Hoe je je vriendje leert paardrijden...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

meeikk

Re: Hoe je je vriendje leert paardrijden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 21:45

ik denk dat jij goed les kan geven Haha! hij zit er super netje op Haha!

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 21:52

Wauw wat leuk om dat zo te zien! Haha!
Echt super gaaf dat je vriend zó enthousiast is geworden, wie had dat gedacht. Ook leuk voor Quentin, die heeft duidelijk ook een maatje gevonden.

Je vriend zelf mag er trouwens ook best wezen, wees daar maar heul trots op! Haha!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 22:01

Paardje_13 schreef:
ik denk dat jij goed les kan geven Haha! hij zit er super netje op Haha!

Kan ook aan dat mannetje liggen... Het is gewoon een natuurtalent Haha!.

Maar even een vraagje... Wat doe je als je een tegenligger tegenkomt op een crosspad? Kan je Q dan nog stoppen? Want dat vind ik wel heel belangrijk in verband met de veiligheid... Ik vind dat een combinatie elk moment moet kunnen remmen... anders kan je niet spreken van veilig buiten rijden...

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 22:05

leuk dat je je vriendje hebt leren paardrijden Tong uitsteken weer een mannelijke paardengek erbij,
hoe meer, hoe beter Pling Tong uitsteken
ook leuke foto's Haha!

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 22:06

Zo'n vriendje wil ik ook wel Knipoog

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 22:12

Thnx iedereen!
Mn stoere vriendje is nu hard aan het werk(het enige nadeel van een militair Knipoog ) maar ik zal alle complimentjes aan hem doorgeven Haha!

@lindake, ons crosspad is een lang breed recht zandpad tussen 2 weilanden/akkers in, van 1100 meter lang en alles is open, dus voor we vol gas gaan zien we al of er iemand aankomt of niet, is er iemand op het pad wachten we tot ze wegzijn Knipoog
Heb er in alle jaren dat ik er kom 2x een tractor gezien en een enkele keer iemand met een hond of mlountainbike, maar het is verlaten buitengebied tussen 2 bossen in, komen zelden mensen.

Dat is hier overigens het grote voordeel, de bossen zijn zo goed als verlaten behalve op zondag(wandelaars, mountainbikers, quads, crossmotors etc, maardoor de week is er niemand!)
Verder is Q gewoon op de noodrem te zetten als er in het bos ineens een tegenligger op mocht duiken, maar Q heeft er nogal een handje van om zn zin te willen doordrammen, heb je dan een angstige ruiter op zn rug die hem vast blijft houden komt Q van de grond, vriendje laat hem rustig zn eigen gang gaan, loopt niet te vervelen aan de teugels maar HO is ook echt HO net als bij ieder ander paard, ongeacht of maik of ik er op zit Lachen

En op een onoverzichterlijk pad, dus tussen de bomen of met bochte etc erin gaan we sowieso nooit zo hard, je weet immers nooit wat er achter een boom of om de hoek staat.
Maar we zijn al (stapvoets uiteraard Knipoog ) tussen een groep schoolinderen door gegaan, die allemaal paardjes wilden aaien.... door een groep van de scouting, tussen 5 quads door waarbij Q niets deed en Hilde bijna opsteeg haha en meerdere keren crossmotors tegengekomen, en een groepje miitairen gezien, sindsdien slaan we de zondag maarover in het bos Knipoog

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 22:15

Leuk te lezen dat er niet ondoordachtgecrost wordt Ja. Haha, ik ben echt madam: 'je moet voorzichtig zijn' Tong uitsteken.

Dan wens ik jullie verder massas paardenplezier samen Haha!. En ik hoop nog foto's van jullie tegen te komen Ja.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 22:32

Ik ben ook steeds wat voorzichtiger geworden hoor, wat ik 12 jaar geleden met mn pony allemaal uithaalde Bloos! Nagelbijten / Gniffelen

Maar hier scheurt een man aangespannen met een pony door t bos en dat is bíjna mis gegaan maar dankzij onze nuchtere dieren die nog wel konden stoppen en sturen ging het net goed...(was overigens niet met maik en mij maar al wat langer geleden)

