eper paarden 4 daagse 2009

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 09:01

Ik heb me ook op gegeven, zou de 1e keer worden als ik mee mag doen :D
Ik hoop het wel andere jaren was ik altijd te laat met opgeven, nu ook vrij laat, pas de 11e opgegeven maar ja ik zie het wel.

Als ik mee mag doen, misschien leuk om een keer samen met een bokker te rijden die ook alleen is of met een groepje.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:55

michele schreef:
Ik heb me ook op gegeven, zou de 1e keer worden als ik mee mag doen :D
Ik hoop het wel andere jaren was ik altijd te laat met opgeven, nu ook vrij laat, pas de 11e opgegeven maar ja ik zie het wel.

Als ik mee mag doen, misschien leuk om een keer samen met een bokker te rijden die ook alleen is of met een groepje.

Michele: er zijn groepjes genoeg waar je mee mee kunt rijden; gewoon even vragen.
Hoe bedoel je dat je "telkens te laat bent met opgeven"? Sta je niet op de mailinglist dan? Je woont NB in Epe?
Had je op de mailinglist gestaan dan had je eind december een inschrijfcode gekregen, daarmee word je erop geattendeerd dat 'het 4-daagse circus' weer begonnen was. En dan kan je op 2/1 je weer inschrijven, dus nooit te laat op die manier!
Jippiee morgen de 1e loting!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

michele

Re: eper paarden 4 daagse 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 12:07

@ sandrina, nee ik sta niet op een mailinglijst dus ik dacht er altijd pas in februari of later aan, en ja dan was het iig al vol.
Eerder ging ik ook naar de almelose ruiterdagen dus dan was het ook niet handig omdat dit de week ervoor was.
Maar goed ik zie het wel, lijkt me wel ontzettend leuk

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 09:46

michele schreef:
@ sandrina, nee ik sta niet op een mailinglijst dus ik dacht er altijd pas in februari of later aan, en ja dan was het iig al vol.
Eerder ging ik ook naar de almelose ruiterdagen dus dan was het ook niet handig omdat dit de week ervoor was.

:n Als je je nu inschrijft heb je nog kans mee te doen voor de 2e loting. Maar als je de voorkeur geeft aan iets anders daarin sta je daarin natuurlijk vrij.
Schrijf je je nu in voor dit jaar en je wordt niet ingeloot dan sta je in elk geval voor volgend jaar op de lijst, dan kan je je 2/1/2010 inschrijven en dan doe je mee in de 2e loting. Lijkt ver weg, maar dat is het zo hoor!
Ik hoor/lees wel wat je gaat doen.

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 09:51

Ik volg dit topic graag, want het lijkt me een goed etraining voor mij en mijn paard. Ik heb hoefschoenen voor alnge afstanden en die hoefden niet op maat te zijn geammkt. Dus als iemand meer wil weten over mijn ervaringen, hoor ik het wel.

Ik begrijp dat er een loting is? Zal van het weekend de website eens gaan bestuderen, nu eerst aan het werk!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 09:53

ik ben wel benieuwd naar hoefschoenen. mijn paard staat nu voor op ijzers, en achter bloot.. de ijzers voor zitten tijdelijk (hoop ik) omdat er een scheur in de hoeven zat, en ze nogal snel brokkelen. Het liefst zou ik ze zonder ijzers laten lopen, en dan voor de buitenritten/lange afstanden hoefschoenen aan doen.

zou ik dan alleen voor de voorhoeven schoenen moeten nemen, of rondom?

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 09:55

Sandrina schreef:
michele schreef:

:n Als je je nu inschrijft heb je nog kans mee te doen voor de 2e loting. Maar als je de voorkeur geeft aan iets anders daarin sta je daarin natuurlijk vrij.
Schrijf je je nu in voor dit jaar en je wordt niet ingeloot dan sta je in elk geval voor volgend jaar op de lijst, dan kan je je 2/1/2010 inschrijven en dan doe je mee in de 2e loting. Lijkt ver weg, maar dat is het zo hoor!
Ik hoor/lees wel wat je gaat doen.

Ik heb me vorige week dus "al" ingeschreven.
Ik gaf een uitleg waarom ik eerder altijd te laat was of niet mee deed.
Dus vandaar dat ik nu zeg ik zie wel of ik ingeloot ben :D

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 10:14

juval schreef:
ik ben wel benieuwd naar hoefschoenen. mijn paard staat nu voor op ijzers, en achter bloot.. de ijzers voor zitten tijdelijk (hoop ik) omdat er een scheur in de hoeven zat, en ze nogal snel brokkelen. Het liefst zou ik ze zonder ijzers laten lopen, en dan voor de buitenritten/lange afstanden hoefschoenen aan doen.

zou ik dan alleen voor de voorhoeven schoenen moeten nemen, of rondom?

Altijd rondom meenemen: beter mee verlegen dan om verlegen!
De 'zandpaden' zitten vol met gemene, scherpe steentjes. Iemand anders zei al dat zelfs het zand ontzettend de hoeven slijt, dus meenemen die hoefschoenen!
Ga nu direct oefenen met hoefschoenen met kleine stukjes beginnen een kwartiertje maar dag ofzo en dan langzaam opvoeren. Anders kom je jezelf lelijk tegen. Ik heb daar ervaring in.
Zaker als er nu een scheur zit in de hoef, moet je daar geen risico mee gaan lopen. Dat is tenminste mijn advies.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 10:16

Michele, daar moet ik overheen gelezen hebben. Veel succes met de training en met de loting.

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:22

Sandrina schreef:
Hoefschoenen zou een uitkomst kunnen zijn, maar dan moet je vandaag die dingen al aan moeten hebben en beginnen met trainen met een tijd van 10 minuten per dag en volgende week pas 20 minuten per dag! En dat volhouden tot je zit aan de lengte van de tocht, stappend +/- 5 uur.

