Verder volgende jaar weer een hoor mirjam mijn complimenten.

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 12:00

Onterechte kritiek over bijvoorbeeld dat de opsprong gevaarlijk was. Volgens de reglementen moet je twee meter na de sprong hebben. Bij ons is dat er minimaal 5. Plus dat een paard na zo'n sprong eigenlijk vrijwel stilstaat.

Ook over de sloot die zogenaamd gevaarlijk zou zijn. Ook hier geldt dat de sloot aan de reglementen voldoet en er veel meer dan de verplichte afstand beschikbaar is. Een paard staat na een sloot sprong ook vrijwel stil en dat bleek ook wel; niemand is op het asfalt gekomen!

Gelukkig waarderen de meeste mensen en zeker de ervaren TREC ruiters onze inspanningen om een super PTV terrein te maken enorm.

Verder nog wat mopperkonten over de moeilijkheidsgraad van de POR, maar ook deze was echt niet buitensporig. De T3 bij ons was vergelijkbaar met de T2 in het buitenland, kun je nagaan! Maar ook dit zijn meestal mensen die nog weinig ervaring hebben en dan was dit inderdaad wel de moeilijkste wedstrijd van het seizoen tot nog toe. En het gekke is dat ik van de nieuwkomers (zo'n 14 in totaal) die meteen een pittige wedstrijd voor hun kiezen hebben gehad, vrijwel alleen complimenten en enthousiaste verhalen heb gekregen!

Overigens van de 14 nieuwkomers hebben er 12 bij mij getraind en die zijn ook boven degenen geëindigd die niet bij mij hebben getraind. Voor mij wel een erg leuke constatering!

Ik had zaterdag uiteindelijk maar twee mensen en dat is te weinig, dus de nieuwe datum is aanstaande zaterdag, 3 oktober!

Jammer van de poort Mabellean, misschien even een berichtje aan stans sturen? En dankjewel voor je complimenten!

zorrohvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 12:41

Ik vond het ook een superleuke wedstrijd! En ga volgende keer ook zeker weer meedoen!
Wel 3 posten verkeerd aangereden, weet niet precies hoe dat kwam, maar ik denk de vlaggetjes verkeerd aangereden?

Wel vond ik het bij Stellendam gevaarlijk om zo vlak langs de weg te rijden. Als er een vogel uit de sloot of bosjes uitvliegt en je paard springt opzij?? En we moesten ook bij stellendam dwars door de bosjes heen, waar allemaal takken/boomstammen lagen. Daar heeft Monizette haar benen open gehaald. Dat vond ik ook niet zo handig.

Heb net ook de uitslagen bekeken. Maar weet iemand toevallig nog waarom ik bij de afsprong 0 punten had? Heb hem namelijk in één keer gesprongen en ben binnen de vlaggetjes gebleven.

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:45

waar vinden jullie de uitslagen van de PTV dan?
Ik kan alleen van de POR vinden :)
staat bij mij ook bijna overal 30, dus neem aan dat dat strafpuntenzijn, allemaal fout aangereden :=

Ik vond het buitengewoon geregeld hoor Mirjam! GROTE PLUIM
maar verbeterpuntjes mogen er ook zijn denk ik, moet niet zeurderig worden nee. ben t zoals je ook al weet bv ook eens met linda betreft het pad langs de weg (mede omdat Fahya precies daar wat paniekerig steigerde omdat er een moter langskwam)

ik vind t wel beeeetje jammer dat de trap alleen bij T3 was. Weet zeker dat wij em netter hadden gereden dan diegene die er zo overheen tetterde. Ook omdat ik em al gereden heb met de training, dat ging ook hartstikke netjes toch?? :) maar echt niet om wakker over te liggen hoor, daar was de rest VEEL te leuk en spannend voor :D

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:43

Op de NL trec site staan de uitslagen onder trec GO op de voorpagina. Gewoon doorscrollen naar beneden en dat zie je vanzelf de MA en de POR.

Ik vond het een superleuke route en zelf met een niet verkeersmakke Amon ging het goed. Langs de weg vond ik niet erg, de berm was breed genoeg. Wat het bosje in Stellendam betreft vond ik dat ook te onbegaanbaar. Maar Amon stoort zich nergens aan, dus verder niks gebeurd daar of zo.