Die man kwam toen met een enooooorme vaart ineens in een bocht opduiken op een vrij smal pad, en hij kon/wilde niet remmen en zn aanspanning nam bijna heel de breedte van het pad in beslag terwijl wij ook in een pittige draf zaten, we konden die van ons achter elkaar in de bosjes parkeren en zo miste zijn wiel nét het achterbeen van een van die van ons en dan besef je pas hoe fijn het is om een rem te hebben!
En ja het is hier bijna altijd verlaten in het bos, dat zal die man ook wel hebben gedacht, maarja je kan altijd iemand tegenkomen dat blijkt wel weer.
Sindsdien ben ik op paden met bochtjes en slecht zicht etc een hee stuk rustiger, en wacht ik mjet voluit gaan tot we op een open pad zijn.

En Q achja t is een eigenwijs ding die een beetje zn eigen route bepaald, wil hij links van het andere paard lopen dan wordt het ook links, wil hij er achter ipv er naast wordt het ook er achter, wil hij om zich heen kijken dan doet hij dat ook en wil hij daarna weer op de rechterhelft van het pad lopen dan doet ie dat ook etc Knipoog
Je kan daar tegenin gaan vechten maar dan is het leuke van buitenrijden er af en ja Q is al 4 jaar afgekeurd voor de sport en ik heb hem gehouden om hem een fijne oude dag te geven, dus nouja in het bos lekker met een los teugeltje en aan welke kant hij naast mij&Hilde loopt maakt voor ons niet uit, Q tevreden, wij tevreden Knipoog

Zet je iemand op Q die persée zn eigen zin doordramt, of die heel erg gaat bepalen hoe Q met zn hoofd/halshouding moet lopen en die dus constant aan de teugels zit te plukken, en meteen als hij een pas versnelt in zn mond hangt en als hij een pas inhoudt meteen flink been geeft, ja dan haal je het slechte in Q naar boven en is je rit zo afgelopen Knipoog

Maar maik laat Q tot op zekere hoogte zn eigen ding doen en dan vind Q het allemaal wel best, Q is verder 100% verkeersmak en weet heel goed de vaste rondjes hier in het bos, maar is er iets waardoor hij ineens links/rechts/achteruit/op de rem of juist harder moet dan gebeurd dat ook Lachen

Zal eens kijken als mn vader weer op de been is, en als Hilde weer beter is, of hij een keer in het bos wat leuke foto's van ons wil maken Haha!

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 11:25

Echt heel leuk om je 'verslag' zo te lezen haha! Prachtig! Heel ergl euk dat hij de smaak te pakken heeft gekregen! Haha!

*Zoals eerder gezegd; niet toevallig een tweelingbroer? Huilen van het lachen *

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 11:40

kan je niet ff hierkomen om mijne ook zover te krijgen???? Lachen joh!! en wat een lekker ding hihi Vingers aflikken

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 11:51

Wow, wat ben ik jaloers zeg. Schijnheilig
Nog een lekkere vent ook, bof jij even. Haha!

Even offtopic: ik zie dat je omgeving Eindhoven woont, waar woon je precies (en je paard)? Blond

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 12:01

tja, wel leuk als jij het leuk vind dat je vriend ook paardrijd Tong uitsteken

ik rijd zelf ook al sinds kleins af aan en zou niks anders meer willen maar mijn vriend op een paard??
nee, liever niet

Niks vervelends bedoeld maar ik vind een man op een paard geen gezicht; ik vind ze dan wat mietig overkomen Clown en ale helemaal als ze ook paardrijbroeken gaan dragen
nogmaals; niet aanvallend bedoeld hoor

maar mijn vriend moet gewoon lekker op de grond blijven ; hij gaat wel regelmatig mee naar mijn paard en vind dat wel ok maar gelukkig wil hij zelf ook niet op mijn paard Haha!
is hij ook geen type voor hoor; hij is nogal een grote, brede stoere vent met kale kop Clown hahaha; helemaal mijn type al weer een aantal jaar maar mijn god ; zet hem niet op een paard; dan is hij niet meer mijn stoere vent; hahahaha

maar goed meningen verschillen en hopelijk hebben jullie nog veel plezier samen

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 12:05

mijn complimenten, ik vind dat je vriend een prachtige houding heeft voor iemand die nog maar zo weinig gereden heeft! het lijkt wel alsof hij dit al zn halve leven doet

