Hoera vandaag Lotus toch gered van de slacht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoera vandaag Lotus toch gered van de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:40

Ben ik ook benieuwd naar en verder, het is duidelijk te zien dat het om een tuigpaard gaat en geen rijpaardtype. Dat zou wel wat kunnen verklaren van de "gedragsproblemen" die eerder werden genoemd. Tuigers zijn doorgaans geen lekkertjes in de omgang en hebben een wat andere aanpak nodig dan het doorsnee rijpaard.
En no way weggeven! Nietap was een goed voorbeeld wat er gebeurd met paarden die eigenlijk naar de slacht hadden gemoeten.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 18:41

Zo was even hapke eten, moet ook gebeuren toch?
Even voor alles ik ben er zeker niet op uit om iemand in een kwaad daglicht te zetten, waarom?
Ja tuurlijk ben ik boos op stal Jaspers, waarom zo moielijk onderhandelen en zo op de centen zijn terwijl dit dier zo hard voor je gewerkt heeft, wat ik vertel zijn alleen maar de feiten meer niet, verder wordt hier driftig gespeculeerd, sommige zien al aan 1 foto dat het paard afgekeurd is, nou erg knap zelfs een dierenarts zou dat niet kunnen.

Lotus was zeker wel in eigendom van stal Jaspers wij hebben hier de bon om hette bewijzen, het laatste jaar stond ze als leasse paard bij een meisje.maar was nog steeds eigendom van die stal.

Ik heb verder geen commentaar op de stal ken ze niet, weet niet hoe ze voor de paarden zijn enz maar ik mag toch ZEKER wel mijn eigen mening erover hebben of mag dat ook al niet.

IK vind het niet kunnen een paard zo af te danken en daarom hebben wij er iets aan gedaan, Lotus staat nu lekker aan haar hooi te kabbelen, wie van jullie kan hier opstaan en keihard zeggen dat ze dat niet verdient, wie?

Lotus had trouwens een fistel niets meer en niets minder, kwestie van er even tijd aan besteden meer niet.
Waarom iedereen opeens zo vijandig moet doen begrijp ik niet net alsof wij iets verkeers hebben gedaan, we hebben haar geholpen meer niet en als er morgen weer eentje op ons pad voorbij komt doen we het weer of jullie het er nu mee eens zijn of niet

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:44

En waarom vind je het een probleem om 500 euro te betalen? 500 euro voor een heel paard wat volgens jouw niets mankeerd is toch geen geld?
Laatst bijgewerkt door kohtje op 19-12-08 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:44

Jongens, jongens...ga eens naar de eerste de beste markt waar paarden worden verkocht en kijk dan eens aan het eind van de dag hoeveel "gezonde" paarden naar de slager gaan!
Ik vind het geweldig dat dit paard een tweede kans kan krijgen, maar zou het ook helemaal begrijpen als dit paard naar de slager was gegaan! Als alle paarden die niet goed zijn of te oud maar in leven werden gehouden, zou Nederland om komen in de paarden!

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 18:45

suleilitha schreef:
Ben ik ook benieuwd naar en verder, het is duidelijk te zien dat het om een tuigpaard gaat en geen rijpaardtype. Dat zou wel wat kunnen verklaren van de "gedragsproblemen" die eerder werden genoemd. Tuigers zijn doorgaans geen lekkertjes in de omgang en hebben een wat andere aanpak nodig dan het doorsnee rijpaard.
En no way weggeven! Nietap was een goed voorbeeld wat er gebeurd met paarden die eigenlijk naar de slacht hadden gemoeten.

nou meis weet niet waarje het over hebt, paardjes in nietap naar de slacht, wat een onzin zeg, ken je de paarden eigenlijk wel heb je ze wel eens gezien, 1 goede tip neem niet klakkeloos over wat er verteld word maar ga eerst kijken en dan oordelen.

Voor de overige, ja toepasselijk onderschrift, (grinnik)
Ik maak me sterk voor slachtdiern (ja eet zelf geen vlees) maar dat onderschrift ,moet er zelf ook wel beetje om lachen zeg ik je eerlijk.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:46

Hoe weet je zeker dat ze naar Italië ging? Anderen beweren dat alle afgekeurde paarden naar een vaste slager gaan in België?

Kan je haar beenprobleem wat verder uitleggen, een fistel is wel heel vaag?

Ik vind overigens jullie actie wel goed hoor, maar zo'n grote stal afbreken, dan moet je ertegen kunnen dat mensen vragen stellen en kritisch zijn. Das imo logisch...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:47

suleilitha schreef:

???? tuigers geen lekkertjes in de omgang??
Waar haal je dat nu weer vandaan?
Ik heb diverse tuigers gereden (en nog steeds) en het klopt wel dat ze wat moeilijker dressuurmatig te rijden zijn, maar in de omgang is het een gewoon paard hoor!

