Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
suleilitha schreef:Ben ik ook benieuwd naar en verder, het is duidelijk te zien dat het om een tuigpaard gaat en geen rijpaardtype. Dat zou wel wat kunnen verklaren van de "gedragsproblemen" die eerder werden genoemd. Tuigers zijn doorgaans geen lekkertjes in de omgang en hebben een wat andere aanpak nodig dan het doorsnee rijpaard.
En no way weggeven! Nietap was een goed voorbeeld wat er gebeurd met paarden die eigenlijk naar de slacht hadden gemoeten.
suleilitha schreef:Ben ik ook benieuwd naar en verder, het is duidelijk te zien dat het om een tuigpaard gaat en geen rijpaardtype. Dat zou wel wat kunnen verklaren van de "gedragsproblemen" die eerder werden genoemd. Tuigers zijn doorgaans geen lekkertjes in de omgang en hebben een wat andere aanpak nodig dan het doorsnee rijpaard.
En no way weggeven! Nietap was een goed voorbeeld wat er gebeurd met paarden die eigenlijk naar de slacht hadden gemoeten.
IlovePrinses schreef:goed gedaan!
gelukkig zijn ze bij mij op de manege niet zo, dan gaan ze gewoon naar een rusthuis (als ze te oud zijn of blijvend kreupel)
kohtje schreef:En waarom vind je het een probleem om 500 euro te betalen? 500 euro voor een heel paard wat volgens jouw niets mankeerd is toch geen geld?

want dat ga je er echt niet voor krijgen....berpie schreef:Nou zal ik je vertellen, en ben zelf manegeeigenaar geweest, heb zelfs 2 maneges gehad.
?
KiWiKo schreef:berpie schreef:Nou zal ik je vertellen, en ben zelf manegeeigenaar geweest, heb zelfs 2 maneges gehad.
?
hoezo gehad?
KiWiKo schreef:berpie schreef:Nou zal ik je vertellen, en ben zelf manegeeigenaar geweest, heb zelfs 2 maneges gehad.
?
hoezo gehad?
breezy302 schreef:en is 500 euro geen slachtprijs? heb van slachtprijzen geen verstand maar is dat niet wat een slachterij er ongeveer voor geeft? en ik vind dat je zeker wel stal jaspers in een kwaad daglicht zet
berpie schreef:kohtje schreef:En waarom vind je het een probleem om 500 euro te betalen? 500 euro voor een heel paard wat volgens jouw niets mankeerd is toch geen geld?
Nou zal ik je vertellen, en ben zelf manegeeigenaar geweest, heb zelfs 2 maneges gehad.
Als een dier nou zoveel voorje verdiend heeft, waarom hem dan die kans niet gunnen, waarom, waarom moet je er zelfs tot in de dood nog iets aan verdienen dat begrijp ik niet.
Dan komen er mensen langs die haar een kans willen geven, en ook wlebetalen hoor begrijp me niet verkeerd, het gaat niet om die stinkcenten het gaat om het principe begrijp je, dan komen er mensen langs en dan word je keihard gezegd, nee of 500,= of de slacht en niet zomaar slacht er wordt ook nog even doodleuk bijverteld naar belgie omdat daar deslachtpaarden meer opbrengen en dan als klap op de vuurpijl, jullie hebben tot zondag en anders naar belgie toe.
Nou keihard gewoon, ik ken de stal verder niet, heb nog nooit iets met ze te maken gehad dus ben er niet op uit ze zwartte maken waarom?
Naar dit is zo koud en dat mag ik toch zeker wel vertellen toch?
Citaat:Lotus stond op stal Jaspers uit Beinsdorp daar heeft ze 10 jaar mee gelopen in de lessen, de laatste jaren werd ze ook geleast, omdat ze kreupel werd moest ze weg, het is niet eens blijvende kreupeljeid, gewoon at rust en goede zorgen en ze was weer oke geworden.
Nou dat was haar dus gewoon niet gegund, deze prachtige dame moest geslacht worden en omdat de slachtprijzen in Belgie hoger zijn als hier (vanuit Belgie worden veel paarden op de beruchte slachttranporten naar Italie gezet) moest ze maar naar Belgie.
Dit verhaal heeft me erg aangegrepen, er zal wel volop commentaar komen dat maneges nu eenmaal zakelijk moeten zijn bla bla bla maar nee zo werkt het niet, geen enkele manege gaat failliet omdat ze 500,= mis zouden lopen of een paard de tijd GUNNEN om weer beter te worden.
10 jaar lang heeft zij zich uit de naad gewerkt en dit zou dan haar dank zijn, walgelijk zo ga je niet met dieren om.
Zo hard je best doen zo lief zijn en dan op 16 jarige leeftijd eindigen op een van die misselijk makende slachttransporten en eindigen als Salamiworstje in Italy.
Lotus is gered maar er zijn er nog zoveel die in het zelfde schuitje zitten, er zijn genoeg mensen die graag een paardje op willen vangen en hun een fijne oude dag te geven maar dan is het wel triest dat de eigenaar er nog aan moet verdienen ook, erg triest.
?
hoezo gehad?