3-jarige Appaloosadekhengst Devdan net zadelmak

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marijkjuh

Re: 3-jarige Appaloosadekhengst Devdan net zadelmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:03

Wat een leukerd is het Ja Het rijden ziet er ook ontspannen uit.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 22:19

Bedankt allemaal Haha!

Starten doen we nog maar niet hahaha, eerst meer balans, conditie en sterker worden, alles een beetje meer bevestigen, aanleuning nog wat stiller en t kereltje goed tussen twee benen en twee teugels kunnen houden. Mocht ie dan nog bij mij staan, DAN starten we Knipoog

Vandaag bleef hij heel lief in de stal liggen om te knuffelen, zo schattig Lovers

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:27

Ik ben jaloers op je hoor, echt.. Lovers

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:28

O, en nou ben ik ook jaloers op je! In de opfok heb ik er ook wel eens zo bijgezeten, heerlijk kroelbeest van me. Lovers

Jaggie, die naam is met heel veel zorg uitgezocht, en de betekenis is eigenlijk helemaal niet zo stoer. Hij was precies het veulen waar ik van gedroomd had, hengstveulen, panterbont. Devdan betekent dan ook "geschenk van God". Lachen
En hij is ook echt een geschenk van God, niet alleen als veulen, hij heeft alle verwachtingen en al mijn dromen overtroffen. Ja

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 10:51

Hij lijkt al met veel balans te lopen voor zo'n jong dier. Ziet er heel fijn en ontspannen uit. Hopelijk kun je nog een poos van hem genieten, en vervolgens zal neonlight zelf natuurlijk weer volop van haar mooie paard genieten. Lachen Ik ben benieuwd hoe hij het op de hengstenkeuring gaat doen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:03

Urielle schreef:
Starten doen we nog maar niet hahaha, eerst meer balans, conditie en sterker worden, alles een beetje meer bevestigen, aanleuning nog wat stiller en t kereltje goed tussen twee benen en twee teugels kunnen houden. Mocht ie dan nog bij mij staan, DAN starten we

knappe vent Vork ! Neonlight heeft me op de hoogte gehouden over Devdan, omdat we eigenlijk met hetzelfde bezig zijn: het inrijden van jonge pony's (met of zonder vlekjes Tong uitsteken ). Leuk om de ervaringen te delen!

Ik zou juist zeggen, Urielle, lekker de TIJD nemen voor het inrijden en NIET (te) vroeg gaan starten. Hoe breder de basis....... scoren gaat hij toch wel, en als je hem nu de tijd gunt, gaat het winstpunten pakken daarna veeeeeeel sneller!

Jammer dat ik trouwens de foto's hier in dit topic niet (meer?) kan zien. Het filmpje wel.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:32

Foto's moeten het toch nog doen, vreemd. Ik zie ze nog wel, en mijn historie was geleegd, kan niet zijn dat ze nog in het geheugen van mijn computer zitten.

Javayo, ik geniet nu met volle teugen van mijn hengst. In de toekomst zal hij ook niet door mij gereden of uitgebracht gaan worden. Daar ben ik de persoon niet voor, hij heeft teveel kwaliteit voor mij. Haha! Is zonde voor het beestje als ik er mee aan de gang ga. Haha!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:37

Wat een mooie betekenis....dat wist ik niet eens!
Nou denk dat je er vast een keertje opkruipt,
de verleiding zal vast te groot zijn om het niet te doen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:56

Urielle schreef:
Bedankt allemaal!