En om deze problemen wat de TS heeft te voorkomen zou ik mijn paarden persoonlijk naar de slacht brengen.
Mij komt het een beetje raar over zoals genoemd op de andere site paardenpraatjes dat je dit bij de regering meld en bij de krant!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:48

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:48

goed gedaan!
gelukkig zijn ze bij mij op de manege niet zo, dan gaan ze gewoon naar een rusthuis (als ze te oud zijn of blijvend kreupel)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:49

IlovePrinses schreef:
goed gedaan!
gelukkig zijn ze bij mij op de manege niet zo, dan gaan ze gewoon naar een rusthuis (als ze te oud zijn of blijvend kreupel)

Dream on Slapen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:51

ik snap dit verhaal echt niet hoor,

ten eerste stal jaspers zou hier blij zijn! ik ken heel die stal niet maar als ik er zou staan zou ik gelijk zorgen dat de eigenaar van dit topic afweet! dit vind ik niet kunnen

en nu over het geld, eigenlijk hebben jullie een ( nu) gezond paard gekocht waarom dan drama maken over die 500? dat is toch helemaal niets voor een gezond paard?

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 18:51

kohtje schreef:
En waarom vind je het een probleem om 500 euro te betalen? 500 euro voor een heel paard wat volgens jouw niets mankeerd is toch geen geld?

Nou zal ik je vertellen, en ben zelf manegeeigenaar geweest, heb zelfs 2 maneges gehad.
Als een dier nou zoveel voorje verdiend heeft, waarom hem dan die kans niet gunnen, waarom, waarom moet je er zelfs tot in de dood nog iets aan verdienen dat begrijp ik niet.
Dan komen er mensen langs die haar een kans willen geven, en ook wlebetalen hoor begrijp me niet verkeerd, het gaat niet om die stinkcenten het gaat om het principe begrijp je, dan komen er mensen langs en dan word je keihard gezegd, nee of 500,= of de slacht en niet zomaar slacht er wordt ook nog even doodleuk bijverteld naar belgie omdat daar deslachtpaarden meer opbrengen en dan als klap op de vuurpijl, jullie hebben tot zondag en anders naar belgie toe.

Nou keihard gewoon, ik ken de stal verder niet, heb nog nooit iets met ze te maken gehad dus ben er niet op uit ze zwartte maken waarom?
Naar dit is zo koud en dat mag ik toch zeker wel vertellen toch?

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:52

Wat wil je hier nou mee bereiken?
Vind je het leuk om Stal Jasper in een kwaad daglicht te zetten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:54

en is 500 euro geen slachtprijs? heb van slachtprijzen geen verstand maar is dat niet wat een slachterij er ongeveer voor geeft? en ik vind dat je zeker wel stal jaspers in een kwaad daglicht zet

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:54

tja............. of ik bij pietje een tientje voor mijn product krijg of bij janje 20......... ga ik toch echt liever aan jantje verkopen Lachen

misschien is het wel een ingebouwde zekerheid van de manegeeigenaar............ want dit paard verkoop jij nooit meer verder voor dat geld Lachen want dat ga je er echt niet voor krijgen....

Ik vind het fijn voor het dier dat ze bij jullie is hoor........ maar om nou die manegeeigenaar zo door het slijk te halen......

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:55

berpie schreef:
Nou zal ik je vertellen, en ben zelf manegeeigenaar geweest, heb zelfs 2 maneges gehad.
?

hoezo gehad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:57

KiWiKo schreef:
berpie schreef:
?

hoezo gehad?

zon opmerking wilde ik ook al plaatsen maar ik dacht dan heb ik het weer helemaal gedaan haha

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:57

KiWiKo schreef:
berpie schreef:
?

hoezo gehad?

dat zijn nu paarden rusthuizen geworden Haha!

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:59

Super van je zeg!
Er was een manegepony die ik wanneer het zo ver was ook dolgraag wou overkopen. Die was zooo erg mishandeld vanaf dag 1. Elke dag was een levende hel voor haar. Ik was al een paar jaar van de manege af en was dus niet op de hoogte op hoe het met haar ging. Toen ik op de manege kwam en zag dat ze weg was..naar de slacht dus...had ik zoo'n spijt. Voor haar had k mn laatste spaarcent over. Lief lief arm diertje

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 19:00

Oke waarom zou ik die stal dan in een kwaad daglicht zetten of door het slijk heen halen, dat begrijp ik niet?
Ja tuurlijk ik kick erop om mensen zwart te maken!

Nou echt niet, ik vertel het verhaal zoals het is zoals het ons overkomen is waarom zou dat niet mogen dat begrijp ik niet, als ik nou erop uit zou zijn om ze een hak te zetten maar vertel dit verhaal uit eerste hand verder niets, er is niets gelogen aan hoe het gegaan is, weet verder niets over de verzorging daar enz en daar hoor je me toch ook niet over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:03

nee maar je hebt het er wel over hoe slecht die stal wel niet is en dat ze maar liefst 500 euro voor een paard vroegen en bla bla bla en ook nog eens met duidelijk de naam erbij kom op zeg dan ben je een stal aan het zwart maken

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:07

breezy302 schreef:
en is 500 euro geen slachtprijs? heb van slachtprijzen geen verstand maar is dat niet wat een slachterij er ongeveer voor geeft? en ik vind dat je zeker wel stal jaspers in een kwaad daglicht zet

De TS schetst alleen de situatie zoals zij die mee maakt. En ja, die is misschien niet positief. Maar elke manege heeft z'n sterke en zwakke kanten.
Mocht die manege echt zo goed zijn als hier ook beweerd wordt, dan zal het heus niet wakker liggen van de mening en de bevindingen van de TS, immers de leden en andere mensen die er mee te maken hebben weten dan wel beter.

