Het moet toch verdorie niet gekker worden!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

A_nouk

Re: Het moet toch verdorie niet gekker worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 01:33

Die kinderen worden steeds brutaler, en houden nergens rekening mee.
Voor hetzelfde geld bokt het beestje kukkelen ze eraf krijg je dat weer....

Ik had nog geen eens het lef gehad om ongevraagd op iemand anders zijn grond laat staan aan de paarden te komen Sigaar

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 02:01

"t is niet te geloven zeg Boos! de brutaliteit! je hebt het goed aangepakt hoor Knipoog wat een tuig zeg Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 02:19

BonitaBon, ga je nog naar de politie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 02:19

Het positieve is: ze zijn braaf met zadelmak maken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 02:24

Pipo schreef:

Nou zeg, bij ons is ongeveer hetzelfde gebeurt en echt, je weet NIET wat dat met je doet als eigenaar!!!! Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 02:28

suleilitha schreef:
Pipo schreef:

Nou zeg, bij ons is ongeveer hetzelfde gebeurt en echt, je weet NIET wat dat met je doet als eigenaar!!!! Boos!

Oh jawel hoor, ik draai ze de nek om, stuur vervolgens de hond erop af en geef ze dan aan bij de politie.

Maar als 8 jarige was ik ook niet veel beter dan die meisjes Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 02:33

Pipo schreef:
Maar als 8 jarige was ik ook niet veel beter dan die meisjes Bloos

Dan had je in ieder geval nog als excuus dat je niet besefte waar je mee bezig was Clown

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 02:49

Ze zijn weer lekker bezig zo te zien! Jullie wonen niet toevallig bij elkaar in de buurt toch?

Denk dat ik met het meest valse paard van stal (dat is echt een kreng) en al naar de scholen in de buurt zou gaan om te laten zien hoe "lief" paarden kunnen zijn. Laat ze die maar proberen te aaien, die trapt en bijt ze het hele schoolplein over en komt daarna nog even fijn achter ze aan om ze nog een rotschop na te verkopen. "thanx for the hug".

Bij ons was er vroeger ook geen geld voor manegelessen, dus deden wij alles wat er gedaan moest worden op de manege, en in ruil daarvoor kregen wij dan les. Wat is daar mis mee tegenwoordig?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 08:23

mick75, waarschijnlijk gaan dan alle pennymeisjes op die scholen de DB bellen, want zo'n 'vals' paard móet wel mishandelt worden! Knipoog
Kan er echt met mijn verstand niet bij, je zou toch bijna hopen dat zo'n paard even ......... Bloos

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 08:38

Ik woon naast een weiland waar vaak een paard of 40 in staan. Aangezien de wei naast de weg ligt komen er dus veel kinderen, kijken aaien, poetsen. En er zijn er ook die denken dat ze erop kunnen klimmen. Vaak als je uitleg geef dat het om fokmerrie's gaat en dat deze paarden nooit een ruiter op hun rug hebben gehad, zie je ze toch even nadenken. Maar als je weer binnen staat gaan ze gewoon door met hun praktijken Boos! Manen vlechten, poetsen, en eten geven. En een kudde van 40 paarden eten geven maakt een hoop herrie omdat ze allemaal die ene boterham willen hebben. Dat er nooit iets gebeurt is verbaasd me enorm. Gelukkig maar voor de paarden en kinderen. Je kan wel zeggen eigen schuld maar je kind zal er maar tussen staan die een trap krijg.

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 09:43

Je kan idd wel zeggen 'je kind zal maar tussen zo'n kudde staan'. Maar in dit geval zijn het wel de onwetende ouders(en kids) die dit gewoon doen. Ze denken niet aan de gevolgen totdat er iets goed mis gaat en dan heb je de poppen aan het dansen.
Neemt niet weg het is echt belachelijk...ik zou enorm uit mijn plaat gaan als iemand met mijn paard zou gaan prutsen zonder toestemming Knipoog

aira2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:05

Naja wat een lef!!!!!!!! Er stond nog een bericht op bokt dat er ook kinderen gewoon op die paarden reden en borstelden! Echt ik snap het niet hoor! Ik zou ze er ook afgetrapt hebben. En weet je wat nog het ergste is volgens mij ben jij dan nog verantwoordelijk als het wat gebeurd met die kinderen omdat het jou paarden zijn!!!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:09

Wat een lef zeg...
Maar persoonlijk had ik de kiddos in de kladden gepakt, mee naar binnen genomen, omgekleed en even bij de ouders afgelevert... ben benieuwd wat die er van hadden gezegd...

ponypret

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:29

nou leuk is zoiets natuurlijk niet!
maar om kinderen "eraf te gaan trappen" gaat wat ver.Kijk het zijn en blijven kinderen die natuurlijk niet dat inzicht en ervaringen hebben van iemand die al heel lang paarden heeft!
ik denk dat je ze het beter goed kunt uitleggen waarom ze zoiets niet moeten doen en wat de gevolgen kunnen zijn als ze het dan toch doen,zowel voor hun als voor de dieren!