R_emkee, ik denk dat jij ziet dat ik mijn handen laag plaats, dat is met opzet omdat het voor Dev dan makkelijker is om de hand omlaag te volgen en omdat ik dan minder risico loop hem in zijn mond te zitten als hij ineens een onverwachte beweging maakt of weg zou springen. Zo rij ik alle jonge paarden, pas als ze wat verder zijn ga ik mijn handen dragen, als de kans dat ik ze beledig of onzeker maak als ik ze per ongeluk in de mond zit een beetje afgezwakt is. Dev voelt iig zeker niet gespannen of naar verzet neigend aan, integendeel, hij voelt verrassend ontspannen en save aan voor zo'n jong dier. Het voelt allemaal heel vanzelfsprekend met hem. Lachen

Jaaaa, dit keer zie ik de foto's wel Haha! .
Ik begrijp de opmerking van R_emkee helemaal niet; het ziet er m.i. wel degelijk heel ontspannen uit. Mooi lengte in de hals, passen afmakend. De jonge pony's die bij ons beleerd worden, worden de eerste maanden ook met hand op schofthoogte gereden. Nooit onder de schoft, maar ook zeker niet in de "dressuurhouding" boven de schoft. Ze zullen eerst vertrouwen moeten krijgen in de hand en gewoon braaf worden in stap, draf en galop op twee handen.
(Eigenlijk ben ik best een beetje jaloers dat hij bij jou staat, Urielle, en niet bij ons Knipoog )

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 21:15

Ja daar is de knappe Devdan. Wat is hij toch mooi onder het zadel. Je mag maar trots zijn om zo'n stoere vent onder je bips te hebben.
Hij loopt al ontzettend goed voor de tijd die hij onder het zadel is. Knap hoor. hij laat ook al lekker been werk zien.

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 10:59

Ziet er goed uit Riv en idd toont hij groter dan een D-pony. Ik snap neonlight en jij met hem weglopen, het ziet er mooi ontspannen uit, ben ook benieuwd hoe hij het blijft doen dus ik zeg: vooral foto's blijven plaatsen!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 12:53

Wauw Neon en Riv! Hij ziet er super uit!
Hoe lang blijft hij nou bij jou staan?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 12:58

wat een plaatje!!hij loopt keurig voor zijn leeftijd!
even een vraagje....waarom aan 4 benen bandages?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 13:05

Geerke, staat al op de vorige pagina uitgelegd waarom. Knipoog

3-jarige Appaloosadekhengst Devdan net zadelmak

Urielle schreef:
***knip***

Getup, normaal wordt hij gereden met peesbeschermers voor alleen, maar voor de foto's vond ik het wel eens leuk en netjes om ons in set te steken. Toont toch net dat beetje meer Knipoog

Amanda, nog onbekend. Even zien hoe het allemaal loopt. Eerst de hengstenkeuring eens afwachten.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 13:19

o.k...sorry..niet gelezen...het ziet er inderdaad mooi uit...het oog wil ook weleens wat toch?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 14:34

Klopt, hoewel ik zelf eigenlijk van het minimale ben. Daarom ook alleen maar peesbeschermers voor normaal, en geen strijklappen achter. Hij strijkt niet, dus ook niet nodig. Verder bieden ze toch geen bescherming. Haha!
Maar ik vond het wel heel leuk dat Urielle eraan had gedacht. Haha! Bovendien een mooie oefening, want als ie in de toekomst om hengstenshows onder het zadel gepresenteerd wordt wil het oog ook wat, en zullen er ook bandages omheen gaan. Haha!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 16:06

Dat lindegroen staat hem leuk!
Ik heb die kleur ook liggen voor Ster, als ze weer bereden gaat worden zet ik haar ook eens in vol ornaat, compleet met knotjes en ingevlochten staart, op de foto. Just for fun Haha!

Ik ben ook van het minimalistische....... zo min mogelijk poespas aan het hoofdstel en zadel, en als het niet hoeft, ook geen strijklappen of peesbeschermers.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 00:16

Knappe devdan weer. Ziet er goed uit. Voor hopenlijk een lange tij nog veel plezier met hem toegewenst Urielle.
wanneer is de hengstenkeuring Neonlight? en waar is die?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 01:01

24 januari in Ermelo. Spannende dag, want na kampioen van de nieuwe jaargang vorig jaar hoop ik dat hij nu kampioen van de kleine maat gaat worden, en hij maakt zeker kans. Ja

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 01:02

spannnend!!!!!!