Ik vind het iig mooi dat dit paardje nu lekker kan genieten van de rust! Want ik vind het ook absoluut niet fair om dit beestje op transport naar België te zetten. ( voor geen enkel beest.) Nagelbijten / Gniffelen

aerdenhout1

berpie schreef:
kohtje schreef:

Als een dier nou zoveel voorje verdiend heeft, waarom hem dan die kans niet gunnen, waarom, waarom moet je er zelfs tot in de dood nog iets aan verdienen dat begrijp ik niet.
Dan komen er mensen langs die haar een kans willen geven, en ook wlebetalen hoor begrijp me niet verkeerd, het gaat niet om die stinkcenten het gaat om het principe begrijp je, dan komen er mensen langs en dan word je keihard gezegd, nee of 500,= of de slacht en niet zomaar slacht er wordt ook nog even doodleuk bijverteld naar belgie omdat daar deslachtpaarden meer opbrengen en dan als klap op de vuurpijl, jullie hebben tot zondag en anders naar belgie toe.

Nou keihard gewoon, ik ken de stal verder niet, heb nog nooit iets met ze te maken gehad dus ben er niet op uit ze zwartte maken waarom?
Naar dit is zo koud en dat mag ik toch zeker wel vertellen toch?

Ik ben nog steeds manege eigenares, heb zelf momenteel nog 18 eigen paarden, waarvan een gedeelte niet meer kan werken, en JA mijn paarden mogen blijven tot hun dood, maar ik heb dan ook wel de gelegenheid om dat te kunnen bekostigen en weiland en paddocks genoeg om ze een fijne oude dag te geven. Een manegepaard dat de rest van zijn leven in een stal moet doorbrengen...TJa?? Ik ken stal Jaspers redelijk goed en weet eigenlijk zeker dat die geen paarden "zomaar" naar de slacht doen.
Blijft het wel fijn dat de dame's voor dit paard in de bres zijn gesprongen en deze dus wel een nieuw adres heeft waar hij van zijn oude dag kan genieten.

BraveSpots

Citaat:
Lotus stond op stal Jaspers uit Beinsdorp daar heeft ze 10 jaar mee gelopen in de lessen, de laatste jaren werd ze ook geleast, omdat ze kreupel werd moest ze weg, het is niet eens blijvende kreupeljeid, gewoon at rust en goede zorgen en ze was weer oke geworden.

Nou dat was haar dus gewoon niet gegund, deze prachtige dame moest geslacht worden en omdat de slachtprijzen in Belgie hoger zijn als hier (vanuit Belgie worden veel paarden op de beruchte slachttranporten naar Italie gezet) moest ze maar naar Belgie.

Dit verhaal heeft me erg aangegrepen, er zal wel volop commentaar komen dat maneges nu eenmaal zakelijk moeten zijn bla bla bla maar nee zo werkt het niet, geen enkele manege gaat failliet omdat ze 500,= mis zouden lopen of een paard de tijd GUNNEN om weer beter te worden.
10 jaar lang heeft zij zich uit de naad gewerkt en dit zou dan haar dank zijn, walgelijk zo ga je niet met dieren om.
Zo hard je best doen zo lief zijn en dan op 16 jarige leeftijd eindigen op een van die misselijk makende slachttransporten en eindigen als Salamiworstje in Italy.

Lotus is gered maar er zijn er nog zoveel die in het zelfde schuitje zitten, er zijn genoeg mensen die graag een paardje op willen vangen en hun een fijne oude dag te geven maar dan is het wel triest dat de eigenaar er nog aan moet verdienen ook, erg triest.

In deze stukjes vermeld je verschillende keren hoe slecht, hard en gierig de manege is, dat noem ik wel degelijk zwartmaken. (Of het al dan niet terecht is, dat is een andere vraag, kan ik niet beoordelen achter de computer).

Edit: vraag me nog altijd af hoe jullie weten dat ze naar Italië ging gaan?

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 19:12

KiWiKo schreef:
berpie schreef:
?

hoezo gehad?

Erg leuk allemaal, de eerste manege is verkocht, manege in purmerend.
Daarna had ik een manege in Garderen en die is failliet gegaan,en was mijn eigen stomme schuld, niets meer en niets minder en nog maals ik ben er niet op uit om de manege zwart te maken, ik vind het jammer als het zo opgepakt word, mij is het puur om Lotus, nu word al gesuggereerd dat wij een koopje hebben, waarom dan?
De laatste dage zijn erg emotioneel geweest, erg moeilijk en ik begrijp gewoon niet hoe je als staleigenaar zo hard kan wezen, als je het niet met me eens bent prima en alle begrip voor maar ik denk er anders over en dat is mijn goed recht toch? Of zie ik dat verkeerd?