Wie van jullie heeft in zijn jeugd niet eens domme dingen gedaan,laten we eerlijk zijn!(ik heb het es geprobeerd om appels te sjoepen bij de boer en die kwam met hond en riek achter ons aan,hoei!!!!)

En als je soms die akelige dingen leest wat volwassenen allemaal doen dan valt deze actie echt in het niet.
Begrijp me niet verkeerd,ik keur het zeker niet goed wat ze gedaan hebben maar niet ieder kind van die leeftijd is verstandig en goed op de hoogte van paarden en ponies.
Soms is een goede tekst en uitleg genoeg om door te dringen!

aira2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:36

Sorry hoor maar toen ik jong was had ik echt niet het lef om zomaar op een paard te gaan rijden van iemand! Als je niks zou doen dan doen ze het de volgende keer gewoon weer! Nu zijn ze waarschijnlijk flink geschrokken en denken ze de volgende keer wel beter na! Het is ook voor hun eigen veiligheid hoor.

ponypret

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:40

ik heb ook niet gezegt dat je niks moet doen!!!
maar met een hoop gegil en getier los je het ook niet goed op!
en het feit dat ze stonden te janken na de toespraak is voor mij duidelijk genoeg dat ze zich weldegelijk iets aantrekken van het commentaar.
maar ik denk dat de meeste die zo heftig hierop reageren zelf geen kinderen hebben en ik kan me voorstellen dat je dan wel anders reageerd.

en nogmaals.....neeeeee ik keur het ook niet goed maar met agressie los je het ook niet altijd op!!!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:41

Ik dus ook niet, vond het al raar om een paard van een ander te aaien..

aira2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:45

Nee klopt heb geen kinderen en weet ook dat je het niet goed keur hoor. Maar je moet die kinderen niet aanraken ofzo maar ik zou ze wel met een harde stem het pad af hebben gejaagd.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:49

Hoe brutaal is dat!! Bloos!
Laat Bas je alweer bij hem komen? Of nog steeds niet?
Ik weet wel dat ik ontiegelijk boos zou zijn. Ik zou in badjas en al naar de ouders gestampt zijn en even verteld hebben dat als dochterlief nog een pas op jouw erf zou zetten, je haar aan haar oren naar de politie zou sleuren.
Kan hier zo kwaad om worden, waar is het fatsoen gebleven? Ik ben toch een stuk beter opgevoed, zolang er geen eigenaar bij is ga je absoluut niet aaien. En als hij/zij er wel is: eerst vragen!!

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:53

Jeetje mina echt niet te geloven.

Ik hou ook dit even bij.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 12:00

Hee komaan zeg, zijn er niet genoeg manege's in de buurt waar ze zich kunnen gaan amuseren ofzo...?

Ik heb het ook al een keer geweten (anderhalf jaar geleden) dat amore een afdruk van een onderlegger in haar haren gezweet stonden, terwijl mijn merrie tot een half jaar geleden helemaal niet bereden mocht worden!!

Heb ook al eens kinders op m'n wei gehad die doodleuk besloten hadden om amore te gaan longeren! Die heb ik flink op hun donder gegeven, heb me moeten inhouden of had hen een lap rond hun oren verkocht, helaas mag dat niet Duivel

Nu hebben we alles extra afgezet en al een geluk laat amore zich nu veel minder snel vangen dan tot een half jaar geleden. Die kinders hebben er zo achtergezeten met de zweep dat ze een hekel heeft aan alles en iedereen dat vreemd is.

Ik zou de ouders zoeken en eens een hartig woordje gaan praten!

Ik weet nog steeds niet wie met amore gereden heeft, die kinders die haar gelongeerd hebben heb ik wel naar huis gebracht en heb excuses gekregen van hun ouders, heb de kids niet meer gezien. Het zou wel mogen zeker...

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 12:26

klopt, eigen dingen doen mag je niet.. dan ben je zelf niet goed bezig Bloos hoewel 't wel logischer wijze verlokken is, om dr 'n emmer water overheen te gooien, of ze idd zelf eens lekker onder handen te nemen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 12:28

Bloos! Djiez!!! Niet te geloven! Mn onderkaak valt werkelijk op mn tenen van verbazing! Wat een lef...hoe halen ze t in hun hoofd!!! Stoom uit je oren

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 12:43

Noujaaa dit is toch belachelijk Scheve mond! Hoe ze het bedenken en dat op andermans paard zonder toestemming. Dit is toch te gek voor woorden! Ik leef met je mee!