Kino @ Vries (Z debuut) en Roden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mistid

Re: Kino @ Vries (Z debuut) en Roden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 16:48

Dankje Eva en Zz_pOwer Lachen

WE hebben zeker wel plezier.
Een pony die geen plezier heeft, zal echt niet springen, ze springt ook zeker niet uit een angst voor zweep, omdat die nooit wordt gebruikt, hij is er alleen voor het 'zijn'. Ook sporen gebruiken we niet. Een pony die geen plezier heeft krijg je echt niet zonder sporen en zweep rond.

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 15:54

Knap hoor, ik doe het je niet na Clown
Leuke pony en leuke combi.
Commentaar is eigenlijk al door iedereen gegeven, maar dat je hard in het zadel komt vind ik nog wel meevallen maar kan ook aan mij liggen.
Hoe hoog zijn de hindernissen in de Z eigenlijk ongeveer?

Groetjes

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 16:28

Dankje Lachen
D-Z is 1.10m Knipoog

sorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 16:53

Leuk Mirthe dat je al Z springt.

Je hebt al veel tips gekregen, maar volgens mij is deze nog niet gezegd:
Probeer nog wat met in-uitjes te oefenen, zodat hij zich wat ronder maakt en misschien is het ook wel handig om thuis lijntjes te oefenen waardoor hij leert meer terug te komen. (als je nog een voorbeeld daarvan nodig hebt, zeg je het maar want ik heb nog wel een paar ideeen) Bloos

Succes nog verder he! Haha!

Vaxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 18:30

mistid schreef:
Dankje Eva en Zz_pOwer Lachen

WE hebben zeker wel plezier.
Een pony die geen plezier heeft, zal echt niet springen, ze springt ook zeker niet uit een angst voor zweep, omdat die nooit wordt gebruikt, hij is er alleen voor het 'zijn'. Ook sporen gebruiken we niet. Een pony die geen plezier heeft krijg je echt niet zonder sporen en zweep rond.

Da's dan ieders zijn mening

Roos__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 18:38

probeer je handen stiller te houden, ook al heeft je pony er zin in haha.. leuke combi !

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 22:47

Sorry, ik spreek je wel even op msn aan als ik je online zie, altijd handig Haha! al spring ik thuis bijna nooit, maar voor deze week staat er wel 1X op de planning omdat les niet doorgaat

Dankje Roos Haha!

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:55

Joke_x_Remy, hoe kan je bepalen of ze plezier hebben of niet..
Idd als de pony geen plezier zou hebben zou je dat duidelijk kunnen zien aan zn prestaties etc. Aan de houding van de pony te zien lijkt het me gewoon een wat heet paardje in het parcour, toch springt ie met zn oortjes naar voren..
Zet nou asjeblieft geen stempel op dit koppel zonder het nou echt te weten, tenzij de pony je heeft verteld dat ie het niet leuk vind.. Nagelbijten / Gniffelen

Vaxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 16:38

Ik zeg niet dat de pony geen plezier heeft in het springen, maar ik ben er wel van overtuigd dat hij het niet leuk vindt dat er zo in zijn mond getrokken wordt en op zijn rug gebonkt..

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 09:45

Het ziet er erg pony-achtig uit, sturen van hindernis naar hindernis. Want springen kan je pony wel en jij hebt lef genoeg.
Het komt omdat je pony erg aantrekt op de sprong, ik weet dat het moeilijk is maar probeer je hand stil te houden en niet te trekken of vast te zetten. Als dit verbetert, laat de pony je ook beter zitten zodat je niet zo ongemakkelijk zit op een vaste rug.

Probeer je dressuurmatige rijden tussen de sprongen te verbeteren. En dan zal je zien dat die pechbalkjes ook niet meer voorkomen. En als de pony dressuurmatig wordt gereden tussen de sprong en niet van hindernis naar hindernis wordt gestuurd, zal het changeren ook makkelijker gaan aangezien de rug dan meer ontspannen is.

Succes.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 19:42

Super hoor, ik heb niet echt verstand van springen, ben meer een dressuurtut maar vind het er mooi uit zien. en de pony zal inderdaad niet springen als hij geen zin heeft.. Clown

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 19:50

JokeXRemy, jij vind wat jij vind, maar dan mag je nou wel weer stoppen om hier steeds weer te reageren...

Mytens, ben er afgelopen weken erg mee bezig geweest, en voelde al heel veel verbetering deze zaterdag in het parcours Haha!
Puur omdat ik haar voor het parcours zo fijn dressuur had lopen, dus snap helemaal hoe je bedoeld Haha! en als ik dat doe, springt ze idd ook een stuk fijner Haha!

Jezzi, dankjewel Haha!

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 10:59

mistid schreef:
[***], ben er afgelopen weken erg mee bezig geweest, en voelde al heel veel verbetering deze zaterdag in het parcours Haha!
Puur omdat ik haar voor het parcours zo fijn dressuur had lopen, dus snap helemaal hoe je bedoeld Haha! en als ik dat doe, springt ze idd ook een stuk fijner Haha!