ElzA_NT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 12:18

hahahaha Renske ROFL maar ik moet zeggen het gaat nog steeds netter ook *LOL*
Dat gaat mij niet lukken vrees ik, hij moest eerst niks van paarden hebben, maar na een keer mee te zijn geweest wil ie meteen op strandrit.. dahct het niet Tong uitsteken
En weet ook niet of het met Nelis zo'n succes zou worden Huilen van het lachen

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 12:33

haha hij kan het best goed!
die wordt de nieuwe edward gal Tong uitsteken

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 13:53

Wat een gave fotos zeg...en na 15 keer zo kunnen paardrijden doet vast niet iedereen hem na Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 13:55

Ik leer mijn vriend ook paardrijden.

Maar zet hem volgende keer asjeblieft een cap op!!!! Vind ik best onverantwoord. En ook al wilt hij het niet, dan maar niet paardrijden.
Sorry, ik vind het leuk dat je vriend zo enthousiast is, maar zonder cap vind ik echt niet kunnen.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 13:59

goed gedaan zeg!

Ik ben jaloers!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 14:00

Thnx iedereen Haha!
Vriendje is ook helemaal trots nu haha Haha!

@ Joolien, kijk dan even naar aále foto's en dan naar wat er boven de laatste foto staat Knipoog

@tamaramt, ik snap helemaal wat je bedoeld!
Of ze moeten al kunnen rijden als ik ze leer kennen, of ze doen het maar niet haha Knipoog Dat gestuntel op een paard vond ik voorheen bij niemand leuk en zéker niet als t om mn vriendje zou gaan.
Maar van maik vind ik alles wat ie doet leuk, ook paardrijden Haha!
En met 3 paarden op stal waarvan er 1 alleen nog recreatief wordt gereden maar niet in zn eentje van huis wil, is het wel echt ideaal als je lekker met zn tweetjes door het bos kan rijden Haha!

enne, nee hij heeft geen tweelingbroer Tong uitsteken
alleen een oudere zus van 25 Knipoog

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 14:04

vilouma schreef:
haha hij kan het best goed!
die wordt de nieuwe edward gal Tong uitsteken

Hahaha! Dacht ik ook al.
Hij rijd echt netjes.
Leuk. Vingers aflikken

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 14:08

echt leuke foto's! en een leuk vriendje heb je

helaas bij mijn ex vriend ook geprobeerd, maar hij werd zelfs kwaad op mij omdat het niet lukte haha! ROFL

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 14:19

Leuke foto's!
Ik vind dat hij echt heel netjes zit voor een beginner. Ja
Bovendien ziet hij er ook nog leuk uit.
Heb je goed gedaan Renske Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 14:21

Ik zie dat hij later wel met cap rijd, gelukkig maar. Sorry dat ik zo reageer, maar ik ben er fel op tegen dat mensen zonder cap rijden, vooral beginners. Ook al is het uitstappen, door onbelans kunnen ze ook van een paard afstorten.
Ik ben er gewoon erg tegen.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 14:21

[quote="Renske_"]Thnx iedereen Haha!
Vriendje is ook helemaal trots nu haha Haha!

@ Joolien, kijk dan even naar aále foto's en dan naar wat er boven de laatste foto staat Knipoog

@tamaramt, ik snap helemaal wat je bedoeld!
Of ze moeten al kunnen rijden als ik ze leer kennen, of ze doen het maar niet haha Knipoog Dat gestuntel op een paard vond ik voorheen bij niemand leuk en zéker niet als t om mn vriendje zou gaan.
Maar van maik vind ik alles wat ie doet leuk, ook paardrijden Haha!En met 3 paarden op stal waarvan er 1 alleen nog recreatief wordt gereden maar niet in zn eentje van huis wil, is het wel echt ideaal als je lekker met zn tweetjes door het bos kan rijden Haha!

hahaha; zeker nog niet zo heel lang samen?? in ieder geval veel plezier samen

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 14:59

Renske_ schreef:
Zal eens kijken als mn vader weer op de been is, en als Hilde weer beter is, of hij een keer in het bos wat leuke foto's van ons wil maken Haha!

Leuk Haha!. Ben benieuwd Ja.