Met alle respect, maar daar ben ik het niet mee eens. Ik heb vorig jaar hoefschoenen gekocht, 2,5 week voor ik een wedstrijd (TREC) had. Ik heb in 3 of 4 ritjes opgebouwd naar 10 kilometer en heb toen de wedstrijd gereden (25 km in de Ardennen, veel over de verharding en bergop en bergaf) die 6,5 uur duurde. Geen enkel probleem! Opbouwen akkoord, maar een hafl jaar vantevoren is echt niet nodig!

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:28

Ik ben inmiddels helemaal bij gelezen! Ik heb gekozen voor hoefschoenen rondom. Zeker gezien hij achter snel kort wordt (zijn hoeven bedoel ik). En de soort ritten die we rijden... Ik heb de easyboots, type Epic, met zo'n bandje. Ik rijd ook wel eens in de drab, en dan raak je ze niet kwijt!

Angela77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 12:27

Vandaag is de 1e loting, spannennnnnd!

keira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 12:33

Misschien off-topic, maar toch even de volgende vraag:
't lijkt me echt super tof om aan zo'n tocht mee te doen. Maar zijn er ook in de omgeving van Limburg dergelijk tochten?
Wie weet hier meer over? Is er een bepaalde website waar ik meer info kan vinden?

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 13:49

MirjamN schreef:
Sandrina schreef:
Hoefschoenen zou een uitkomst kunnen zijn, maar dan moet je vandaag die dingen al aan moeten hebben en beginnen met trainen met een tijd van 10 minuten per dag en volgende week pas 20 minuten per dag! En dat volhouden tot je zit aan de lengte van de tocht, stappend +/- 5 uur.

Met alle respect, maar daar ben ik het niet mee eens. Ik heb vorig jaar hoefschoenen gekocht, 2,5 week voor ik een wedstrijd (TREC) had. Ik heb in 3 of 4 ritjes opgebouwd naar 10 kilometer en heb toen de wedstrijd gereden (25 km in de Ardennen, veel over de verharding en bergop en bergaf) die 6,5 uur duurde. Geen enkel probleem! Opbouwen akkoord, maar een hafl jaar vantevoren is echt niet nodig!

Mij is het zo verteld. De ballen van de hoef eelt moeten hebben eer alles kan gaan zonder blessures. Daarom dat langzame opbouwen. Ik houd mij aan dat advies. Dat jij het anders doet is je goed recht.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 13:51

keira schreef:
Misschien off-topic, maar toch even de volgende vraag:
't lijkt me echt super tof om aan zo'n tocht mee te doen. Maar zijn er ook in de omgeving van Limburg dergelijk tochten?
Wie weet hier meer over? Is er een bepaalde website waar ik meer info kan vinden?

Ik ben niet bekend met alle 4-daagses, maar ik weet er geen in Limburg.
Op de site van de Eperpaardenvierdagse staan er meer, maar niet dat ik weet van een in Limburg.

http://www.paarden4daagse.nl/weblinks.php Hier is ie.

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 14:36

Citaat:

Mij is het zo verteld. De ballen van de hoef eelt moeten hebben eer alles kan gaan zonder blessures. Daarom dat langzame opbouwen. Ik houd mij aan dat advies. Dat jij het anders doet is je goed recht.

Als je goed passende schoenen koopt, is dat eelt niet per sé nodig. Het is net als bij jezelf: goed passende schoenen hoef je niet in te lopen, die zitten meteen goed. En minder goed passende schoenen gaan soms nooit lekker zitten! Ik heb wel het idee dat het goed is om regelmatig ermee te rijden, bijvoorbeeld eens per maand, om ze eraan gewend te houden. Maar wat super belangrijk is: koop de goede schoenen (het goede merk) en de goede maat. Sommige merken zullen sommige paarden nooit passen, omdat hun hoef te rond of juist te langwerpig is om goed te passen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:24

MirjamN schreef:
Ik ben inmiddels helemaal bij gelezen! Ik heb gekozen voor hoefschoenen rondom. Zeker gezien hij achter snel kort wordt (zijn hoeven bedoel ik). En de soort ritten die we rijden... Ik heb de easyboots, type Epic, met zo'n bandje. Ik rijd ook wel eens in de drab, en dan raak je ze niet kwijt!

mag ik vragen waar je die kan kopen? in de gewone ruitersportzaak hier hebben ze ze niet...

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:28

@juval: ik heb ze bij de plaatselijke ruitershop vandaan, maar je kunt ze ook bij een harry's horse dealer vandaan halen. Wanneer je info vraagt op hun site, zouden ze je een dealer in de buurt moeten kunnen aanbevelen...

Maar kijk eerst even op de site van easyboot in amerika. Daar staat een test die je kunt doen om te kijken of je paard de easyboot, de old mac etc nodig heeft. is erg handig testje!

Angela77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:05

*\o/* Ik ben ingeloot, ik doe weer mee dit jaar!!!

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:05

Jippie! Ik ben ingeloot! :D

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:11

Jippie, ik ben ingeloot. Nu nog een goed paard! Zit er aan te komen!

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:43

Sandrina schreef:
Jippie, ik ben ingeloot. Nu nog een goed paard! Zit er aan te komen!

Gefeliciteerd!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 22:42

ik heb nog niets gehoord, dus ik vrees dat ik niet ben ingeloot..
hebben jullie mail gehad?

Tiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 22:55

ik had me ook aangemeld
heb ook niks gehoord...
hoop op de tweede loting?

hoe gaan jullie om met de menners/ruiters die langs jullie heen crossen?
of heb ik daar over heen gelopen

Tiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 23:09

welke site is van zorgvliet vierdaagse?