Heel veel succes en binnen de kortste keren heb je d'r helemaal voor elkaar. En dan gaat het changeren beter en de pechbalkjes heb je niet meer. En dan win je alles Haha!

Vaxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 15:37

mistid schreef:
JokeXRemy, jij vind wat jij vind, maar dan mag je nou wel weer stoppen om hier steeds weer te reageren...

Ik reageer enkel omdat er op mijn reacties gereageerd wordt, anders zou ik me hier niet mee bezig houden Tong uitsteken

powerzoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 16:07

nou mot ik ook maar even reageren. Ik heb precies zo'n pony gehad. Ik racete de eerste 3 maanden alleen maar keihard rond als hij een hindernis zag. Ik deed mijn uiterste best on het 'in'te houden tot iemand zij:'je moet er niet zo veel druk op leggen dat hij in een basis galop rond gaat. Er komt dan zoveel druk op zijn mond dat hij alleen harder ging. Toen ik hem wat meer zijn gang liet gaan ging het een stuk beter en uiteindelijk ging ikin een redelijke basis galop door een M pacour. Ik deed inderdaad veel in uitjes maar ook balkjes voor en achter de sprong leggen dat hij meer moet verzamelen. Maar hou de druk wa meer van zijn mond af en probeer het wat meer met je benen op te lossen. Zo ik hoop dat je er iets aan hebt

Moeminx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 19:38

Heey! Haha! Ik wist niet dat jij een topic had geopend, haha. Bloos Ziet er goed uit! Jou pony lijkt heel erg op mijn pony , (mijn pony is ook zo pittig) Maar netzoals wat hierboven staat, dat klopt!
Ik spreek je nog wel!, Veel Succes verder! Pling

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 16:02

HannahFrouk schreef:
Zul je misschien niet leuk vinden om te horen, maar ik vind wel dat je vreselijk op de rug van je pony zit te bonken. En ik denk dat dat mogelijk ook de reden is dat hij z´n hoofd zo omhoog gooit. Ik zou wat meer in verlichte zit gaan zitten.

Bij een Z-parcour geheel de tijd in de verlichte zit staan heeft geen zin , je zult toch moeten passen en meten naar de sprong toe , staand werkt dat niet echt .De pony is zeker een heethoofdje Knipoog ? Ik herken het in mijn pony's *LOL* , aan het hoofd kan je weinig doen , ze trekken gewoon erg naar de sprong toe , verder in de bochten misschien wat ronder proberen te rijden , maar ik weet hoe moeilijk dit is Lachen ! Succes verder!

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 12:36

Ik vind het er al super uitzien. Maar ik denk dat je nog iets meer moet proberen hem los te laten, anders word het zo'n trek wedstrijd. Maar je kan wel zien dat je pony van het springen geniet en dat is heel belangrijk Haha! .

Volgens mij heb ik jou maandag ook in Zuidbroek zien rijden, kan dat kloppen?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 14:15

@ Eknein, klopt, ik had klassiek een 3e prijs. Progressief ging slecht, had deze week niet al te veel kunnen doen dus werd 'rop en scheurwerk' voor mijn gevoel.
@Soraya, echt een heethoofd idd Ja
@Powerzoe, Dankje voor de tip Lachen .

Allemaal bedank voor de reacties Haha!

maccie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:29

je pony wil heel graag en jij zit er netjes op, gewoon nog wat werken aan het rustig rijden en het wat ontspanner worden van je pony. hij toontnu wat onrustig en gespannen waardoor jij minder fijn kan rijden en wat stuitert zoals veel al hebben gezegt maar met wat oefenwerk word het vast beter en zullen jullie nog veel plezier op wedstrijd hebben.

Tinkeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:31

Ik vind je zit erg goed tijdens de sprong,
wat mij ook opvalt is dat je soms beetje hard in eht zadel terug komt.
Het zou perfect zijn als je je paard wat meer kon inhouden.
Het ziet er super uit en ga zo door!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 16:42

Dankjullie Haha!

@Tinke, ik doe mijn best met inhouden, maar op een gegeven moment lukt het echt niet meer Bloos
@Maccie, idd Ja , al is ze nooit gespannen, dat is het gebrek aan nageeflijkheid Ja

Tinkeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:45

Ja ik snap het, afgelopen zomer ook een parcourtje gesprongen met een paard die niet/moeilijk te houden is voor de hindernissen. Die wil er het liefst overheen crossen. Het ziet er echt heel leuk uit hoor! Haha!

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 17:00

Super leuk paardje .!
mooi filmpje ook
welke 2 liedjes zijn dat in dat filmpje ?
maar ik vind het er wel goed uitzien
succes verder

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 17:05

Dankjullie Haha!

@Naooom, 1e liedje is Chris Brown - Forever
2e liedje is Kate Ryan - Ella elle l'a