Ik snap niet waarom wij bij de lunchpost 30 minpunten hadden.
En bij de finish had de equipe na ons iets van 19 minpunten, terwijl zij van de verkeerde kant kwamen. Dat snap ik dan niet helemaal.

Bij achterwaarts had ik een 9, snap ik ook niet. Jammer dat we geen protocol krijgen waar alles op staat.

Het hek bleek heel lastig, want bijna iedereen had 0 punten, gelukkig was ik niet de enige.

Opsprong en sloot totaal geen klachten over. Die paarden weten echt wel wat ze doen en staan inderdaad meteen stil of gaan de bocht om.

MA was ik bij stap de beste van de T1, maar galop veel te snel. Amon was bang van het stoeltje dat halverwege vrij dicht langs de baan stond. Dat was jammer, maar voor iedereen hetzelfde, dus verder niet oneerlijk of zo.

Trailerladen had ik maar 1 punt, terwijl hij er na 1 weigering keuring instapte, 5 sec. bleef staan, maar er wel te snel uitstormde. Dat zal het wel zijn.

Jammer dat je voor galop door de vijver geen punten kreeg :-)

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 21:11

edit

ik zou ook wel uitleg willen voor de ptv :j :)
heb bv voor sloot 0 punten... snap ik niet.
poort ook gelijk 0 . dacht dat je 1 keer los mocht laten? misschien liet ik mn teugels los :oo hihi woops

oh en ik zie nu ook pas, wat leuk, toch een 4e plaats voor de MA. had alleen wel bijna de langszaamste stap O:) hihihi galop deed ze goed zie ik! jeujj
wanneer is de volgende wedstrijd hahaha

mabellean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 11:24

Ptv blijft een moeilijk punt hoor. Bijv verlichte zit extra punten? Hallo rijd western hoor met lange beugels. Mischien is het beter om. Hindernis foutloos 10 ,weigering 3 de tweede 6 Derde de hindernis overslaan en niet genomen 0 . Je heb verschillende rijstijlen engels en western is niet altijd tevergelijken. Het is goed of fout. Is toch niet zo moeilijk. Kan wel als het een gevaarlijke stijl is dat je dat mag beoordelen op straf punten. Dan komt er nog bij dat dat iedereen jureerd en niemand door de bomen het bos niet meer ziet. Hele dicusies bij het lopen van de hindernissen.

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:40

Tja, ook bij een western zadel kun je de beugels een gaatje korten maken en de rug ontlasten tijdens de sprong, dan krijg je ook de volle 10 punten, 7 voor de sprong in 1 x en 3 voor een ideale stijl.

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 15:06

Ik kom er nog een keer uitgebreid op terug meiden, maar het is nu effe beredruk met mijn werk en nog wat akkefietjes!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 13:40

Mirjam, ik was ook iemand die kritiek op de sloot had geuit.
Ik cross veel en zulke hindernissen kom je ook wel op de wedstrijden tegen. Die spring je vanuit galop.
Ik heb deze dan ook bewust niet gedaan in de PTV. Anders had je wel een valpartij gehad, denk ik :P
Mijn paard is gewend een sloot vanuit galop te springen. Landen en daarna direct remmen en wenden op de weg ga ik liever niet uitproberen. Als je rechtdoor had gekunt was het nog een ander verhaal geweest, dan had ik het zeker wel gedaan. De opsprong vond ik trouwens geen probleem.
En ik heb in de POR bij het strand bewust niet de route over de basaltblokken genomen. Ik stond ervoor maar zag de punten en gaten waar we overheen moesten met onze luxe kwpn-ers op ijzers. Dat zag ik even niet zitten.

Verder heb ik je ook al complimenten gegeven en dat wil ik nogmaals doen. Ik vind het super wat je allemaal hebt gedaan en georganiseerd. Als je het nog eens odet, doen we vast weer mee!

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 14:07

Ja Mirjam, ik reken erop dat het volgend jaar weer is hoor :-)